Hei!
Isälläni on vuoden -95 Jaguar XJR, jossa alkuperäinen radio kasettisoittimella ja sähköantennilla.
Vikana soittimessa on joskus satunnaisesti ilmenevä tiltti. Eli soitin on päällä mutta mistään napista / säätökiekosta mitään. Pahin tässä on se, että joskus (useimmiten...) grammarissa on voluumi lähes täysillä tai ellei jopa täysillä kun tiltti tulee.
Kun tiltti on päällä, se on aina sen jälkeen kun auton käynnistää, se ei koskaan (ainakaan tietääkseni) tule esim. kesken kruisailun.
Jos vika on päällä kun auton starttaa, se tietääksen korjaantuu kun autoa käyttää tarpeeksi kauan (ilmeisesti soitinlaitteisto lämpenee tai jotain...?).
Lisäksi tuossa ilmeni sellainen vika, että kuskin takaoven lukko ei tiedä mitään keskuslukosta: ei aukee eikä mene kiinni. Sähkölasi toki toimii ko. ovessa. Yhden kerran tuossa XJR:ssä kävi niin, että mikään ovista ei mennyt keskuslukolla kiinni tai auki, mutta polttoainetankin luukku ja peräkontti toimivat keskuslukolla. Tähän syyksi ilmeni yksi sulake joka oli palanut. En vain enää muista onko tuossa -95 XJR:ssä oma sulake jokaiselle oven lukitusmoottorille?
Auto ei ole suomi-auto. Ohjekirjoja ja manuaaleja meillä autoon on, sekä radion koodikin oli jossain ohjekirjojen välissä.
XJR vm. -95 radio ja kuskin takaoven lukko
XJR vm. -95 radio ja kuskin takaoven lukko
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Re: XJR vm. -95 radio ja kuskin takaoven lukko
Radiossa on jonkinlaiset mitkä lie "hybridipiirit", siis äänenvahvistimeen liittyen, pitäisin mahdollisena että vika piilee niissä. Ei mikään tyyppivika, mutta tosiaan itselleni kävi samoin joskus vuosia sitten XJ81 DD6:lla. Korjaus on helppo, radion vaihto. Niitä taas löytyy esim. eBay:ssä (http://www.ebay.co.uk).
Takaovessa lienee solenoidi sanoutunut irti. Korjaus jälleen vaihto.
Takaovessa lienee solenoidi sanoutunut irti. Korjaus jälleen vaihto.
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Re: XJR vm. -95 radio ja kuskin takaoven lukko
Tästäpä tuli mieleen oma radio-ongelmani: Eli -98 XK8, jossa on cd -vaihtaja takaluukussa. Vaihtaja soittaa levyjä mistä tahansa paikasta ( 5 levyn vaihtaja), mutta jos laittaa useamman levyn vaihtajaan, se soittaa vai sitä kasan päällimmäistä. Jos radiosta hakee seuraavaa levyn kappaletta, niin hakee ainoastaan tältä ensimmäiseltä levyltä.
Minusta tuntuu, että kyseessä on jonkinlainen näppihäirö, mistä cd -levyä vaihdetaan?
Minusta tuntuu, että kyseessä on jonkinlainen näppihäirö, mistä cd -levyä vaihdetaan?
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XJR vm. -95 radio ja kuskin takaoven lukko
Radion numeropainikkeista 1-5 valitaan mitä cd boxin levyistä haluaa kuunnella. (Muistin mukaan, en käynyt kokeilemassa..)
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XJR vm. -95 radio ja kuskin takaoven lukko
Kuulostaa aika loogiselta, kiitokset !
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: XJR vm. -95 radio ja kuskin takaoven lukko
Hei!
Eilen tuli purettua kuskin puolen takaovi, ja otettua moottori irti ja laitettua se paloiksi... viaksi ilmeni että keskuslukitsimen sisällä oleva moottori oli entinen, toinen hiili kadonnut ja toinen hiilen kontaktipinta moottorista hukkateillä
Sisältä löytyi perus-sähkömoottori, samanlainen mitä mikroautoradan autoissa on Isällä on varaosa-Jaggena jokin ilmeisesti -80 ja -90 lukujen vaihteesta tai -90 luvun alusta oleva XJ6:nen, lähtöisin Saksasta, purkasin sieltä keskuslukon moottorin irti.
Moottori oli päällisin puolin aivan erilainen ja sillä erotuksella että XJ6:ssa moottoriin meni vain kaksi johtoa kun -95 XJR:ssä meni moottorille kolme johtoa, lisäksi XJ6:sen moottori on päälle päin prikulleen samanlainen kuin äitini edellisessä -88 vuotisessa Range Roverissa. Laitettiin isän kanssa atomeiksi se moottori ja kappas, sisällä oli samanlainen moottori, samalla halkaisijalla olevalla rattaalla, mutta hamasluku oli erilainen. Valitettavasti hammaspyörää ei saanut kummastakaan kotikonstein irti, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi tilata uusi keskuslukon moottori kuskin takaoveen...
Radiota pitää vielä katsoa... ilmeisesti jää vaihtoehdoksi uusia XJR:n alkuperäinen grammari ja laittaa tilalle nykyaikaisempi soitin... tällä hetkellä grammarissa on sellainen tiltti päällä, että voluumi ei onneksi ole lähelläkään täyttä, mutta mistään napista se ei tee mitään, ei edes sammu kun grammaria yrittää sammuttaa painamalla volumenappia pohjaan. Sikäli mielenkiintoinen tilttaus, että aikaisemmin mitä se on tehnyt tuon tiltin, niin tosiaan ei mistään napista tapadu mitään, eikä sammu, mutta voluumi on varmaan täysillä... nyt voluumi on onneksi lähes normitasolla, mutta muuten sama vika päällä. Mutta ei se varmaan auta kun kattella jokin sovitelevy siihen ja vaihtaa nykyaikainen soitin tilalle...
Öljyt, suodatin ja tulpat vaihdettiin samalla hiellä. Oli muuten sitten niin häjyssä paikassa moottorin öljynsuodatin ettei tosikaan... Se että altapäin sai filtterin edes jollainlailla pois, piti irrottaa tukirauta joka lähti remmiahtimen ja imusarjan työtä ja meni moottorin lohkoon. Onneksi sen sai vain kahdella pultilla irti että sen irrotus ei ollut sen pahempi. Yläpuolelta ei puhettakaan saada filtteriä pois, saatika edes sitä irrotettua tai kiinnitettyä.
Eilen tuli purettua kuskin puolen takaovi, ja otettua moottori irti ja laitettua se paloiksi... viaksi ilmeni että keskuslukitsimen sisällä oleva moottori oli entinen, toinen hiili kadonnut ja toinen hiilen kontaktipinta moottorista hukkateillä
Sisältä löytyi perus-sähkömoottori, samanlainen mitä mikroautoradan autoissa on Isällä on varaosa-Jaggena jokin ilmeisesti -80 ja -90 lukujen vaihteesta tai -90 luvun alusta oleva XJ6:nen, lähtöisin Saksasta, purkasin sieltä keskuslukon moottorin irti.
Moottori oli päällisin puolin aivan erilainen ja sillä erotuksella että XJ6:ssa moottoriin meni vain kaksi johtoa kun -95 XJR:ssä meni moottorille kolme johtoa, lisäksi XJ6:sen moottori on päälle päin prikulleen samanlainen kuin äitini edellisessä -88 vuotisessa Range Roverissa. Laitettiin isän kanssa atomeiksi se moottori ja kappas, sisällä oli samanlainen moottori, samalla halkaisijalla olevalla rattaalla, mutta hamasluku oli erilainen. Valitettavasti hammaspyörää ei saanut kummastakaan kotikonstein irti, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi tilata uusi keskuslukon moottori kuskin takaoveen...
Radiota pitää vielä katsoa... ilmeisesti jää vaihtoehdoksi uusia XJR:n alkuperäinen grammari ja laittaa tilalle nykyaikaisempi soitin... tällä hetkellä grammarissa on sellainen tiltti päällä, että voluumi ei onneksi ole lähelläkään täyttä, mutta mistään napista se ei tee mitään, ei edes sammu kun grammaria yrittää sammuttaa painamalla volumenappia pohjaan. Sikäli mielenkiintoinen tilttaus, että aikaisemmin mitä se on tehnyt tuon tiltin, niin tosiaan ei mistään napista tapadu mitään, eikä sammu, mutta voluumi on varmaan täysillä... nyt voluumi on onneksi lähes normitasolla, mutta muuten sama vika päällä. Mutta ei se varmaan auta kun kattella jokin sovitelevy siihen ja vaihtaa nykyaikainen soitin tilalle...
Öljyt, suodatin ja tulpat vaihdettiin samalla hiellä. Oli muuten sitten niin häjyssä paikassa moottorin öljynsuodatin ettei tosikaan... Se että altapäin sai filtterin edes jollainlailla pois, piti irrottaa tukirauta joka lähti remmiahtimen ja imusarjan työtä ja meni moottorin lohkoon. Onneksi sen sai vain kahdella pultilla irti että sen irrotus ei ollut sen pahempi. Yläpuolelta ei puhettakaan saada filtteriä pois, saatika edes sitä irrotettua tai kiinnitettyä.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe