XJ8 löysi uuden kodin viikonloppuna, ja uutta ja uudempaa pitäisi saada alle
Harkinnan alla S-type ja kiikarissa yksi potentiaalinen yksilö - S-type 3.0 Sport kaikilla? varusteilla. Askarruttaa seuraavat asiat;
- onko moottori hihna- vai ketjukäyttöinen? En löytänyt tähän yksiselitteistä vastausta edes netistä vaikka kuinka surffailin ...
- saako isoon naviin Suomen-karttoja mistään?
- mitä oikeastaan tuo "sport"-pitää sisällään?
Tällä mennään!
S-type 3.0 Sport kysymyksiä ...
S-type 3.0 Sport kysymyksiä ...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: S-type 3.0 Sport kysymyksiä ...
Hei!
S-Type 3.0 moottorista on hyvä tekninen kuvaus osoitteessa
http://www.sae.org/automag/newenginereview/jaguar.htm
Ja koko autosta voi ladata erialisia omistajalle tarkoitettuja ohjeita ja käsikirjoja osoitteessa
http://topix.jaguar.jlrext.com/topix/vehicle/lookupForm
Varsinaiset huolto-ohjeet eivät aukea kuin tilausmaksun maksaneille. Omistajan ohjeet aukeavat ihan ilman käyttäjätunnuksen luontiakin.
3-litrainen V6 on ihan hieno moottori. On muuttuva venttiiliajoitus, muuttuva imusarjan pituus ja muut bensiinimoottoreiden viimeisimmät hienoudet. Yhteys kaasupolkimesta moottoriinkin on täysin sähköinen.
Hammashihnaa ei ole. Nokka-akseleita käyttää ketju. Venttiilivälykset säätyvät automaattisesti. Tulpatkin vaihdetaan 120 000 km välein. Siispä suotimien ja öljyn vaihdolla selviää aika pitkälle.
Sportissa taitaa olla vähemmän puuta sisustuksessa. Vuosimallista 2002 eteenpäin ainakin British Parts myy "comfort standard suspension" ja "sport standard suspension" iskunvaimentimia. Sportissa on siis jäykemmmät iskunvaimentimet.
Terveisin
Timo
S-Type 3.0 moottorista on hyvä tekninen kuvaus osoitteessa
http://www.sae.org/automag/newenginereview/jaguar.htm
Ja koko autosta voi ladata erialisia omistajalle tarkoitettuja ohjeita ja käsikirjoja osoitteessa
http://topix.jaguar.jlrext.com/topix/vehicle/lookupForm
Varsinaiset huolto-ohjeet eivät aukea kuin tilausmaksun maksaneille. Omistajan ohjeet aukeavat ihan ilman käyttäjätunnuksen luontiakin.
3-litrainen V6 on ihan hieno moottori. On muuttuva venttiiliajoitus, muuttuva imusarjan pituus ja muut bensiinimoottoreiden viimeisimmät hienoudet. Yhteys kaasupolkimesta moottoriinkin on täysin sähköinen.
Hammashihnaa ei ole. Nokka-akseleita käyttää ketju. Venttiilivälykset säätyvät automaattisesti. Tulpatkin vaihdetaan 120 000 km välein. Siispä suotimien ja öljyn vaihdolla selviää aika pitkälle.
Sportissa taitaa olla vähemmän puuta sisustuksessa. Vuosimallista 2002 eteenpäin ainakin British Parts myy "comfort standard suspension" ja "sport standard suspension" iskunvaimentimia. Sportissa on siis jäykemmmät iskunvaimentimet.
Terveisin
Timo
Kun jotain ruuvaan ja kiilloitan, ruuvaan ja kiilloitan mieluiten Jaguaaria: S-type 3.0 2000, XF 3.0D 2010
Re: S-type 3.0 Sport kysymyksiä ...
Hei!
Sportissa on tehtaanpaapan matalempi ja jäykempi alusta (vrt. Executive ja/tai Classic), tukevammat (huom. varsinkin sivuttaistuki) istuimet, ja nahkapenkkien kuviointi on poikittain (vrt. Executiven vaakasuuntaiseen kuviointiin), ja alkuperäisvanteistus on sporttisempi vrt. Executive ja Classic. Siinäpä noi päällepäin näkyvät erot taitaa olla.
Muuten Sport ja Executive pitäisi olla lähellä toisiaan: ajotietokone, kokonahkasisutus, täysautomaatti AC, sähkösäätöinen ainakin kuljettajan penkki, 4x s.lasit autom. nostolla ja laskulla, CD soitin + radio rattisäädöin, yms yms. Classicissa on veivilasit takana, plyyshi/kangasverhoilu, manuaalinen ilmastointi, ja kasettisoitin + radio.
Vakionopeudensäätimen olemassaolosta itellä ei ole varmuutta tuossa Sport varustelutasossa, kun muistaisin nähneeni myynnissä Sport X-Typejä joissa sitä ei ole ollut - tai sitten muistan väärin.
Sportissa on tehtaanpaapan matalempi ja jäykempi alusta (vrt. Executive ja/tai Classic), tukevammat (huom. varsinkin sivuttaistuki) istuimet, ja nahkapenkkien kuviointi on poikittain (vrt. Executiven vaakasuuntaiseen kuviointiin), ja alkuperäisvanteistus on sporttisempi vrt. Executive ja Classic. Siinäpä noi päällepäin näkyvät erot taitaa olla.
Muuten Sport ja Executive pitäisi olla lähellä toisiaan: ajotietokone, kokonahkasisutus, täysautomaatti AC, sähkösäätöinen ainakin kuljettajan penkki, 4x s.lasit autom. nostolla ja laskulla, CD soitin + radio rattisäädöin, yms yms. Classicissa on veivilasit takana, plyyshi/kangasverhoilu, manuaalinen ilmastointi, ja kasettisoitin + radio.
Vakionopeudensäätimen olemassaolosta itellä ei ole varmuutta tuossa Sport varustelutasossa, kun muistaisin nähneeni myynnissä Sport X-Typejä joissa sitä ei ole ollut - tai sitten muistan väärin.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Re: S-type 3.0 Sport kysymyksiä ...
Kurvasin eilen pihalle piiiitkältä hakumatkalta "uudenkarhealla" S-typen automaattivaihteisella dieselillä sigun mukaisesti. Hieno auto ja bensaa/manuaalia ei kaipaa ainakaan tässä vaiheessa?
Kulkee hyvin, kuluttaa vähän ja näyttää hyvältä sekä vaikuttaa laadukkaalta! Mitä muuta voisi toivoa?
Ostin auton Jaguar-myymälästä vuoden tehdastakuulla, joten tällä mennään ainakin tuo vuosi ...
Pahoittelen ketjun aloituksen "aiheettomuutta"
Kulkee hyvin, kuluttaa vähän ja näyttää hyvältä sekä vaikuttaa laadukkaalta! Mitä muuta voisi toivoa?
Ostin auton Jaguar-myymälästä vuoden tehdastakuulla, joten tällä mennään ainakin tuo vuosi ...
Pahoittelen ketjun aloituksen "aiheettomuutta"
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: S-type 3.0 Sport kysymyksiä ...
Vertailu sivusto, valittuna Executive ja valitse toiseksi esim. Sport, näet erot.
http://www.automerkit.fi/nc/vaihtoautot ... 94981.html
http://www.automerkit.fi/nc/vaihtoautot ... 94981.html
Jaguar S-Type 3.0 V6 -03 Executive Navi