Jaguarin (XJ6 L -97) taka pultit/tapit pyörii
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe Helmi 12, 2010 10:29 pm
Jaguarin (XJ6 L -97) taka pultit/tapit pyörii
Onnellinen omistaja vihdoin, mutta tuli hankaluuksia kun vaihtoivat paikallisessa vianor liikkeessä renkaita ja katkaisivat yhden "tapin" ja kaksi pyörii ympäri. Onko kellään tietoa ja mitä tahansa apua asiaanesim :mistä uudet ,onko vaikea vaihtaa(taakse)? Mikä on tuo check engine kun palaa. Onko kouvolan suunalla ketään kuka voi auttaa..Hiukan harmittaa kun näin paljon tuli kaikenlaista heti "unelma" autoon. Mutta kaikki apu otetaan kiitollisena vastaan.
Re: Jaguarin (XJ6 L -97) taka pultit/tapit pyörii
Ei ihan kouvolassa mutta kotkan laajakoskella BRITTIOSAN KAITSU
DAIMLER 91 MB 220 SB 61
Re: Jaguarin (XJ6 L -97) taka pultit/tapit pyörii
Onnittelut uudesta Jagesta!Hans von Mozart kirjoitti:Mikä on tuo check engine kun palaa.
Check Engine tarkoittaa, että auton tietsikka on havainnut vikaa jossain
päin autoa: joku anturi rikki, huono liitos, säädöt pielessä jne. Pelkästään
CE-valosta ei voi päätellä mitään, vaan auto pitäisi saada OBD-testerille,
joko Jagen omalle tai edes jollekin. Testeri sitten kertoo vikakoodin, josta
pääsee vian lähteille. Kun vika on korjattu, valo sammuu, sitä ei voi muuten
sammuttaa (paitsi sivuleikkureilla:) ) Tuo "engine" ei tarkoita pelkästään
moottoria, vika voi olla vaikkapa ABS:n anturissa.
Kissakulman "OBD-opas"-jutusta voit lukea lisää OBD:stä ja -koodeista.
Köpi
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: Pe Helmi 12, 2010 10:29 pm
Re: Jaguarin (XJ6 L -97) taka pultit/tapit pyörii
No niin kiitoksia vastauksista. Arvasin että täältä saa apua. Täytyypä pirautella tuonne britti varaosaan, jos vaikka osaisivat molemmat ongelmat ratkaista. Hiukan pelkäsin autoa hankkiessani että riittääkö talous pitämään auton, mutta katsotaan. pultti ongelma on ärsyttävä mutta onneksi toinen auto olemassa.
Re: Jaguarin (XJ6 L -97) taka pultit/tapit pyörii
Terve,
Ovatko suo samassa pyörässä? Jaguarilla ei keskireikä keskitä, vaan pultit (niissä on siksi kartiopinta) ja oikeat momentit ovat tärkeä asia, toki myös kierteiden puhdistus ja voitelu. En muista koskaan kuulleeni ennen, että olisi mennyt pyörän pultit poikki! Pultteja saa helposti, mutta jos on mennyt kierteen kuulostaa siltä, että pyörän napa pitää vaihtaa, purkuosia saat varmaan sopuhintaan Brittosan Kaitsulta. Uusia voin myydä minäkin, jos et itse halua ruveta Englannissta tilaamaan.
-Jakuvaari
Ovatko suo samassa pyörässä? Jaguarilla ei keskireikä keskitä, vaan pultit (niissä on siksi kartiopinta) ja oikeat momentit ovat tärkeä asia, toki myös kierteiden puhdistus ja voitelu. En muista koskaan kuulleeni ennen, että olisi mennyt pyörän pultit poikki! Pultteja saa helposti, mutta jos on mennyt kierteen kuulostaa siltä, että pyörän napa pitää vaihtaa, purkuosia saat varmaan sopuhintaan Brittosan Kaitsulta. Uusia voin myydä minäkin, jos et itse halua ruveta Englannissta tilaamaan.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: Jaguarin (XJ6 L -97) taka pultit/tapit pyörii
Moi
Olikos näissä kuitenkin mutterit ja nuo "pultit" tulee siitä vetoakselin laipasta läpi? Jaggessa en noihin ole joutunut puuttumaan mutta 200SX nisukkaan pojan kanssa laiteltiin nuo hiukan saman kaltaisten ongelmien iskiessä. Itse "pultit" oli halpoja (olivat luokkaa 3€/kpl) ja helpot vaihtaa. Jarrulevy tieltä pois, vanha "pultti" lyömällä pois ja uusi tilalle, "pultissa" oli pinta joka kiristyy vetoakselin laippaan itsestään. Nyt en jaggesta varmasti tiedä, periaatteessa kuitenkin helppo ja halpa korjaus mutta se mikä sattaa teettää töitä mahtuuko tuon "pultin" lyömään ulos ja uuden laittamaan tilalle purkamatta mitään sen tieltä pois?? Brittiosastakin varmaan uudet osat löytyy ja ehkäpä varma tietokin onnistuuko homma noin vai joutuuko isompiin purkuhommiin...
Tämä siis puhdasta arvailua, ei tietoa jaggen rakenteesta
Olikos näissä kuitenkin mutterit ja nuo "pultit" tulee siitä vetoakselin laipasta läpi? Jaggessa en noihin ole joutunut puuttumaan mutta 200SX nisukkaan pojan kanssa laiteltiin nuo hiukan saman kaltaisten ongelmien iskiessä. Itse "pultit" oli halpoja (olivat luokkaa 3€/kpl) ja helpot vaihtaa. Jarrulevy tieltä pois, vanha "pultti" lyömällä pois ja uusi tilalle, "pultissa" oli pinta joka kiristyy vetoakselin laippaan itsestään. Nyt en jaggesta varmasti tiedä, periaatteessa kuitenkin helppo ja halpa korjaus mutta se mikä sattaa teettää töitä mahtuuko tuon "pultin" lyömään ulos ja uuden laittamaan tilalle purkamatta mitään sen tieltä pois?? Brittiosastakin varmaan uudet osat löytyy ja ehkäpä varma tietokin onnistuuko homma noin vai joutuuko isompiin purkuhommiin...
Tämä siis puhdasta arvailua, ei tietoa jaggen rakenteesta
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: Jaguarin (XJ6 L -97) taka pultit/tapit pyörii
Tosta kuvasta päätellen voisivat olla irtopultteja?
http://cgi.ebay.co.uk/JAGUAR-X300-FRONT ... 588a6f4eee
Jonkin verran tarvii purkaa ennenkuin pääsee pultin vaihtamaan.
eBayssä myydään tota koko 'assembly'a käytettynä about £50 mutta postikulut Suomeen isot jos suostuvat edes lähettään.
Löytyy varmaan käytettyjä Suomestakin; Brittiosa, Triangle yms. katso Köpin faq:sta lisää firmoja.
Ohessa vielä rakennekuvaa:
http://cgi.ebay.co.uk/JAGUAR-X300-FRONT ... 588a6f4eee
Jonkin verran tarvii purkaa ennenkuin pääsee pultin vaihtamaan.
eBayssä myydään tota koko 'assembly'a käytettynä about £50 mutta postikulut Suomeen isot jos suostuvat edes lähettään.
Löytyy varmaan käytettyjä Suomestakin; Brittiosa, Triangle yms. katso Köpin faq:sta lisää firmoja.
Ohessa vielä rakennekuvaa:
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: Jaguarin (XJ6 L -97) taka pultit/tapit pyörii
Heti ei kannata napaa ruveta vaihtamaan, pikkusen suuremmalla boorilla vaan jonkun toisen auton studi missä on sama kierre