S-type ja Webasto

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Jagmu
Viestit: 6
Liittynyt: Ti Marras 30, 2010 10:41 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja Jagmu »

S-type 2.7 D rek 2006 Webastolla. Ensiksi, onkohan nuo Webastot tehdasasennettuja? Toiseksi, pitkällä matkalla nytkin pakkasilla ilmastoinnin automaattiasennossa lämpötila pysyy asetetussa arvossa mukavasti, mutta lyhyillä pyrähdyksillä tapahtuu seuraavaa: Ilmastointi puhaltaa ERITTÄIN lämmintä ilmaa sisään, niin että hiki meinaa pintaan tulla. Pari, kolme kertaa on sattunut, että jonkin aikaa liikkeelle lähdön jälkeen ekoissa liikennevaloissa pysähtyessäni melkoinen savupilvi nousee auton alta Webastosta. Ohikulkijat otaksuvat, että auto on tulessa! Tapiolassa sattui viime sunnuntaina, kun lähdin parkkihallista ja pysähdyin ekaan valoon, niin eräs autoilija pysäytti autonsa ja koputti ikkunaani ja kertoi moottorini palavan. No, kerroin, että ei kai hätää, WEBASTO SE VAAN SIELLÄ LÄMPIÄÄ!!! Onko palstan ihmisillä vastaavia kokemuksia ja jos on, niin saako ne korjattua. Kiitollisena vastauksia odotellen,
Jussi T

S-type 2.7 D A 2006- malli
s-type
Viestit: 46
Liittynyt: To Tammi 08, 2009 9:35 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja s-type »

Monesti Webastot/Eberit ovat asennettu vasta Suomessa. Pölläyttely ja kaikenlaiset toimintahäiriöt ovat valitettavan yleisiä näissä vehkeissä. Suomessa Webastoa maahantuo/edustaa Kaha, josta saat tiedon lähimmästä valtuutetusta Webasto-huollosta.
Pete
S-Type 2001 3.0V6
Whitworth
Viestit: 3
Liittynyt: Su Touko 23, 2010 12:11 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja Whitworth »

Webasto, 5,2kW, on vakiona tehtaalta ja olennainen osa S-Type 2,7D:n lämmitys- ja jäähdytysjärjestelmää. Minulla oli samanlaisia oireita, Webasto ei aina käynnistynyt ja tuprutti paksua valkoista savua. Kun Webasto ei käynnisty, lämpiää moottori todella hitaasti. Autoni oli Inchape Espoossa, jossa työnjohtaja kertoi että Webaston seoksia voi säätää testerillä, jäi epäselväksi että joko Jaguarin vai Webaston testerillä? En tiedä mitä minun Webastolle tekivät, ei tullut laskua, tehdastakuu on vielä voimassa, mutta kuntoon tuli. Vanhemmiten Webastoista menee myös hehkutulppia, jolloin oireet ovat samantyyppisiä. Käytä autoasi joko Inchapella tai jollakin Webasto huoltajalla.
Ex. S-Type 2,7D Executive 2008
Citroën DS23ie Pallas 1973
Rolls-Royce Silver Wraith RHD LWB 1953
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Ilmeisesti webastoon pääsee käsiksi jaguarin testerillä auton pistokkeen kautta. Muilla suoraan webaston liittimestä. Merkistä riippumatta lähes kaikki ensiasennus webastojen seokset on liian laihalla meidän talveen.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja mikki »

Terve!
Tässä kokemukseni Webastosta kolmen talven ajalta X-typessä, diesel:

-eka talvi hyvin toimi ja auto aina lämmin ja kylmäkäynnistys '' kuin palmun alta''.
-toka talvi, ei Eberi enää toiminut, puhalsi vain jääkylmää ilmaa, ei löytynyt korjaajaa joka olisi kiinnostunut antamaan työlle hintaa Pääkaup. seudulla, ei vastauksia meiliin näyttäessä sain käsityksen ettei ne tiedä asiasta valtuutettuna huoltona kun ne ei mitään muuta arvioineet kuin että tuo silloin ja silloin ja jätä pariksi päiväksi..... (ilmalaskutusta)
-nyt sain fantastista palvelua n 100km päässä:
* ensin nopeat ja asialliset vastaukset sähköpostiin, hyvä hinta-arvio ja työn alle muutamassa päivässä.
* vein auton sovittuna aikana sovittuun paikkaan ja työmääräykseen kirjasin ettei kalliita osia haluta ilman kysymistä sillä autonvaihto käsillä ja ainoa ajatus on ollut Xf mutta eilisen HS jälkeen joutui menemään katsomaan ''vieraisiin''.
* auto valmistui työntekijän arvion mukaisesti 2-3 tuntia eli meni 2,5 ja osa noin 30e ja uusi patteri 5e.

Yhteensä reilusti alle 300eur ja nyt on taas toimiva vehje.
Viime talvena tiisseli käynnistyi Helsingissä just ja just joka kerta mutta tasan ehkä viidennellä yrityksellä ja akku alkoi jo heikentyä selvästi mutta lähti.
Nyt sitten taas auto lämmin ja starttaa että hups!
Ja mikä mukavinta, ottaa kaukosäädöllä jopa 900 metrin päästä kun päättää lähteä liikkeelle ja käytän 40min asetusta.
Jos kiinnostaa enemmän, vastaan mikkiätkolumbus.fi jos kerrot jotain itsestäsi eikä pelkkä mitä maksoi ja mistä. Tai YV.
Hyvää talvea kaikille!
pptalo
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 3:12 pm

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja pptalo »

Näissä asioissa on harvemmin näin hyvää palvelua / onnellista loppua.
Pistä ihmeessä korjaamon nimeä kaikille nähtäväksi (ilmaista mainosta hyvälle miehelle).
Kaveri vei volkkarin merkkikorjaamolle wepasto huoltoon kuukausi sitten, 1300 eur. Ei paljon naurattanut.
mikki kirjoitti:Terve!

-nyt sain fantastista palvelua n 100km päässä:
* ensin nopeat ja asialliset vastaukset sähköpostiin, hyvä hinta-arvio ja työn alle muutamassa päivässä.
* vein auton sovittuna aikana sovittuun paikkaan ja työmääräykseen kirjasin ettei kalliita osia haluta ilman kysymistä sillä autonvaihto käsillä ja ainoa ajatus on ollut Xf mutta eilisen HS jälkeen joutui menemään katsomaan ''vieraisiin''.
* auto valmistui työntekijän arvion mukaisesti 2-3 tuntia eli meni 2,5 ja osa noin 30e ja uusi patteri 5e.

Yhteensä reilusti alle 300eur ja nyt on taas toimiva vehje.
Viime talvena tiisseli käynnistyi Helsingissä just ja just joka kerta mutta tasan ehkä viidennellä yrityksellä ja akku alkoi jo heikentyä selvästi mutta lähti.
Nyt sitten taas auto lämmin ja starttaa että hups!
Ja mikä mukavinta, ottaa kaukosäädöllä jopa 900 metrin päästä kun päättää lähteä liikkeelle ja käytän 40min asetusta.
Jos kiinnostaa enemmän, vastaan mikkiätkolumbus.fi jos kerrot jotain itsestäsi eikä pelkkä mitä maksoi ja mistä. Tai YV.
Hyvää talvea kaikille!
Viimeksi muokannut pptalo, Pe Joulu 17, 2010 8:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo S80 -07
Triumph Speed Triple 2 -08
Volvo V70 AWD -01
Firebird -80
KTM EXC 300 -06
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

mikki kirjoitti: * vein auton sovittuna aikana sovittuun paikkaan ja työmääräykseen kirjasin ettei kalliita osia haluta ilman kysymistä sillä autonvaihto käsillä ja ainoa ajatus on ollut Xf mutta eilisen HS jälkeen joutui menemään katsomaan ''vieraisiin''.
Terve,

Hienoa, että löytyi hommansa osaava ammattilainen, olen juuri löytänyt omastani useita valtuuteun merkkikorjaamon poropeukaloimia juttuja, enkä ole kovinkaan iloinen, eivät ole olleet halpojakaan ne huollot, lulisi, että osat osataan sitten laittaa oikein paikoilleen ja jos jotain on rikki siitä kerrottaisiin asiakkaalle, näin ei näytä nyt automaattisesti olevan.

Mutta mikä on tuo "HS" siis Hesari vai? Ja mihin viittaat? "vieraat" tarkoittaa varmaan jotain toista merkkiä ja siinähän ei ole sinänsä mitään pahaa, jos muut arvot ovat kohdallaan.

Omalla kohdalla valinta on aina ollut aika helppoa, mutta myönnän kyllä avoimesti, että vaikka käytänkin omaa järkeäni, on minun prioriteeteissani hyvin korkealla se, miltä auto ajossa tuntuu ja miltä se näyttää! :D Kaikki muu on sitten vaan maallista! :mrgreen:

-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
parma
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 7:22 pm

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja parma »

Veikkaisin hehkutulppaa jos eberi tai webasto mutta jos joku olisi erehtynyt laittamaan ARDIC merkkisen lämmittimen niin silloin volvo liikkeeseen ja uusi sisus sisältää puhaltimen siivet palopesän ja polttoaineen paineen säätimen ja hinta vain alle 300€ ....OLI JOKU LAITTANUT ML kulkuneuvooni ARDIKIN siitä tiedän kun vaihdoin kuukausi sitten ....
MB ML 270 CDI 03 JA E 270 CDI 03
JCB 4 CN
POLARIS RZR 800
KAWAZAKI 10 R
VOLVO AMAZON 70
ENTISIÄ KISSOJA S-TYPE 3.0 01 XJ-6 3.0 94
Avatar
ekitalvitie
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 6:07 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja ekitalvitie »

itsellä on s-type diesel. webasto temppuili. käytin webaston auki ja se oli kuin tilkitty tuhkalla. kunnon puhdistus ja paikoilleen. sitten vein auton inchcapelle säädettäväksi kertoivat että seokset webastossa eivät olisi voineet olla enempää pielessä. nyt toimii kuin unelma. jos hehku on mennyt rikki (siis toimii myös lämpötila-anturina) niin pitää vaihtaa poltin sisälle n. 300-350eur. vastoi yleistä tietoa niin kahalta pitäisi löytyä. yrittävät kyllä helposti vaihdattaa koko webaston.:/ webasto venturet ovat tehdasasennettuja.
Jaguar XF Sportbrake 3,0 D S 2015
Ex:Jaguar XF Portfolio 3,0 D 2010,
Ex:Jaguar S-type 2,7 diesel 2006,
Suzuki VZ-1600
Schwinn Clear Creek
Avatar
jpajula
Viestit: 69
Liittynyt: La Touko 26, 2012 12:43 am
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi/Torrevieja

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja jpajula »

ekitalvitie kirjoitti:itsellä on s-type diesel. webasto temppuili. käytin webaston auki ja se oli kuin tilkitty tuhkalla. kunnon puhdistus ja paikoilleen. sitten vein auton inchcapelle säädettäväksi kertoivat että seokset webastossa eivät olisi voineet olla enempää pielessä. nyt toimii kuin unelma. jos hehku on mennyt rikki (siis toimii myös lämpötila-anturina) niin pitää vaihtaa poltin sisälle n. 300-350eur. vastoi yleistä tietoa niin kahalta pitäisi löytyä. yrittävät kyllä helposti vaihdattaa koko webaston.:/ webasto venturet ovat tehdasasennettuja.
Missä se Webasto sijaitsee siellä konehuoneessa 2.7 D S-Typessä? Pääseekö helposti käsiksi yläkautta vai tartteeko mennä alakautta? Yritin katsella, mutta ei osunut silmiiin ainakaan pikaisella silmäilyllä. (Kuva ois kiva ;) mutta en tietenkään ole vaatimassa että jonkun nyt tarttis lähteä vartavasten kuvaamaan sitä. :)
Terv. JP
- S Type 2001 (3.0, metallic emerald fire)
- S Type 2005 (2.7 Diesel TwinTurbo, Platinum)
- Fiat Ducato Munsterland Camper
- Nissan Almera 1997
- Honda Super Magna 1988
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Mikki! Mitä luki hesarissa 14.12.2010?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
skissa05
Viestit: 125
Liittynyt: To Joulu 09, 2010 10:56 pm
Paikkakunta: PK-seutu

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja skissa05 »

jpajula kirjoitti:
ekitalvitie kirjoitti:itsellä on s-type diesel. webasto temppuili. käytin webaston auki ja se oli kuin tilkitty tuhkalla. kunnon puhdistus ja paikoilleen. sitten vein auton inchcapelle säädettäväksi kertoivat että seokset webastossa eivät olisi voineet olla enempää pielessä. nyt toimii kuin unelma. jos hehku on mennyt rikki (siis toimii myös lämpötila-anturina) niin pitää vaihtaa poltin sisälle n. 300-350eur. vastoi yleistä tietoa niin kahalta pitäisi löytyä. yrittävät kyllä helposti vaihdattaa koko webaston.:/ webasto venturet ovat tehdasasennettuja.
Missä se Webasto sijaitsee siellä konehuoneessa 2.7 D S-Typessä? Pääseekö helposti käsiksi yläkautta vai tartteeko mennä alakautta? Yritin katsella, mutta ei osunut silmiiin ainakaan pikaisella silmäilyllä. (Kuva ois kiva ;) mutta en tietenkään ole vaatimassa että jonkun nyt tarttis lähteä vartavasten kuvaamaan sitä. :)
Kuskin puolella, etupyörän edessä. Jos vilkaiset autosi alle, niin pohjamuovissa on pyöreä reikä etupyörän edessä, siinä on webaston "pakoputken" ulostulo. Yläkautta laite ei ole suoraan näkyvissä, ainakin ilmansuodatinkotelo ja se valojen päällä oleva suojamuovi on edessä, taisi olla myös jotain palkkeja tiellä. Pohjamuovin irrottamalla webastoon pitäisi päästä ainakin jotenkin käsiksi. Sen muistan ulkoa, että kun etupuskuri oli irti, niin silloin webasto oli täysin näkyvillä.
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
Avatar
jpajula
Viestit: 69
Liittynyt: La Touko 26, 2012 12:43 am
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi/Torrevieja

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja jpajula »

skissa05 kirjoitti: Kuskin puolella, etupyörän edessä. Jos vilkaiset autosi alle, niin pohjamuovissa on pyöreä reikä etupyörän edessä, siinä on webaston "pakoputken" ulostulo. Yläkautta laite ei ole suoraan näkyvissä, ainakin ilmansuodatinkotelo ja se valojen päällä oleva suojamuovi on edessä, taisi olla myös jotain palkkeja tiellä. Pohjamuovin irrottamalla webastoon pitäisi päästä ainakin jotenkin käsiksi. Sen muistan ulkoa, että kun etupuskuri oli irti, niin silloin webasto oli täysin näkyvillä.

Kiitos! :)
Terv. JP
- S Type 2001 (3.0, metallic emerald fire)
- S Type 2005 (2.7 Diesel TwinTurbo, Platinum)
- Fiat Ducato Munsterland Camper
- Nissan Almera 1997
- Honda Super Magna 1988
Avatar
jpajula
Viestit: 69
Liittynyt: La Touko 26, 2012 12:43 am
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi/Torrevieja

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja jpajula »

Mikä tuon dieselin tehdaswebaston toimintalogiikka oikein on? Kun joka paikasta saa ristiriitaista tietoa.

Sen olen selvittänyt, että se on pelkkä vesiwebasto, eli ei puhalla lämmintä ilmaa lämppärin kautta. Lämmittää vain vettä, niin että kone lämpiää nopeammin. Ja siihen mun tieto asiasta jääkin.

Jotkut väittää, että Webasto menee päälle kun lämpötila on alle 4 ja koneen lämpötila alle 75 astetta (Sen mukaan näillä keleillä, lämpötila on yks aste nyt, mulla ois kaupunkiajossa melkeen koko ajan Webasto päällä, koska lämpötila ei oikein millään nouse yli 75 asteen kaupungissa. Vasta tien päällä se nousee 80 asteeseen) , toisten mukaan Webasto menee aina päälle, kun lämpötila on alle 2 astetta.
Toisten mukaan se menee päälle vasta kun auto lähtee liikkelle ja sillä on ajettu muutama minuutti.
Toisten mukaan se menee päälle heti kun kone käynnistyy.
Toisten mukaan A/C täytyy olla päällä, niin että valo palaa, jotta Webasto ylipäätään alkaa toimia. Mutta AUTO ei saisi olla päällä, silloin Webasto ei kuulemma mene päälle.

Mikä tässä asiassa on se ihan oikea totuus? Omistajan ohjekirja ei anna vastausta mihinkään näistä kysymyksistä. Se vain sanoo, että Webasto ei kytkeydy päälle, jos ilmastointi on pois päältä. Tarkoittaako tässä yhteydessä siis ilmastointi nimenomaan "A/C"-nappulaa? Sehän se ilmastointi on.


Pyysin muuten tarjouksen C-kitin asennuksesta. Eli silloin tehdas-Webastoa (Thermo Top Z) voi käyttää kellokytkimen kanssa esilämmittimenä. C-kitillä siis lisäosilla (kellokytkin, vesipumppu, johtosarjat yms) tehdas-Webasto muunnetaan Thermo Top C:ksi, joka sitten myös lämmittää sisätilojakin. Koko homman hinta olisi asennettuna 700 euroa. Tästä osien osuus 430 euroa.
Terv. JP
- S Type 2001 (3.0, metallic emerald fire)
- S Type 2005 (2.7 Diesel TwinTurbo, Platinum)
- Fiat Ducato Munsterland Camper
- Nissan Almera 1997
- Honda Super Magna 1988
skissa05
Viestit: 125
Liittynyt: To Joulu 09, 2010 10:56 pm
Paikkakunta: PK-seutu

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja skissa05 »

jpajula kirjoitti:Mikä tuon dieselin tehdaswebaston toimintalogiikka oikein on? Kun joka paikasta saa ristiriitaista tietoa.

Sen olen selvittänyt, että se on pelkkä vesiwebasto, eli ei puhalla lämmintä ilmaa lämppärin kautta. Lämmittää vain vettä, niin että kone lämpiää nopeammin. Ja siihen mun tieto asiasta jääkin.

Jotkut väittää, että Webasto menee päälle kun lämpötila on alle 4 ja koneen lämpötila alle 75 astetta (Sen mukaan näillä keleillä, lämpötila on yks aste nyt, mulla ois kaupunkiajossa melkeen koko ajan Webasto päällä, koska lämpötila ei oikein millään nouse yli 75 asteen kaupungissa. Vasta tien päällä se nousee 80 asteeseen) , toisten mukaan Webasto menee aina päälle, kun lämpötila on alle 2 astetta.
Toisten mukaan se menee päälle vasta kun auto lähtee liikkelle ja sillä on ajettu muutama minuutti.
Toisten mukaan se menee päälle heti kun kone käynnistyy.
Toisten mukaan A/C täytyy olla päällä, niin että valo palaa, jotta Webasto ylipäätään alkaa toimia. Mutta AUTO ei saisi olla päällä, silloin Webasto ei kuulemma mene päälle.

Mikä tässä asiassa on se ihan oikea totuus? Omistajan ohjekirja ei anna vastausta mihinkään näistä kysymyksistä. Se vain sanoo, että Webasto ei kytkeydy päälle, jos ilmastointi on pois päältä. Tarkoittaako tässä yhteydessä siis ilmastointi nimenomaan "A/C"-nappulaa? Sehän se ilmastointi on.


Pyysin muuten tarjouksen C-kitin asennuksesta. Eli silloin tehdas-Webastoa (Thermo Top Z) voi käyttää kellokytkimen kanssa esilämmittimenä. C-kitillä siis lisäosilla (kellokytkin, vesipumppu, johtosarjat yms) tehdas-Webasto muunnetaan Thermo Top C:ksi, joka sitten myös lämmittää sisätilojakin. Koko homman hinta olisi asennettuna 700 euroa. Tästä osien osuus 430 euroa.
Tämä tieto on valmistajan dokumentista: "Technical Guide: S-TYPE 2.7 V6 Diesel Engine Introduction 2004.75 Model Year". Webastosta (FFH - Fuel fired heater) lyhennettynä kerrotaan seuraavaa:
-5kW täysiteho-moodi ja 2.7kW puoliteho-moodit
-FFH ei lähde käyntiin jos akun jännite alle 10.2V
-FFH toimii vain moottori käynnissä
-startin aikana FFH menee ns. stand-by modeen. Mikäli jäähdytysnesteen lämpötila on alle 87C ja ulkoilma alle 5C tästä lähdetään käynnistämään FFH:ta.
-FFH toimii käynnistyttyään täysteholla, kunnes jäähdytysnesteen lämpötila on 87C
-FFH jatkaa puoliteholla jos jäähdytysnesteen lämpö välillä 87 - 90C
-FFH menee stand-by moodiin jos ulkoilman lämpötila ylittää 8C tai jäähdytysnesteen lämpö yli 90C
-FFH ei toimi jos ilmastointi on pois päältä, alkuperäistekstinä "Climate control system is switched off", eli väittäisin että jos kytkee puhallinnopeusnapista koko lämmitys/ilmastointijärjestelmän pois päältä, niin silloin webasto ei toimi. A/C nappulalla tuskin on mitään vaikutusta.
-FFH ei toimi jos tankissa on niin vähän tavaraa, että polttonesteen varoitusvalo palaa
-Lisäksi ilmastointi automaattisesti ohjailee ilmanottoa sisäilmankierrolle tietyillä kriteereillä, ettei webaston höyryt käynnistyessä tulisi sisälle
Kysy jos jotain muuta tulee mieleen, voin yritää tavata jos löytyy vastaus tuosta tech introsta.

Itselläni on webastossa kello asennettuna. Kannattaa huomioida sellainen, että kun auton sammuttaa, niin tuulilasille menevät kanavat sulkeutuvat. Kellolla saa siis webaston päälle ja jäähdytysveden lämmitettyä sekä sisätilat lämpimäksi. Puhallus suuntautuu kuitenkin vain jalkatilaan ja sivuikkunat sulavat myös, mutta tuulilasi ei, koska sinne ei saa puhallusta mitenkään kun auto ei ole käynnissä.

Mysteeri itselleni on se, että kun kellolla ajastettuna webasto on vielä käynnissä ja lähtee suoraan ajamaan, niin meneekö tuo alkuperäinen ylläkuvattu logiikka siitä jotenkin sekaisin. Ainakin kellossa näkyy tuo päälläolo symboli niin pitkään kuin se on ajastettuna.

Lisäksi vielä vinkki. TOPIx (http://topix.jaguar.jlrext.com/topix/i18n/index) on Jaguar-Land Roverin palvelu, josta voi luottokortilla ostaa lukuaikaa ja ainakin itse pystyin yksityishlönäkin rekisteröitymään. Tuolta löytyy täydellisten korjaamomanuaalien lisäksi kaikenlaista dokumenttia, mm. tuo josta noita webaston asioita kaivoin esille. PDF-muotoisethan on aika helppo ladata tuon lukuajan puitteissa omalle koneelle. Service manual on valitettavasti iso hierarkinen/rakenteinen dokkari, jota ei ainakaan helposti pysty itselleen kopioimaan. Ilmaiseksikin tuolta löytyy kaikkea mielenkiintoista, mm. VIN-nrolla se millä varusteilla/optioilla auto on tehtaalta lähtenyt, värikoodit jne. Lisävarusteiden asennusohjeet ovat myös ilmaisia, kuten myös owner's manual.
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
Avatar
jpajula
Viestit: 69
Liittynyt: La Touko 26, 2012 12:43 am
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi/Torrevieja

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja jpajula »

Kiitos perusteellisesta vastauksesta, se selvensi paljon. :)

Eli kun edes näillä keleillä ei moottorin lämpö mulla Jaggessa ole vielä koskaan noussut yli 80 asteen (yleensä se on 68-70 astetta) on syytä olettaa, että Webasto ei toimi?
Terv. JP
- S Type 2001 (3.0, metallic emerald fire)
- S Type 2005 (2.7 Diesel TwinTurbo, Platinum)
- Fiat Ducato Munsterland Camper
- Nissan Almera 1997
- Honda Super Magna 1988
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja mikki »

Mun XF:n Webasto ei toimi kun sitä ei ole, aaaargh!
Kunpa olisi.....
Mitä Hesarissa lukikaan?

En muista ( houhou) , Repelli voi vapaasti kertoa!
Cat Animal ja muut:
Kun täällä joskus harvat kirjoittelee menkää naamakirjaan haulla FJDC. Siellä vaikka mitä koko ajan ja naiset aktivoituneet kirjoittamaan.
Repelli ei mene!
Hyvää pyhää!
tepa
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 7:34 am

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja tepa »

Pyysin muuten tarjouksen C-kitin asennuksesta. Eli silloin tehdas-Webastoa (Thermo Top Z) voi käyttää kellokytkimen kanssa esilämmittimenä. C-kitillä siis lisäosilla (kellokytkin, vesipumppu, johtosarjat yms) tehdas-Webasto muunnetaan Thermo Top C:ksi, joka sitten myös lämmittää sisätilojakin. Koko homman hinta olisi asennettuna 700 euroa. Tästä osien osuus 430 euroa.

Hei, minulle ilmoitettiin Jaguar-huollossa ettei näitä ole enää saatavissa maahantuojalta, keväällä olisi vielä saanut.
Jaguar S-type 2,7 D 2006
Avatar
jpajula
Viestit: 69
Liittynyt: La Touko 26, 2012 12:43 am
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi/Torrevieja

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja jpajula »

tepa kirjoitti:Pyysin muuten tarjouksen C-kitin asennuksesta. Eli silloin tehdas-Webastoa (Thermo Top Z) voi käyttää kellokytkimen kanssa esilämmittimenä. C-kitillä siis lisäosilla (kellokytkin, vesipumppu, johtosarjat yms) tehdas-Webasto muunnetaan Thermo Top C:ksi, joka sitten myös lämmittää sisätilojakin. Koko homman hinta olisi asennettuna 700 euroa. Tästä osien osuus 430 euroa.

Hei, minulle ilmoitettiin Jaguar-huollossa ettei näitä ole enää saatavissa maahantuojalta, keväällä olisi vielä saanut.

Kyllä niitä on vielä Kahan (siis maahantuojan) sivuilla ja olen kolmeen eri paikkaan soittanut tarjouksia kysellessä ja kaikista niistä löytyy C-Kit suoraan hyllystä. Kyseessä siis se kiertovesipumpullinen yleismalli, joka sopii muihinkin kuin Jaguareihin.


Edit, laitetaan nyt vielä linkkikin: http://www.kaha.fi/category.php?comp=32&pid=26&cid=90
Terv. JP
- S Type 2001 (3.0, metallic emerald fire)
- S Type 2005 (2.7 Diesel TwinTurbo, Platinum)
- Fiat Ducato Munsterland Camper
- Nissan Almera 1997
- Honda Super Magna 1988
Avatar
jpajula
Viestit: 69
Liittynyt: La Touko 26, 2012 12:43 am
Paikkakunta: Salo/Suomusjärvi/Torrevieja

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja jpajula »

Webasto laitettu myyjän takuuseen. Palopesä uusittiin, vanha oli sökönä ja Webaston pakoputkikin säpäleinä. Metro Auto tilasi siihen Land Roverin palopesän, kun Jaguar ei kuulemma toimita kuin koko Webaston. Nyt riittää lämpöä ja melkoinen puhina kuuluu vasemmalta puolelata etupuskurin kieppeiltä kun menee ulos kuuntelemaan :)

Samalla laitettiin se "kuuluisa" lisäaine ohjaustehostimen nesteeseen ja kas: Nitinä katosi täysin, vaikka olisi voinut vaikka vannoa, että äänes alkuperä on ohjauspyörän akseli. Kustannus tästä nitinän poistosta vaivaiset 24 euroa :) (Maksoin sen itse)


Samalla tuli varmistettua, että C-Kitiä saa...mutta käytön rajoitukset ovat monimutkaiset ja siksi niitä ei kuulemma ole enää aikoihin laitettu näihin. Varsinkin kun on tehdasvarusteena jo Defa sisätilanhaaroittiminenn.
Terv. JP
- S Type 2001 (3.0, metallic emerald fire)
- S Type 2005 (2.7 Diesel TwinTurbo, Platinum)
- Fiat Ducato Munsterland Camper
- Nissan Almera 1997
- Honda Super Magna 1988
jagulissimo
Viestit: 16
Liittynyt: La Joulu 29, 2012 1:30 pm
Paikkakunta: hki

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja jagulissimo »

Omassa S-type dieselissä fiksattiin viime syksynä polttoaineen imuputki, webaston johtosarjat ja säädettiin seokset Inchapella, koska ostaessani auton webasto ei toiminut lainkaan.

Tähän asti toiminut hyvin, mutta nyt viimeiset pari päivää ei ole lähtenyt käyntiin ajaessa, ajastimella tai manuaalisesti napista. Lämmöt ei nouse kunnolla edes 30km ajon jälkeen. Kun webaston laittaa manuaalisesti päälle niin valo pysyy taulussa ja tuuletin puhaltaa kyllä, mutta webasto ei lähde käyntiin. Voiko vika olla akussa, jos jännite liian alhainen? Eikö webaston pitäisi kuitenkin viimeistään ajaessa lähteä käyntiin vaikka akku olisi huono? En kyllä ole huomannut startatessa mitään merkkejä, että akku olisi loppusuoralla.

Ilmastointi on päällä ja tankki täynnä eli ne vaihtoehdot on poissuljettu. Mistähän aloittaisi vian etsimisen?
Jaguar S-type 2.7D -05
jagulissimo
Viestit: 16
Liittynyt: La Joulu 29, 2012 1:30 pm
Paikkakunta: hki

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja jagulissimo »

jagulissimo kirjoitti:Omassa S-type dieselissä fiksattiin viime syksynä polttoaineen imuputki, webaston johtosarjat ja säädettiin seokset Inchapella, koska ostaessani auton webasto ei toiminut lainkaan.

Tähän asti toiminut hyvin, mutta nyt viimeiset pari päivää ei ole lähtenyt käyntiin ajaessa, ajastimella tai manuaalisesti napista. Lämmöt ei nouse kunnolla edes 30km ajon jälkeen. Kun webaston laittaa manuaalisesti päälle niin valo pysyy taulussa ja tuuletin puhaltaa kyllä, mutta webasto ei lähde käyntiin. Voiko vika olla akussa, jos jännite liian alhainen? Eikö webaston pitäisi kuitenkin viimeistään ajaessa lähteä käyntiin vaikka akku olisi huono? En kyllä ole huomannut startatessa mitään merkkejä, että akku olisi loppusuoralla.

Ilmastointi on päällä ja tankki täynnä eli ne vaihtoehdot on poissuljettu. Mistähän aloittaisi vian etsimisen?
Löytyisikö vinkkejä?
Jaguar S-type 2.7D -05
skissa05
Viestit: 125
Liittynyt: To Joulu 09, 2010 10:56 pm
Paikkakunta: PK-seutu

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja skissa05 »

Vikakoodeja lähtisin luettamaan. Webasto menee vikatilaan jos tapahtuu tarpeeksi monta epäonnistunutta käynnistysyritystä peräkkäin, eikä lähde tällöin enää käyntiin. Käsittääkseni tuota tilaa ei saa nollattua kuin sopivalla diagnostiikkalaitteella.
jagulissimo kirjoitti:
jagulissimo kirjoitti:Omassa S-type dieselissä fiksattiin viime syksynä polttoaineen imuputki, webaston johtosarjat ja säädettiin seokset Inchapella, koska ostaessani auton webasto ei toiminut lainkaan.

Tähän asti toiminut hyvin, mutta nyt viimeiset pari päivää ei ole lähtenyt käyntiin ajaessa, ajastimella tai manuaalisesti napista. Lämmöt ei nouse kunnolla edes 30km ajon jälkeen. Kun webaston laittaa manuaalisesti päälle niin valo pysyy taulussa ja tuuletin puhaltaa kyllä, mutta webasto ei lähde käyntiin. Voiko vika olla akussa, jos jännite liian alhainen? Eikö webaston pitäisi kuitenkin viimeistään ajaessa lähteä käyntiin vaikka akku olisi huono? En kyllä ole huomannut startatessa mitään merkkejä, että akku olisi loppusuoralla.

Ilmastointi on päällä ja tankki täynnä eli ne vaihtoehdot on poissuljettu. Mistähän aloittaisi vian etsimisen?
Löytyisikö vinkkejä?
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
jagulissimo
Viestit: 16
Liittynyt: La Joulu 29, 2012 1:30 pm
Paikkakunta: hki

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja jagulissimo »

Vikakoodit luetaan autosta ensi viikolla, mutta voisin sitä ennen tsekata sulakkeet. Webastohan menee vikasietotilaan, kun tarpeeksi monta kertaa yrittää käynnistyä siinä onnistumatta. Aikanaan Mersussa sain nollattua tuon, kun laittoi webaston manuaalisesti päälle (vaikka lähti pelkkä puhallin pyörimään) ja samaan aikaan käytti webaston sulakkeen irti.

Kysymys kuuluukin, että missähän mahtaa sijaita S-typen webaston sulake? Kiitos!
Jaguar S-type 2.7D -05
skissa05
Viestit: 125
Liittynyt: To Joulu 09, 2010 10:56 pm
Paikkakunta: PK-seutu

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja skissa05 »

Moottoritilan sulakerasia, sulake F3, 20A. Pitäisi olla ylimmän rivin vasemmalta päin katsoen kolmas sulakepaikka.
jagulissimo kirjoitti:Vikakoodit luetaan autosta ensi viikolla, mutta voisin sitä ennen tsekata sulakkeet. Webastohan menee vikasietotilaan, kun tarpeeksi monta kertaa yrittää käynnistyä siinä onnistumatta. Aikanaan Mersussa sain nollattua tuon, kun laittoi webaston manuaalisesti päälle (vaikka lähti pelkkä puhallin pyörimään) ja samaan aikaan käytti webaston sulakkeen irti.

Kysymys kuuluukin, että missähän mahtaa sijaita S-typen webaston sulake? Kiitos!
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
jagulissimo
Viestit: 16
Liittynyt: La Joulu 29, 2012 1:30 pm
Paikkakunta: hki

Re: S-type ja Webasto

Viesti Kirjoittaja jagulissimo »

Kiitos tiedosta! Osuin arvailuissani oikeaan ja nyt webasto pelittää, kuten pitääkin. Eli: webasto päälle, sulake irti, auto käyntiin minuutiksi, auto ja webasto seis, sulake takaisin, webasto käyntiin -> toimii.
Jaguar S-type 2.7D -05
Vastaa Viestiin