XJR <-> XJ Super V8
XJR <-> XJ Super V8
Kohta viisi vuotta nauttien X300:lla ajaneena mieli on siirtynyt halajamaan ehkä jopa maukkaampaa Kissaa. Katse on kääntynyt monesti netisssä XJR:ään, löysin myös XJ Super V8:n. Mitä eroa niillä on? Yritin etsiä vaan en löytänyt.
Onko Kissankulmassa kellään tietoa moisista?
Onko Kissankulmassa kellään tietoa moisista?
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XJR <-> XJ Super V8
Moi
Ei mulla varmaa tietoa ole asiasta mutta jotenkin itse olen yhdistänyt termin "super V8" daimlerin ahdettuun versioon?? jagget taas aina XJR:iä jos ahdettuja... ? Kone ja vaihdelaatikko käsittääkseni aivan samat..??
Oikokaa ihmeessä jos olen väärässä..
Ei mulla varmaa tietoa ole asiasta mutta jotenkin itse olen yhdistänyt termin "super V8" daimlerin ahdettuun versioon?? jagget taas aina XJR:iä jos ahdettuja... ? Kone ja vaihdelaatikko käsittääkseni aivan samat..??
Oikokaa ihmeessä jos olen väärässä..
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XJR <-> XJ Super V8
Suunnilleen noin. Osin voipi liittyä siihen, että kun X308 Daimler mallit esiteltiin olivat ne "Daimler Eight" V8 ja "Daimler Super V8". Pohjois-Ameriikassa kun ei sitten tuon Daimler brandi-arvon puuttumisen vuoksi myydä ko. autoja Daimlereina, kuten Euroopassa, vaan Jaguareina, tuli ko. mallista sitten "Jaguar Super V8", eli voipi olla varusteluero tuohon XJR:ään.
Niin ja nyt en tiedä, enkä tiedä kuka tietää (Stefan?) mutta ainakin ennen oli muistaakseni XJR aina SWB (503cm) ja noi Daimlerit yleensä LWB (515cm?). Normi XJR X308 on siis käsittääkseni SWB ja siinä on korinvärinen syylarin maski teräsverkolla, kun Daimler (ja Jaguar) Super V8.ssa on kromattu uritettu (Daimlerin tunnus) maski ja on LWB.
Ehkä jollain muulla on vielä tarkempaa ja varmempaa tietoa?
-Jakuvaari
Niin ja nyt en tiedä, enkä tiedä kuka tietää (Stefan?) mutta ainakin ennen oli muistaakseni XJR aina SWB (503cm) ja noi Daimlerit yleensä LWB (515cm?). Normi XJR X308 on siis käsittääkseni SWB ja siinä on korinvärinen syylarin maski teräsverkolla, kun Daimler (ja Jaguar) Super V8.ssa on kromattu uritettu (Daimlerin tunnus) maski ja on LWB.
Ehkä jollain muulla on vielä tarkempaa ja varmempaa tietoa?
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: XJR <-> XJ Super V8
Itsellä on ollut 7kpl X308 Jaguareja/Daimlereita, joihin ATSaari ilmeisesti viittaa, vai tarkoitatko uudempaa X350 korimallia?
Omasta listastani puuttuu juuri tuo Daimler Super V8, muut jo kaikki testattu (3.2/4.0 Executive, Sovereign, XJR, Daimler V8) Paras kannattaa jättää viimeiseksi..ja myös talliin.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen muutamia ajatuksia, jotka toivottavasti hieman selventää eroavaisuuksia:
- XJR vain SWB:nä
- Daimler Super V8:a on saanut sekä SWB:nä, että LWB:nä (12cm lisäpituutta) ja takapenkistä on kaksi eri variaatiota pidennetyssä akselivälisessä; kahden istuttava tai normaali "sohva".
- Jakuvaari tuossa hieman valotti, Jenkeissä ei käsittääkseni x308:a koskaan saanut Daimlerina, vai oliko tosiaan niin, että esittely tapahtui vielä Daimlerina?
- Joka tapauksessa sittemmin korvattiin Jaguaarina, jossa samat varusteet kaikin puolin, mutta sai loppuun mallimerkinnän "Vanden Plas", joka tuttu jo aiemmilta vuosikymmeniltä.
- XJR on matalalampi korin hyttiosuudelta kuin (Daimler/Vanden Plas) V8 tai Super V8 (Vanden Plasit/Daimlerit on itseasiassa korkeampia myös kuin muutkin varustetasot Sport, Executive, Sovereign).
- XJR:ssä ja Super V8 on sama moottori ja ahdin sekä vaihteisto
- XJR:ssä on tiukemmaksi "viritetty" jousitus kuin Super V8:ssa. Tai ainakin se tuntuu siltä, saattaa olla myös johtuen XJR:n suuremmista 18" vanteista vs. Super V8 17". Ahtamattomassa V8:ssa taas on sama touring jousitus kuin esimerkiksi Sovereign.
- Super V8:ssa muutenkin loisteliaammat varusteet (riippuen hieman takapenkin tyypistä) vakiona, penkit muutenkin erilaiset ja nahka on pehmeämpää. Periaatteella XJR:ään saanut kuitenkin lisänä monista Super V8:n varusteista.
- Super V8:ssa on picnic-pöydät myös takana, XJR:ssä ei.
- Ulkosesti eroaa tosiaan ensiasennusvanteiden osalta, XJR:ssä on takaluukun lista korin värinen, Super V8:ssa on kromin värinen ja uritettu. Ja edessä vastaavasti keulamaski on tuon kaltainen kuin Jakuvaari jo kuvasikin - keskellä XJR:ssä on ritilää ja ympärystä on korinväristä kun taas Super V8:ssa kromin värinen, uritettu yläpäästä jne.
- Super V8:ssa on myös kromin väriset taustapeilien kuoret. XJR:ssä korin väriset
- Ikkunoiden karmit on XJR:ssä mustat, Super V8:ssa kromin väriset (Myös V8:ssa, Sovereignissa on kromin väriset, mutta taas Executivessa on reunimmainen kehä ainoastaan krominen ja muuten mustat).
Tässä ajatuksia ensi hätään. Yhteen vetona voisi todeta, että XJR on mukava sportti ja Super V8 taas ripeä luxus. Hienoja autoja molemmat! Super V8 on arvokkaampi myös käytettynä, maksanut uutenakin huomattavasti enemmän kuin XJR ja täten myös harvinaisempi.
Omasta listastani puuttuu juuri tuo Daimler Super V8, muut jo kaikki testattu (3.2/4.0 Executive, Sovereign, XJR, Daimler V8) Paras kannattaa jättää viimeiseksi..ja myös talliin.
Mutta alkuperäiseen kysymykseen muutamia ajatuksia, jotka toivottavasti hieman selventää eroavaisuuksia:
- XJR vain SWB:nä
- Daimler Super V8:a on saanut sekä SWB:nä, että LWB:nä (12cm lisäpituutta) ja takapenkistä on kaksi eri variaatiota pidennetyssä akselivälisessä; kahden istuttava tai normaali "sohva".
- Jakuvaari tuossa hieman valotti, Jenkeissä ei käsittääkseni x308:a koskaan saanut Daimlerina, vai oliko tosiaan niin, että esittely tapahtui vielä Daimlerina?
- Joka tapauksessa sittemmin korvattiin Jaguaarina, jossa samat varusteet kaikin puolin, mutta sai loppuun mallimerkinnän "Vanden Plas", joka tuttu jo aiemmilta vuosikymmeniltä.
- XJR on matalalampi korin hyttiosuudelta kuin (Daimler/Vanden Plas) V8 tai Super V8 (Vanden Plasit/Daimlerit on itseasiassa korkeampia myös kuin muutkin varustetasot Sport, Executive, Sovereign).
- XJR:ssä ja Super V8 on sama moottori ja ahdin sekä vaihteisto
- XJR:ssä on tiukemmaksi "viritetty" jousitus kuin Super V8:ssa. Tai ainakin se tuntuu siltä, saattaa olla myös johtuen XJR:n suuremmista 18" vanteista vs. Super V8 17". Ahtamattomassa V8:ssa taas on sama touring jousitus kuin esimerkiksi Sovereign.
- Super V8:ssa muutenkin loisteliaammat varusteet (riippuen hieman takapenkin tyypistä) vakiona, penkit muutenkin erilaiset ja nahka on pehmeämpää. Periaatteella XJR:ään saanut kuitenkin lisänä monista Super V8:n varusteista.
- Super V8:ssa on picnic-pöydät myös takana, XJR:ssä ei.
- Ulkosesti eroaa tosiaan ensiasennusvanteiden osalta, XJR:ssä on takaluukun lista korin värinen, Super V8:ssa on kromin värinen ja uritettu. Ja edessä vastaavasti keulamaski on tuon kaltainen kuin Jakuvaari jo kuvasikin - keskellä XJR:ssä on ritilää ja ympärystä on korinväristä kun taas Super V8:ssa kromin värinen, uritettu yläpäästä jne.
- Super V8:ssa on myös kromin väriset taustapeilien kuoret. XJR:ssä korin väriset
- Ikkunoiden karmit on XJR:ssä mustat, Super V8:ssa kromin väriset (Myös V8:ssa, Sovereignissa on kromin väriset, mutta taas Executivessa on reunimmainen kehä ainoastaan krominen ja muuten mustat).
Tässä ajatuksia ensi hätään. Yhteen vetona voisi todeta, että XJR on mukava sportti ja Super V8 taas ripeä luxus. Hienoja autoja molemmat! Super V8 on arvokkaampi myös käytettynä, maksanut uutenakin huomattavasti enemmän kuin XJR ja täten myös harvinaisempi.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: XJR <-> XJ Super V8
Kiitos kattavista vastauksista, joilla erot selvisivät hyvin.
Netissä (Saksa/Belgia) autojen varusteet vaihtelevat jonkin verran vai onko mallinimitys aina oikea.
Itse käyn edelleen keskustelua itseni kanssa voisiko onko se uusi olla x308 vai x350.
Kiitos!
Netissä (Saksa/Belgia) autojen varusteet vaihtelevat jonkin verran vai onko mallinimitys aina oikea.
Itse käyn edelleen keskustelua itseni kanssa voisiko onko se uusi olla x308 vai x350.
Kiitos!
Re: XJR <-> XJ Super V8
Etsintä jatkuu...
Nyt törmäsin erilaisuuteen, mihin en löydä vastusta; joidenkin X350 XJR / Super V8:en takarekisterikilven paikka on kapeampi ja korkeampi kuin eurooppalaiset yleensä. Onko kyseessä jenkkimalli vai jokin muu ja eroaako tällainen XJR / super V8 jollakin tavalla "normi"-rekistelilaatan omaavasta ?
Nyt törmäsin erilaisuuteen, mihin en löydä vastusta; joidenkin X350 XJR / Super V8:en takarekisterikilven paikka on kapeampi ja korkeampi kuin eurooppalaiset yleensä. Onko kyseessä jenkkimalli vai jokin muu ja eroaako tällainen XJR / super V8 jollakin tavalla "normi"-rekistelilaatan omaavasta ?
Re: XJR <-> XJ Super V8
Jep! Se on jenkkimalli, suosittelen välttämään, ellei ole jo Suomen kilvissä, voi tulla isoja muutostöitä vastaan, että saa EU määräysten mukaiseksi. EU-malissa on aina leveän kilven paikka.ATsaari kirjoitti:Etsintä jatkuu...
Nyt törmäsin erilaisuuteen, mihin en löydä vastusta; joidenkin X350 XJR / Super V8:en takarekisterikilven paikka on kapeampi ja korkeampi kuin eurooppalaiset yleensä. Onko kyseessä jenkkimalli vai jokin muu ja eroaako tällainen XJR / super V8 jollakin tavalla "normi"-rekistelilaatan omaavasta ?
Toinen tunnistuskeino (muttei niin varma aina, jos joku vaikka on jo muutellut niitä) on että takasivuheijastimet on punaiset, ja itseasiassa sekä etu- että takasivuheijastimissa on valot (parkit) joita ei meillä saa olla.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: XJR <-> XJ Super V8
Kiitos tiedosta, pidän näppini irti.
Re: XJR <-> XJ Super V8
Näin siinä kävi, löytyi Saksasta upea XJ Super V8, vm. 2004, ajolupa haettu tänään 11.4. , ja sitten alkaa se veron jännitys.
Re: XJR <-> XJ Super V8
Onnittelut - hieno auto!!
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: XJR <-> XJ Super V8
Kuinka suuri savotta itse asiassa olisi jenkkimallin XJR:n saattaminen Suomen kilpiin? Mitä muuta kuin valot? Päästöt? Kalifornian mallissa kuitenkin oltava päästöt hyvinkin kurissa...
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: XJR <-> XJ Super V8
Kävin autonhankinnan aikana keskusteluja henkilön kanssa joka on tuotun jenkki XK:n Suomeen. Suurimpana ongelmana katsastuksessa oli ajovalojen korkeussäädön puute. Joissain autoissa on valmius siihen muttei asennettuna. Jos on säätyvä perä em. säätöä ei ilmeisesti tarvita. Ja sivuvaloista saa "piuhat katkaistua".
Re: XJR <-> XJ Super V8
Uudemmat saa helpommin (2003 ->), mutta omat niksinsä on siinäkin. Jos joku aidosti tuomassa, niin voin konsultoida vinkit.Puuma '69 kirjoitti:Kuinka suuri savotta itse asiassa olisi jenkkimallin XJR:n saattaminen Suomen kilpiin? Mitä muuta kuin valot? Päästöt? Kalifornian mallissa kuitenkin oltava päästöt hyvinkin kurissa...
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: XJR <-> XJ Super V8
Ok, pistetään korvan taakse...sinberg kirjoitti:Uudemmat saa helpommin (2003 ->), mutta omat niksinsä on siinäkin. Jos joku aidosti tuomassa, niin voin konsultoida vinkit.Puuma '69 kirjoitti:Kuinka suuri savotta itse asiassa olisi jenkkimallin XJR:n saattaminen Suomen kilpiin? Mitä muuta kuin valot? Päästöt? Kalifornian mallissa kuitenkin oltava päästöt hyvinkin kurissa...
Pari muuta autoa olen sieltä tuottanut, joten tuttu kuvio muuten.
Mites muuten vanhempien mallien kilpiin laittamisen kanssa, kuinka paljon enemmän painimista?
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05