S-Type automaattivaihteisto...
S-Type automaattivaihteisto...
Onko "normaalia", että Jaggen laatikko vaihtaa 1. vaihteelta kakkoselle vähän terävästi, joskus jopa, miten sen nyt sanois, töksähtäen?
Mielestäni en syksyllä tätä ilmiötä niinkään havainnut, muuta nyt talven aikana se tekee sitä useamminkin, riippuen kaasun asennosta. Jos vähemmän kierroksia koneessa, niin "töksäys" on todennäköisempää. Kun kieroksia enemmän, niin tätä ominaisuutta/vaivaa ei ole.
Pitäisikö olla huolestunut tässä kohtaa, vai?
Laatikkoon on tehty huoltoa, ainakin nesteet vaihdettu...
-Sami
Mielestäni en syksyllä tätä ilmiötä niinkään havainnut, muuta nyt talven aikana se tekee sitä useamminkin, riippuen kaasun asennosta. Jos vähemmän kierroksia koneessa, niin "töksäys" on todennäköisempää. Kun kieroksia enemmän, niin tätä ominaisuutta/vaivaa ei ole.
Pitäisikö olla huolestunut tässä kohtaa, vai?
Laatikkoon on tehty huoltoa, ainakin nesteet vaihdettu...
-Sami
Viimeksi muokannut Puuma '69, Pe Tammi 21, 2011 10:56 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Kellään mielipidettä/kommenttia?
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Kuulostaa ihan tutulta. Samoin tekee minulla, hitaasti kiihdyttäessä töksttähtää kakkoselle. Nopeasti kiihdyttäessä vaihtaa ilman nykäyksiä. Luistonesto tosin tuo myös omiaan tuohon vaihto ohjelmaan. Kilometrejä tosin vasta 84 tuhatta. Ei pitäisi vielä olla huolta, Ari tuolta Espoosta koeajoi, ja kertoi tämän.
T Karikko
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Aika ärsyttävä ominaisuus, jos nyt on sitten ominaisuus. Eilen taas töistä lähdettäessä ei töksäyttänyt juuri lainkaan. Välillä taas oikein kunnolla...omituista...Karikko kirjoitti:Kuulostaa ihan tutulta. Samoin tekee minulla, hitaasti kiihdyttäessä töksttähtää kakkoselle. Nopeasti kiihdyttäessä vaihtaa ilman nykäyksiä. Luistonesto tosin tuo myös omiaan tuohon vaihto ohjelmaan. Kilometrejä tosin vasta 84 tuhatta. Ei pitäisi vielä olla huolta, Ari tuolta Espoosta koeajoi, ja kertoi tämän.
Jag-Finnin Aria varmaan muuten tarkoitit? Kertoiko, että koska pitää olla huolissaan...
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Kyllä Jag-finin Aria tarkoitin. Ei puhuttu tuosta asiasta, koska pitäisi olla huolissaan. Antoi ohjeita käytöön. Liikkeelle Jgaten 4 vaihteella, vauhtiin päästyä sitten D asentoon. Vaihdetta kykettäessä odotan jarrua painaen, että tunnen nykäyksetä vaiheen olevan päällä, sitten vasta kierroksia. Tämähän on 5 vaihteinen Fordin valmistama laatikko. Aikapaljon olen kuullut (huhuja) laatikon epävarmasta toiminnasta. Jos korjausta tarvitsee, Arilta kannattaa kysyä, arvioi remontin hinnaksi sopivia lukuja, ainakin jos vertaa maahatuojan ryöstöhintaa. No autohan on muuten kuin minulle tehty, eli kestän tuon pienen epäkohdan.
T Karikko
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Kyseessähän tosiaan on Fordin aski jollaisen tehdaskorjatun 36kk:n takuulla pystyy tarvittaessa tilaamaan noin 1200 dollariin ameriikasta. Siihen saa myös jokaista pienintäkin nippeliä varaosana ja kunnostussarjoja. Tuntuu että kaikissa noissa askeissa jotain hämärää on, mutta niin kauan kun vaihteistohäiriö-ilmoitus ei vilku ja matka jatkuu... 100tkm välein öljynvaihto ja Forte sekaan niin eiköhän sillä eteenpäin pääse ilman niskavaivoja.
Kunnioitan suuresti kaikkia spesialisteja/ammattimiehiä, mutta aina täytyy pitää mielessä että hekin tekevät työtä rahasta ja tarkoituksena on ottaa työstä suurin mahdollinen tili.
Kunnioitan suuresti kaikkia spesialisteja/ammattimiehiä, mutta aina täytyy pitää mielessä että hekin tekevät työtä rahasta ja tarkoituksena on ottaa työstä suurin mahdollinen tili.
Pete
S-Type 2001 3.0V6
S-Type 2001 3.0V6
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Jonkin verran olen lukenut tuosta laatikosta, mitä olen netistä löytänyt informaatiota.
Jotenkin tuli vaan epäuskoinen olo mennä viikolla 1. ja 2. vaihteen toiminnasta. Mutta jos tämä on pikemminkin ominaisuus, niin en viitsi päätäni sillä sen kummemmin sitten vaivata.
Hyvin tuo tuntui eilenkin toimivan...niin smoothisti siirtyi jopa ykköseltä kakkoselle.
Samat sanat kuin Karikolla... Auto on muuten kuin minulle tehty. Todella tyytyväinen olen ollut. Se on kait selvää, että seuraavakin "käyttöauto" on Jaguar. Paitsi, että kyllä tämä on tavallaan puoliksi harrasteauto tämäkin, minulle siis....
Jotenkin tuli vaan epäuskoinen olo mennä viikolla 1. ja 2. vaihteen toiminnasta. Mutta jos tämä on pikemminkin ominaisuus, niin en viitsi päätäni sillä sen kummemmin sitten vaivata.
Hyvin tuo tuntui eilenkin toimivan...niin smoothisti siirtyi jopa ykköseltä kakkoselle.
Samat sanat kuin Karikolla... Auto on muuten kuin minulle tehty. Todella tyytyväinen olen ollut. Se on kait selvää, että seuraavakin "käyttöauto" on Jaguar. Paitsi, että kyllä tämä on tavallaan puoliksi harrasteauto tämäkin, minulle siis....
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Käyttöautona meilläkin Kissa on ollut jo parivuotta. Hyvät käyttökokemukset ja ei ole mitenkään merkittäviä kuluja ollut. Ei täälläkään ole harkittu vaihtaa merkkiä. Ehkä uudempaan ässään joskus tulevaisuudessa.
Ässään ja äksään saa ihan kivasti varaosia ihan normi liikkeistä, eikä hinnatkaan mitenkään huimia ole. Itse kun olen varaosamyyjä niin osien hommaaminen suomesta tietty vähän helpompaa kuin normi kuluttajalle. Monet suomalaiset tukkurit suorittaa tehdastilauksia ja osat ovat monesti suhteessa edullisempia, koska osille ei ole "markkinahintoja".
Just katselin yhteen asiakkaan kohtuulliseen yleiseen autoon osia ja huomasin taas tukkureiden kesken vallitsevan hintakartellin, eli suomessa kaikilla (4) tukkureilla tukkuhinta raidetangonpäälle 20€ +/- 10% ja ulkomailta sen saa 5 euroon alveilla ja rahdeilla.
Ässään ja äksään saa ihan kivasti varaosia ihan normi liikkeistä, eikä hinnatkaan mitenkään huimia ole. Itse kun olen varaosamyyjä niin osien hommaaminen suomesta tietty vähän helpompaa kuin normi kuluttajalle. Monet suomalaiset tukkurit suorittaa tehdastilauksia ja osat ovat monesti suhteessa edullisempia, koska osille ei ole "markkinahintoja".
Just katselin yhteen asiakkaan kohtuulliseen yleiseen autoon osia ja huomasin taas tukkureiden kesken vallitsevan hintakartellin, eli suomessa kaikilla (4) tukkureilla tukkuhinta raidetangonpäälle 20€ +/- 10% ja ulkomailta sen saa 5 euroon alveilla ja rahdeilla.
Pete
S-Type 2001 3.0V6
S-Type 2001 3.0V6
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Missäs liikkeessä Tampereella toimit varaosamyyjänä...? Voisin tulla sulta hakemaan, jos tarvin jotain, kun varmaan kyseisen auton osat hallussa.s-type kirjoitti:Käyttöautona meilläkin Kissa on ollut jo parivuotta. Hyvät käyttökokemukset ja ei ole mitenkään merkittäviä kuluja ollut. Ei täälläkään ole harkittu vaihtaa merkkiä. Ehkä uudempaan ässään joskus tulevaisuudessa.
Ässään ja äksään saa ihan kivasti varaosia ihan normi liikkeistä, eikä hinnatkaan mitenkään huimia ole. Itse kun olen varaosamyyjä niin osien hommaaminen suomesta tietty vähän helpompaa kuin normi kuluttajalle. Monet suomalaiset tukkurit suorittaa tehdastilauksia ja osat ovat monesti suhteessa edullisempia, koska osille ei ole "markkinahintoja".
Just katselin yhteen asiakkaan kohtuulliseen yleiseen autoon osia ja huomasin taas tukkureiden kesken vallitsevan hintakartellin, eli suomessa kaikilla (4) tukkureilla tukkuhinta raidetangonpäälle 20€ +/- 10% ja ulkomailta sen saa 5 euroon alveilla ja rahdeilla.
Vastaa yv.llä, jos et halua täällä huudella.
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Hei, tarvitsen vastaisuudessa S-typeen tilpehöörejä.
Laitatko yv.
ta
Laitatko yv.
ta
Jaguar S-type 3.0 -02
Jaguar MK2 2.4 -60 101000DN
Bmw r1100r -96
Bmw r75/5 -72
Nsu Osl 251 -38
Nsu Spezial Max -55
Nsu Quickly -58
Jaguar MK2 2.4 -60 101000DN
Bmw r1100r -96
Bmw r75/5 -72
Nsu Osl 251 -38
Nsu Spezial Max -55
Nsu Quickly -58
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Laatikko toimii taas kerran todella "töksähtäen". On meinaan niin kova tömäys, kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle, että alan pikkuhiljaa uskoa jonkin olevan vialla...
Onko laatikossa/moottorinohjausyksikössä jokin toiminto, että opettelee kuskin kaasujalkaa?
Kannattaisiko ottaa akun kenkä irti puoleksi tunniksi ja nollata kaikki? Onko mitään hyötyä?
En tiedä, uskaltaako tuolla enää kohta ajaa laisinkaan...?
Onko laatikossa/moottorinohjausyksikössä jokin toiminto, että opettelee kuskin kaasujalkaa?
Kannattaisiko ottaa akun kenkä irti puoleksi tunniksi ja nollata kaikki? Onko mitään hyötyä?
En tiedä, uskaltaako tuolla enää kohta ajaa laisinkaan...?
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Onko kellään ideaa, mistä kannattaisi aloittaa vian tutkiminen?
Kyllä niin taas tänään paukkui ykköseltä kakkoselle...
Jättääkö tuo vikakoodit?
Voisikohan tuo tehdä tuollaista, jos voimansiirrossa on jotain väljää?
Kyllä niin taas tänään paukkui ykköseltä kakkoselle...
Jättääkö tuo vikakoodit?
Voisikohan tuo tehdä tuollaista, jos voimansiirrossa on jotain väljää?
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Edelleen tämä "vaiva" päällä, vai onko sittenkin ominaisuus?
Olihan V8 -koneisessa Fordin tekemä 5R55 -laatikko myös?
-Sami
Olihan V8 -koneisessa Fordin tekemä 5R55 -laatikko myös?
-Sami
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Lopetan yksinpuhelun täällä ja ajan kohta taas hymyssäsuin S-Typellä.
Auto viety Hirvosen Arille Jagg-Finniin... epäili ensimmäisenä solenoidi -vikaa. Ei siis mikään mullistava vika.
Kiitos ja anteeksi.
Auto viety Hirvosen Arille Jagg-Finniin... epäili ensimmäisenä solenoidi -vikaa. Ei siis mikään mullistava vika.
Kiitos ja anteeksi.
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Ei missään nimessä! Jos ongelma selviää ja korjaantuu niin uskon että ratkaisu kiinnostaa monia.Lopetan yksinpuhelun täällä
Aivan liian usein käy niin että tälläisiin viestiketjuihin ei viitsitä kommentoida lopullista ratkaisua millä joku asia tuli kuntoon.. ja se viimeinen viesti kun jää kirjoittamatta niin koko ketju ei välttämättä hyödytä ketään.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: S-Type automaattivaihteisto...
No niin, olet kyllä ihan oikeassa.Jykkepoika kirjoitti:Ei missään nimessä! Jos ongelma selviää ja korjaantuu niin uskon että ratkaisu kiinnostaa monia.Lopetan yksinpuhelun täällä
Aivan liian usein käy niin että tälläisiin viestiketjuihin ei viitsitä kommentoida lopullista ratkaisua millä joku asia tuli kuntoon.. ja se viimeinen viesti kun jää kirjoittamatta niin koko ketju ei välttämättä hyödytä ketään.
Raportoidaan sitten lisää, kun tiedetään enemmän.
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Terve!
Kyseinen vika, siis töksäys 1:ltä 2:lle vaihteen mennessä, pitäisi olla tietääkseni ihan kansainvälinen vika. Jos en väärin muista, niin sitä käsitellään Britannian Jaguar-foorumeissakin, nimellä "schlur".
Minullakin vikaa esiintyy. Erityisesti silloin kun hidastan vauhtia lähes pysähdyksiin ja sitten painan uudelleen kaasua. Minulla on palanut jo vuosia aika ajoin myös vaihdelaatikkovian merkkivalo (sellainen moottorinkuva). Se analysoitiin Jaguar-huollossa ja todettiin juuri kuten edelläkin tuli jonkun kirjeessä mainituksi, että kyseessä on vaihteiden kytkeytymistä ohjailevien solenoidien vika. Suhteellisen kallis remontti vian merkittävyyteen nähden.
Itse olen oppinut elämään vian kanssa. Jarrutuksen jälkeen hitaassa vauhdissa painan kaasua hieman varovaisemmin uudelleen kiihdytettäessä, niin laatikko ehtii vaihtamaan pehmeämmin. Sitä paitsi kyseinen töksäys tulee eteen aika harvoin, vaikka en tekisi omaa "varotoimenpidettänikin".
Vika ei poistu vaihdelaatikon muistin uudelleen latauksella.
Vian kanssa oppii elämään kun käyttelee kaasua varovaisemmin. On tietenkin makuasia haluaako viasta eroon maksamalla. Minulle kerrottiin, että solenoidisarjan vaihto maksaisi yli 1600 euroa.
Terveisin
Matti
Kyseinen vika, siis töksäys 1:ltä 2:lle vaihteen mennessä, pitäisi olla tietääkseni ihan kansainvälinen vika. Jos en väärin muista, niin sitä käsitellään Britannian Jaguar-foorumeissakin, nimellä "schlur".
Minullakin vikaa esiintyy. Erityisesti silloin kun hidastan vauhtia lähes pysähdyksiin ja sitten painan uudelleen kaasua. Minulla on palanut jo vuosia aika ajoin myös vaihdelaatikkovian merkkivalo (sellainen moottorinkuva). Se analysoitiin Jaguar-huollossa ja todettiin juuri kuten edelläkin tuli jonkun kirjeessä mainituksi, että kyseessä on vaihteiden kytkeytymistä ohjailevien solenoidien vika. Suhteellisen kallis remontti vian merkittävyyteen nähden.
Itse olen oppinut elämään vian kanssa. Jarrutuksen jälkeen hitaassa vauhdissa painan kaasua hieman varovaisemmin uudelleen kiihdytettäessä, niin laatikko ehtii vaihtamaan pehmeämmin. Sitä paitsi kyseinen töksäys tulee eteen aika harvoin, vaikka en tekisi omaa "varotoimenpidettänikin".
Vika ei poistu vaihdelaatikon muistin uudelleen latauksella.
Vian kanssa oppii elämään kun käyttelee kaasua varovaisemmin. On tietenkin makuasia haluaako viasta eroon maksamalla. Minulle kerrottiin, että solenoidisarjan vaihto maksaisi yli 1600 euroa.
Terveisin
Matti
S-type 4.2, xj 5.0
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Kiitos vastauksesta, tämä oli uutta tietoa osittain.
Tällaiset autot vaan tuppaavat saavan tuomion, vaihteistovikainen, vaikka kyseessä siis aika pieni juttu. Muta selitäpä tämä, kun olet esim. myymässä autoa.
Tällaiset autot vaan tuppaavat saavan tuomion, vaihteistovikainen, vaikka kyseessä siis aika pieni juttu. Muta selitäpä tämä, kun olet esim. myymässä autoa.
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Jagge haettu tänään takaisin entistä ehompana. Laatikko vaihtaa kuin unelma, ei uskoisi samaksi autoksi kuin vietäessä.
Laatikosta oli ykkösen ja kakkosen väliltä kuoleentunut jousi, joka taas sitten teki painetta solenoidiyksikköön, josta sitten antoivat tiivisteet periksi. Näin ollen kakkosvaihdetta ei löytynyt oikeastaan enää lainkaan.
Nyt laatikossa kokonaan uusi solenoidiyksikkö. Samalla saatiin vaihdettua melkein kaikki öljyt laatikosta ( 9 litraa ) ja tietenkin se kuoleentunut jousi.
Samaan syssyyn kone sai uuden vesipumpun + pakkasnesteet, uudet öljyt ja suodattimen.
Nyt kelpaa ajella.
Ai niin, se kustannuspuoli... Ihanan kallista. Kaikki yhteensä tasan 2000 eur.
Kiitokset Hirvosen Arille, joka palautti laatikon henkiin.
Laatikosta oli ykkösen ja kakkosen väliltä kuoleentunut jousi, joka taas sitten teki painetta solenoidiyksikköön, josta sitten antoivat tiivisteet periksi. Näin ollen kakkosvaihdetta ei löytynyt oikeastaan enää lainkaan.
Nyt laatikossa kokonaan uusi solenoidiyksikkö. Samalla saatiin vaihdettua melkein kaikki öljyt laatikosta ( 9 litraa ) ja tietenkin se kuoleentunut jousi.
Samaan syssyyn kone sai uuden vesipumpun + pakkasnesteet, uudet öljyt ja suodattimen.
Nyt kelpaa ajella.
Ai niin, se kustannuspuoli... Ihanan kallista. Kaikki yhteensä tasan 2000 eur.
Kiitokset Hirvosen Arille, joka palautti laatikon henkiin.
- Saleen S281 '07
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
- Saleen S281 S/C '03
- BMW 330xD '14
- BMW 135i '09
- BMW M3 avo '05
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Moi,
Luin viestisi, jossa mainitsit suomessa olevan 4 tukkuria, jotka myy Jaggen osia. Voisitko laittaa tiedot näistä.
Kiitos etukäteen.
t. Arvi
Luin viestisi, jossa mainitsit suomessa olevan 4 tukkuria, jotka myy Jaggen osia. Voisitko laittaa tiedot näistä.
Kiitos etukäteen.
t. Arvi
Puuma '69 kirjoitti:Missäs liikkeessä Tampereella toimit varaosamyyjänä...? Voisin tulla sulta hakemaan, jos tarvin jotain, kun varmaan kyseisen auton osat hallussa.s-type kirjoitti:Käyttöautona meilläkin Kissa on ollut jo parivuotta. Hyvät käyttökokemukset ja ei ole mitenkään merkittäviä kuluja ollut. Ei täälläkään ole harkittu vaihtaa merkkiä. Ehkä uudempaan ässään joskus tulevaisuudessa.
Ässään ja äksään saa ihan kivasti varaosia ihan normi liikkeistä, eikä hinnatkaan mitenkään huimia ole. Itse kun olen varaosamyyjä niin osien hommaaminen suomesta tietty vähän helpompaa kuin normi kuluttajalle. Monet suomalaiset tukkurit suorittaa tehdastilauksia ja osat ovat monesti suhteessa edullisempia, koska osille ei ole "markkinahintoja".
Just katselin yhteen asiakkaan kohtuulliseen yleiseen autoon osia ja huomasin taas tukkureiden kesken vallitsevan hintakartellin, eli suomessa kaikilla (4) tukkureilla tukkuhinta raidetangonpäälle 20€ +/- 10% ja ulkomailta sen saa 5 euroon alveilla ja rahdeilla.
Vastaa yv.llä, jos et halua täällä huudella.
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Pe Maalis 01, 2013 12:31 pm
- Paikkakunta: Nokia
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Itsellä tuntuu, kuin vaihteisto jäisi välillä vapaan ja vaihteen välille. Pienellä vauhdilla nostaa kierroksia ja sitten ei meinaa vaihtaa kakkoselle. Auto stoppiin ja P:n kautta vaihde taas silmään, niin sitten pelittää. Mahtaako olla kyse ihan vain vaijerin säätämisestä? Muilla samaa?
Kyseessä siis -99 3.0
Kyseessä siis -99 3.0
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Onko sulla kevyt kaasujalka? Musta tuntuu että tämän on näiden vanhakantaisten lootien toimintamalli koska kevytjalkaisena kuskina olen löytänyt tämän saman toiminnan kaikista lootista joilla olen ajanut pidempään. ZF, Aisin, tämä kisun Ford, mulla on semmoinen muistikuva että kauan sitten kaverin TH700 teki samaa mulle mutta ei kaverille jolla oli/on raskas ja kulmikas kaasujalka.anttimonty kirjoitti:Itsellä tuntuu, kuin vaihteisto jäisi välillä vapaan ja vaihteen välille. Pienellä vauhdilla nostaa kierroksia ja sitten ei meinaa vaihtaa kakkoselle. Auto stoppiin ja P:n kautta vaihde taas silmään, niin sitten pelittää. Mahtaako olla kyse ihan vain vaijerin säätämisestä? Muilla samaa?
Kyseessä siis -99 3.0
Kevyesti liikuttaessa, tai esim. meillä kotoota lähtiessä alamäkeen valuttelun jälkeen arpoo tovin ennenkuin kakkosen löytyy.
Toki jos ei kytkeydy ollenkaan niin sit on joku vikavikavika.
Range Rover P38A -97 4,x V8 CNG, Old trusty. RRC 3,9efi SE -90, for sundays.
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
Rover 2000TC -72,varaosiksi. Rover P6 3500efi -72. Jaguar XJ-S V12 -89
-
- Viestit: 15
- Liittynyt: Pe Maalis 01, 2013 12:31 pm
- Paikkakunta: Nokia
Re: S-Type automaattivaihteisto...
Normaalisti kyllä raskaamman puoleinen kaasujalka, mutta nyt kun sanoit, niin hetket joilloin vika on tullut esiin on juuri todella kevyesti kiihdyttäen. No täytyy seurailla miten tuo toimii.
EDIT: Jaa tuossa allahan juuri juttua tuosta vaijerista viewtopic.php?f=2&t=8978
Kovin samalta viittaa omat "ongelmat"
EDIT: Jaa tuossa allahan juuri juttua tuosta vaijerista viewtopic.php?f=2&t=8978
Kovin samalta viittaa omat "ongelmat"
Re: S-Type automaattivaihteisto...
ZF 6 pykäläisessä laatikossa jos samaa nytkähtävää vaihto ongelmaa ja kierrosten heittelyä 500rpm ylös alas niin tänne kannattaa ottaa yhteyttä.
http://www.siekkinen.net/
http://www.siekkinen.net/
Jaguar S-Type 3.0 V6 -03 Executive Navi