Aikeissa olisi ostaa xjr vuosimallia 1997. Kävin katsomassa kyseistä autoa ja auto näytti päällisinpuolin hyvältä. Tarkistin runkonumeron ja vertasin rek.otteessa olevaan. Niiltä osin kunnossa, mutta kun kotona syötin kyseisen numeron VIN-koodidekooderiin, jonka löysin netistä, väitti auton olevan vuosimallia -81 ja koneen 2,9L???
Kyseessä oli jenkki dekooderi, eli ei ilmeisesti toimi euro versioihin? Löytyykö mistään eurooppalaista sivustoa, josta näkisi alustanumeron perusteella ajoneuvon tiedot???
Runkonumero
Runkonumero
XJ40, -89, 3,6 Rapakon takaa Georgiasta
XJR6 -97
Audi A6 Quattro 2,6 -95 (talvikäytössä)
Chevy Van 20 (muutama raato matkailukäyttöön)
VW kupla -87 (ikuisuus projekti?)
VW GTI -86 (jäälle)
Opel rekord olumpia -55 (säilyy ellei chopata)
XJR6 -97
Audi A6 Quattro 2,6 -95 (talvikäytössä)
Chevy Van 20 (muutama raato matkailukäyttöön)
VW kupla -87 (ikuisuus projekti?)
VW GTI -86 (jäälle)
Opel rekord olumpia -55 (säilyy ellei chopata)
Re: Runkonumero
Kokeile mitä GTR/Topix kertoo. (Köpin FAQ:ssa linkki)meku kirjoitti:Aikeissa olisi ostaa xjr vuosimallia 1997. Kävin katsomassa kyseistä autoa ja auto näytti päällisinpuolin hyvältä. Tarkistin runkonumeron ja vertasin rek.otteessa olevaan. Niiltä osin kunnossa, mutta kun kotona syötin kyseisen numeron VIN-koodidekooderiin, jonka löysin netistä, väitti auton olevan vuosimallia -81 ja koneen 2,9L???
Kyseessä oli jenkki dekooderi, eli ei ilmeisesti toimi euro versioihin? Löytyykö mistään eurooppalaista sivustoa, josta näkisi alustanumeron perusteella ajoneuvon tiedot???
EDIT: oops, taitaa olla linkki vanhentunut, kokeile tätä:
http://topix.jaguar.jlrext.com/topix/i18n/index
EDIT2: Tsekkasin, kyllä se ainakin jotakin kertoo VIN:n perusteella. Jopa tekemättömät huollot (on ne tehty, mutta ei virallisessa pajassa, joten tieto ei ole mennyt tuohon systeemiin).
Köpi
Re: Runkonumero
Hei kiitoksia Köpille! Sain kaipaamani tiedot sivustoilta. Yritin etsiä niitä myös jag-loversin kautta, mutta siellä ei ilmeisimmin ole toimintaa, päivitysten takia.
Tässä löytämäni tiedot:
* Transmission:5 SPD AUTO TR MERCEDES MB 580
* Drive:2 WHL L/H REAR DRIVE
* Body style:4 DOOR SEDAN-6 LITE
* Market derivative:EAO MARKET DERIVATIVE
* Engine:JAG-4.0L DOHC EFI SC I6 GAS
* Version:XJ12 VERSION - CAR
* BROWNS LANE
* X300 / XJ
En tiedä vielä mitä nuo kaikki tarkoittavat, mutta täytyypä haeskella..
Kyseisessä ajokissa on 6-syl remmiahdettu, josta vikoja löysin ensi kohtaamisella seuraavat:
- pakosarjat hitsattu, joista toisessa vielä vuotoa (löytyyköhän mistään peltipakosarjoja??)
- tausta peili tummentunut
- toinen (tai kummatkin) takapyörän laakerit uusittava (antavat ääntä takalistosta)
- aina ei käynnisty ellei vaihdekeppiä heiluta vähän (helppo korjata... sama vika oli tuossa vanhemmassa)
- käyntihäiriöitä, eli sammuu tyhjäkäynnillä (todella harvoin, mutta kuitenkin)
- jäähdytysnesteen määrän anturi rikki
No kuitenkin se tuli ostettua.... kaikkea se teettää, tuo kissakuume meinaan.
Vielä on kuitenkin talvea aikaa fiksailla ja rapsutella kesäkissaa.
Tässä löytämäni tiedot:
* Transmission:5 SPD AUTO TR MERCEDES MB 580
* Drive:2 WHL L/H REAR DRIVE
* Body style:4 DOOR SEDAN-6 LITE
* Market derivative:EAO MARKET DERIVATIVE
* Engine:JAG-4.0L DOHC EFI SC I6 GAS
* Version:XJ12 VERSION - CAR
* BROWNS LANE
* X300 / XJ
En tiedä vielä mitä nuo kaikki tarkoittavat, mutta täytyypä haeskella..
Kyseisessä ajokissa on 6-syl remmiahdettu, josta vikoja löysin ensi kohtaamisella seuraavat:
- pakosarjat hitsattu, joista toisessa vielä vuotoa (löytyyköhän mistään peltipakosarjoja??)
- tausta peili tummentunut
- toinen (tai kummatkin) takapyörän laakerit uusittava (antavat ääntä takalistosta)
- aina ei käynnisty ellei vaihdekeppiä heiluta vähän (helppo korjata... sama vika oli tuossa vanhemmassa)
- käyntihäiriöitä, eli sammuu tyhjäkäynnillä (todella harvoin, mutta kuitenkin)
- jäähdytysnesteen määrän anturi rikki
No kuitenkin se tuli ostettua.... kaikkea se teettää, tuo kissakuume meinaan.
Vielä on kuitenkin talvea aikaa fiksailla ja rapsutella kesäkissaa.
XJ40, -89, 3,6 Rapakon takaa Georgiasta
XJR6 -97
Audi A6 Quattro 2,6 -95 (talvikäytössä)
Chevy Van 20 (muutama raato matkailukäyttöön)
VW kupla -87 (ikuisuus projekti?)
VW GTI -86 (jäälle)
Opel rekord olumpia -55 (säilyy ellei chopata)
XJR6 -97
Audi A6 Quattro 2,6 -95 (talvikäytössä)
Chevy Van 20 (muutama raato matkailukäyttöön)
VW kupla -87 (ikuisuus projekti?)
VW GTI -86 (jäälle)
Opel rekord olumpia -55 (säilyy ellei chopata)
Re: Runkonumero
Onnea uudelle Jagelle ja omistajalle!
- Ei oo neli- eikä etuveto ja ratti on vasemmalla
- Enpä tiedä mitä tuo LITE tarkoittaa, kevythän se on Jenkkien slangilla, mutta mitä kevyttä Jagessa on...
- EAO voisi olla Europe And Overseas tai sitten jotain aivan muuta. Jokatapauksessa jotain pieniä eroja eri markkina-alueilla.
- 4 litran kahdella yläpuolisella nokka-akselilla, elektronisella bensan suihkutuksella ja turbolla oleva bensa rivi-kuutonen.
- Täh? XJ12 ja edellä I6? Nyt on vähän ristiriitaa.
- Perinteisellä, alkuperäisellä Browns Lanen (Coventry) tehtaalla valmistettu, niitä viimeisiä Jaggeja sieltä, XJ8:t tehtiin jo kaikki(?) Birminghamin reunamilla olevassa Castle Bromwichin tehtaassa. Browns Lane on nykyisin purettu, asuntojako tekivät tilalle vai toimistoja.
- XJ-sarjan X300-korimalli
Köpi
- Mersun automaattivaihteisto kuten kaikissa R:ssä, kestää vääntöä paremmin kuin "tavallisissa" oleva ZFmeku kirjoitti: * Transmission:5 SPD AUTO TR MERCEDES MB 580
* Drive:2 WHL L/H REAR DRIVE
* Body style:4 DOOR SEDAN-6 LITE
* Market derivative:EAO MARKET DERIVATIVE
* Engine:JAG-4.0L DOHC EFI SC I6 GAS
* Version:XJ12 VERSION - CAR
* BROWNS LANE
* X300 / XJ
En tiedä vielä mitä nuo kaikki tarkoittavat, mutta täytyypä haeskella..
- Ei oo neli- eikä etuveto ja ratti on vasemmalla
- Enpä tiedä mitä tuo LITE tarkoittaa, kevythän se on Jenkkien slangilla, mutta mitä kevyttä Jagessa on...
- EAO voisi olla Europe And Overseas tai sitten jotain aivan muuta. Jokatapauksessa jotain pieniä eroja eri markkina-alueilla.
- 4 litran kahdella yläpuolisella nokka-akselilla, elektronisella bensan suihkutuksella ja turbolla oleva bensa rivi-kuutonen.
- Täh? XJ12 ja edellä I6? Nyt on vähän ristiriitaa.
- Perinteisellä, alkuperäisellä Browns Lanen (Coventry) tehtaalla valmistettu, niitä viimeisiä Jaggeja sieltä, XJ8:t tehtiin jo kaikki(?) Birminghamin reunamilla olevassa Castle Bromwichin tehtaassa. Browns Lane on nykyisin purettu, asuntojako tekivät tilalle vai toimistoja.
- XJ-sarjan X300-korimalli
Köpi
Re: Runkonumero
LITE voisi tarkoittaa vaikka light tech eli kevyttä tekniikkaa tai vaikka aivan jotain muuta. Eipä kai sillä väliä.
4 litrainen kone on kyllä varmaankin, mutta turboa ei ole. Remmiahdin kyllä, valmistaja oli Behr tai jotain sinnepäin...
XJ12 versio on kyllä outo, mutta voisihan se tarkoittaa, että samaa tekniikkaa kuin V12 mallissa. Poislukien moottori... tiedä tuota.
Nyt alkaa sitten paperisota katsastusmiehen kanssa, kun pitäisi löytää taas se vaatimuksenmukaisuustodistus yms.
Mutta onhan tämä jo tuttua touhua edellisien tuontien kanssa.
4 litrainen kone on kyllä varmaankin, mutta turboa ei ole. Remmiahdin kyllä, valmistaja oli Behr tai jotain sinnepäin...
XJ12 versio on kyllä outo, mutta voisihan se tarkoittaa, että samaa tekniikkaa kuin V12 mallissa. Poislukien moottori... tiedä tuota.
Nyt alkaa sitten paperisota katsastusmiehen kanssa, kun pitäisi löytää taas se vaatimuksenmukaisuustodistus yms.
Mutta onhan tämä jo tuttua touhua edellisien tuontien kanssa.
XJ40, -89, 3,6 Rapakon takaa Georgiasta
XJR6 -97
Audi A6 Quattro 2,6 -95 (talvikäytössä)
Chevy Van 20 (muutama raato matkailukäyttöön)
VW kupla -87 (ikuisuus projekti?)
VW GTI -86 (jäälle)
Opel rekord olumpia -55 (säilyy ellei chopata)
XJR6 -97
Audi A6 Quattro 2,6 -95 (talvikäytössä)
Chevy Van 20 (muutama raato matkailukäyttöön)
VW kupla -87 (ikuisuus projekti?)
VW GTI -86 (jäälle)
Opel rekord olumpia -55 (säilyy ellei chopata)
Re: Runkonumero
Sorry, sekoilin... SC=supercharger, ahdin siis, ei turbo.meku kirjoitti:mutta turboa ei ole. Remmiahdin kyllä, valmistaja oli Behr tai jotain sinnepäin...
Köpi (mopomallilla, ei oo nuo ahtimet hanskassa... )
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Re: Runkonumero
Onnea projektille! Aikaisemmin kyselin pakosarjoja, taisi olla; näihin saa varsin hyvin osia, Suomesta ei kannata juurikaan maahantuojalta kysyä, paitsi ihan kulutusosia, kun nämä ovat jo autoina iäkästä mallia, mutta itsenäiset Jaguar-firmat, kute Turussa Triangle Motors ja Helsingissä vaikkapa Karaasi ja Jag-Finn hankkivat niitä osia – jollet itse innostu netin kautta Englannista ostelemaan. Kone on nelilitrainen AJ16, ja ahdin Eatonin valmistama. Ahtimet muuten tarvitsevat öljynvaihtoja nekin, huoltovinkkinä, asia jota moni jättää vähemmälle huomiolle… Ahtimet ovat muuten varsin kestäviä. Tuosta V12-viitteestä en mene sanomaan, jotkin osat ovat XJ12:n kanssa samoja, kuten esimerkiksi alustaversio, mutta muutenhan tekniikka (siis esimerkiksi koneen ohajussysteemi) on aika erilainen, ja SC:ssä pitkälti samaa kuin missä tahansa 4.0 litraisessa. Ongelmia näissä autoissa ei kovin hurjasti pitäisi olla, mutta ikä tietenkin antaa aiheen olettaa, että aikaisempien vaiheiden annettu hoiva ja rakkaus – tai niiden puute – vaikuttaa huomattavasti pirsin nykyolemukseen. Ruostetta näissä esiintyy ennen kaikkea takakaarissa (johtuen polyuretaani-tyyppisestä täytteestä, joka kerää kosteutta), nykyisin myös etu- ja takapilareiden alaosissa esiintyy korroosiota. Konen puolella kaasuläppäkotelo yleensä on se, joka eniten käytännön huolia aiheuttaa – kaasu jää tavallaan päälle.meku kirjoitti:LITE voisi tarkoittaa vaikka light tech eli kevyttä tekniikkaa tai vaikka aivan jotain muuta. Eipä kai sillä väliä.
4 litrainen kone on kyllä varmaankin, mutta turboa ei ole. Remmiahdin kyllä, valmistaja oli Behr tai jotain sinnepäin...
XJ12 versio on kyllä outo, mutta voisihan se tarkoittaa, että samaa tekniikkaa kuin V12 mallissa. Poislukien moottori... tiedä tuota.
Nyt alkaa sitten paperisota katsastusmiehen kanssa, kun pitäisi löytää taas se vaatimuksenmukaisuustodistus yms.
Mutta onhan tämä jo tuttua touhua edellisien tuontien kanssa.
Kaiken kaikkiaan mukavia autoja nuo 'R:t, ensityöksi kannattaa varmasti teettää/tehdä oikein läpikotainen huoltourakka, sillä saat taattua että, vaikkei auto olisikaan harrastajalta tullut sinulle, perusjutut ovat kunnossa. Huollot näihin eivät ole erikoisen hankalat tai työläät, ja osatkin ovat sen verran edullisia, että niiden käyttöä ei kannata vierastaa.
Onnea vielä kerran! Ärriä ei ole koskaan Suomessa liikaa… Vaatimuksenmukaisuustodistuksen saa muuten varsin helposti puhelinsoiton perusteella maahantuojalta!
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Re: Runkonumero
No onnea tässä tarvitaan, kitoksia vain. Peltipakosarjat tulivat ensimmäisinä mieleen, kun luin jostakin (varmaankin näiltä palstoilta, että pakosarjojen ratkeilu olisi ns. tyyppivika kyseisessä mallissa. En mitenkään väheksy alkuperäisosia, mutta jos vaikka löytyisi parempaa... ettei tarvitsisi tehdä samaa työtä uudestaan.
British parts sivuilta löytyy n. 170e /kpl normaalisarjoja ja Marteliukselta löytyy vain 4,0 V8 koneen ns. peltisarjoja, mutta ei ns. puolimoottorin sarjoja. Heillä on kyllä räätälöinti palvelu, mutta kuitenkin. Enemmän kiinnostuin heidän sivuillaan löytyneestä keraamipinnoituspalvelusta. Sitä pitää kokeilla, jos ei tässä niin muissa projekteissa...
Pitääpä vielä kysäistä nuo Triangle, Karaasi ja Jag-finn.
Muutamia pikkuvikoja on tullut jo korjailtua. Tuo ahtimen öljy pitää muistaa vaihdattaa samalla, kun käyn montulla. Kaasuläppäkotelon voisin vilkaista myös, vaikka ei kaasu ole ainakaan vielä jumitellut, kun kissa on vielä pajalla lämmittelemässä. Ruostevaurioita tässä ei vielä ole, mutta pitää katsoa kyseiset kohdat.
Kiitokset vinkeistä.
British parts sivuilta löytyy n. 170e /kpl normaalisarjoja ja Marteliukselta löytyy vain 4,0 V8 koneen ns. peltisarjoja, mutta ei ns. puolimoottorin sarjoja. Heillä on kyllä räätälöinti palvelu, mutta kuitenkin. Enemmän kiinnostuin heidän sivuillaan löytyneestä keraamipinnoituspalvelusta. Sitä pitää kokeilla, jos ei tässä niin muissa projekteissa...
Pitääpä vielä kysäistä nuo Triangle, Karaasi ja Jag-finn.
Muutamia pikkuvikoja on tullut jo korjailtua. Tuo ahtimen öljy pitää muistaa vaihdattaa samalla, kun käyn montulla. Kaasuläppäkotelon voisin vilkaista myös, vaikka ei kaasu ole ainakaan vielä jumitellut, kun kissa on vielä pajalla lämmittelemässä. Ruostevaurioita tässä ei vielä ole, mutta pitää katsoa kyseiset kohdat.
Kiitokset vinkeistä.
XJ40, -89, 3,6 Rapakon takaa Georgiasta
XJR6 -97
Audi A6 Quattro 2,6 -95 (talvikäytössä)
Chevy Van 20 (muutama raato matkailukäyttöön)
VW kupla -87 (ikuisuus projekti?)
VW GTI -86 (jäälle)
Opel rekord olumpia -55 (säilyy ellei chopata)
XJR6 -97
Audi A6 Quattro 2,6 -95 (talvikäytössä)
Chevy Van 20 (muutama raato matkailukäyttöön)
VW kupla -87 (ikuisuus projekti?)
VW GTI -86 (jäälle)
Opel rekord olumpia -55 (säilyy ellei chopata)