S-type 3.0 nykii?!
S-type 3.0 nykii?!
You can leave the Jaguar, but she will never leave you. Näinhän se tosiaan taitaa mennä. Muutama vuosi sitten myin XK8:in. Sen jälkeen aina Jaguarin vastaan tullessa on tullut katsottua mikäs malli se mahtoi olla jne. Pikkuhiljaa ajatus mielen synkissä syövereissä lienee kehittynyt, sillä nyt muutaman kuukauden maalla asuttuani mitta perheemme kolmosautoon (siis minun käyttöautooni) tuli täyteen. 40 km päivittäistä työmatkaa fiestalla alkoi parin viikon rullaamisen jälkeen ahdistaa Siitä sitten ympärivuotiseen käyttöön järkevän hintaista käyttöautoa katsomaan. S-type on aina retromuotoilultaan miellyttänyt ja päätös oli oikeastaan muodollisuus. Sopivan oloinen yksilö löytyikin ja eilen kävin kissan hakemassa. 960 km/ 10h "koeajoa" takana ja täytyy sanoa että ei kaduta pätkääkään. Ei vaikka viimeiset 100km kissa nyki aina kaasua annettaessa. Ja nyt en siis puhu mistään polkemisesta, vaan vaikka esim. vakionopeussäätimellä nopeuden nostaminen takaisin sataseen kahdeksastakympistä. Avain sama nostaako nopeuden vakkarilla vai manuaalisesti kaasulla. Noh, pikadiagnoosini on vika sytkäjärjestelmässä: tulppa, tulpanjohto taikka puola. Juhannushuolto taitaa olla edessä. Muita diagnoosiehdotuksia ja ajatuksia otetaan vastaan.
Typerän näköistä kestovirnistystä ei mokoma pieni vastoinkäyminen kasvoiltani kuitenkaan pysty pyyhkimään
Hyvää Juhannusta kaikille.
Typerän näköistä kestovirnistystä ei mokoma pieni vastoinkäyminen kasvoiltani kuitenkaan pysty pyyhkimään
Hyvää Juhannusta kaikille.
S-Type 3.0, (-00)
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: S-type 3.0 nykii?!
Moi
No niin, taas löytyy sunkin kokoelmista jagge... vaikea sairaus parannettavaksi tämä.
Varsinaiseen kysymykseen mun tietämyksellä taitaa olla turha sua "neuvoa" varsinkaan kun kyseisestä koneesta ei ole mulla mitään kokemusta.. Sytkäpuolen mäkin ekaks zekkailisin noilla oireilla, voihan sieltä parhaimmassa tapauksessa löytyä vain vettä/öljyä tulpankoloista, siihenkin vois oireet täsmäillä.
Mukavat jussit sinullekkin
No niin, taas löytyy sunkin kokoelmista jagge... vaikea sairaus parannettavaksi tämä.
Varsinaiseen kysymykseen mun tietämyksellä taitaa olla turha sua "neuvoa" varsinkaan kun kyseisestä koneesta ei ole mulla mitään kokemusta.. Sytkäpuolen mäkin ekaks zekkailisin noilla oireilla, voihan sieltä parhaimmassa tapauksessa löytyä vain vettä/öljyä tulpankoloista, siihenkin vois oireet täsmäillä.
Mukavat jussit sinullekkin
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: S-type 3.0 nykii?!
Moi
Vika vaikuttaa samalta kuin ex, s-typessäni oli. Kone oli sama bensa v-kutonen ja minulla nykiminen tosin korostui tasakaasulla ajettaessa.
Syyksi osoittautui pimentynyt puola joka oli silminnähdenkin öljyisempi/likaisempi kuin muut.
Hankalaa tässä viassa oli se että 3 kpl puolista oli imusarjan alla ja tietenkin se pimentynyt oli juuri siellä.
Siispä tsekkaahan puolat.
Vika vaikuttaa samalta kuin ex, s-typessäni oli. Kone oli sama bensa v-kutonen ja minulla nykiminen tosin korostui tasakaasulla ajettaessa.
Syyksi osoittautui pimentynyt puola joka oli silminnähdenkin öljyisempi/likaisempi kuin muut.
Hankalaa tässä viassa oli se että 3 kpl puolista oli imusarjan alla ja tietenkin se pimentynyt oli juuri siellä.
Siispä tsekkaahan puolat.
Kafor
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
Re: S-type 3.0 nykii?!
Kiitti Jykke ja mukava nähdä että et ole kulumallakaan kadonnut piireistäJykkepoika kirjoitti:Moi
No niin, taas löytyy sunkin kokoelmista jagge... vaikea sairaus parannettavaksi tämä.
Varsinaiseen kysymykseen mun tietämyksellä taitaa olla turha sua "neuvoa" varsinkaan kun kyseisestä koneesta ei ole mulla mitään kokemusta.. Sytkäpuolen mäkin ekaks zekkailisin noilla oireilla, voihan sieltä parhaimmassa tapauksessa löytyä vain vettä/öljyä tulpankoloista, siihenkin vois oireet täsmäillä.
Mukavat jussit sinullekkin
S-Type 3.0, (-00)
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: To Marras 18, 2004 7:54 am
- Paikkakunta: Tampere
Re: S-type 3.0 nykii?!
Omani nyki silloin kun yritti kiihdyttää pienillä kierroksilla painamalla vähän enemmän kaasua, isoilla kierroksilla kiihtyi ihan normaalisti ilman nykimistä. Syynä yksinkertaisesti kuluneet tulpat (ajettu n.100 000km).
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 4:29 pm
Re: S-type 3.0 nykii?!
Mooro !
Mitenkäs usein noita sytytystulppia ootte vaihtanut??
Mitenkäs usein noita sytytystulppia ootte vaihtanut??
S-Type 3,0/V6 2000, S-Type 4,2/V8 2005
Re: S-type 3.0 nykii?!
Hei,
tulpat on halpoja, mutta jos juuttuu niin tulee kalliiksi.
Pojalla on MGB joka oli kauan aika pienellä käytöllä ja sitten vähän huollettiin ja ajateltiin vaihtaa tulpatkin ...
Oli vähällä ettei saatu enää irti, pelotti vääntää niin kovaa kun piti mutta siinä koneessa taitaa olla valurautakansi. Sitten uusiin pantiin kuparitahnaa ja ruuvattiin pari kertaa löysästi kiinni ja irti, ja hyvin meni.
Tästä viisastuneena otin MK VII'n tulpat irti, tarkastin miltä näytti (hyvät oli värit) ja asensin takaisin samat mutta kuparitahnalla.
Jaguar Enthusiast -lehdessä huoltogurut suosittelevat puolittamaan modernien Jaguarien tehtaan määrittämän tulppien vaihtovälin. Olikohan se peräti 10 vuotta tai 90 tmls.
tulpat on halpoja, mutta jos juuttuu niin tulee kalliiksi.
Pojalla on MGB joka oli kauan aika pienellä käytöllä ja sitten vähän huollettiin ja ajateltiin vaihtaa tulpatkin ...
Oli vähällä ettei saatu enää irti, pelotti vääntää niin kovaa kun piti mutta siinä koneessa taitaa olla valurautakansi. Sitten uusiin pantiin kuparitahnaa ja ruuvattiin pari kertaa löysästi kiinni ja irti, ja hyvin meni.
Tästä viisastuneena otin MK VII'n tulpat irti, tarkastin miltä näytti (hyvät oli värit) ja asensin takaisin samat mutta kuparitahnalla.
Jaguar Enthusiast -lehdessä huoltogurut suosittelevat puolittamaan modernien Jaguarien tehtaan määrittämän tulppien vaihtovälin. Olikohan se peräti 10 vuotta tai 90 tmls.
XJ6 4.0 Vanden Plas "Miss Las Vegas"
Re: S-type 3.0 nykii?!
Moikka J,
Oikeita arvailuja vian paikallistamisen osalta. Itse veikkaan juuri puolaa, helpoiten pääsee kun vaihtaa kaikki puolat uusiin ja taas meno maistuu. Toki tulpat voi aiheuttaa murhetta kanssa, mutta siinä ne helppo samalla tsekata (ja vaihtaa).
Onnea hankinnasta ja kesää!
Oikeita arvailuja vian paikallistamisen osalta. Itse veikkaan juuri puolaa, helpoiten pääsee kun vaihtaa kaikki puolat uusiin ja taas meno maistuu. Toki tulpat voi aiheuttaa murhetta kanssa, mutta siinä ne helppo samalla tsekata (ja vaihtaa).
Onnea hankinnasta ja kesää!
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: S-type 3.0 nykii?!
Moro vaan J ,sinberg kirjoitti:Moikka J,
Oikeita arvailuja vian paikallistamisen osalta. Itse veikkaan juuri puolaa, helpoiten pääsee kun vaihtaa kaikki puolat uusiin ja taas meno maistuu. Toki tulpat voi aiheuttaa murhetta kanssa, mutta siinä ne helppo samalla tsekata (ja vaihtaa).
Onnea hankinnasta ja kesää!
Sullakin oli oikeita arvailuja kissan aiemman pohjoisen kotipaikan suhteen. Ajattelin tosiaan vaihtaa kaikki puolat ja tulpat. Käytän vielä huomen aamulla diagnostiikkalaitteella jotta sais varmistuksen viasta.
Mukavaa kesää
S-Type 3.0, (-00)
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Re: S-type 3.0 nykii?!
Tähän osioon loppukaneetiksi kerrottakoon että diagnoosi kertoi "Missfire" sylinterit 1,2. Pikaisen nettisurffauksen löysin sytytysjärjestyksen/sylintereiden järjestyksen.
Front of S-Type
1 4
2 4
3 6
Rear of S-Type
Laiskana miehenä vaihdoin kiireessä ensin vain tuon kaavion mukaisesti kuljettajan puolella olevat 1,2 ja 3 puolat. Ja kauhia pettymys koeajolla kun mikään ei muuttunut. Ei auttanut kun laajentaa operaatio samantien toiselle (työläämmälle) puolelle. Voilá, kissa alkoi kehräämään...
Front of S-Type
1 4
2 4
3 6
Rear of S-Type
Laiskana miehenä vaihdoin kiireessä ensin vain tuon kaavion mukaisesti kuljettajan puolella olevat 1,2 ja 3 puolat. Ja kauhia pettymys koeajolla kun mikään ei muuttunut. Ei auttanut kun laajentaa operaatio samantien toiselle (työläämmälle) puolelle. Voilá, kissa alkoi kehräämään...
S-Type 3.0, (-00)
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Re: S-type 3.0 nykii?!
Lisää nettisurffailua sylinterijärjestyksestä toi seuraavia tuloksia:
Front of S-Type
2 1
4 3
6 5
Rear of S-Type,
Front of S-Type
4 1
5 2
6 3
Rear of S-type.
Ei ole vieläkään ihan selvää mikä tuo järjestys mahtaa olla. Kaikki puolat/tulpat uusittuna auto pelaa kuitenkin upeasti ja se on pääasia!
Front of S-Type
2 1
4 3
6 5
Rear of S-Type,
Front of S-Type
4 1
5 2
6 3
Rear of S-type.
Ei ole vieläkään ihan selvää mikä tuo järjestys mahtaa olla. Kaikki puolat/tulpat uusittuna auto pelaa kuitenkin upeasti ja se on pääasia!
S-Type 3.0, (-00)
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69
Plymouth GTX -68
ex.
Corvette FRC
Camaro -68 (LSX+T56)
XK8 (-97) aquamarine mica
Barracuda -72
Cuda SixPack -70
Corvette Stingray -68
Corvette StingRay convertible -64
Firebird -69