Hei.
Jaguar Sov. X300/4.0/vm95 lambda-arvo liiana suuri, auto hylätty katsastuksessa. Mittaustuloksia katsastuksessa:
Lambda 0.920, CO 3.067, CO2 3,51, HC 203, O2 0.29. Lämpötila 22 cel. Mittaus nopea joutokäynti, arvot saman suuruiset vapaalla joutokäynnillä. Vinkkejä miten asian saan korjattua.
Rauhallista Juhannus-päivää, kiitos vastauksista.
vym.
Lambda
Re: Lambda
Paljos noissa suurin sallittu arvo olikaan? Laitatko vertailuksi jos kovin lähellä niin ilmanputsari voi auttaa usein happianturi viallinen (lambda) saattaa olla kattikin kissasta rikki .
X type,Hiace TBO, Polaris,Renault dTI.
Re: Lambda
Lambda arvon pitää olla 1 toreransilla +- 0,3 eli siis 0,97-1,03.
Tuloksessa myös CO ja HC arvot yli rajojen. Käy liian rikkaalla seoksella. Lambda anturi rikki?
Tuloksessa myös CO ja HC arvot yli rajojen. Käy liian rikkaalla seoksella. Lambda anturi rikki?
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Re: Lambda
Olen JuKun kanssa samaa mieltä et todennäköisin lamda anturi syypää arvojen ylittymiseen. Voi löytyy vikakoodeistakin jos mahdollisuus katsoaantaako mitään vinkkiä.
X type,Hiace TBO, Polaris,Renault dTI.
Re: Lambda
Lähes 100% varmuudella lamda-anturi vika. Meidän X300:sta jompi kumpi tai molemmat tulivat tiensä päähän jo vajaa 130 tkm ajettuna. Tuntuvat olevan "kulutustavaraa".
Lambdoja on kaksi ja ovat aika arvokkaita. Pitää varautua maksamaan parisataa euroa kappaleelta. Merkkiliikkeessä hinta on vielä omaa luokkaansa. Englannista jos tilaa, pääsee vielä vähän halvemmalla.
Lambdoja vaihtaessa pitää olla tarkkana ettei sotke johtoja/liittimiä keskenään. Molemmilla lambdoilla on samanlainen liitin. Kannattaa vaihtaa yksitellen tai merkitä johdot hyvin.
Lambdoja on kaksi ja ovat aika arvokkaita. Pitää varautua maksamaan parisataa euroa kappaleelta. Merkkiliikkeessä hinta on vielä omaa luokkaansa. Englannista jos tilaa, pääsee vielä vähän halvemmalla.
Lambdoja vaihtaessa pitää olla tarkkana ettei sotke johtoja/liittimiä keskenään. Molemmilla lambdoilla on samanlainen liitin. Kannattaa vaihtaa yksitellen tai merkitä johdot hyvin.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: Lambda
Minäkin jouduin uusimaan nuo 162 tkm kohdalla, tuolta saa 70€/kpl + 12.5% + postikulut:
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd ... N%20SENSOR
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd ... N%20SENSOR
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
Re: Lambda
Minulla uusittu noin 218tkm kohdilla. Halvin oli britishparts, noin 70e/kpl + lisukkeet...
Sekä lisäksi tuli tilattua paljon muitakin kivoja nippeleitä.
Suomen varaosaliikkeissä hinnat lähes 5-kertaiset.... ainakin viime keväänä.
Tarkasta myös pakosarjat onko vuotoja. Omassani varmaankin suurin syy happiantureiden palamiseen.
Sekä lisäksi tuli tilattua paljon muitakin kivoja nippeleitä.
Suomen varaosaliikkeissä hinnat lähes 5-kertaiset.... ainakin viime keväänä.
Tarkasta myös pakosarjat onko vuotoja. Omassani varmaankin suurin syy happiantureiden palamiseen.
XJ40, -89, 3,6 Rapakon takaa Georgiasta
XJR6 -97
Audi A6 Quattro 2,6 -95 (talvikäytössä)
Chevy Van 20 (muutama raato matkailukäyttöön)
VW kupla -87 (ikuisuus projekti?)
VW GTI -86 (jäälle)
Opel rekord olumpia -55 (säilyy ellei chopata)
XJR6 -97
Audi A6 Quattro 2,6 -95 (talvikäytössä)
Chevy Van 20 (muutama raato matkailukäyttöön)
VW kupla -87 (ikuisuus projekti?)
VW GTI -86 (jäälle)
Opel rekord olumpia -55 (säilyy ellei chopata)