Alhainen öljynpaine
Alhainen öljynpaine
Tänään aivan yhtäkkiä liikennevaloissa kun pysähdyin öljynpaine tippui lähelle punaista rajaa,
kun aloin seurailemaan mittaria niin se liikkuu välillä nykäyksittäin, tämä ei liene normaalia ?
( ei ole tuota mittaria ennen juuri tullut katseltua )
Normaalilla tyhjäkäynnillä osoitin on siinä mittarin keskivaihella mutta kun
laittaa driven päälle tippuu paine lähelle punaista, eikä nouse takaisin vaikka
vaihtaa vapaalle ennenkuin antaa hieman kaasua.
Epäilen lähinnä mittari/anturi vikaa, kone ei nimittäin syö öljyä eikä savuta.
Vai onko näissä öljypumpuissa ollut vikaa ?
kun aloin seurailemaan mittaria niin se liikkuu välillä nykäyksittäin, tämä ei liene normaalia ?
( ei ole tuota mittaria ennen juuri tullut katseltua )
Normaalilla tyhjäkäynnillä osoitin on siinä mittarin keskivaihella mutta kun
laittaa driven päälle tippuu paine lähelle punaista, eikä nouse takaisin vaikka
vaihtaa vapaalle ennenkuin antaa hieman kaasua.
Epäilen lähinnä mittari/anturi vikaa, kone ei nimittäin syö öljyä eikä savuta.
Vai onko näissä öljypumpuissa ollut vikaa ?
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
EI huolta
tuo on XJ40:n öljynpainekellon tavallinen vika eikä yleensä liity mitenkään todellisiin paineisiin. Ainoa tapa on huolestumisen ohella mittauttaa oikea paine tai käydä suosiolla ostamassa uusi anturi. Vaihto onkin sitten hankalampaa, kun sijaitsee siellä imusarjan alle, jonne ei oikein yletä kunnolla, mutta yläkautta kuitenkin helpoiten.
Jussi, S Type 4.0 s vm 2000, mutta hyvät muistot kahdesta XJ40stä
Jussi, S Type 4.0 s vm 2000, mutta hyvät muistot kahdesta XJ40stä
Heh.. koitin katsella konehuoneessa mutta en löytänyt mokomaa, imusarjan alle ei tullut kurkistettua, täytyy vissiin hommata uusi anturi,
ei anna luonto periksi katsella liki punaista olevaa öljypainetta
Kiitoksia vastauksesta.
Ai niin.. tuleekos öljypainevalolle ja mittarille tieto samasta anturista ?
ei anna luonto periksi katsella liki punaista olevaa öljypainetta
Kiitoksia vastauksesta.
Ai niin.. tuleekos öljypainevalolle ja mittarille tieto samasta anturista ?
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Kahta tyyppiä
Yksi anturi siellä on. Kuvailemasi oireet ovat kyllä yleisiä vanhoissa antureissa. Kyllä siellä systeemissä oikeat paineet on.
Muista sitten pyytää alkuperäistyyppinen anturi. Helposti myyvät myös sellaisen on-off -tyyppisen, joka näyttää paineen olevan mukavasti siinä mitta-asteikon puolessa välissä ja vasta sitten heilahtaa nollille, kun painetta ei enää ole ollenkaan.
Onneksi Jaguarin mittaristo näyttää kuitenkin rehellisesti punaista, kun paine on olematon. Mersussahan on pieni etuvastus, joka estää mittarin näyttämästä punaista, kun moottori kylmästä käynnistetään.
Sehän on kuljettajan harhautusta ja petosta.
Muista sitten pyytää alkuperäistyyppinen anturi. Helposti myyvät myös sellaisen on-off -tyyppisen, joka näyttää paineen olevan mukavasti siinä mitta-asteikon puolessa välissä ja vasta sitten heilahtaa nollille, kun painetta ei enää ole ollenkaan.
Onneksi Jaguarin mittaristo näyttää kuitenkin rehellisesti punaista, kun paine on olematon. Mersussahan on pieni etuvastus, joka estää mittarin näyttämästä punaista, kun moottori kylmästä käynnistetään.
Sehän on kuljettajan harhautusta ja petosta.
XJ40, -89, USA -versio
3,6
3,6
Re: Alhainen öljynpaine XJ40
Safre kirjoitti:Tänään aivan yhtäkkiä liikennevaloissa kun pysähdyin öljynpaine tippui lähelle punaista rajaa,
kun aloin seurailemaan mittaria niin se liikkuu välillä nykäyksittäin, tämä ei liene normaalia ?
( ei ole tuota mittaria ennen juuri tullut katseltua )
Normaalilla tyhjäkäynnillä osoitin on siinä mittarin keskivaihella mutta kun
laittaa driven päälle tippuu paine lähelle punaista, eikä nouse takaisin vaikka
vaihtaa vapaalle ennenkuin antaa hieman kaasua.
Epäilen lähinnä mittari/anturi vikaa, kone ei nimittäin syö öljyä eikä savuta.
Vai onko näissä öljypumpuissa ollut vikaa ?
Panikkia vuorostaan tällä suunnalla... Öljynpainemittari putosi alle kahden pykälän, jonka jälkeen kierroksia nostettaessa se nousi hädin tuskin kolmannelle pykälälle. *Eikä tosiaan sykähdellen* Paineet ovat olleet jo alentutuneet talven jälkeen. Heti kylmänä paineet ovat kiltisti keskiviivan vasemmalla puolella, 4 ja 5:n välimaastossa, mut lämpimällä putoaa. Öljynvaihto on jo tiedossa, mut onko tuollainen anturivikaa, vai onko kyse jostain pahemmasta? Nakutus on koneen pieni sivuääni ja autolla ajettu 200 000km.
Moottorilla on koko 4,0 ja vuosi malli -90. Malli XJ40
En uskaltais ajaa lainkaan.
T:tsoi
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
En huolestunut-pitäisikö?
Hei !
Tuo öljynpainemittari on jo pitkään näyttänyt "huolestuttavia" lukuja. Kylmänä ja ajossa näyttää asteikolla 4, mutta kuumana putoaa 1:een tai alle (varoitusvalo vilkkuu). Kyselin asiaa Laatuvaunusta ja sanoivat ongelmaksi anturin - uskoin heitä ja ajan edelleen. Öljyn kulutusta ei ole kuin nimeksi joten siitä se ei ole kiinni. Katsotaan sanoi lääkäri!
T:Vastatuuli
Tuo öljynpainemittari on jo pitkään näyttänyt "huolestuttavia" lukuja. Kylmänä ja ajossa näyttää asteikolla 4, mutta kuumana putoaa 1:een tai alle (varoitusvalo vilkkuu). Kyselin asiaa Laatuvaunusta ja sanoivat ongelmaksi anturin - uskoin heitä ja ajan edelleen. Öljyn kulutusta ei ole kuin nimeksi joten siitä se ei ole kiinni. Katsotaan sanoi lääkäri!
T:Vastatuuli
Jaguar Xj40 4.0S -94
öljynpaineen mittarin elämä
Minulla on iankaiken näyttänyt öljynpaineen mittari liikennevaloihin pysähtyneenä lämpimällä koneella "tremoloa". eli viisari heiluu villisti lähes koko asteikon laidalta laidalle erittäin nopeasti. Melkein voisi itä pitää moottorin käyntinopeusmittarina tyhjäkäynnillä. Tällaiseen ilmiöön tosin tarvitaan pari sataa kilometriä maantieajoa ja lämmin aurinkoinen sää. Liikkeelle lähtiessä mittari taas käyttäytyy asiallisesti. Oletan että mittari on hieman "epätarkka" tietyissä tilanteissa.
Mutta mitäs sitten, kun epäilen, että moottorin lämpötilan mittari näyttää mitä sattuu. Eihän se käy, kun moottorin lämpötila on koko ajan joko aavistuksen verran alilämpöinen tai aavistuksen verran ylilämpöinen. Joskus sentään näyttää kiltisti keskikohtaa, mutta vain väliaikaisesti. Vai onko termostaattini ihan sökö?
XJS 4.0 -92
Mutta mitäs sitten, kun epäilen, että moottorin lämpötilan mittari näyttää mitä sattuu. Eihän se käy, kun moottorin lämpötila on koko ajan joko aavistuksen verran alilämpöinen tai aavistuksen verran ylilämpöinen. Joskus sentään näyttää kiltisti keskikohtaa, mutta vain väliaikaisesti. Vai onko termostaattini ihan sökö?
XJS 4.0 -92