nykimistä ja kolinaa

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

nykimistä ja kolinaa

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Nyt kun vihdoin on päässyt ajelemaan niin alkaa muut viat tulla esiin.

Nykiminen:

V12 nykäseen aina joskus ajettaessa tasaisella nopeudella. Vika ilmenee aina sillointällöin. Pysähdyin tiensivuun kerran kun nykimistä alkoi esiintymään niin moottori ontui selvästi käyntiä. Kuulostaisi kuin olisi syt.katkoksia joskus. Taaskaan en ole ehtinyt perehtymään kunnolla tähän vaivaan.

Kolina:

Vas etupyörä kolahtelee montuissa. Ei välyksiä. Kumipuslat nopella silmäyksellä ja vääntelyllä ehjät.



Nähdään lauantaina tampereella...
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Avatar
jjj
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Marras 15, 2004 8:45 pm
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Kolauksia

Viesti Kirjoittaja jjj »

Etupalkistossa on ruuveja löysällä. Esim iskari tulee kiristää vasta kun paino on päällä.
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Avatar
Vanden Plas
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 5:48 pm
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja Vanden Plas »

Minulla kolina lakkasi kun vaihdoin iskareiden yläkumit, löytyi parissa päivässä maahantuojalta (n. 12€). En uskonut itsekään kun näyttivät olevan OK, mutta niin vain tepsi.
************
- Volvo Duett -62
- Jaguar XJ12 H.E. Vanden Plas -85
Avatar
sovereign12
Viestit: 74
Liittynyt: La Marras 20, 2004 11:09 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja sovereign12 »

itselläni oli vika kallistuksenvaakajien pystytukien kumeissa. vika ilmeni, kun autoa oli nosteltu korjaamoilla muutamaan kertaan ja kuluneet kumit olivat ilmeisesti päässeet pyörähtämään huonoon asentoon. vika korjaantui nuo pystytuet vaihtamalla. pelkkiä kumeja ei nähty järkeväksi vaihtaa...
xj12 -89
Koti porsaan routaan ajaa.
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

kolinasta

Viesti Kirjoittaja JuKu »

sovereign12 kirjoitti:itselläni oli vika kallistuksenvaakajien pystytukien kumeissa. vika ilmeni, kun autoa oli nosteltu korjaamoilla muutamaan kertaan ja kuluneet kumit olivat ilmeisesti päässeet pyörähtämään huonoon asentoon. vika korjaantui nuo pystytuet vaihtamalla. pelkkiä kumeja ei nähty järkeväksi vaihtaa...
Tuo kuulostaisi aikas mahdolliselta kun kolina tosiaan ilmaantui pallonivelten suojakumien vaihdon ja rasvailun jälkeen. Tai siis ainakin paheni. Mitään irtomaista pulttia/mutteria en ole löytänyt. Täytyy tarkistaa nuo kumit jossan välissä
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

kolina loppui!!!!

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Nyt vihdoin sain vaihdettua etuiskareiden yläpään kumit... Laitoin polyuretaanirenkulat sinne jos vaikka kestäisivät pitempään. Samalla vaihtolistalle joutuivat kallistuksenvakaajan kumit. Hammastangon puslat odottaa vielä vaihtoa. Polyuretaanipuslat toimitti jenkkiläinen firma nimeltä v12s.

http://www.v12s.com/indx.html

Tämäkin löytyi mainiolta Jyrin linkkisivuilta... Kiitos!

Kivaa ajella ilman ylimääräisiä ääniä.

Nykimiseen en ole vielä perehtynyt. Tosin se tuntuu hieman vähentyneen.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Avatar
Vanden Plas
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 5:48 pm
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja Vanden Plas »

Polyuretaania ne ovat ne OEM osatkin, toivottavasti sait meren takaa parempaa seosta.
************
- Volvo Duett -62
- Jaguar XJ12 H.E. Vanden Plas -85
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

iskarin kumit

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Daimlerissa oli oikealla puolella punaiset polyuretaanikumit ja vasemmalla perinteiset kovettuneet/murtuneet kumit iskarin yläpäässä. Polyuretaani oli kadonnut lähes kokonaan ja ei se vasen kumikaan järin kehuttavassa kunnossa ollut...
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

nykii sillointällöin edelleen

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Aika kuluu ja oireet pysyy samana...

Eli terävää nykimistä edelleen havaittavissa sillointöllöin 1500-2800 rpm välillä. 3000 kierroksen huippeilla ei tunnut mitään. Myöskin jo parikertaa sammunut löysätessä kaasulta. Aina käynnistynyt heti tämän jälkeen. Nykiminen on aijoittaista. joskus toimii kuin unelma ja jonainpäivänä ei.

Huomenna testiajo lepaalle ja takaisin :D
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Tutki virranjakajaa/pyörijää! SII:ssa ei liene Marelli, enkä muista onko vanhemmassa Lucas(?) systeemissä sama kahden pyörijän rakenne. Marellissa kuluminen aiheuttaa sen että toinen sylinteririvistö 'kärsii' - pahimmissa tapauksessa jää kokonaan kipinättä.

Pitelen peukkuja että ny-ki-mi-ses-tä huolimatta nähdään Lepaalla!
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

uudempi moottori

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Itseasiassa tuolla pellinalla on aavistuksen uudemman ruiskumoottori (muistaakseni -85 DoubleSix HE)
Kävin juuri pesemässä ja tankaamassa auton, jälleen toimi hienosti :)
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
jonnek
Viestit: 34
Liittynyt: Pe Joulu 17, 2004 10:14 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jonnek »

Itselläni oireili aika samalla tavalla koko viime syksyn. Karaasin Kimmon neuvosta kokeilin ensin polttoainejärjestelmän puhdistusaineella. Nykiminen rauhoittui selvästi pariksi viikoksi, mutta kun se jälleen paheni, vaihdettiin autoon uusi polttoaineensuodatin ja se on tuntunut tepsivän hyvin.
jonne

XJS 4.0L -91/-92
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

jatkoa...

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Polttoainesuodatin on vaihdettu viime kesänä. Ajattelin puhdistaa tankit heti kun ehdin... ehkä jo ensi talvena! Polttoaineen kulutus on myöskin riittävää. Matka tampereelta lepaalle ja takasin (kangasalan kautta) söi polttoainetta 40 litraa = n21-22 l/100 km. Millaisia lukemia olette itse saaneet?
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
Avatar
akutus
Viestit: 59
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 4:56 pm
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja akutus »

oho. tuossa juuri joku aika sitten tampere-kemi-tampere ( n.1300 km ) keskikulutukseksi piirtyi piirun verran alle 12 litraa per 100km keskinopeuden raapiessa siinä 100 kieppeillä. niin ja tulomatka oli tosiaan auto aivan täynnä tuomisia. :)
Daimler DoubleSix | S3 | 1987
Jaguar X-Type 2.2D Executive Estate | 2006
Vastaa Viestiin