XJ40/XJ81: Kumpi Haynesin manuaali?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
XJ81
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 12:13 pm
Paikkakunta: Helsinki

XJ40/XJ81: Kumpi Haynesin manuaali?

Viesti Kirjoittaja XJ81 »

Haynesin manuaalitilanne XJ40:lle näyttää olevan niinkin hyvä, että sille löytyy manuaaleja peräti kaksin kappalein:
Englantilainen/RHD?
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 28-5219629

Olisiko tämä amerikan versio, LHD?
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 28-5219629
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... 29-7887842

Olin ajatellut tilata omaa autoani (1993.25 XJ81 LHD) varten tuon "englantilaisen" version, mutta ajattelin sittenkin kysyä ensin:
Onko kokemuksia ja suosituksia jommasta kummasta?

JDHT CD-ROMit löytyvät kyllä, mutta eipä tuosta Haynesistä varmaan haittaakaan olisi.
XJ12 1993.25 (XJ81 / XJ40 V12), BRG, LHD
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Manuaalit

Viesti Kirjoittaja HEF »

Aika hämmentävää itseasiassa, kun noilla manuaaleilla näyttää olevan eri kirjoittajatkin. Tuo 88-94 manuaali sai aika kitkerän arvostelun Amazonilla, joten ilmeisesti tuo 86-94 manuaali saattaisi olla parempi ostos. Kirjat kyllä käsittelevät vasemmanpuoleisella ohjauksella varustettuja malleja.
Mielestäni parhaimmat korjausohjeet löytyvät Jaguar Enthusiast Clubin kerholehdessä sekä Jaguar World Monthly lehdessä, mutta ongelmana lienee että kyseisten lehtien numeroita täytyy olla melkein täydet sarjat, jotta tietoa olisi tarpeeksi. :?
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Avatar
jjfinland
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 8:00 am
Paikkakunta: Vaasa

Sininen olla pitää

Viesti Kirjoittaja jjfinland »

Itselläni on tuo sininen versio, ja mielestäni se on kyllä aivan ok.

Ainut epätarkkuus, mihinkä olen törmännyt, oli kuljettajan oven lukkomekanismin poisottaminen. Ohjeen mukaan irroitetaan vaan muutama ruuvi ja otetaan lukkomekanismi ulos aukosta :x
Käytännössä piti koko :evil: h:vetin ovi purkaa ennenkuin lukko oli kädessä. Jopa lasin karmi oli nostettava pois, ennenkuin mekanismi mahtui tulemaan ulos, se oli juuri oven sisällä oleva karmin alaosa, joka esti lukon mahtumasta ulos.
Syy moiseen operaatioon, oli se että ovi pomppasi auki kun sitä yritti sulkea. Siinä ei öljyämiset auttaneet.
Jaguar XJ 40 -89 3.2
Ferrari 308 GTSi -80
Ferrari F40 Special Saloon
Sekä hukatut:
MK2 3.8 -64 ( ensimmäinen autoni )
XJ6 2.8 -70
Vastaa Viestiin