Haynesin manuaalitilanne XJ40:lle näyttää olevan niinkin hyvä, että sille löytyy manuaaleja peräti kaksin kappalein:
Englantilainen/RHD?
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 28-5219629
Olisiko tämä amerikan versio, LHD?
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASI ... 28-5219629
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/de ... 29-7887842
Olin ajatellut tilata omaa autoani (1993.25 XJ81 LHD) varten tuon "englantilaisen" version, mutta ajattelin sittenkin kysyä ensin:
Onko kokemuksia ja suosituksia jommasta kummasta?
JDHT CD-ROMit löytyvät kyllä, mutta eipä tuosta Haynesistä varmaan haittaakaan olisi.
XJ40/XJ81: Kumpi Haynesin manuaali?
XJ40/XJ81: Kumpi Haynesin manuaali?
XJ12 1993.25 (XJ81 / XJ40 V12), BRG, LHD
Manuaalit
Aika hämmentävää itseasiassa, kun noilla manuaaleilla näyttää olevan eri kirjoittajatkin. Tuo 88-94 manuaali sai aika kitkerän arvostelun Amazonilla, joten ilmeisesti tuo 86-94 manuaali saattaisi olla parempi ostos. Kirjat kyllä käsittelevät vasemmanpuoleisella ohjauksella varustettuja malleja.
Mielestäni parhaimmat korjausohjeet löytyvät Jaguar Enthusiast Clubin kerholehdessä sekä Jaguar World Monthly lehdessä, mutta ongelmana lienee että kyseisten lehtien numeroita täytyy olla melkein täydet sarjat, jotta tietoa olisi tarpeeksi.
Mielestäni parhaimmat korjausohjeet löytyvät Jaguar Enthusiast Clubin kerholehdessä sekä Jaguar World Monthly lehdessä, mutta ongelmana lienee että kyseisten lehtien numeroita täytyy olla melkein täydet sarjat, jotta tietoa olisi tarpeeksi.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Sininen olla pitää
Itselläni on tuo sininen versio, ja mielestäni se on kyllä aivan ok.
Ainut epätarkkuus, mihinkä olen törmännyt, oli kuljettajan oven lukkomekanismin poisottaminen. Ohjeen mukaan irroitetaan vaan muutama ruuvi ja otetaan lukkomekanismi ulos aukosta
Käytännössä piti koko h:vetin ovi purkaa ennenkuin lukko oli kädessä. Jopa lasin karmi oli nostettava pois, ennenkuin mekanismi mahtui tulemaan ulos, se oli juuri oven sisällä oleva karmin alaosa, joka esti lukon mahtumasta ulos.
Syy moiseen operaatioon, oli se että ovi pomppasi auki kun sitä yritti sulkea. Siinä ei öljyämiset auttaneet.
Ainut epätarkkuus, mihinkä olen törmännyt, oli kuljettajan oven lukkomekanismin poisottaminen. Ohjeen mukaan irroitetaan vaan muutama ruuvi ja otetaan lukkomekanismi ulos aukosta
Käytännössä piti koko h:vetin ovi purkaa ennenkuin lukko oli kädessä. Jopa lasin karmi oli nostettava pois, ennenkuin mekanismi mahtui tulemaan ulos, se oli juuri oven sisällä oleva karmin alaosa, joka esti lukon mahtumasta ulos.
Syy moiseen operaatioon, oli se että ovi pomppasi auki kun sitä yritti sulkea. Siinä ei öljyämiset auttaneet.
Jaguar XJ 40 -89 3.2
Ferrari 308 GTSi -80
Ferrari F40 Special Saloon
Sekä hukatut:
MK2 3.8 -64 ( ensimmäinen autoni )
XJ6 2.8 -70
Ferrari 308 GTSi -80
Ferrari F40 Special Saloon
Sekä hukatut:
MK2 3.8 -64 ( ensimmäinen autoni )
XJ6 2.8 -70