XK8 rengaskoot?
XK8 rengaskoot?
Mikä on oikea rengaskoko 18" vanteelle. Nyt alla e245/45 ja t255/45 - kombot. Mielestäni liian korkea profiili?
Mitä kokoja muilla on käytössä?
Mitä kokoja muilla on käytössä?
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: XK8 rengaskoot?
Ne on ihan alkuperäistä kokoa.
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 rengaskoot?
Moi
Mun käsittääkseni tehtaan suosittamia kokojahan nuo sulla on.. 245/45 jos vanne on 8 tai 8,5 " ja ysituumaselle 255/45 Näin siis 18" vanteella.
Mun käsittääkseni tehtaan suosittamia kokojahan nuo sulla on.. 245/45 jos vanne on 8 tai 8,5 " ja ysituumaselle 255/45 Näin siis 18" vanteella.
Mulla on 255/35/20 edessä 9" leveellä vanteella ja takana 285/30/20 10"leveellä vanteella.. mutta taisit tarkoittaa kyssärillä mitä kokoja on asenneltu 18" vanteelle??Mitä kokoja muilla on käytössä?
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XK8 rengaskoot?
Eikös XK8 kuitenkin ollut vakiona 17" vanteella ja XKR 18" vanteella... jos oikein muistan??Ne on ihan alkuperäistä kokoa.
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XK8 rengaskoot?
Tiedä noista "vakiotuumista" ? Alkuperäiset xk8/xkr - vanteet nuo kyllä ovat, mutta mielestäni rengas näyttää "hassun" korkealta ns. urheiluautoon! Jopa xjr:ssä on 40-profiili vakiona ...
Ajatuksissa olisi jotain 245/40 + 225/45 komboa, joiden luulisi toimivan Suomen uraisilla teillä ihan riittävän hyvin!
Ajatuksissa olisi jotain 245/40 + 225/45 komboa, joiden luulisi toimivan Suomen uraisilla teillä ihan riittävän hyvin!
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8
Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2
Scogo
Re: XK8 rengaskoot?
Matalammalla profiililla renkaan ja lokasuojan väliin jäävä rako voi näyttää vielä hassummalta... isompaa vannetta vaan alle
Oli joskus: X308 XJR
Re: XK8 rengaskoot?
Muistelisin, että alkuperäinen vannekoko on 17" ja minulla siinä 245/45 kummit edessä ja takana, käytännön syistä: Kannattaa parin vuoden välein vaihtaa etu- ja takarenkaat keskenään ja samankokoisilla se on simppeli juttu. Jaggen sutimisen esto on aika herkkä huomaamaan halkaisijoiden erot renkaissa.
245/55 oli ostaessa, mutta muistin itse renkaita hankkiessani koon väärin ja ostin matalaprofiilisemmat. Meikäläisen ajolla en huomannut mitään eroa.
245/55 oli ostaessa, mutta muistin itse renkaita hankkiessani koon väärin ja ostin matalaprofiilisemmat. Meikäläisen ajolla en huomannut mitään eroa.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: XK8 rengaskoot?
Moi
Tallin seinällä roikkuvat alkuperäiset 17" vanteet ja niillä 245/50 tassut. Kissan alla pyörivät 20" saman kokoisella rengastuksella kuin Jykkepojalla... ja vaikutus ulkonäköön on aivan totaalisen suuri... siis positiiviseen suuntaan
Vielä varoittava kommentti tuosta profiilin madaltamisesta orkkisvanteille. Asia on juuri niin kuin Igor tuossa aiemmin totesi että jos renkaan ja lokasuojan kaaren välinen etäisyys kasvaa, on vaikutus negatiivinen... vaikka irrallaan vanne&rengas näyttäisikin hyvältä, alle laitettuna... sanoisin että lopputulos olisi jopa koominen ja muistuttaisi lähinnä jotain "amistojotaa karvanoppineen...".
Siis kun ulkonäköasioita mietitään, renkaan kehä ei saisi koskaan lyhentyä /pienentyä alkuperäiseen verrattuna.
Tallin seinällä roikkuvat alkuperäiset 17" vanteet ja niillä 245/50 tassut. Kissan alla pyörivät 20" saman kokoisella rengastuksella kuin Jykkepojalla... ja vaikutus ulkonäköön on aivan totaalisen suuri... siis positiiviseen suuntaan
Vielä varoittava kommentti tuosta profiilin madaltamisesta orkkisvanteille. Asia on juuri niin kuin Igor tuossa aiemmin totesi että jos renkaan ja lokasuojan kaaren välinen etäisyys kasvaa, on vaikutus negatiivinen... vaikka irrallaan vanne&rengas näyttäisikin hyvältä, alle laitettuna... sanoisin että lopputulos olisi jopa koominen ja muistuttaisi lähinnä jotain "amistojotaa karvanoppineen...".
Siis kun ulkonäköasioita mietitään, renkaan kehä ei saisi koskaan lyhentyä /pienentyä alkuperäiseen verrattuna.
Kafor
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
XJ6 -74
F-Pace 2,0 -17
XK8 convertible -97
ex XJ8 3,5 X350 -04
ex XJ8 4,0 sport X308 -03
ex XJ8 4,0 executive X308 -00
ex s-type 3,0 -99
ex-XJ6 -96
Re: XK8 rengaskoot?
Niin ja optiona on saanut 18" myös karvalakkimalliin.Jykkepoika kirjoitti:Eikös XK8 kuitenkin ollut vakiona 17" vanteella ja XKR 18" vanteella... jos oikein muistan??Ne on ihan alkuperäistä kokoa.
Tarkoitin kuitenkin sitä, että kumit ovat ihan oikeaa kokoa alkuperäisille 18" vanteille.
Voin lähettää sähköpostiin Jaguarin Vehicle Specifications-PDF:n sellaista haluaville.
Siellä on kaikenlaista tietoa kaikista malleista 1997 eteenpäin. Muunmuassa rengaskoot.
Re: XK8 rengaskoot?
Niin XK8:ssa kuin XKR:ssäkin (1996-2005) takapää on omaankin silmään aina aavistuksen näyttänyt liian korkealta ja erityisesti takarenkaiden ympärillä ollut ns. liikaa ilmaa.
Pariin XK8:iin olen asennuttanut matalemmat jouset niin eteen kuin taakse (onkohan ollut marginaaliset 20mm muistaakseni?) ja yleisilme on aina omaan silmään parantunut huimasti!
Suosittelen vilpittömästi ko. operaatiota, esim. Arden. http://www.arden.de
Pariin XK8:iin olen asennuttanut matalemmat jouset niin eteen kuin taakse (onkohan ollut marginaaliset 20mm muistaakseni?) ja yleisilme on aina omaan silmään parantunut huimasti!
Suosittelen vilpittömästi ko. operaatiota, esim. Arden. http://www.arden.de
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: XK8 rengaskoot?
Tässä yksilössä oli jo valmiiksi vaihdettu matalempi alusta (en tiedä tarkemmin mikä). Vanteet oli muistaakseni BBS:n originaalin 20" (esim. Detroit tai Paris malli Jaguarin) kokoiset originaalin kokoisilla renkailla myöskin.
Mielestäni istui todella hyvin tuo paketti, vaikka ehkä kaikkein optimaalisin vannekoko olisi ollut 19,8"
Mielestäni istui todella hyvin tuo paketti, vaikka ehkä kaikkein optimaalisin vannekoko olisi ollut 19,8"
- Liitteet
-
- IMG_1776.JPG (113.19 KiB) Katsottu 4969 kertaa
-
- IMG_1764.JPG (94 KiB) Katsottu 4970 kertaa
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: XK8 rengaskoot?
Vertailun vuoksi likipitäen samasta kuvakulmasta vakioalustainen XKR originaaleilla Double Five 18" vanteilla.
Ei ole isoa eroa, mutta sen verran kuitenkin, että kokonaisuus muuttuu kummasti.
Toki pätee moneen muuhunkin autoon.
Ei ole isoa eroa, mutta sen verran kuitenkin, että kokonaisuus muuttuu kummasti.
Toki pätee moneen muuhunkin autoon.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga