Värillä on väliä

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
jaguvaari
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 1:01 pm
Paikkakunta: Orivesi

Värillä on väliä

Viesti Kirjoittaja jaguvaari »

Tuossa kun kävin kysymässä maalinkorjauspuikkoa jolla ajattelin yhden pienen naarmun korjata perästä niin Tampereen (surullisen) kuuluisassa Jaguar huollossa sanoivat että löytyy, heillä on 15 erilaista maalia.

Koska minun Color And Upholstery Guide tuntee vain 15 väriä ajattelin että nyt lykästi, mutta ei, tuota minun Jaguarin Morrocco Red väriä ei löytynyt eikä myyjä ollut sellaisesta kuullutkaan.

Muutenkin tuntuu että tuo on aika harvinainen väri, liekkö muilla sellaista??
Itse kutsuin sitä nimellä "Royal Purple" tai musiikin ystävänä "Deep Purple" nimellä ennenkuin sain tuon Color And Upholstery Guiden josta tuo värin nimi löytyi. Väri on erittäin tumma purppura. Netin värimalli kuvissa se näyttää aina mustalta, vasta tuosta värimalli luettelossa se näyttää oikealta.

Itse ihastuin nimenomaan tuohon väriin vaikka olin etsimässä British Racing Greeniä autoa. Ja vielä koska perheeseen kuuluu pari alle 10v poikaa halusin nimen omaan Charcoal nahkasisustuksen sen puhtaanapidon helppouden takia. Meillä tuo auto on arkiauto ja perheauto ja siellä ollaan joskus tarhasta haettaessa kurahaalareissa...

Tuon värikartan mukaan muuten tuo ei ole normaali kombinaatio vaan erikoistilaus, tuota tummaa Charcoal sisustusta saa vakiona vain mustaan autoon eikä ollenkaan esim Vanden Plas tai XJ12 malleihin.

Itselle tuo on se unelma yhdistelmä mutta kukapa ei omaa autoaan rakast... eikun pitäisi siitä.

:wink:
Jaguvaari
"Kuka ajaa punaisella Jaguaarilla?"
XJ6 -96 X300 3.2L
Avatar
jaguvaari
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 1:01 pm
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja jaguvaari »

Oho, tämä aihe ei taida kuulua tänne tekniikka osastoon, sorry :?
Jaguvaari
"Kuka ajaa punaisella Jaguaarilla?"
XJ6 -96 X300 3.2L
BRG
Viestit: 358
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 10:05 pm
Paikkakunta: Tampere

Väristä

Viesti Kirjoittaja BRG »

Jos puikkoa ei tahdo löytyä, niin oheisessa kaupassa sekoitetaan about 30 ekellä mikä tahansa väri tilauksesta:

http://www.turunvarite.fi/tampere.html

Kavereilta löytyy mahottoman kokeinen autoväriraamattu, josta löytyy sekoitusohjeet myös Jaguarin nokkapellin alta löytyville värikoodeille.
BMW 428i xDrive -16
Honda Varadero -04 (XL 1000 VA)
Ex XJ6 4.0 Sovereign -95 (X300)
HEE
Viestit: 134
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:11 am

Re: Värillä on väliä

Viesti Kirjoittaja HEE »

jaguvaari kirjoitti:Tuossa kun kävin kysymässä maalinkorjauspuikkoa jolla ajattelin yhden pienen naarmun korjata perästä niin Tampereen (surullisen) kuuluisassa Jaguar huollossa sanoivat että löytyy, heillä on 15 erilaista maalia. Koska minun Color And Upholstery Guide tuntee vain 15 väriä ajattelin että nyt lykästi, mutta ei, tuota minun Jaguarin Morrocco Red väriä ei löytynyt eikä myyjä ollut sellaisesta kuullutkaan.
Törmäsin itse samaan ongelmaan kun soitin Jaguarille tällä Helsingissä samoissa aikeissa viime keväänä. En jaksanut alkaa kikkailemaan heidän kanssaan joten kävelin kaverini mm. automaaleja sekoittavaan/myyvään liikkeeseen ja ostin sieltä "korjauspuikon".

Siellä kyseisen maalivalmistajan tietokannasta löytyi minun "Westminster Blue" värille 3 eri sävyä (3 eri punaisen tasoa). Maali sekoitettiin, kaveri kävi tarkistamassa sävyn auton vieressä - sekoitti uuden, tarkisti ja pisti sen purkkiin. Ja sävy oli "just, eikä melkein" oikein!
Avatar
JuKu
Viestit: 276
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 4:45 am
Paikkakunta: Tampere

Saman värikoodinn eri sävyt

Viesti Kirjoittaja JuKu »

Hep

Olen törmännyt samaan ongelmaan arkiautossani. Maalarin mukaan samalla värikoodilla oli yli kymmenen eri sävyä...ja ei kun arpomaan!

T: JuKu
MrBitter
Viestit: 50
Liittynyt: To Joulu 09, 2004 4:24 am
Paikkakunta: Espoo

Väreistä...

Viesti Kirjoittaja MrBitter »

Kirjoitan nyt tämän aiheen, etten tyhmillä kysymyksilläni paisuta foorumia liiaksi.

Onkohan kukaan löytänyt netistä paikkaa, josta näkisi Jaguarin eri värejä? Jag-loversin esiteosastolla kyllä parissa brosyyrissa oli sellainen värikartta, mutta niissä kaikki värit olivat lähes samannäköisiä. Parempi puolisko nimittäin kertoi eilen nähneensä Kaisaniemessä upean värisen XJ12:n, sellainen punaruskea (vertasi sitä dobermannin "ruosteen" väriin). Vai tunnustaako joku parkkeeranneensa eilen reteästi puoliksi jalkakäytävälle Kaisaniemen suunnassa XJ12:n, joka sopisi tuntomerkkeihin, ja kertoisi autonsa värin? :)
Lähinnä kiinnostaisi nuo värit, joilla X300 on ollut saatavilla.

Jagen hankinta ei muuten ole edistynyt vieläkään - nykyinen auto on kolmatta viikkoa korjaamolla vesivahingon takia, mikä tekee sen myymisestä aika vaikeaa!
'95 XJ6 3,2 (X300)
Avatar
jaguvaari
Viestit: 62
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 1:01 pm
Paikkakunta: Orivesi

Värikartta

Viesti Kirjoittaja jaguvaari »

Nuo värit on sellaisia ettei niitä oikein saa skannattua nettiin. Minä ostin alkuperäisen värikartan Ebaystä ja siitä löysin oman autoni värin.

Sain muuten vasta tänään sen väri-korjauspuikon jonka marraskuussa tilasin...

Tuo MrBitterin näkemä Jaguar saattoi olla saman värinen kuin minulla eli Morocco Red, hyvin tumma ruskean/punaisen/purppura.

Jaguaarin muut punaiset X300 sarjassa ovat Signal Red (tosi kirkas punainen) ja Carnival Red (hieman tummempi mutta selkeästi punainen).

Tuo Moroccan Red on hyvin tumma, matkan päästä se näyttää melkein mustalta, tummuus on sama kuin British Racing Greenissä, tänään sellainen oli parkissa omani vieressä ja kaukaa ne näytti saman värisiltä.
Jaguvaari
"Kuka ajaa punaisella Jaguaarilla?"
XJ6 -96 X300 3.2L
Vastaa Viestiin