Parkkitutka huutaa
Parkkitutka huutaa
Parkkitutka toimi moitteettomasti, mutta pari viikko sitten stoppas. Auto käyntiin ja D tai R päälle niin johan alkaa soimaan, kestää noin 5 sec. Sama juttu kun nopeus putoaa minimiin. Kattopaneelissa on P-nappula mistä sen pystyy kyllä hiljentämään, mutta seuraavalla lähdöllä alkaa sointi taas.
Onko kellään samanlaisia kokemuksia tai ajatusta mistä tuo saattaa johtua?
Onko kellään samanlaisia kokemuksia tai ajatusta mistä tuo saattaa johtua?
Re: Parkkitutka huutaa
Moikka,
Näissä X350 malleissa tutkat on supersensitiiviset ja nyt talvikelien myötä joutuu kuuntelemaan piipitystä ilman syytä hyvin helposti..
Näissä X350 malleissa tutkat on supersensitiiviset ja nyt talvikelien myötä joutuu kuuntelemaan piipitystä ilman syytä hyvin helposti..
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Re: Parkkitutka huutaa
Joopa.
Todennäköisin syy on, että antur(e)issa on lunta, pyyhkäise pois, niin hiljenee. Sama vaivaa muitakin merkkejä.
Todennäköisin syy on, että antur(e)issa on lunta, pyyhkäise pois, niin hiljenee. Sama vaivaa muitakin merkkejä.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: Parkkitutka huutaa
Toki R-asennossa lumipöly/jää aiheuttaa virhehuutoja, mutta jos tutka huutaa D:llä ja vauhtia hiljentäessä,
niin varmaankin vika on muualla. Kosketushäiriö siinä kytkimessä (tai sen liittimissä), joka tunnistaa R-asennon.
Ja tuohon siis yhdistettynä tuo anturien lumipöly, ellei siellä takana sitten joku aja tosi lähellä!
Köpi
niin varmaankin vika on muualla. Kosketushäiriö siinä kytkimessä (tai sen liittimissä), joka tunnistaa R-asennon.
Ja tuohon siis yhdistettynä tuo anturien lumipöly, ellei siellä takana sitten joku aja tosi lähellä!
Köpi
Re: Parkkitutka huutaa
Tietty pitäisi tuntea parkkitutkan logiikka hiukka paremmin. Jaggen logiikkaa en tunne, mutta esim Alfassani ajonopeuden laskiessa riittävästi parkkitutka (edessä ja takana) menee automaattisesti päälle, kun auto luulee, että pian pysäköidään. Silloin tutka piippaa esim liikennevaloissa, jos ajaa liian lähelle edellämenevää. Onkos sinulla tutkat molemmissa päissä? Tällä logiikalla pelkkä lumikin voi aiheuttaa vian.
Edellinen sitikkani oli siitä fiksu, että kytki aina vain liikesuuntaan osoittavat tutkat päälle riippuen siitä, minkä vaihteen laittoi päälle.
Alfa taas on sen verran persaukisten malli, että kytkee molempien päiden tutkat heti, kun käynnistää moottorin.
Kuka näistä tietää, mutta toivottavasti saat kuntoon !
Edellinen sitikkani oli siitä fiksu, että kytki aina vain liikesuuntaan osoittavat tutkat päälle riippuen siitä, minkä vaihteen laittoi päälle.
Alfa taas on sen verran persaukisten malli, että kytkee molempien päiden tutkat heti, kun käynnistää moottorin.
Kuka näistä tietää, mutta toivottavasti saat kuntoon !
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: Parkkitutka huutaa
Kissa oli käsinpesussa ja kuivatettiin sisälämpimässä. Sama huuto alkoi kun lähti liikkeelle ja valo syttyi palamaan kattokonsolin P:ssä, hiljenee painamalla sitä. ???
Re: Parkkitutka huutaa
Kertomiesi oireiden perusteella jossakin parkkisensorissa on ilmeisesti vikaa. Täällä on ohje, miten viallisen parkkisensorin voi tunnistaa.
http://www.jaguarforum.co.uk/viewtopic.php?f=22&t=52903
http://www.jaguarforum.co.uk/viewtopic.php?f=22&t=52903
- Juha -
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________
'21 E-Pace P300e
Ex. '11 XF 2.2D
Ex. '07 X-TYPE 2.0D
_________________
Re: Parkkitutka huutaa
Omassani (S-Type) parkkitutka eli myös aivan omaa elämää. Piipitti välillä eteenpäin ajaessa, välillä taaksepäin ajaessa ja välillä ei ollenkaan.
Syyksi löysin kosteutta keränneen tutkan ohjausboksin joka ainakin S-typeissä on varapyöräkotelossa vasemmalla sivulla.
Muovikotelon sisältä paljastui siis aivan hapettunut piirilevy.
Tilasin uuden Ebay:n kautta Partbrokersilta Briteistä ja nyt pelittää taas tutka. Ohjausboksi oli siis uusi, eikä mistään purkuautosta. Eikä ollut kallis.
X350-malleissa lienee sama ohjausboksi kuin S-Typessä. Sitä en tiedä missä boksi X350:ssä fyysisesti on...tuskin kaukana takapuskurista.
Suosittelen tutkimaan mitä purkista löytyy.
Alla linkki saman myyjän yhteen myyntikohteeseen:
http://www.ebay.co.uk/itm/Jaguar-XJ-X35 ... 461wt_1344
Uskallan suositella ko. kauppiasta. On jo useampi varaosalähetys sieltä tullut.
OT: Onneksi kaupanteko "autoilun sivistysmaihin" on nykyään helppoa. Eihän näita "premium-autoja" muuten olisi tavallisen ihmisen lompakolla mitään mahdollisuutta ylläpitää Eipä tarvitse juuri marmoritiskillä poiketa.
Syyksi löysin kosteutta keränneen tutkan ohjausboksin joka ainakin S-typeissä on varapyöräkotelossa vasemmalla sivulla.
Muovikotelon sisältä paljastui siis aivan hapettunut piirilevy.
Tilasin uuden Ebay:n kautta Partbrokersilta Briteistä ja nyt pelittää taas tutka. Ohjausboksi oli siis uusi, eikä mistään purkuautosta. Eikä ollut kallis.
X350-malleissa lienee sama ohjausboksi kuin S-Typessä. Sitä en tiedä missä boksi X350:ssä fyysisesti on...tuskin kaukana takapuskurista.
Suosittelen tutkimaan mitä purkista löytyy.
Alla linkki saman myyjän yhteen myyntikohteeseen:
http://www.ebay.co.uk/itm/Jaguar-XJ-X35 ... 461wt_1344
Uskallan suositella ko. kauppiasta. On jo useampi varaosalähetys sieltä tullut.
OT: Onneksi kaupanteko "autoilun sivistysmaihin" on nykyään helppoa. Eihän näita "premium-autoja" muuten olisi tavallisen ihmisen lompakolla mitään mahdollisuutta ylläpitää Eipä tarvitse juuri marmoritiskillä poiketa.
Re: Parkkitutka huutaa
Jos parkkitutka piipittää eteenpäin ajettaessa ja kattokonsolin P -napilla sen saa hiljennettyä, on varmaan vika siinä, että keulan pysäköintisensoreissa on jäätä / lunta / likaa.
Tuo sun Jagen malli on sitä luokkaa että erittäin suurella todennäköisyydellä kaarassa on pysäköintitutka eteenkin.
Itellä itseasennetusta n. 45e hintaisesta pysäköintitutkasta seuraavanlaisia kokemuksia:
- Lämpimillä pelasi fiinisti - no problem.
- Yli 15 pakkasta, piippasi miten sattuu, vaikka koitin putsata lumet sensoreista.
- Tuli kesä ja miltei unohdin koko jutun - kunnes kylmät taas saapui.
- Samalla kävi näin: vajaan 0,5h Eberin päällä olon jälkeen autoa käynnistettäessä abs ja ajovakautushäiriöt paloivat näytössä n. 3 sekunin ajan starttauksesta, jonka jälkeen sammuivat eikä abs - ajonvakautuksessa ollut vikaa.
- Aikani tuota kattoin, kunnes satsasin kunnon akkuun - ostin n. 200e AGM akun, noin vuosi sitten. Fyysinen koko paljon pienempi kuin auton alkuperäinen, mutta painoi reilusti enempi. Kai sitä tässä tapauksessa rahalle katetta sai...
- Akun vaihdon jälkeen on peruutustutkakin toiminut niinkuin junan vessa - ei mitään ongelma oli pakkasta sitten 5 tai 30 asetta.
Tuo sun Jagen malli on sitä luokkaa että erittäin suurella todennäköisyydellä kaarassa on pysäköintitutka eteenkin.
Itellä itseasennetusta n. 45e hintaisesta pysäköintitutkasta seuraavanlaisia kokemuksia:
- Lämpimillä pelasi fiinisti - no problem.
- Yli 15 pakkasta, piippasi miten sattuu, vaikka koitin putsata lumet sensoreista.
- Tuli kesä ja miltei unohdin koko jutun - kunnes kylmät taas saapui.
- Samalla kävi näin: vajaan 0,5h Eberin päällä olon jälkeen autoa käynnistettäessä abs ja ajovakautushäiriöt paloivat näytössä n. 3 sekunin ajan starttauksesta, jonka jälkeen sammuivat eikä abs - ajonvakautuksessa ollut vikaa.
- Aikani tuota kattoin, kunnes satsasin kunnon akkuun - ostin n. 200e AGM akun, noin vuosi sitten. Fyysinen koko paljon pienempi kuin auton alkuperäinen, mutta painoi reilusti enempi. Kai sitä tässä tapauksessa rahalle katetta sai...
- Akun vaihdon jälkeen on peruutustutkakin toiminut niinkuin junan vessa - ei mitään ongelma oli pakkasta sitten 5 tai 30 asetta.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe