Hei!
Onko kellään vastaavasta kokemusta. Kesken normaalin ajon syttyi "Check Engine"-valo. Auto toimi kuitenkin normaalisti, kunnes kotipihalle pysähtyessä autoa sammuttaessa huomasin että sähkölaitteet sammuivat heti kun sammutti moottorin. Eli siis vaikka avain oli vielä "On"-asennossa, missä sähköt jäävät normaalisti päälle. Paljon en ole vielä ehtinyt asiaa tutkimaan, mutta sen verran kuitenkin että akussa on normaali jännite. Myöskään mikään "normaaleista" matkustamossa olevista sulakkeista ei näy olevan palanut, konetilasta mahdollisesti löytyviä en ole ehtinyt tarkistamaan. Mikä tällaisen voisi aiheuttaa?
XJ40, kaikki sähköt katosivat
XJ40, kaikki sähköt katosivat
Jaguar XF 3.0D S '10
Jaguar XJ6 3.2 '92
Toyota Celica 2.0 GTi '88
-Jaguar-fani syntymästä saakka, omistaja syyskuusta 2010.
Jaguar XJ6 3.2 '92
Toyota Celica 2.0 GTi '88
-Jaguar-fani syntymästä saakka, omistaja syyskuusta 2010.
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: XJ40, kaikki sähköt katosivat
MoiMikä tällaisen voisi aiheuttaa?
Ainakin se että akun kaapelit ovat viottuneet. Kaikki toimi niin kauan kun moottori kävi ja laturi tuotti sähköä. Jännite tossa tilanteessa on varmaan heitellyt jonkin verran.Eikös tossakin ole akku takakontissa? Katsoppa tuleeko jännite konehuoneelle asti ja zekkaa myös että akun - napa on varmasti rungossa.
En tunne tota mallia tarkemmin mutta voisihan siellä virranjako pisteessä olla myös vähän tuhdimpi sulake/sulakkeita. sellasen palaminen/hapettuminen voisi tehdä myös tollasen ilmiön. Ja voihan sen virranjkopisteen liittimetkin löystyä/ hapettua...
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Re: XJ40, kaikki sähköt katosivat
Kiitos ehdotuksista! Akku on tässä mallissa keulilla. Mutta täytynee tosiaan aloittaa akulta ja katsoa missä kunnossa ja miten hyvin liitettynä kaapelit ovat. Kertoilen/kyselen lisää sitten tarvittaessa.
Niin ja tosiaan sellaisenkin huomion tein että minkäänlaista kipinöintiä ei esiintynyt jos miinusnavan piuhalla tökki akun napaa, vaikka normaalisti siitä pieni kipuna syntyy. Eli voisi varmaan hyvin ollakin maadoituksesta kiinni.
Niin ja tosiaan sellaisenkin huomion tein että minkäänlaista kipinöintiä ei esiintynyt jos miinusnavan piuhalla tökki akun napaa, vaikka normaalisti siitä pieni kipuna syntyy. Eli voisi varmaan hyvin ollakin maadoituksesta kiinni.
Jaguar XF 3.0D S '10
Jaguar XJ6 3.2 '92
Toyota Celica 2.0 GTi '88
-Jaguar-fani syntymästä saakka, omistaja syyskuusta 2010.
Jaguar XJ6 3.2 '92
Toyota Celica 2.0 GTi '88
-Jaguar-fani syntymästä saakka, omistaja syyskuusta 2010.