X308 lastutus?

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

Isot pojat tarinoivat ulkomaisilla foorumeilla että X308 XJR:stä saisi lastuttamalla vapautettua pienen lauman lisähevosia. Samalla olisi mahdollisuus muuttaa softa sellaiseksi, että voisi ajella puoli-ilmaisella E85:llä. Ongelmana on vaan löytää Suomesta viripaja joka osaisi tehdä kyseisen homman. Uudempiin 4.2-litraisiin koneisiin lastutus onnistuisi monessakin paikassa, mutta ei näihin "vanhoihin" 4-litraisiin.

Olisko täällä kellään heittää vinkkejä missä lastutus saattaisi onnistua?
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
jakuvaari
Viestit: 2061
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 5:00 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja jakuvaari »

Ai jaa?

Käsittääkseni tuon X308 XJR:n lisätehojen hyödyntäminen vaatii lähinnä laatikon ja momentinmuuntimen osalla jotain virittelyä ja torsenperää tms. Aiheesta on ollut täällä ennenkin juttua ja ulkomuistista on helpoin viritys joka toimii oikeesti ahtimen porttaus, pienempi väkipyörä siihen ja ilman saannin helpottaminen, niillä eväin alkup. ECU on toiminut ihan asiallisesi ja muistaakseni jotain 11.9s 1/4-mailin ajat on saavutettu, mikä ei ole huono aika 2-tonniselle matalalle ja mukavalle sohvalle. 8)

E85 en ota kantaa, voi vaatiakin ECU:n muuttamista. Vaatinee myös isommat suuttimet jokatapauksessa, menekki on noin 30-35% isompi kiihdystykuplakavereiden mukaan.

-Jakuvaari

JK. Pikkuvapariin ihan tyytyväinen jo kuusi vuotta...
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

Juu, se on tiedossa että vakiosoftallakin pärjää kun vaihtaa tarpeeksi rautaa. Lastutus olis vaan hinta/teho -suhteeltaan paras vaihtoehto heti ahtimen hihnapyörien jälkeen. :)
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Olisiko tästä mitään apua: http://www.minagallery.com/jagxp/Xj8_Exhaust_page.htm Kai noilla yhdistelmillä muutaman Hevosen sieltä kaivaa.. Alvit sitten päälle hinnoissa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

Juu, nuo Mina Galleryn ja muiden viripajojen tarjoamat rautapäivitykset on kyl tuttuja, ja jakopäärempan yhteydessä onkin tulossa vähän reilumpi hihnapyörä kampiakselin päähän. 8)

Alkaa vahvasti näyttämään siltä ettei lastutus onnistu. Tätä oli eräs toinenkin suomalainen harrastaja selvitellyt pidemmän kaavan mukaan. Arden on tehnyt virilastuja, ja oman ecun voisi lähettää jenkkeihin softattavaksi, mutta nämä on geneerisiä "one size fits all" -tyyppisiä ratkaisuja, joiden hyödyistä ei ole mitään varmuutta. Pari ulkomaista harrastajaa puuhaa OBD2-väylän kautta tehtävää ohjelmointia, mutta täysin harrastepohjalta, ja homma on vasta alussa.

E85-käyttö onnistuis ecuun koskematta suuttimien johtoihin tulevalla adapterilla, mutta suuttimien speksit tarttis kyl tietää virtauksen osalta ennen tuohon ryhtymistä.
Oli joskus: X308 XJR
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Olen keskustellut paikallisen erikoispajan kanssa lastutuksesta, mutta dynon kera. Eli, mahdolliset muutokset näkyisi oikein paperilla eikä vain persiissä tuntumana. Jos tähän lähden, niin dyno on ehdoton.
Tuota putkistoa olen myös kysellyt tupla-ässästä, Landsharkin (aina vaan ne Porschet...) esimerkin perässä. Voisipa olla, että yhdistelmä olis mukava lisä.
Tuo väkipyörä nyt tietenkin tuo jotain lisää, jos sen teet.
Tästä oli tosiaan oma ketjunsa, jotain "lisää tehoa XJR:ään" tai sinne päin. Voihan ahtimen vaihtaa ruuvivastaavaan.... Hemmo velottaa valmiista paketista ~4500 plus alvit, tsp.

Kertoilehan kuinka käy!
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja TePe »

Oletko jo tiedustellut Hariselta Valkeakoskelta? Siellä luulisi onnistuvan, tekevät (tai ainakin ennen tekivät) custom-chipin omalla dynollaan autoon kuin autoon. Samalla voivat tehdä myös custom-pakoputkiston ja parantaa ilmanottoa, ja optimoida lastun tuolle setille.

Hihnapyörät + pakoputkisto + airbox + lastu olisi hinta/teho -suhteeltaan aika muikea paketti.

http://www.hestec.fi
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

HE1986 kirjoitti:Olen keskustellut paikallisen erikoispajan kanssa lastutuksesta, mutta dynon kera. Eli, mahdolliset muutokset näkyisi oikein paperilla eikä vain persiissä tuntumana. Jos tähän lähden, niin dyno on ehdoton.
Juu, lastutus ehdottomasti dynossa, muutenhan homma on pelkkää arpomista. Onko sulla siis tiedossa paja jossa lastutus onnistuu?

Väkipyörä on menossa paikalleen juhannuksen jälkeen, ja tarkotus on käydä dynossa ennen ja jälkeen.
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

TePe kirjoitti:Oletko jo tiedustellut Hariselta Valkeakoskelta? Siellä luulisi onnistuvan, tekevät (tai ainakin ennen tekivät) custom-chipin omalla dynollaan autoon kuin autoon. Samalla voivat tehdä myös custom-pakoputkiston ja parantaa ilmanottoa, ja optimoida lastun tuolle setille.

Hihnapyörät + pakoputkisto + airbox + lastu olisi hinta/teho -suhteeltaan aika muikea paketti.

http://www.hestec.fi
Hariselta kysyin ensimmäisenä, siellä käytin edellisen autonikin. :)
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Tein tuossa alku keväästä kyselyn lastutuksesta s type 4.0 koneeseen ja sain kaikilta muilta vastauksen"ei pysty", täältä sain vastauksen että voi, mutta pitää lähettää ecu englantiin jossa onnistuu. http://www.chip-tuning.fi/?gclid=CL2_ud ... mAodiW3BXA Kannattaa kysellä täältä josko mahdollista X308:aan tätä kautta. Rahti+lastutus noin viikossa lupasivat tuolta. Hintaa en enää muista. Tosin dynotuksen aikana ei hommaa voi tehdä tällä tapaa.
Viimeksi muokannut kissaeläin, To Kesä 14, 2012 1:43 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !

Tein tuossa alku keväästä kyselyn lastutuksesta s type 4.0 koneeseen ja sain kikilta muilta vastauksen"ei pysty", täältä sain vastauksen että voi, mutta pitää lähettää ecu englantiin jossa onnistuu. http://www.chip-tuning.fi/?gclid=CL2_ud ... mAodiW3BXA Kannattaa kysellä täältä josko mahdollista X308:aan tätä kautta. Rahti+lastutus noin vikossa lupasivat tuolta. Hintaa en enää muista. Tosin dynotuksen aikana ei hommaa voi tehdä tällä tapaa.
Kiitti vinkistä, täytyypä kysäistä tuoltakin, vaikkei tuo nyt varsinaisesti olekaan sitä mitä haen.
Oli joskus: X308 XJR
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Igor kirjoitti:
HE1986 kirjoitti:Olen keskustellut paikallisen erikoispajan kanssa lastutuksesta, mutta dynon kera. Eli, mahdolliset muutokset näkyisi oikein paperilla eikä vain persiissä tuntumana. Jos tähän lähden, niin dyno on ehdoton.
Juu, lastutus ehdottomasti dynossa, muutenhan homma on pelkkää arpomista. Onko sulla siis tiedossa paja jossa lastutus onnistuu?

Väkipyörä on menossa paikalleen juhannuksen jälkeen, ja tarkotus on käydä dynossa ennen ja jälkeen.
En tietenkään tiedä onnistuuko, mutta keskustelu on ollut lupauksia herättävää. Turussa siis voi asiasta jutella kolmio moottorissa.
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Igor, juhannus meni. Kulkeeko auto paremmin?
Itse olen Landsharkin vinkkien ehdollistamana tilannut putkiston tuolta tupla-ässästä. Samalla kun se menee paikoilleen, ajattelin myös ohjelman muutoksia ja ehkä jopa yläväkipyörää.
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

No persdynolla mitattuna kulkee paremmin, ja ahdin alkaa pitämään ääntä selkeesti alemmilla kierroksilla kun antaa kenkää. Motarin rampilla kiihdyttäessä on pari kertaa luistonesto puuttunut peliin, tuota ei tapahtunut aikaisemmin. :)

Musta villikissa kävi Tatechilla Pirkkalassa dynossa ennen asennusta, ja tulos oli aikalailla alakanttiin tehtaan ilmoittamaan nähden: 332hv. Isot pojat tosin sanoo että Tatechin dyno näyttää aina vähän alakanttiin, ja Jag-Finnillä olivat sitä mieltä että tuo on ihan normaali lukema. Jälkeenpäin kattelin OBD2-lukijalla että throttle position näyttää 93% kun poljin on pohjassa... Tarkotus olis putsata EGR, tsekata kaasuvaijerin kireys ja kattoa että bypass-venttiili sulkeutuu kunnolla, ja sit uudestaan Tatechille mittaukseen. Sit näkee heittääkö persdyno pahastikin. ;)

Mä suunnittelin parantavani äänimaailmaa korvaamalla etummaisen vaimentimen X-putkella. Jos sais sillä ton veekasin kuulostamaan edes vähän veekasilta. Ehjää putkistoa ei viittis pelkkien äänten takia lähteä kokonaan vaihtamaan.

Kerrohan sitten miten softaus onnistui, se kiinnostais edelleen.
Oli joskus: X308 XJR
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Minkä kokoisen pyörän laitoit ja mitä tilasit?
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

HE1986 kirjoitti:Minkä kokoisen pyörän laitoit ja mitä tilasit?
http://www.powerhouseautomotive.co.uk/c ... rades.html

Mainospuhe sanoo näin: "The lower pulleys are more than 16% larger than standard 4.0 items, with gains of 4-4.5psi and 45-50bhp/ft lbs on a 4.0 engine". Tossa siis puhutaan teholisästä keskialueella, huipputehothan ei näillä väkipyörillä kauheasti nouse.
Oli joskus: X308 XJR
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Vakio 4.0:n alahihnapyörä 150mm
Powerhousen 176mm eli reilut 17% suurempi. Itseltä löytyisi hyllystä 169mm:n versio.
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Ahaa, laitoit siis alapyörän. Oliko joitain vääntölukuja siitä dynosta myös? Ehkä jopa lähetettäviä käppyröitä??
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

Tossa kännykkäräpsy käppyröistä: http://i824.photobucket.com/albums/zz16 ... 212058.jpg.
Oli joskus: X308 XJR
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Kiitos! Tuo siis oli ennen? Entäs jälkeen?
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

03 Elo 2012 20:12 Igor kirjoitti:Tarkotus olis putsata EGR, tsekata kaasuvaijerin kireys ja kattoa että bypass-venttiili sulkeutuu kunnolla, ja sit uudestaan Tatechille mittaukseen. Sit näkee heittääkö persdyno pahastikin. ;)
:roll: :wink:

Eli jälkeen-mittaus vielä tekemättä, toivottavasti ehtii ennen nastarenkaita. :)
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Kuis homma etenee?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

Hitaasti mutta epävarmasti. :lol:

Jarruremontti meni prioriteeteissa edelle, nyt täytyy koittaa löytää sopiva hetki tohon hommaan.
Oli joskus: X308 XJR
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Nyt on Double S putkilla ajeltu ilta ja aamu. Ja kyllä kannatti! Aivan kertakaikkiaan mahtava äänimaailma, tältä tämän oli tarkootuskin kuullostaa. Virnettä ei saa naamalta millään. Triangle Motorin pojat vielä olivat huomanneet paketissa yhden turhan kuristuksen, jonka poistivat. Hienoa.
Samalla vaihdatin laatikkoöljyt ja ne aivan pienet nykäykset poistuivat, loota toimii kuin unelma.
Kattotaan kesäksi sitä lisätehoa.....
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Taitaa sulla Igori olla jäissä ja forbi toi lastutus kun auto myynnissä nyt. Paljon saa aikaan laatikon öljynvaihdollakin toimintaa ajatellen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

Juu ei ole enää lastutus kovin ajankohtainen. Katsotaan keväällä sitten uudestaan jos ei siihen mennessä ole mennyt kärry kaupaksi. Ja jos tohon alkaa vielä lisää tehoa tunkemaan, niin se vaatii jo jotain päivitystä alustaankin. Ei mulla kyllä kauhea hinku ole tosta eroon päästä...
Oli joskus: X308 XJR
aleksi
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Syys 01, 2010 7:53 pm

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja aleksi »

HE1986 kirjoitti:Nyt on Double S putkilla ajeltu ilta ja aamu. Ja kyllä kannatti! Aivan kertakaikkiaan mahtava äänimaailma, tältä tämän oli tarkootuskin kuullostaa. Virnettä ei saa naamalta millään. Triangle Motorin pojat vielä olivat huomanneet paketissa yhden turhan kuristuksen, jonka poistivat. Hienoa.
Samalla vaihdatin laatikkoöljyt ja ne aivan pienet nykäykset poistuivat, loota toimii kuin unelma.
Kattotaan kesäksi sitä lisätehoa.....


Kerropa hieman lisää tästä, eli mistä putket ja minkälaiset. Hintaluokka yms. Mun on aivan pakko saada tuo V8 ääni ulos, joten ensi kesäksi putkisto meneen uusiksi, tuollainen rostericatback maailmalta helposti pitkälle yli toista tonnia ja paljon enemmänkin. Eli ideoita tulemaan :D Ja sellainen mielipide ei kiinnosta, että herrasmiesJaggeen ei kuulu mureat soundit yms :wink:
XJ8 4.0 Sovereign -98
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Putkisto juuri asennettuna. Kyllä, ruosteenestokäsittely myös tehty.
Liitteet
Putkisto.jpg
Putkisto.jpg (243.08 KiB) Katsottu 12988 kertaa
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Rosteriputket.. Toiset tykkää, minä en kun sitä huminaa, onttoa örisevää kuminaa mikä tulee hyttiin. Ei myöskään puhuttele täällä yhden supran pakoäänet missä on neljän tuuman putkisto, tai ainakin viimeinen putki mikä tulee puskurin alta on.
Onko sulla sisältä hiljainen ilman noita hirveitä huminoita.
Matalaa murinaa, se on V8!
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Makuasioista ei voi kiistellä, mutta äänimaailma on juuri sellainen kun olin hakenutkin. Sopivan hiljainen alle 2500rpm:ssa ja kun polkasee kunnolla niin karjahtelee kuin leijona - lain sallimissa puitteissa toki. Jotkut ovat korvanneet etuvaimentimen X-putkella, mutta se tekee äänistä jo hieman liian kovan 4d salooniin. Säilön auton talliin huomenna illalla, että vähän kiire jo käydä testiäänillä sun luona.
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

Huminat riippuu kyllä enemmän putkien ja vaimentimien mitoituksesta kuin materiaalista. Ja X308:n putkistohan on käsittääkseni alunperinkin rosteria..?

Vakioputkiston etuvaimentimen korvaaminen X-putkella ei kyllä vaikuta XJR:n ääniin juuri yhtään. Aavistuksen matalampi murina, joka ei edes kuulu autoon sisälle ellei aja ikkuna auki. Ahtimen vinkunakin kuuluu sisälle kovempana. Ja varmaan uloskin.
Oli joskus: X308 XJR
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Itsekin lukenut jostain, että orginaali on rosteria. Varsinaista vaihtotarvetta noille putkille ei kuulemma ole ollut. Kuten kuvasta näkyy, pintaruostetta nähtävissä jonkin verran. Rosterilaatujahan on toki monenlaisia ja suolateillä ajellessa pitäisi olla oikeastaan haponkestävää. Alkuperäinen catback ei niin kauheasti tehoja syö, mutta sitä edeltävät osat sitäkin enemmän.
Liitteet
Orginaali.JPG
Orginaali.JPG (147.45 KiB) Katsottu 12918 kertaa
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Juu makuasioista ei kiistellä. Näköjään tai kuulemma mulla on ollut rosteriputkin mitoitukset rosvosektorilla. Viimeks Hemi Charger lähti sinne Turkkuseen Marteliuksen pajalle ja putkisto vaihtui galvanoituun mikä ei ole ikuinen, mutta huminat ja kuminat loppui. Turkuun asti piti ajaa että sai kunnon putket mitkä ei rämise eikä ota kolisten mihinkään kiinni. Se on raivostuttavaa muskelijenkillä ja Jaguaariin sellainen ei kuulu! En myös tykkää rosteriputkien pörinöistä kisoissa tai kadulla kun niitä joutuu kuuntelee. Olen kuullut org Jaggen ääniä sisällä ja ulkoa vakiona tai jotkut pöntöt vaihdettuna. Ei kumise kammioäänet. Hitot siitä mitä muut ajattelee. Jos sulla rupee (seisoo en sano mikä) kun 2500 alkaa puhumaan ja siitä sitten rupee RÄYH ärjymään niin se on sinulle hyvä jutta ja repeli arvostaa sitä. Ugh.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

...jatkuu. Rostereiden laaduissta on tosiaan paljon eroja. Triangelin putkisto ei varmaan ole kiinapaskaa, mutta hyvälläkin rosterilla on sanotaanko täälläkin "ominaisuus" katketa hitsisauman vierestä. No siihen on paljon matemaattisesti sanoen muuttujia, mutta kuitenkin. Siistiä työtä muuten sun kuvassa pojat on tehneet. Paljon yli 1958€ muuten maksoi? Heh, ihan vaan Kissaeläimelle tiedoksi. Tämä ei ollut pottuilua!
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Brittipajojen tekemiä sekä edellä mainittu Douple S että omanikin. Siellä riittävästi autokantaa tehdä valmiita sarjoja näihin malleihin. Vain asennukset Suomessa.
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Hey XJR-99 ootko ohjelmoidu puhelimeesi lastun millä repelin tulevat puhelut menee jonnekin sun vanhaan viime kevään vastaajaasi? Kiitti! Kaikkia ei kirjoiteta ja oisin kertonut asioita mitä en kirjoita, vaikka läheiseni ne tietää. Mitä sun "laillisiin" pakoääniin niin ne ei ongelma. Ongela on rengasäänet uskokaa tai älkää. Ja tietäisittepä miten ensiasennusrenkaita pääsee sormien läpi näitä desibelien ylittäviä läpi? Mä en sais puhua tästä, en ole jäävi, mutta käsketty pitää turpa kiinni. Minä en pidä, jos se ei vaikeuta meidän Wanhojen Autojen Elämää Suurenpaa Harrastusta. Amen.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

aleksi kirjoitti:
HE1986 kirjoitti:Nyt on Double S putkilla ajeltu ilta ja aamu. Ja kyllä kannatti! Aivan kertakaikkiaan mahtava äänimaailma, tältä tämän oli tarkootuskin kuullostaa. Virnettä ei saa naamalta millään. Triangle Motorin pojat vielä olivat huomanneet paketissa yhden turhan kuristuksen, jonka poistivat. Hienoa.
Samalla vaihdatin laatikkoöljyt ja ne aivan pienet nykäykset poistuivat, loota toimii kuin unelma.
Kattotaan kesäksi sitä lisätehoa.....


Kerropa hieman lisää tästä, eli mistä putket ja minkälaiset. Hintaluokka yms. Mun on aivan pakko saada tuo V8 ääni ulos, joten ensi kesäksi putkisto meneen uusiksi, tuollainen rostericatback maailmalta helposti pitkälle yli toista tonnia ja paljon enemmänkin. Eli ideoita tulemaan :D Ja sellainen mielipide ei kiinnosta, että herrasmiesJaggeen ei kuulu mureat soundit yms :wink:

Putket on Landsharkin inspiroimana suoraan valmistajalta. Tullut esille hänen ketjussaan "XK8, takaisin loistoonsa" tjsp. Siellä on myös yhteystiedot. Putket oli tonnin luokkaa, asennus vaatii päivän.
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

HE1986 kirjoitti: Putket on Landsharkin inspiroimana suoraan valmistajalta. Tullut esille hänen ketjussaan "XK8, takaisin loistoonsa" tjsp. Siellä on myös yhteystiedot. Putket oli tonnin luokkaa, asennus vaatii päivän.
Päivä itse asentaen, vai teettäen?

Mitähän mahtais maksaa jos teettäis "pitkästä tavarasta"? Harisella maksoi yhdellä putkella varustettuun kulkineeseen teetettynä ja asennettuna suurinpiirtein tonnin, ja siinä hinnassa oli kaksi dynoajoa mukana. Rebeli varmaan osaa kertoa mitä Martelius velotti Chargerin putkista?
Oli joskus: X308 XJR
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Kyllä niissä omalla kohdallakin kertyi työntunteja yllättävän paljon. Sen verran tarkka sovitus että ammattimieskin saa askarrella tovin.
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

repeli osaa kertoa mitä 68 Hemi Chargerin putkisto maksoi Marteliuksella. Etsikäänkö nyt halvinta britishparthsh hintoja. Työn hinta melkein samaa hintaluokkaa kolmion kanssa. Työnlatuu maksaa. marteliuksella vanhat Brunon reikäkortit tehtaan org putkista. Vanhanaikaista nykyaikana, mutta tuli jämptit. Tekivät hyvin. Ei kolisseet mihinkään. Ei pälivän eikä vuoden päästä. Mitä ne maksoi? Maksoi, mutta parasta mitä rahalla sai ja ilman rst lisää. Tosin eivät suostuneet laittamaan mun suosimia Glass Packejä mitkä nytkin Jaggessa. Ei hush trush paskapönttöjä vaan niiden teetetyt Applet. Edelleen toimivat. Hinta oli lopulta halpa kun kattoi ja kuunteli muita.. Voin kertoo lisääkin jos sulla epäilystä Marteliusta ja Brunoa vastaan?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Igor »

Toi pitää ilmeisesti tulkita niin ettei Marteliuksen putket ainakaan valmiita sarjoja halvemmaksi tule. Laatua en epäile.

Jos tässä nyt putkia jossain vaiheessa alkasin päivittämään, niin kyllä mä kuitenkin soittelisin ensin Hariselle. On niin paljon lähempänä, eikä oo pahaa sanottavaa niiden putkista, ei kolissu päivän eikä kahden vuoden päästä. Käyttö oli melko säälimätöntä rata-ajoa kotimaassa ja saksanmaalla, eikä autoa viety radalle trailerilla vaan aina ajamalla.
Oli joskus: X308 XJR
HE1986
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2009 3:19 pm
Paikkakunta: Kaarina

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja HE1986 »

Landsharkilla ilmeisesti paremmat tilat kuin itsellä. Hän, teknisenä henkilönä, käytti siihen päivän. Samoin teki Triangle Motor, mutta samaan laskuun tuli lievät muutokset koeajon jälkeen, kun laajentuessaan otti koriin kiinni ja yksi supistus tehtiin samanlaajuiseksi, kuin uusi putki. Olen tyytyväinen.
Mika

XJ-S HE '86 (ex)
XJR '99 (ex)
S-type '02 (ex)
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: X308 lastutus?

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Itse vaihdoin myös katalysaattorit paremmin virtaaviin. En suosittele tuon tekemistä heikkohermoiselle tai paksusormiselle ...
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Vastaa Viestiin