Jaguar XJ12 S2 (kaasareilla) & Lucas Opus ignition amplifier
Lähetetty: Ma Elo 13, 2012 2:33 pm
Yli neljän vuoden huolettoman yhdessäolon jälkeen eilen se tapahtui - kissa veti niin sanotusti henkeä. Paikka Fiskars ja 'Britit kohtaavat' -tapahtuma.
Auto ei suostunut käynnistymään auringossa vietettyjen tuntien jälkeen. Startti kyllä pyöri ja bensapumput naksuivat.
Puola oli tulikuuma. Sään pilvistyttyä ja ilmeisesti auton jäähdyttyä kone yllättäen käynnistyi.
Paluumatkalla noin 20 minuutin ajon jälkeen kone sammui eikä lähtenyt käyntiin. Paikalle osuneen ystävällisen kerhon jäsenen (nro. 356?, laita yv:tä tulemaan) avustuksella totesimme, että kipinä on hukassa. Puola taas tulikuuma. Soitin myös Hanelle joka kuvausten perusteella paikansi vian 'ignition amplifieriin' joka sijaitsee tosi kuumassa paikassa moottorin päällä lohkojen välissä. Ohjeena oli antaa koneen jäähtyä ja jatkaa matkaa. Näin se sitten meni - auto käyntiin hetken päästä ja loppumatka ilman pysähdyksiä kotiin.
Kotona netissä surffailtuani opin, että kysessä on varsin tunnettu vika 12-sylinterisillä jaguareilla.
Clip (Jag-lovers) >
Dead XJ12 ignition module: Heat tends to kill the ignition amplifier modules on V12's and, to a lesser degree, on the 6's. A common modification is to move the module to a cooler locations in the engine compartment. Replacement GM HEI module (Borg-Warner CBE-4, around $35, plus your time to replace the module) have been used successfully in place of the expensive Jaguar units.
< Clip
Mielessä seuraavat vaihtoehdot ongelman ratkaisemiseksi:
A) Uudet sisukset tuohon amplifieriin: http://www.reopus.co.uk/index.html Onko jollakin kokemuksia tästä? Sivujen mukaan paljon parempi kuin alkuperäinen.
B) Uusi varaosa (näitä ei juurikaan ole tarjolla mutta löysin yhden Limoralta, kuvassa osa 14): http://www.limora.com/index/lang-2/lkz- ... pl,x-a.htm Kallis!
C) Sytytysjärjestelmän konversio uudempaan malliin: http://www.sngbarratt.com/catalogue/acc ... p?id=16995 Kokemuksia?
Muita ehdotuksia tai näkemyksiä vaihtoehdoista?
Terveisin,
Antsu
Auto ei suostunut käynnistymään auringossa vietettyjen tuntien jälkeen. Startti kyllä pyöri ja bensapumput naksuivat.
Puola oli tulikuuma. Sään pilvistyttyä ja ilmeisesti auton jäähdyttyä kone yllättäen käynnistyi.
Paluumatkalla noin 20 minuutin ajon jälkeen kone sammui eikä lähtenyt käyntiin. Paikalle osuneen ystävällisen kerhon jäsenen (nro. 356?, laita yv:tä tulemaan) avustuksella totesimme, että kipinä on hukassa. Puola taas tulikuuma. Soitin myös Hanelle joka kuvausten perusteella paikansi vian 'ignition amplifieriin' joka sijaitsee tosi kuumassa paikassa moottorin päällä lohkojen välissä. Ohjeena oli antaa koneen jäähtyä ja jatkaa matkaa. Näin se sitten meni - auto käyntiin hetken päästä ja loppumatka ilman pysähdyksiä kotiin.
Kotona netissä surffailtuani opin, että kysessä on varsin tunnettu vika 12-sylinterisillä jaguareilla.
Clip (Jag-lovers) >
Dead XJ12 ignition module: Heat tends to kill the ignition amplifier modules on V12's and, to a lesser degree, on the 6's. A common modification is to move the module to a cooler locations in the engine compartment. Replacement GM HEI module (Borg-Warner CBE-4, around $35, plus your time to replace the module) have been used successfully in place of the expensive Jaguar units.
< Clip
Mielessä seuraavat vaihtoehdot ongelman ratkaisemiseksi:
A) Uudet sisukset tuohon amplifieriin: http://www.reopus.co.uk/index.html Onko jollakin kokemuksia tästä? Sivujen mukaan paljon parempi kuin alkuperäinen.
B) Uusi varaosa (näitä ei juurikaan ole tarjolla mutta löysin yhden Limoralta, kuvassa osa 14): http://www.limora.com/index/lang-2/lkz- ... pl,x-a.htm Kallis!
C) Sytytysjärjestelmän konversio uudempaan malliin: http://www.sngbarratt.com/catalogue/acc ... p?id=16995 Kokemuksia?
Muita ehdotuksia tai näkemyksiä vaihtoehdoista?
Terveisin,
Antsu