vanteiden istuvuus
vanteiden istuvuus
terve. x300 xjr tarkoitus vaihtaa seuraavaksi kesäksi vanteet.eteen tulisi 8-9*20 245 tai 255/30 20" renkaalla ja taakse 10.5*20" vanne 285-305/30 20" renkailla, lähinnä sitä kun joillakin on täällä kokemuksia niin vanteiden et kiinnostaa ja mahdolliset kuvat lopputuloksesta.
vanteiksi tulisi tietenkin http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... hyA2cf4uFQ että sellaista.
vanteiksi tulisi tietenkin http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... hyA2cf4uFQ että sellaista.
Re: vanteiden istuvuus
Ulkonäköseikat ovat makuasia mutta ajettavuuden kannalta vanteet tulevat aivan varmasti aiheuttamaan ongelmia. Siksi kannattaisi etsiä ennen ostoa henkilö joka suostuu rengaskerran vanteineen ottamaan kyllästyttyäsi! X300 on aivan loistava ajettava kun ohjauskulmat ja puslat ovat kunnossa ja alla autoon sopivat renkaat. Muutoin vetelee. Käytä viimemainittua sanaa hakusanana etsi-toiminnossa niin näet muiden kokemuksia.
Terveisin/Jyri
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Mk1 3.6 -57
XJ12C 6.0 -75
XJ8 4.2 Sovereign -05
Re: vanteiden istuvuus
autossa on nyt alla 17" edessä 245 ja takana 255 sarjaa en nyt muista mutta oisko 45.hyvällä tiellä menee kuin juna mutta painuneella tiellä muuttuu käärmeeksi.alustassa on väljää siellä täällä ja ne laitetaan kuntoon tietenkin.camberi säädöillä saadaan varmasti ajettava autosta ja se on nyt selvä että muutoksia kaivataan saadakseen ominaisuudet pysymään hyvänä.eli vanteiden et puoli vain kiinnosta.
Re: vanteiden istuvuus
Mulla X300 kopassa alla 255/40*18" Continentalit ja olen antanut itselleni luvan katsella siihen tilalle 245/45*18" gummit ihan ajomukavuuden ja tuntuman takia.
Nuo 255 leveät(kin) tuntuu vähän turhan leveälle näille teille joilla ajelen. Ihan uudella pinnalla ovat tietenkin kivat suimia mutta vähänkään uraa tiessä niin kyllähän ne urat löytyy. Aurauksen säädön ja parin pallonivelen vaihdon jälkeen ei niin paljoa mutta kuitenkin menen renkaissa vähän kesympään suuntaan.
Nuo Contit eivät liene ylipäätänsä hyvät renkaat mutta leveydellä lienee kuitenkin jotain
Nuo 255 leveät(kin) tuntuu vähän turhan leveälle näille teille joilla ajelen. Ihan uudella pinnalla ovat tietenkin kivat suimia mutta vähänkään uraa tiessä niin kyllähän ne urat löytyy. Aurauksen säädön ja parin pallonivelen vaihdon jälkeen ei niin paljoa mutta kuitenkin menen renkaissa vähän kesympään suuntaan.
Nuo Contit eivät liene ylipäätänsä hyvät renkaat mutta leveydellä lienee kuitenkin jotain
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
Re: vanteiden istuvuus
Ei se leveys vaan toi matala profiili.
Nimim 70 sarjalaiset edessä ja 275/60-15 eikä vetele missään urissa. No sorry että sekaannun kun itsellä aivan eri tyylin auto. Noi viisi puolaiset on aina kiehtonut mua, jopa noi nykytyylin vaikka niissä puolat tulee aika ulos. Toivottavasti sulla takavanteissa näkyy että siinä suurempi off set.
Tämä vain minun mielipide.
Nimim 70 sarjalaiset edessä ja 275/60-15 eikä vetele missään urissa. No sorry että sekaannun kun itsellä aivan eri tyylin auto. Noi viisi puolaiset on aina kiehtonut mua, jopa noi nykytyylin vaikka niissä puolat tulee aika ulos. Toivottavasti sulla takavanteissa näkyy että siinä suurempi off set.
Tämä vain minun mielipide.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: vanteiden istuvuus
Omassani 255/35/18 ja kohtuullinen uraimuri jo noilla. Ajomukavuuden nimissä voisi harkita korkeampaa profiilia.
Re: vanteiden istuvuus
Meikäläisen villikissassa oli ostettaessa alla 245/45-18 Dunlop Direzzat, ja ne veteli urissa selkeesti enemmän mitä nykyiset (vakiokokoiset) 255/40-18 Goodyear F1 Asymmetricit. Toki näilläkin urat löytää, mutta ei leveys ja profiili aina ole automaattisesti syy tai ratkaisu.
Tossa olis yksi X300 20" vanteilla. Makuasioista ei voi kuin kiistellä, mutta ei tota nätiksi voi haukkua.
http://www.nettiauto.com/jaguar/xjr/4745179
Kokemuksia isommista vanteista ei ole, mutta vakiona näissä (X300/308) taitaa olla ET33, ja kuten olet varmaan huomannut, niin 255mm gummit jää lokasuojan reunasta varmaan lähes 30mm sisään. Eiköhän tuosta mittailemalla ja ynnäilemällä löydy sopiva ET-luku.x300 kirjoitti:x300 xjr tarkoitus vaihtaa seuraavaksi kesäksi vanteet.eteen tulisi 8-9*20 245 tai 255/30 20" renkaalla ja taakse 10.5*20" vanne 285-305/30 20" renkailla, lähinnä sitä kun joillakin on täällä kokemuksia niin vanteiden et kiinnostaa ja mahdolliset kuvat lopputuloksesta.
Tossa olis yksi X300 20" vanteilla. Makuasioista ei voi kuin kiistellä, mutta ei tota nätiksi voi haukkua.
http://www.nettiauto.com/jaguar/xjr/4745179
Viimeksi muokannut Igor, Ma Elo 20, 2012 3:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli joskus: X308 XJR
Re: vanteiden istuvuus
^Harkitse XJR-99. Ajomukavuus paranee ja sillä tarkoitan myös sitä että aikasi varttimaililla Kiikalassa 60 feet 2.56sek ja vartti 13.8sek paranee huimasti, yllätyt! Loppunopeus tuskin kasvaa. Ai niin, sulla ahdisti yli 5000 rpm. No nyt pistin taas ooteeksi. Kyse vanteen sopivuudesta. Mulla kanssa et tai off set mittaukset menossa. Katusliksini mahtuu hyvin taakse, kun taka-akseli irti. Vanteissa liikaa offsettiä. BBS koottavat ois ultimat, mutta ei mahdu budjettiin.
Jos teillä 35 sarjalaisia niin hyvänhän näköiset ne on jos ne istuu auton lokkarin kaariin, mutta monesti näkee kun liian matalaprofiiliset ja jää kaks kolme tuumaa rakoa renkaan ja lokkarin kaaren väliin. Se ei minusta kaunista, mutta se vain minun mielipide.
Jos teillä 35 sarjalaisia niin hyvänhän näköiset ne on jos ne istuu auton lokkarin kaariin, mutta monesti näkee kun liian matalaprofiiliset ja jää kaks kolme tuumaa rakoa renkaan ja lokkarin kaaren väliin. Se ei minusta kaunista, mutta se vain minun mielipide.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: vanteiden istuvuus
pikkusen provoa ni johan tarinaa alko irtoamaan http://www.google.fi/imgres?q=rh+vantee ... x=94&ty=82
tollaset on nykyiset ja edessä oli 8.5" ja takana 10.5" ja 17" tosiaan,etunahat olikin 235/45 17" ja takana 255/40 17" jaguar on vaan niin iso auto että toi setti näyttää pikkusen pieneltä. pikkusen tutkaillut ja miettinyt niin vanne koko voisi olla 8*18 ja 10.5*18" etupään renkaana pidetään sama 235/45 taakse taas 295/40 vois olla jees eli et pitäis olla just eikä melkeen,etu pää menee samalla kuin nyt on kuhan mittaa vanteista mutta takana on niin kaukana kaaresta että kokemus pohjasella olis helpompi lähestyä.
tollaset on nykyiset ja edessä oli 8.5" ja takana 10.5" ja 17" tosiaan,etunahat olikin 235/45 17" ja takana 255/40 17" jaguar on vaan niin iso auto että toi setti näyttää pikkusen pieneltä. pikkusen tutkaillut ja miettinyt niin vanne koko voisi olla 8*18 ja 10.5*18" etupään renkaana pidetään sama 235/45 taakse taas 295/40 vois olla jees eli et pitäis olla just eikä melkeen,etu pää menee samalla kuin nyt on kuhan mittaa vanteista mutta takana on niin kaukana kaaresta että kokemus pohjasella olis helpompi lähestyä.
Re: vanteiden istuvuus
Hyvinkäällä lähes hellekelissä 2.26 ja 13.60/170 edelleen yläreservissä ahdistaen. Rengaspaineita pudottelin Kiikalan 2.8:sta 2.1:n. Lähtö pitää ottaa noilla liukkailla radoilla, lukosta ja 3.08 perästä huolimatta, supervarovaisesti eli max. 1300rpm. Katusliksit alle, kunnon rata ja muutaman palikan yhteensopivuus kuntoon ensi vuodeksi niin eiköhän mene vähän eri aikoja...rebel58 kirjoitti:^Harkitse XJR-99. Ajomukavuus paranee ja sillä tarkoitan myös sitä että aikasi varttimaililla Kiikalassa 60 feet 2.56sek ja vartti 13.8sek paranee huimasti, yllätyt! Loppunopeus tuskin kasvaa. Ai niin, sulla ahdisti yli 5000 rpm. No nyt pistin taas ooteeksi. Kyse vanteen sopivuudesta. Mulla kanssa et tai off set mittaukset menossa. Katusliksini mahtuu hyvin taakse, kun taka-akseli irti. Vanteissa liikaa offsettiä. BBS koottavat ois ultimat, mutta ei mahdu budjettiin.
Jos teillä 35 sarjalaisia niin hyvänhän näköiset ne on jos ne istuu auton lokkarin kaariin, mutta monesti näkee kun liian matalaprofiiliset ja jää kaks kolme tuumaa rakoa renkaan ja lokkarin kaaren väliin. Se ei minusta kaunista, mutta se vain minun mielipide.
Re: vanteiden istuvuus
Hyvinkäällä lähes hellekelissä 2.26 ja 13.60/170 edelleen yläreservissä ahdistaen. kyseessä ilmeisemmin xjr,vielläkö on m112 vai ruuvi vaihdettu?
Re: vanteiden istuvuus
^Ensi kesänä nähdään 99, terv nimim 0.7 painetta takatassuissa jotka on 275/60 "tulikivet" ja iso poika hengittää kuin valas yli 8000rpm.
Mahtuuks teidän isoihin kissoihin yli 300 leveät taakse? Kokeilin XJ-Ässään pelkkää 295/50 BF "hyvärikasta" ja joutuis antaa asennusvasaraa. Niillä ei tee mitään sudin Hemillä 300m ja oli sekunnin hitaampi kuin 275 Tulikivillä. Kunhan sovittelin, mutta ahdasta on. Isoon Kissaan siis menee leveämmät taakse?
Onnea 12sek aikoihin slikseillä. Tehosta sullakaan ei ole kiinni. Perän alumiini housing, sen sisäkalut ja perän ripustukset sulla on kovilla enkä lähtisi vakioita rikkomaan. On noi uudemmatkin tulleet vähän tutuksi kun pitkin maailmaa oon osia hankkinu omaani. Terv Dana 44 UK Salisbury mihin naitettu US osia missä ei ole yhtään krymppiä tai skoolia ja tuhdit laakerit ja pinionin säätö shimmeillä.
Teillähän on jarrut vetareiden ulkopäässä ja ei taida 15 vanteet edes mahtua?
Mahtuuks teidän isoihin kissoihin yli 300 leveät taakse? Kokeilin XJ-Ässään pelkkää 295/50 BF "hyvärikasta" ja joutuis antaa asennusvasaraa. Niillä ei tee mitään sudin Hemillä 300m ja oli sekunnin hitaampi kuin 275 Tulikivillä. Kunhan sovittelin, mutta ahdasta on. Isoon Kissaan siis menee leveämmät taakse?
Onnea 12sek aikoihin slikseillä. Tehosta sullakaan ei ole kiinni. Perän alumiini housing, sen sisäkalut ja perän ripustukset sulla on kovilla enkä lähtisi vakioita rikkomaan. On noi uudemmatkin tulleet vähän tutuksi kun pitkin maailmaa oon osia hankkinu omaani. Terv Dana 44 UK Salisbury mihin naitettu US osia missä ei ole yhtään krymppiä tai skoolia ja tuhdit laakerit ja pinionin säätö shimmeillä.
Teillähän on jarrut vetareiden ulkopäässä ja ei taida 15 vanteet edes mahtua?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: vanteiden istuvuus
Lämpöä ja suurta tehohukkaa tuottava Eaton kiinni. X308:ssa on vakiona lukoton perä kun ajattelivat kait luistoneston riittävän. Omaani asentui viime talvena Quaifen Torsen tyyppinen lukkoperä - elinikäisellä takuulla. 15 tuumaiset tuskin mahtuvat levyjen päihin. Jos orggis-vanteilla haluaa ajella niin MH Racemaster Street Radial 245/40/18 passeli vielä näille tehoille kuten esim. tässä autossa 1.89 ja 12.77 tuloksilla - vaikka ajeli ilman lukkoa: http://www.dragtimes.com/Jaguar-XJR-Timeslip-20678.html . Toki korkeammalla profiililla voisi laskea niitä paineita paljon alemmas, mutta joutuisi tinkimään sitten orginaalikoosta/vanteista aika paljon.
Re: vanteiden istuvuus
295 menee ainakin heilahtamalla x300 koriin,muista en tiedä.mutta mites ne isoiden vanteiden et on?
Re: vanteiden istuvuus
Meidän akselit tod näk aika saman levyiset, mutta teidän full size koreihin mahtuu leveemmät gummit. Mulla ongelma vanteen off set. In set ei ongelma, tilaa on, joskaan ei hirveesti. Teillä päinvastoin? Ei kokemusta teidän Eatoneista, mutta paljon olen lukenut niistä. Parempia pumppuja löytyy esim Lysholm ja itse konehan on hyvä ja kestävä. Mutta perä ei. Kiikala ja Hyvinkää on liukkaat, mutta Alastarolla pari kertaa kesässä tapahtuma milloin pääsee slikseillä kunnon radalle, esim V8/GTi päivät. Olisi todella hienoa nähdä siellä iso hieno Jaguar ajamassa 12sek aikoja. Katusliksit vain siellä alla, kadulla toiset gummit. MH ihan ok kadulla hyvällä ilmalla. Sateella märällä asfaltilla lähtee jo pienessä vauhdissa perä alta. XJR-99 siis hanki mahdollisemman korkeet katusliksit Alastarolle. Joko ensi kesänä nähdään 12sek kahden tonnin nahkasohva?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: vanteiden istuvuus
Eiköhän sitä nyt sentään 12s puolelle nippa nappa päästä. 11.9 on/olisikin jo toinen juttu... Niin, ja eihän meidän malmikasat paina kuin 1800kg : ) kunhan ottaa varapyörän roippeineen pois ja saman verran painoa säästyy kunnon pakosysteemilla orginaaliin verrattuna. Pudasjärvellä olisi kenttäradaksi harvinaisen hyvä pito tiedossa nyt lauantaiksi ja ilmakin ahdetulle sopivan viileä, mutta en taida viitsiä lähteä kun ei kerkiä tehdä imupuoleen tarvittavia parannuksia. 8.9. olisi siellä mailin testi tarjolla. Saisi pitää tallaa pohjassa vähän pidempään.
Mikäs on muuten Rebelin target ET isommalla motilla? Paljonko painoa ilman kuskia?
Mikäs on muuten Rebelin target ET isommalla motilla? Paljonko painoa ilman kuskia?
Re: vanteiden istuvuus
Heh, target on 11.9sek mikä on mun nopein aika omalla autolla. Isolla motilla ajettu oikeassa kilpurissa kaseja. Ei montaa lähtöä kun se vaihdettiin isompaan kun toi on niiiin pieni. Toissa kesänä se käväsi veneessä vain 850 heppaa antavalla nokalla mikä siinä nyt on ja sopii katuautoon. Wääntää alhaalta. Valmius ilokaasuille. Ruttua pro piireissä vain 14.0, vesijäähdytys, käynnistyy ja sammuu avaimesta, polttoaineena E85. Ai paljon wääntöö? Tollakin nokalla 1400..
Mä oon laihtunut sadasta kilosta yli 40kg ja Jagge painaa nyt letukan akkalohkolla alle 1500kg.
Mä oon laihtunut sadasta kilosta yli 40kg ja Jagge painaa nyt letukan akkalohkolla alle 1500kg.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: vanteiden istuvuus
Rebel: Ei tuo oheisen videon katti kovin komea ole sekään ja käy kuin traktori, koneen kireydestä puhumattakaan. 12.4/181 silti.
http://www.youtube.com/watch?v=W3WhA7CPK9A
Laitetaan se 11.9 nyt sitten omaksi targetiksi ensi kaudelle, että on edes vähän rimaa ylitettävänä. Oikeat keitokset alkaa olemaan jo pääkopassa ja jotkut partsit kohta toimiston nurkassa. Laatikosta aloitellaan. Kiloakaan ei kevennetä ja DOT kumit alla, tottakait. Mustalla Connollyn nahalla sitten vaan oikea jalka suorana.
http://www.youtube.com/watch?v=W3WhA7CPK9A
Laitetaan se 11.9 nyt sitten omaksi targetiksi ensi kaudelle, että on edes vähän rimaa ylitettävänä. Oikeat keitokset alkaa olemaan jo pääkopassa ja jotkut partsit kohta toimiston nurkassa. Laatikosta aloitellaan. Kiloakaan ei kevennetä ja DOT kumit alla, tottakait. Mustalla Connollyn nahalla sitten vaan oikea jalka suorana.
Re: vanteiden istuvuus
Mailin nopeustesti Lappeenrannassa tänään 240km/h ( mittarilukema ~260km/h ) . Tasaista kyytiä oli vielä loppumetreilläkin vaikka maisema villisti vaihtui. Varttimaili samassa lähdössä rennolla startilla 13.55. Viimeinen vaihde hyppäsi pesään jossain 230km/h eli kait ne huiput olisi siellä 280+ jos vain baanaa riittäisi.
Re: vanteiden istuvuus
nyt löyty vanteet, et:n sopivuus viellä mietintämyssyssä, eteen olisi tarjolla 18*8 et 2mm backspace 4.5" 235/40 renkaalla, sovitus on ainakin tiukka mutta kenelläkään mitään edes ton suuntasta pakettia alla?