Äänekkäät renkaat

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
lapipe
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Touko 19, 2010 6:40 am

Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja lapipe »

X-type 05. Neliveto ja automaatti.
Minulla on kesärenkaat Pirelli 6000, pitävät kovaa melua kun ajaa yli 100 km/h.
Kun ajaa hiljaa esim. 40 km/h jyrisevät. Mitä enemmän ne kuluu sitä kovempi meteli.
50-80 km/h normaali ääni.
Mikä rengas olisi äänettömämpi ? Rengaskoko 205/55 R 16
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja mikki »

Huomenia!
Mulla oli X-05 ja siina ensin
Goodyear Eagle F1 sitten
Nokian Z't.
Molemmat mielestäni hiljaiset.
Nastojen merkkiä en muista.

Vinxvinx:
Tule johonkin tapahtumaan ja sovi etukäteen että MarcusV ja Ronjakissa ja pari muutakin tulee X:llä ja koeajatte sitten ristiin niin huomaatte eron eri renkailla.
Stadin cruising nyt perjantaina esim!
Voit hypätä XF:ni kyytiin vertailun vuoksi.
On ensias. Pirellit ja ovat äänekkäämmät kuin nastat. Tämä vain Leedsin yliopiston epätietellisellä korvamenetelmällä todettu, ei mitattu desibelimittarilla tms......

Päivän luontoaihe:
Nyt kalasääksen pesää tutkimaan Bodomille, lintupariskunta näyttää kadonneen ja sain ohjeen tutkijoilta tsekata onko myrsky pudottanut pesän.
M
JMH
Viestit: 119
Liittynyt: Pe Maalis 09, 2012 10:18 am

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja JMH »

Meidän X:ssä tuli myös mukana Pirellin P6000 renkaat samassa koossa kuin sullakin. Aivan käsittämättömän meluisat renkaat. Vaimolla meni keväällä parissa viikossa hermot niihin ja renkaiksi tulivat Savan Intensa UHP:t. Vanteet vaihtui isommaksi ja rengaskooksi tuli 225/45r17.

Renkaat selvästi hiljaisemmat kuin Pirellit ja ihan asialliset olleet. Eivät ole tietenkään huippumerkkien tasoiset (hintaiset) renkaat, mutta ei valittamista tämän kesän osalta.
Ex S-type 2.7d Executive vm-06
Ex X-Type Estate 2,0d Executive vm-04
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Kaikki takarenkaat vinkuu normaaliajossa eli pedal in the medal täysii polkiessa. No sorry oli pakko. Kaikki noi teidän nykymatalaprof pitää ääntä enemmän kun meikän old skuul gummit. Mutta! Tutun taxi-isännän kans just juteltiin aisasta ja hän on viimeisen päälle Misukkaukko. Ajaa paljon myös itse.
Haukkui rengastestit pystyyn. Ne ei pysy mukana sitä mukaan kun rengastehtaat muuttaa gummin koostumusta ym. Palaute tulee rengeiltä. Syksyllä alle laitetut testivoittajat voi talvelvella uudessa alle laitetussa sarjassa olla jotain aivan muuta. TV1 kuningaskusettaja ohjelma vois tehdä jutun aiheesta, mutta miten se olisi ajankohtainen?
Next friday Wanda cruising Heurekan parkkis mahdollisuus Mikin mainitsemiin koeajoihin?
Viimeksi muokannut rebel58, Ke Loka 03, 2012 4:27 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja mikki »

Piti sanomani että Michelin on hyvä ( rengas....).
EcoDrive V50:ssä tuli ensiasennuksena Misu Green Energy tms ja on äänettömät ja vie auto vähän löpöö....

Ei kai Wanda cruising oo next Friday??
Mut kun on ja jos sopii niin toki mut ajellaan jo ehkä ennen! We shall see.

Kalasääksen pesää ei enää Bodomin Storörenissä ole. Uutta on anottu just ja asia etenee omalla painollaan!
Hyvin Boschin akku ja sähkömotti = 24lbs thrust mua vei ja takskin toi reilun tunnin yht.
terv. Murhaniemestä!
M
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

My Dear Michelin!
Siis tämän viikon perjantai Stadin cruuzing., Mickey kyllä tietää
Viimeksi muokannut rebel58, Ke Loka 03, 2012 4:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Moro!

Jep, X:ä on loppupeleissä helvetin kranttu renkaiden suhteen, omassani on merkittävä rengasmelu huonolla asfaltilla yli satkun vauhdeissa ennen kaikkea, alla tällä hetkellä Nokian Z G2:set koossa 225/45/17.
Ostettaessa oli alla oliko misukan vai goodyearin vastaavankokoiset nastat ja aika huumaava meteli oli. Olen hieman ehkä jäävi osallistumaan tähän keskusteluun ollessani puoliksi kuuro mutta toisessa korvassa on sen sijaan melko lailla yliherkkä kuulo joten olen aika kriittinen sisämelun suhteen, ei pitäisi ajella millään XJ:tä pienemmällä autolla. Jännä nähdä talvella kun alle heitetään 16" Nokian Hakka R kitkat korkeahkolla profiililla että miten hiljaista on meteli, V70:isessä ainakin olivat todella hiljaiset viime talvena. Onhan nämä kesänakitkin uudella asfaltilla mannaa ajella mutta sitä kun ei joka paikasta löydy.

Nyt näyttää siltä että on tultava viimein perjantaina paikan päälle ja tosiaan vertaillaan asiaa sitten puolestani tarkemmin.
Mikki, meillä taitaa olla tarinoita vaihdettavana tuosta järvestä ja kalasääksen pesästä, itsekin olen tuonne ollut mm. haukia istuttelemassa joskus reilut kymmenisen vuotta takaperin.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Anteeksi tunnevyöry. Yritän käyttäytyä täällä.
Viimeksi muokannut rebel58, Ke Loka 03, 2012 4:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
MarcusV
Viestit: 500
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 8:34 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

rebel58 kirjoitti:^Michelin kanssa audienssi jo sovittu, mutta jos tulet niin tulen minäkin. Tosin se vaatii puuhakilvet, sou what? Näemme perjantaina ja todella odotan sitä. Moni varsinkin Ronja-kissa kollinsa kanssa saa kasvot. Mielikuva teistä mulla jo on j se on vahva ja toivottavasti se ei ropisise..
Ei en haasta. Mutta otan haasteen vastaan jos joku haastaa Lumpun ihan säilyttäkseeni kasvoni ettei katu-uskottavuuteni kärsi suurta kolahdusta. No heh heh vieläkö ollaan samalla levelillä pilke mustassa silmäkulmassa? Ei kuulu miid.. Missä XJR-99 ja varsinkin Kissaeläin takapenkin kristallilaseineen mistä juodaan kossua?
Kyllä, nyt pitää ryhtyä sanoista tekoihin ja selviytyä paikan päälle että löytyy kasvot, mielikuvista ja niiden paikkaansapitävyydestä en tiedä mutta pilke on aina silmäkulmassa ;)
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Cat Animalkin yrittää paikalle raahautua haistelemaan tunnelmaa ja palaneen kumin katkua, ahh ! Vaimon räjähtäminen on tosin aika käsillä joten osoite voi olla toinenkin perjantaina..
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja mikki »

Ja yks pointti.
Sorry Repelli mut mun kuulon JA lukemisen ymmärtäminen puutteellista.
En kirjoittanut eximiaa ku sitä ei silloin ollut.....

Mutku must 3. perj. ei ole nyt.
Joten ettei kaikki mee vääränä perjantaina Wanda cruiseen.....
Ehkä mun kalenteri on psssskana....
Ku nyt tuleva Friday will be Stadi Cruising, camoon am I right or wrong?

''Ofkoos mai hoos bikoos joor not mai kau''
M
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Joo ei taida olla kolmas perjantai vielä-itsekkin äsken googlasin ja vasta nyt sain selville että joka kolmas perjantaihan se olikin. No, stadin cruisinkiin sitten tulen perjantaina. Missäs tavataan ? Tuleeko muut mukaan nyt kun vielä ei sada lunta- perjantaiksi tosin on luvattu aikasta paljon vettä tänne !?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
wuoma
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 10:56 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja wuoma »

Minä voisin tulla XKR:n kanssa paikalle stadin cruisingeihin jos ei viime hetken esteitä ilmaannu.
XKR
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja Major »

Minulla oli X:ssä alkuperäisenä Pirellin Zerot ja todella isoa meteliä pitivät. Nykyään Goodyearin F1 Eaglet jotka ovat huomattavasti hiljaisemmat mutta silti vielä 5-8 dB enemmän kuin Nokian kitkoilla iPhonen mukaan. Tosin sportin 225/40/18 kesäkumi ole hiljainen millään renkaalla näillä Suomen nastojen karhentamilla teillä. Pahimmillaan olen mitannut iPhonen dB-mittarilla 10 dB:n eroja kun siirtyy juuri asfaltoidulta pätkältä vanhalle asfaltille. Pelkkä urasta nouseminenkin auttaa 3-5 dB.
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

:oops: repelille alkolukko Kissakulmaan.
Tietysti nyt tuleva perjantai on Stadin cruising ja kahden viikon päästä kuun kolmas perjantai cruisataan Wantaalla. Sorry. :shock: :oops:
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Voisiko Mikki Gran master Stadin Cruiserina määrittää rendevous pointin perjantaiselle cruisingille missä voitaisiin vaikka hörpätä kaffet ennen lähtöä ? Ja anteeksi topicin alkuperäiselle aloittajalle että aiheesta taas mentiin aika syrjään.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Äänekkäät renkaat

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Mä en valitettavasti pääse cruisingeihin perjantaina mutta otetaas kommentti alkuperäiseen aiheeseen :D

Minulla oli X:ssä alkuperäisenä Pirellin Zerot ja todella isoa meteliä pitivät
Zeroja on useampaa eri mallia ja sukupolvea ( esim.http://www.pirelli.com/tyre/fi/fi/car/g ... ent/p_zero)joten tarkemmin mallia, renkaan ikää ja sukupolvea yksilöimättä ehkä ei kannata vetää ihan suoraa päätelmää Zero = äänekäs ??

Joo, ja en oo "pirellin" mies mutta ainakin xk:ssa nämä http://www.pirelli.com/tyre/fi/fi/car/s ... ystem.htmlolivat tehtaan valinta ja mun mielestä toimivat hyvin ja tykkäsin niistä. Valitettavasti noita ei enää saa XKRR:n kokoluokassa joten nykyään alla nämä http://www.pirelli.com/tyre/fi/fi/car/sheet/pzero.html

Ja jos ääni on ainut ominaisuus jota renkaasta haetaan (kuten topicin otsikko on) niin aina autosta ja renkaasta riippumatta (jos koko on pysynyt samana) mun korvaan se uusi rengas on ollut hiljaisempi kun se vanha...
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Vastaa Viestiin