Jaguar jätti tielle - melkein!

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Aika ns. pasha n. viikon aikaslotti takana, mikä huipentui sitten tänään ...

OT:

- viime viikon tiistai-aamusta perjantai/lauantai-yöhön Saksassa ammattilaistapahtumissa: Saldona lompakosta pöllityt isot setelit lentokoneessa jo välillä Riika-Frankfurt. Eli AirBalticin aamulento Lappeenranta-Frankfurt via Riga oli kyseessä. Torkahdin noin minuutiksi ja isot setelit (3x50) olivat hävinneet päällä olleen pikkutakin povitaskussa olleen passikotelon takannen setelilokerikosta :cry: Ketä sitä nyt alkaa kovistelemaan kun joka puolella on kanssamatkustajia?
- Frankfurtissa ei löytynyt vuokrattua autoa Enterprise-tiskiltä. Ennalta maksettu tilaus löytyi mutta ei yhtään autoa. Aikaa paloi mutta lopulta löytyi eli menopeli ja yksi lähes hukattu messupäivä siinä kuitenkin meni ...
- lauantaiaamuna heräsin maanjäristykseen ja aikani kuunneltuani taloni hajoamista juoksi viereisen korttelin rakennustyömaalle, missä oli maantiivistystoimet käynnissä. Viisaat maanrakentajat olivat valinneet tuohon hommaan pyöräalustakaivurin puomiin kiinnitettävän HELVETIN ison täryttimen ja sillä päräyttelivät menemään täysillä! Tajusivat sentään lopettaa kun kerroin taloni hajoavan ja kristallien tippuvan vitriineistä. Tuloksena murtuneita/pudonneita tiilirivejä ulkovuorauksessa ja sitä en tiedä miten homma etenee tästä? Jotenkin kai ...
- sunnuntaina hävisi työpaikan kakkoskonttorin avaimet (älylätkä ja muovipäinen turvaAbloy) taskussa olleesta nipusta jossain kauppareissulla. Avainperä on siis sellainen jousikuormitteinen lenkura, mikä toisinaan aukeaa taskussa ja vapauttaa avaimet! No- nämä sentään löytyivät maanantaina postilaatikosta eli kiitos sille kansalaiselle, joka oli ne talomme edestä löytänyt ja päätellyt kuuluvan meille tunkien ne postilaatikkoon :D
- maanantaina saapui brittiläis-japanilais-saksalaisen käyttömaasturin ultraharvinainen jäähdytin Englannista. Ostin e-baysta suolaisella hinnalla kun mistään muualta ei löytynyt (paitsi marmoritiskiltä kuolettavaan 10xeBay-hintaan). Avasin paketin sitten illalla kotiuduttuani ja huomasin kuljetusliikkeen laittaneen jäähdyttimen aivan uuteen kuosiin. Tuota onnetonta tapahtumaa KIROILLESSANI astianpesukone sitten levisi samanaikaisesti ...
- tänään tiistaina kävin katsastamassa uutta astianpesukonettaja pisteenä iin päälle Jaguar päätti rentoutua K-Citymarketin pihalle. Ei startannut ja minä en jaksanut enää edes kiroilla ...

Mutta asiaan:

Oireet olivat seuraavat - auto ei startannut!

Tarkistin että
- jarruvalokatkaisin toimii (jarruvalot syttyvät jarrua painaessa)
- j-gaten mikrokytkin toimii (piippaa kun vaihdevipua yrittää siirtää ilman virtoja)
- virtalukon pohja toimii (oletettavasti) koska releet naksuu starttiasentoon käännettäessä
- akku OK koska kaikki muu pelaa terhakasti mm ikkunat
- ajonesto toimii kuten pitääkin koska piippaa kaukosta ja avaimella käyttäen niin kuin pitäisi?

Pikainen anlyysi -> solenoidi (tai startti, mikä epätodennäköistä koska solenoidi ei napsu).

Automaattiahan ei juurikaan voi hinata joten soitin sitten Falck-hinausauton paikalle, joka saapuikin kolmessa minuutissa paikalle. Kuski kun oli juuri ollut aikeissa mennä kahville siihen vieressä olevaan Teboil-huoltamoon. Katselimme sitten mistä saamme Jaggen vedettyä lavetille ja tätä pohtiessamme TUULILASIN PYYHKIMET KÄYNNISTYIVÄT puolinopeudelle. Ihan automaattisesti.

Nuori kuski siinä aikansa katseli hämillään ja mutisi, että aika omituista (ei satanut ja oletti ilmeisesti autossa olevan pyyhinautomatiikan???). Vastasin hänelle puolestani hetken mietittyäni, että asian tekee mystisemmäksi se, että avaimet ovat kädessäni (näytin avaimia) ja auto on lukossa ...

Lopulta päädyimme ottamaan akun irti kuskin loytämillä työkaluilla ja pyyhkimet sentään pysähtyivät! Hetken mielijohteesta kytkin akunnavan paikalleen ja pyyhkimet eivät jatkaneet heilumista tämän jälkeen. Varovasti siis virrat päälle ja kokeilemaan pyyhkimiä - ne palautuivat ala-asenton normaalisti -> joten ei kun starttaamaan. Ja se prkle otti ja lähti käyntiin normaalisti ilman nikotteluja! Lasku tulee kuulemma perästä ja lähdin ajelemaan tallia kohti! Tallissa uskalsin sammutta ja startata muutaman kerran ja kaikki OK!

Eli mikäköhän rele tuossa oikein jumitti??? Onko vastaavaa tapahtunut (siis tuota starttaamattomuutta) muille kissakuskeille? Vai mitä tapahtui tuossa akun irroittamisrituaalissa?

PS Unohdin jo tässä hatutuksessa - huomenna klo 12:00 alkaakin sitten YT-kierros meidän Wirmassa! Joten paremmaksi vaan muuttuu wanhetessaan :twisted:

PS PS Millä hakusanalla noita karmankorjaajia kannattaisi alkaa etsimään Eniron sivuilta :D
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja Igor »

Jopas on sattunut ja tapahtunut. :shock: Onneksi jagge sentään vaan säikäytti... :)
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Moi
- ajonesto toimii kuten pitääkin koska piippaa kaukosta ja avaimella käyttäen niin kuin pitäisi?
Mun käsityksen mukaan hälytin ja ajonesto on näissä kaksi eri järjestelmää.. ainakin oman olen saanut käyntiin ja liikkeelle vaikka torvet soittaa fanfaaria... :oops: :mrgreen:
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Herra koettelee, mutta ei hylkää. Uups. Ei uskontoa eikä politiikkaa tänne. Kyllä tuossa oli enemmän kuin lääkäri määrää yhdelle hartioille. Michael olisi jo kaivannut keltaisen kortin moisessa tilanteessa, mutta Jaguarisi korjasi itse itsensä koska tajusi ettei nyt ole kyse keltaisesta kortista vaan kaivoit jo 44 magnumia ja olit valmis antamaan Jaguaarille niskalaukaeksen? Ethän? Summasumrum loppu hyvin, -kaikki hyvin vaikka syö miestä mutta The Jag pelittää!
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
rado
Viestit: 323
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 2:35 pm

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja rado »

Autosta on akku väsynyt eli tullut tiensä päähän. Se että pyyhkimet meni päälle oli vain kyynelien pyyhkimistä koska tajusi sun jo kärsineen osansa.
Landshark
Viestit: 302
Liittynyt: Pe Loka 23, 2009 8:25 pm
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja Landshark »

Akusta (ei siis Ankasta) löytyy 12,9 volttia vieläkin navoista mitattuna ... Ei ole turvoksissa eikä muutenkaan tunnu olevan heikossa vedossa, sillä kaikki muut virtaa vaativat laitteet toimivat erittäin napakasti!

Joo, ja tänään käyttiksestä hajosi/tuli ajoittain toimimattomaksi nopeusmittari ...
Jotenkin ei yllättänyt?
Kai tuosta kuitenkin kontaktisprayllä selviää?

Mutta jotain positiivistakin - jäähdytin tuli kuntoon paikallisessa jäähdytinkorjaamossa (copper/brass - ratkaisu onneksi kyseessä) ja myyjä maksoi kulut + mieliharmin heti välittömästi PayPal - tilille! Rehellisin eBay-myyjä tähän mennessä.

Huomenna tulee varmaan sitten kirjekuori Frankfurtista, missä on 3x50€ seteleitä :roll:

Mutta kyllä tämä pashaviikko luonnetta kasvattaa - sitä ei voi kiistää!
Monta vekotinta - mutta ei yhtään kissaa taloudessa tällä hetkellä

ex - X350 XJ6, XJ8 4.0 Sovereign, S-Type 2.7 TwinTurboDiesel Executive, XJR (X308), XK8

Ducati© - Making Mechanics Out of Riders Since 1946! x 2

Scogo
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Onko sun käyttis toijota? Ihanan halpaa,-elämä on..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

rebel58 kirjoitti:Onko sun käyttis toijota? Ihanan halpaa,-elämä on..
Viikon päästä kestää laatikko 1300Nm+. Onko Rebel valmis? Maan nopen reaktio täällä. Jaguar Open Challenge. Keulli, keulii...
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Valmiina ollaan!
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Tää pitää nähdä !
Missäs tää Jaguar Hot Wheels varttimaili vetäistään ? Pistän popparit tulee ja odottelen paikkaa ja aikaa !?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Tää pitää nähdä !
Missäs tää Jaguar Hot Wheels varttimaili vetäistään ? Pistän popparit tulee ja odottelen paikkaa ja aikaa !?
Heti kun saan katusliksit alle ja naurukaasupullon täytettyä. Ei sitä muuten rebelille pärjää, jos silloinkaan. Täytyy vaan toivoa, että rebel monsterikoneineen menettää pidon heti alkuunsa että ois mahkuja... :)

Jos kovaa tykkää ajaa niin ensi toukokuun puolessa välissä varmasti taas Lappeenrannan kesän ensimmäinen maili-tapahtuma. Jos rebelillä kone kestää koko mailin ja välitykset kunnossa niin voisi tulla hyytäviä lukemia. Siellä olisi mukava nähdä kaikenlaisia Jaguaareja kirmaamassa. Onko innostusta?
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Onko innostusta?
Joo, onhan toi ollut mielessä pitkään että hakis aikakortin autolle. Mielenkiinto itsellä lähinnä se että näkis onko kaikki tehot tallella eli kulkeeko minkä tehdas lupaa.
Tosin, kun omasta kaupat tein niin ei pystytty täysin selvittämään onko tuo lastutettu vai ei. Autossa on perimätietojen mukaan ollut eri putkisto + moottorin ohjaus. Röörit olivat kuitenkin niin kovaääniset että edellinen omistaja halusi autoon alkuperäisen putkiston joka oli tallessa. Hän ei tiennyt palautettiinko moottorin ohjaus tehdasasetuksiin samalla.
Auto kävi ennen kauppoja huollossa maahantuojalla jossa pyysin samalla zekkaamaan onko moottorin ohjaus kopeloitu vai ei. Kaverit sanoivat että eivät pysty sitä zekkaamaan?? mutta jos haluaa tehdasasetukset niin ne voidaan sinne ajaa(ja maksaaxxx € :shock: :lol: ). Sanoivat myös että siinä ei ole mitään järkeä koska auto toimii hyvin.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Jykkepoika kirjoitti:
Onko innostusta?
Joo, onhan toi ollut mielessä pitkään että hakis aikakortin autolle. Mielenkiinto itsellä lähinnä se että näkis onko kaikki tehot tallella eli kulkeeko minkä tehdas lupaa.
Tosin, kun omasta kaupat tein niin ei pystytty täysin selvittämään onko tuo lastutettu vai ei. Autossa on perimätietojen mukaan ollut eri putkisto + moottorin ohjaus. Röörit olivat kuitenkin niin kovaääniset että edellinen omistaja halusi autoon alkuperäisen putkiston joka oli tallessa. Hän ei tiennyt palautettiinko moottorin ohjaus tehdasasetuksiin samalla.
Auto kävi ennen kauppoja huollossa maahantuojalla jossa pyysin samalla zekkaamaan onko moottorin ohjaus kopeloitu vai ei. Kaverit sanoivat että eivät pysty sitä zekkaamaan?? mutta jos haluaa tehdasasetukset niin ne voidaan sinne ajaa(ja maksaaxxx € :shock: :lol: ). Sanoivat myös että siinä ei ole mitään järkeä koska auto toimii hyvin.
Meidän autoissa oleva Denson ECU on niin hankala tapaus, että Englannissa ollut vain tänä vuonna konkkaan mennyt Paramount Performance, joka kykeni tuunaukseen, mutta vaativat auton paikan päälle. Voisin kuvitella, että jos autossasi on tämä tehty niin se on tehty juuri tuolla Paramountissa. Tällä hetkellä markkinoilta löytyy vain kaksi(?) jenkkipajaa, jotka kykenevät Denson sormeiluun. Käsittääkseni vie alan ammattilaiseltakin viikkoja/kuukausia päästä sisään, ymmärtää kartat yms ja tehdä tarvittavia muutoksia. Tavalliset tuuninkipajat joutuvat nostamaan kädet ylös heti kättelyssä. Toisaalta paraskin kopeloitu ohjelma nostaa maksimitehoa ~30hp eli prosentuaalisesti varsin vähän verrattuna esim. useisiin turbo-autoihin.

Omassani vähän saman lailla 250km/h nopeusrajoittimen kanssa. Oletus on, että se on poistettu joskus aikoinaan, mutta ei sitä voi kokeilematta tietää.
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Jep, jotenkin näin maahantuojan kaveritkin sen selitti mulle. Eli ecuun ei pysty fyysisesti "lastua" vaihtamaan mutta on "päällekirjoitettavaa" mallia. Ja tämän takia eivät nää onko kopeloitu vai ei.
Mun autohan on uutena toimitettu Espanjaan mutta rekisteröity englantiin. Toinen omistaja joka noita muutoksia teki asui ja piti autoa taasen paljon englannissa vuosina 2002 - 2005. Tykkäsi kuulemma tehdä mannereuroopan reissut tällä ja ehkä jopa osaksi sen takia oli hankkinutkin juuri tämän yksilön koska ohjaus sopi paremmin mantereen puoleiseen liikenteeseen. Vaihtoehtojahan kaverilla oli tallissaan runsaastikkin nopeaan ja mukavaan liikkumiseen... :mrgreen:
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
wuoma
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 05, 2012 10:56 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja wuoma »

Minun -99 XKR:ssäni on sveitsiläisen SwissChipin peukaloima boksi. Heillä kuulemma onnistuu siten, että pelkkä boksi lähetetään työstettäväksi ja laittavat paluupostissa uuden ohjelman kanssa sen takaisin. Vakiokuntoisella kun en ole ajanut, niin en osaa sanoa millaista eroa tuo käytännössä tuo - edellisen omistajan, joka siis ohjelmoinnin teetti, mukaan kuitenkin persauksen alla oli selkeä ero ennen ja jälkeen.
XKR
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Mukavahan tuo olisi koittaa käytännössä paljonko tällä omalla pääsee vaikka eihän tämä mikään raketti olekaan. Mukana ollaan Lappeenrannan Leirikentän suoralla keväällä.Luulisi että täällä olisi muitakin jotka haluaisivat kokeilla ajokkinsa huippunopeutta vaikka eivät muuten kiihdyttelystä erityisesti pitäisikään. Mikäpä sen parempaa kuin kevätkauden avaus ja karstojen poltto samalla ! Laitatko sitten tarkemmin kun on ajankohtaista.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Monsterimotti ei ole nyt nokalla eli takkiin otan ilokaasututelta ahdetulta Jaggelta. Sitten otan ja nähtäväksi jää kuinka paljon? Täällä sitä ei yleisesti huudella missä ja milloin on neppiskisat.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Täytyy tarkkailla Lappeenrannan ajankohtaa sitten kevään korvalla. Saataisiin vielä vanhempaa kalustoa mukaan, esim. E-type olisi hauska nähdä kiitämässä kahtasataa. Huippunopeuttahan harva auto vielä tuolla matkalla saavuttaa. Pitäisi olla ainakin tuplasti pidempi matka. Itsellä taisi jäädä viimeksi 35-40km/h varastoon.


Ilmanvastuskertoimella on noissa mailinajoissa jo sen verran suuri merkitys niin tässä koottuna eri Jaguar-mallien kertoimia mitä netistä löytynyt.

E-type 0.43
XJS 0.40-0.41
XJ40 0.37
X300 0.37
X308 0.37
XK8 avo 0.36
XK8 coupe 0.35
2012 XKR-S 0.34
2009 XKR 0.33
S-Type 0.32
X-type 0.32
X350 0.32
X351 0.29
XF 0.29
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

rebel58 kirjoitti:Monsterimotti ei ole nyt nokalla eli takkiin otan ilokaasututelta ahdetulta Jaggelta. Sitten otan ja nähtäväksi jää kuinka paljon? Täällä sitä ei yleisesti huudella missä ja milloin on neppiskisat.
Pakko se on jotain keksiä kun on niin pieni mosa : )
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Mukavahan tuo olisi koittaa käytännössä paljonko tällä omalla pääsee vaikka eihän tämä mikään raketti olekaan. Mukana ollaan Lappeenrannan Leirikentän suoralla keväällä.Luulisi että täällä olisi muitakin jotka haluaisivat kokeilla ajokkinsa huippunopeutta vaikka eivät muuten kiihdyttelystä erityisesti pitäisikään. Mikäpä sen parempaa kuin kevätkauden avaus ja karstojen poltto samalla ! Laitatko sitten tarkemmin kun on ajankohtaista.
http://www.liy.fi/ löytyy infoa mm. ajo-ohjeet ja aikaisempi tuloksia. Toivottavat jo tässä vaiheessa tervetulleeksi ensi keväänä eli voinemme olettaa edellisten vuosien perusteella sen olevan lauantai-päivän toukokuun lopulla tai kesäkuun alussa. Toinen vuotuinen ajo syyskuun alussa. Onhan näitä ajoja kesän kuluessa myös Hallin kentällä, Joensuussa ja Pudasjärvellä.
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

XJR-99 kirjoitti:
rebel58 kirjoitti:Onko sun käyttis toijota? Ihanan halpaa,-elämä on..
Viikon päästä kestää laatikko 1300Nm+. Onko Rebel valmis? Maan nopen reaktio täällä. Jaguar Open Challenge. Keulli, keulii...
Keu keu vai muka keulli? Kuva ois kiva ellet oo ruma niiku jotkut treffipalstoilla kirjoittelloo. Mulla on kuvia kun keu keu ja vaikka mopo keulii, se ei lähde lapasesta. Kuva tänne kuvasta, ok? Ja ei mtn kuvia pajalta missä sun R on nyt tunkilla keula pydessä.
Tai laita vaan niin nähdään ku siun Jaggessa on keula pystyssä. Vai nopen reaktio? Asiahan ei jääny häiritsee mua vaan kaivoin vanhoja aikakortteja. Esson baarin paskapuhheet loppuu tähän. Millaisia reaktioaikoja sulla Suomen nopempalla on? Tossa noita on kasa jopa 0.509-0.501sek lappuja. Ei tosin yhtään nappilähtöä 0.500sek ja kerrottakoon että 0.499sek on tomaatti eli varaslähtö. BTW, sun lootas kestää sun wäinön, mutta ei mun räyhämottia mikä wääntää +1400. Sen loota on 2 vaihteinen "suunnanvaihtaja" PG ja tossa mekatsun kanssa just pähkäiltiin lähetäänkö 3.31 perällä Halliin ja Lappeenrantaan? Sämpyn dynossa nähdään mitä isopoika kiertää jo kilsan matkalla ja toi kone kiertää kuin japsikyykkä tai Mikin ompelukone. Vielä ilman kaasuja. Ilmanvastuskertoimen kuittaan olan kohautuksella. mikin XF 2.0 kertoimella ei menisi kovempaa mun räyhämotilla kuin mun XJ-S puolet suuremmalla 4.0 kertoimella. Silti mielenkiintoista luettavaa tuo taulukko. Kulutukseen siirtytaipaleilla tuolla voisi olla pieni, siis pieni merkitys. Räyhämotin minimikulutus on 60-70 litraa sadalla jos ei polje. Yli 90 litran tankilla pääsee just yli 100km jos ei polje, mutta ei yli 100 mailia. Ihanan halpaa. Ja te ajatte kohta yhtä kovaa ja motarilla alle 10L sadalla. Elämä muuttuu, pitäisikö minunkin?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Tästähän tulee vielä mielenkiintoista... Täytyy laittaa 400kg peräkonttiin ja kunnon drag sliksit alle liimaradalla niin kyllä se varmasti millin tassujaan ylös nostaa : ) Perähän on 3.06 eli ei mikään luonnostaan niskojanaksauttava. Mailille ihan sopiva. Mersun laatikosta pitäisi tulla nyt sitten orkkista nopeampi ja kestävämpi. Viikon päästä nähdään. Pajalle yli 500km eli en tähän hätään kerkeä kuvaa mennä ottamaan. Kestäähän se periaatteessa sama 5-lovinen 722.6 loota myös piristetyn SL65 AMG:n 1250Nm väännön. Rebel, me ei vissiin kisata sitten Pudasjärvellä jos toi sun kiesi vie noin paljon satasella? Tai sun pitää tulla sitten trailerilla. Mulla ei tosin ole peräkoukkua.

Laatikon öljyt oli vaihdettu huoltolaskun mukaan 20tkm (2v ) sitten, mutta kiinnitti huomiota tuo määrä: 4 litraa, eli vain puolet koko määrästä. Tuli eilen vahvistus laatikkomieheltä, että melkoista kuraa oli kun otti lootan alas ja avasi sen kunnolla. Oli ilmeisesti ainoastaan otettu öljypohja irti eikä minkään sortin huuhtelua oltu tehty tai turbiinin proppua oltu avattu. Olisi tullut kyllä ongelmia jossain vaiheessa kun puolet olisi ollut 90-luvulla sisään laitettuja aineita. Nyt menee Mobil ATF134 öljyt sisään, mikä pitäisi olla alkuperäistä parempaa tavaraa ja mersun uusien suositusten mukaista.
Viimeksi muokannut XJR-99, La Loka 06, 2012 5:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Tää on jo nyt mielenkiintoista. Pikkumotilla menee nyt 60 jalkaset kovempaa kuin 11.9sek Hemi meni. Paikaltaan lähtee hyvin, mutta ei mene silti 11.9 mitä sun Jagge pitäis mennä ja se on tosi kova aika isolle kissalle. En maalaa piruja seinille mutta perä sulla on heikoin lenkki jos loota kestää. Pitävillä renkailla se on tosi kovilla ja nuohan kuulemma eivät ole niin vahvoja kuin vanhemmat.
Niin onks sulla niitä aikakortteja? En tossa vielä kertonut kaikkea..
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

rebel58 kirjoitti:Tää on jo nyt mielenkiintoista. Pikkumotilla menee nyt 60 jalkaset kovempaa kuin 11.9sek Hemi meni. Paikaltaan lähtee hyvin, mutta ei mene silti 11.9 mitä sun Jagge pitäis mennä ja se on tosi kova aika isolle kissalle. En maalaa piruja seinille mutta perä sulla on heikoin lenkki jos loota kestää. Pitävillä renkailla se on tosi kovilla ja nuohan kuulemma eivät ole niin vahvoja kuin vanhemmat.
Niin onks sulla niitä aikakortteja? En tossa vielä kertonut kaikkea..
Mitä osaa perästä tarkoitat? Quaifen lukkoperälle annetaan elinikäinen takuu ja lähes legendaarisesti ovat sanoneet näin kun on kystytty kestävyyttä kisakäytössä: "Se ei hajoa."


What kind of horsepower can the Quaife differential handle? http://www.quaife.co.uk/faqs

"The QUAIFE differential is engineered to take just about as much horsepower as you can throw at it. In almost any given transmission or rear axle, the QUAIFE ATB Differential will not be the limiting factor. If you have any questions regarding this, please feel free to contact us. "

Apurungon kiinnitys ja vetoakselit varmasti suurin kysymysmerkki. Karpiolan pojat varmaan voisi sorvata sopivat, varmasti kestävät akselit, jos tulee vetoakseleiden kanssa ongelmia. Niin ja toden totta, ei sitä potkua nyt oikeasti niin kauheasti ole. Naurettavan pienellä kasillahan tässä ajellaan. Niin ja mailin ajossahan ei voimansiirto ole kovilla, vaan kone.

Jos ajat maililla 300km/h, tarjoon eurokossupullon ja jos mee 200MPH eli 321,8km/h rikki ( suomalainen aatelisraja ) niin tarjoon vapaavalintaisen 0.7l viskipullon Alkon valikoimista. Ajaahan nuo Japanin ihmeetkin jo lähes 350km/h: http://www.youtube.com/watch?v=vdhNEIB_cDg pito-ongelmista huolimatta. Kannattaa kuunnella kivasti resinoivaa ääntä aivan lopussa. Niin, heppojahan taitaa olla vajaa 1100.
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

^toi linkki ei aukee mun kännykällä. Toki tiedän mikä on Suomen nopeinen ja se on Platina Supra. 347km/h ja resusseja on nopeempaan. HÄN on Suomen nopein. Myös vartilla kåynyt Hän ja alle 10sek. Tosin kuulemma eri alustalla. Pälinvastoin kuin minä Hän on vaatimaton eikä jauha paskaa..
Mä oon jo yli 300km/h ajanut. Se oli hirveätä 1.8 volvon ja 2.3 litraisen turbosaabin vieressä mitkä löytyvät top kympistä. 300km/h räyhämotti ei vielä kietänyt 10.000rpm, mutta multa loppui kantti ja myönnän sen suoraan että pelkäsin kabanossit housuun. Voisin palkata kaverini Artsi Nyykän kuskiksi kun en itse uskalla.
Summasummarum 99, mulle riittää pikkuisen yli varttimaili huippunopeuteen. Keu keu kehu lisää! Luuletsä tosiaan ajavan noin kovaa? Enivei ajan sulta ovet. Pudis ei ongelma. Mulla on gasosponssi jos Lumppu räyhää ja mennää mun syntyperän lähteille Ruotsiin Real Street Cuppiin missä olen numero 58! Ruottissa saa helpommin e85pekkarisen litkua mitä yli 14 ruttuinen vapari tarvii. Hyötysuhde vaparina yli 100% mihin sä et ahdetulla pääse lähellekkään!
Mulla on aikakortteja, dynolappuja ja jopa sakkoja. Nää on tärkeitä esson baarissa ja täällä. Menet yli 200mph, niin minäkin kun pullistelet täällä.
Jos sä ajat noin kovaa kuin puhut niin tämä on klassisen vedon paikka?
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

1100hp? Bull shit! Kaveri itse kertoo +800 hepasta. Ei ole esson baarin heppoja vaan oikeita. Menee kartalle hyvin tuon painoisen ja nyt se ilmanvastuskertoin. Tuolla sillä on väliä. Mulle ja kavereille toi ei ole pääasia vaikka se on nyt ruvennut häiritsemään. Meidän juttu on varttimaili. Kahden viikon päästä nähdään kumpi on vartilla ja sen jälkeenkin nopeampi. Vedetään loppuun asti. Mä ajan sulta ovet ja juon noi juomat Kissaeläimen kanssa mun Jaggen tilavassa takapenkillä. Skaba on sovittu meidän suljetulla teollisuusalueella. Sisäpiiriläiset tulee kattoo ja kuvamaan kumpi -siis minä- voittaa Jaguar Open Hot Wheels Challenzin..
Be there!
58
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Vemppu
Viestit: 205
Liittynyt: Ma Huhti 16, 2012 1:18 pm

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja Vemppu »

Mukavasti on aloittaja saanut näköjään jeesiä ja hyviä hakusanoja ongelmansa hoitoon LOL

Eipä silti: en minäkään aloittajalle osaa neuvoa antaa että se siitä.
Tallissa: MB CLS 350 -05, Honda Vf750c Magna -94, Kawasaki EL250 -94, Peugeot 308 120 Vti Sport -08, Toyota Corolla Liftback 1.3 -89, Adria Izola 697 SL Renault Master 2.5 150Dci -08
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Rebel: Kun pääset videoita katsomaan niin tsekkaa tämä: http://www.youtube.com/watch?v=eQ180obII9s . Kyse siis tästä mustasta, videolla 1079.3 hepoa puskevasta Suprasta. Sitä en tiedä, oliko mailinajossa ihan tuota 2.4 baaria käytössä, mutta reilulla 800 bruttohevosella ei kyllä 347:n lukemaa ajettaisi - ei edes Supralla.

Kysehän on nyt sun hirviömottisen XJS:n mailinopeuksista ( selvennykseksi: ei minun auton ) ja olisi hienoa nähdä se paukauttamassa pitkälti yli 300km/h ja siitä antaisin ilomielin sen laatuviskin. Omanihan ei pääse oikein mihinkään. Ensi vuonna varmasti tämän vuoden kokeilua enemmän, mutta jää kauaksi, kauaksi noista lukemista. Ei vaan teho riitä, eikä sitä oikein kannata vakiosisuskaluille mitään 200-300hp:n shottia syöttää tarvittavaa kolmeakymmentä sekuntia. Savuavia osia kerättäisiin sitten kyllä pitkin kenttää. Pitäähän sillä päästä seuraavanakin aamuna maitokauppaan.
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

Siis sulla ei ole aikakortteja? Sitten minäkään en niistä puhu enempää.. Vetarit ja kehdon kiinnitys sulla vasta kolmas ja neljäs ongelma. Tasauspyörästö ja sisemmät vetarit sun heikoin lenkki. Tasauspyörästö heikoin kun sulla ei ole oikeeta kunnun lukkoa, torsen ei ole. Ainoa oikea on tiukka levylukko mikä on heti kiinni ja silloin sä oot jo torsenilla jäänyt seisomaan vaikka vain mun leimamotille. Wantaalla näet sen kahden viikon päästä.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Sovereign
Viestit: 1
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 2:55 pm
Paikkakunta: Ympärsuomee

Re: Jaguar jätti tielle - melkein!

Viesti Kirjoittaja Sovereign »

Eikös se supra ole musta ja eikös siinä ole liki 1200 hevosta ja mitattuja sellaisia, ei essonbaarin hummia.
Vastaa Viestiin