Onkos kenelläkään ilmentynyt 4.2 xk-koneessa moottorin "tukehtumista" kaasua painettessa kun kone on vielä kylmä. Kun moottori lämpenee 5-10 min ajon jälkeen niin ongelma katoaa. Sanovat että kyseessä on ns. "double fuelling" -ongelma ja fiksaus siis seuraavasti:
"The double fuelling problem is cured by installing a 100 mfd (microfarad) capacitor into the AFM wiring. Peel back the rubber boot on the AFM connector and install the capacitor on terminals 3 and 5. It doesn't matter where you start counting as 3 and 5 are the wires on either side of the middle wire. Quick, cheap way to eliminate that from the equation. The Radio Shack part number is (was?) 272-1016."
Löysin tuolta netistä kysymyksen ja vastauksen asiaan eli oikeastaan kysymys kuuluukin että onko kukaan täällä tehnyt omaansa tuota fiksausta?
Itselläni tuota ongelmaa on mutta se poistuu noin 2-3 minuutin tyhjäkäynnin jälkeen.