S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vaihto
S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vaihto
Otsikon mukaiseen autoon pitäisi vaihtaa takajarrupalat.
Muutamasta paikallisesta autokorjaamosta kyselin vaihtotyötä, mutta kertoivat etteivät voi tehdä, koska tuossa on sähköinen käsijarru ja se vaatisi jarrupalojen vaihtotyön yhteydessä jonkinlaisen ulkopuolisen tietokonenollauksen.
Onko kenelläkään kokemuksia vaihtotyön tekemisestä, vaatiiko tosiaan jotakin erikoistoimenpiteitä?
Muutamasta paikallisesta autokorjaamosta kyselin vaihtotyötä, mutta kertoivat etteivät voi tehdä, koska tuossa on sähköinen käsijarru ja se vaatisi jarrupalojen vaihtotyön yhteydessä jonkinlaisen ulkopuolisen tietokonenollauksen.
Onko kenelläkään kokemuksia vaihtotyön tekemisestä, vaatiiko tosiaan jotakin erikoistoimenpiteitä?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Tervehdys !
Höpö höpö ! Käynnistä auto, pidä normaali jarru pohjassa, paina pohjaan sähköisen käsijarrun katkaisija ja samalla sammuta auto. Näin käsijarru ei kytkeydy päälle ja vaihto onnistuu. Saa tietty korjata vastauksen jos asia ei ole näin. Hyvää vaihtoa !
Höpö höpö ! Käynnistä auto, pidä normaali jarru pohjassa, paina pohjaan sähköisen käsijarrun katkaisija ja samalla sammuta auto. Näin käsijarru ei kytkeydy päälle ja vaihto onnistuu. Saa tietty korjata vastauksen jos asia ei ole näin. Hyvää vaihtoa !
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Ja tämän lisäksi uusien palojen vaihdon jälkeen voisi tehdä käsijarrun kalibroinnin. Tämä taitaa olla ns. virallinen ohje:kissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Höpö höpö ! Käynnistä auto, pidä normaali jarru pohjassa, paina pohjaan sähköisen käsijarrun katkaisija ja samalla sammuta auto. Näin käsijarru ei kytkeydy päälle ja vaihto onnistuu. Saa tietty korjata vastauksen jos asia ei ole näin. Hyvää vaihtoa !
On some 2003 MY-on S-TYPE vehicles, a customer may report a concern of premature
parking brake pad wear or the brakes binding. This condition can result if the electronic
park brake (EPB) system is not re-calibrated after the removal of the rear brake callipers
to replace the brake pads.
Action:
Should a customer express concern regarding the above, refer to the calibration
procedure detailed in this bulletin.
1. Reset the EB module:
a. Switch off the ignition.
b. Disconnect the battery for 30 seconds. For additional information, refer to STYPE
Workshop Manual Section 414-01.
c. Reconnect the battery.
2. Start the engine.
3. Firmly apply and release the foot brake five times.
4. Confirm that the message NOT CALIBRATED" or APPLY FOOT AND PARK
BRAKE" is displayed on the instrument cluster message center. This indicates that
the parking brake is in calibration mode.
5. Lightly press the foot brake pedal.
6. Apply the parking brake by using the EB switch.
7. Release the parking brake.
8. Release the foot brake.
9. Confirm that the brake warning lamp is no longer illuminated on the instrument
pack and that the NOT CALIBRATED" message is no longer displayed in the
message center.
10. Apply and release the EPB five times to ensure no error is present.
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Tervehdys !
Aivan, kerkesit ensin laittaa tämän ohjeen myös. Itse pystyy tuon tekemään eikä tarvita ulkopuolisia ohjelmia. Sellaista tämä on kun eivät tiedä niin sanovat ettei onnistu.
Aivan, kerkesit ensin laittaa tämän ohjeen myös. Itse pystyy tuon tekemään eikä tarvita ulkopuolisia ohjelmia. Sellaista tämä on kun eivät tiedä niin sanovat ettei onnistu.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Kiitos tiedoista, olipa hyvä että tiedustelin täältä neuvoa.
Olisiko joku vielä niin ystävällinen että tälläiselle huonosti englantia osaavalle suomentaisi tuon ohjeen. Saattaisi suomennoksesta olla jatkossa muillekin hyötyä.
Muutamia ainakin minulle outoja "termejäkin" on esim. EB switch ja EPB
Olisiko joku vielä niin ystävällinen että tälläiselle huonosti englantia osaavalle suomentaisi tuon ohjeen. Saattaisi suomennoksesta olla jatkossa muillekin hyötyä.
Muutamia ainakin minulle outoja "termejäkin" on esim. EB switch ja EPB
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Tervehdys !
epb=electric parking brake eli sähköinen jarru/sähköinen käsijarru
eb= electric brake tai emergency brake eli sähköinen jarru tai sähköinen hätäjarru
Näin itse nämä suomensin joistai lähteistä. Tarkentakaa toki.
epb=electric parking brake eli sähköinen jarru/sähköinen käsijarru
eb= electric brake tai emergency brake eli sähköinen jarru tai sähköinen hätäjarru
Näin itse nämä suomensin joistai lähteistä. Tarkentakaa toki.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
No niin palat vaihdettu ja ohjeiden mukaan kalibroitu käsijarru.
Kaikki tuntui olevan ok. Käsijarrunmerkkivalo syttyy ja sammuu kun kytkintä käyttää niinkuin kuuluukin, eikä anna mitään virheilmoituksia.
Kuitenkin jarrut jää laahaamaan sen verran että jarrut kuumenee parin kilometrin aikana todella kuumaksi, myös vanne on kuuma. Apumiehen puolelta enemmän kuin kuskin puolelta. Myös palanut haju kertoo että kuumana ne käy.
Kun auton pysäköi lievään alamäkeen jalkajarru toimii normaalisti ja kun sen vapauttaa auto lähtee ihan nätisti rullaamaan vapaalla. Samoin sähköinen käsijarru pitää auton paikallaan ja kun sen vapauttaa niin auto alkaa valumaan alamäkeen.
Eli ei voi olla kyse mistään isosta "jumittumisesta", mutta kuitenkin jarrut kuumenee.
Olisiko hyviä neuvoja mitä voisi asialle tehdä
Jarrupalat vaihtoi paikallisessa korjaamossa asiantunteva kaveri, purki jarrusatulat, putsasi ne huolella ja kaikki näytti olevan ok. Käväisin siellä äsken mutta oli kädet niin täynnä sovittuja töitä ettei nyt enää ennen Joulua ehdi niitä tutkimaan, aivan ymmärrettävä, mutta Joulun pyhinä pitäisi päästä ajamaan, joten jos jollakin on kokemusta samanlaisesta ongelmasta niin apu olisi enemmän kuin tervetullutta
Kaikki tuntui olevan ok. Käsijarrunmerkkivalo syttyy ja sammuu kun kytkintä käyttää niinkuin kuuluukin, eikä anna mitään virheilmoituksia.
Kuitenkin jarrut jää laahaamaan sen verran että jarrut kuumenee parin kilometrin aikana todella kuumaksi, myös vanne on kuuma. Apumiehen puolelta enemmän kuin kuskin puolelta. Myös palanut haju kertoo että kuumana ne käy.
Kun auton pysäköi lievään alamäkeen jalkajarru toimii normaalisti ja kun sen vapauttaa auto lähtee ihan nätisti rullaamaan vapaalla. Samoin sähköinen käsijarru pitää auton paikallaan ja kun sen vapauttaa niin auto alkaa valumaan alamäkeen.
Eli ei voi olla kyse mistään isosta "jumittumisesta", mutta kuitenkin jarrut kuumenee.
Olisiko hyviä neuvoja mitä voisi asialle tehdä
Jarrupalat vaihtoi paikallisessa korjaamossa asiantunteva kaveri, purki jarrusatulat, putsasi ne huolella ja kaikki näytti olevan ok. Käväisin siellä äsken mutta oli kädet niin täynnä sovittuja töitä ettei nyt enää ennen Joulua ehdi niitä tutkimaan, aivan ymmärrettävä, mutta Joulun pyhinä pitäisi päästä ajamaan, joten jos jollakin on kokemusta samanlaisesta ongelmasta niin apu olisi enemmän kuin tervetullutta
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Tervehdys !
Kuulostaa siltä että viet auton takaisin sinne missä jarrupalat asennettiin ja vaadi tarkastaa niden asennus. Kyllä työhön mielestäni kuuluu että ne myös toimivat ja ovat asennettu oikein. Jos ei onnistu korjaaminen niin rahat takaisin ja toiseen paikkaan. Älä anna periksi tässä. Turha tyytyä tällaiseen"Ihan hyvät jarrut muuten mutta eivät toimi oikein"- tyyliseen ratkaisuun. Sinä olet maksanut vaihdosta ja siitä että ne toimivat joten ehdot liikkeen puolesta eivät ole täyttyneet vielä. Go for It !
Kuulostaa siltä että viet auton takaisin sinne missä jarrupalat asennettiin ja vaadi tarkastaa niden asennus. Kyllä työhön mielestäni kuuluu että ne myös toimivat ja ovat asennettu oikein. Jos ei onnistu korjaaminen niin rahat takaisin ja toiseen paikkaan. Älä anna periksi tässä. Turha tyytyä tällaiseen"Ihan hyvät jarrut muuten mutta eivät toimi oikein"- tyyliseen ratkaisuun. Sinä olet maksanut vaihdosta ja siitä että ne toimivat joten ehdot liikkeen puolesta eivät ole täyttyneet vielä. Go for It !
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Sen verran vielä tuohon palojen vaihtoon. Eli kun palat vaihdettiin kaikki tuontui toimivan ok. Eli ei heti tehty tuota kalibrointia.
Vasta kun tulin kotiin ja huomasin että jarrut käy kuumana tein tuon kalibroinnin, mutta ei korjannut tilannetta.
Olisiko tuo mahdollisesti syy että palat laahaavat. Eli olisiko tilanne ollutkin ok jos kalibrointi olisi tehty heti palojen vaihdon yhtydessä, eikä vasta kun olin muutaman kilometrin ajanut?
Vasta kun tulin kotiin ja huomasin että jarrut käy kuumana tein tuon kalibroinnin, mutta ei korjannut tilannetta.
Olisiko tuo mahdollisesti syy että palat laahaavat. Eli olisiko tilanne ollutkin ok jos kalibrointi olisi tehty heti palojen vaihdon yhtydessä, eikä vasta kun olin muutaman kilometrin ajanut?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Tervehdys !
Vaikea sanoa juuta tai jaata tuohon. MarcusV ainakin on juuri pelannut ja tehnyt kaiken jarruihin tosin x typeen ja osaa varmaan neuvoa tarkemmin. Vie pajalle vaan takaisin ja laittakoot siellä kaliproiden uudelleen jos siitä kiinni niin ainakin se on selvitetty. Onnea ongelman selvittämiseksi.
Vaikea sanoa juuta tai jaata tuohon. MarcusV ainakin on juuri pelannut ja tehnyt kaiken jarruihin tosin x typeen ja osaa varmaan neuvoa tarkemmin. Vie pajalle vaan takaisin ja laittakoot siellä kaliproiden uudelleen jos siitä kiinni niin ainakin se on selvitetty. Onnea ongelman selvittämiseksi.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Ankku kirjoitti:Sen verran vielä tuohon palojen vaihtoon. Eli kun palat vaihdettiin kaikki tuontui toimivan ok. Eli ei heti tehty tuota kalibrointia.
Vasta kun tulin kotiin ja huomasin että jarrut käy kuumana tein tuon kalibroinnin, mutta ei korjannut tilannetta.
Olisiko tuo mahdollisesti syy että palat laahaavat. Eli olisiko tilanne ollutkin ok jos kalibrointi olisi tehty heti palojen vaihdon yhtydessä, eikä vasta kun olin muutaman kilometrin ajanut?
Oliko miten liukasta? Onko mahdollista että sulla oli DSC päällä vähän väliä? Se nimittäin käyttää aika rajusti jarruja ja ne saattavat hyvinki kuumentua sen takia.
Terv. JP
- S Type 2001 (3.0, metallic emerald fire)
- S Type 2005 (2.7 Diesel TwinTurbo, Platinum)
- Fiat Ducato Munsterland Camper
- Nissan Almera 1997
- Honda Super Magna 1988
- S Type 2001 (3.0, metallic emerald fire)
- S Type 2005 (2.7 Diesel TwinTurbo, Platinum)
- Fiat Ducato Munsterland Camper
- Nissan Almera 1997
- Honda Super Magna 1988
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Ei ollut liukasta, ihan puhdas asfaltti. Eli kyllä nuo jarrut jostain muusta syystä on jäänyt vähän jumiin.
Itse epäilen että olisi pitänyt tehdä tuo kalibrointi heti jarrupalojen vaihdon jälkeen, eikä vasta muutaman kilometrin jälkeen.
Itse epäilen että olisi pitänyt tehdä tuo kalibrointi heti jarrupalojen vaihdon jälkeen, eikä vasta muutaman kilometrin jälkeen.
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
No niin, projekti etenee...
Kävin pajalla uudestaan ja otettiin jarrusatulat ja palat molemmista takajarruista irti. Männät painettiin/kierrettiin uudestaan sisälle ja palat ja satulat takaisin.
Tuon jälkeen ohjeiden mukaan käsijarrun kalibrointi. Kaikki meni muuten ok. mutta oikea takajarru(apumiehenpuoli) kuumenee edelleenkin lyhyenkin ajon jälkeen.
Eli ilmiesesti mäntää jumittaa nyt. Soitin pariin varaosaliikkeeseen ja kyselin jarrusatulan korjaussarjaa tai koko jarrusatulaa, mutta kummassakin kerrottiin ettei saa tarvikeosana
Onko kukaan löytänyt ko. osia ja jos niin mistä ja mihin hintaan.
Laittelin maahantuojalle kyselyä, mutta ei ole vielä vastausta tullut.... Pahoin pelkään että hinta voi olla aika kova.
Tiedä sitten kannattaisiko tuo vielä kerran purkaa ja koittaa mäntää herkistellä...
Kävin pajalla uudestaan ja otettiin jarrusatulat ja palat molemmista takajarruista irti. Männät painettiin/kierrettiin uudestaan sisälle ja palat ja satulat takaisin.
Tuon jälkeen ohjeiden mukaan käsijarrun kalibrointi. Kaikki meni muuten ok. mutta oikea takajarru(apumiehenpuoli) kuumenee edelleenkin lyhyenkin ajon jälkeen.
Eli ilmiesesti mäntää jumittaa nyt. Soitin pariin varaosaliikkeeseen ja kyselin jarrusatulan korjaussarjaa tai koko jarrusatulaa, mutta kummassakin kerrottiin ettei saa tarvikeosana
Onko kukaan löytänyt ko. osia ja jos niin mistä ja mihin hintaan.
Laittelin maahantuojalle kyselyä, mutta ei ole vielä vastausta tullut.... Pahoin pelkään että hinta voi olla aika kova.
Tiedä sitten kannattaisiko tuo vielä kerran purkaa ja koittaa mäntää herkistellä...
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Tervehdys !
Jos lontoon kieli onnistuu niin www.britishparts.com on hyvä osoite. Sieltä itsekkin kysyin ja saavat hankittua vaikka ei ollut suoraan hyllyssä. Etusivulla on kohta parts enquire tai jotain josta voi tehdä kyselyn. Lähettävät yleensä päivän sisään vastauksen. Hintakin muistaakseni hyvin kohtuullinen.
Jos lontoon kieli onnistuu niin www.britishparts.com on hyvä osoite. Sieltä itsekkin kysyin ja saavat hankittua vaikka ei ollut suoraan hyllyssä. Etusivulla on kohta parts enquire tai jotain josta voi tehdä kyselyn. Lähettävät yleensä päivän sisään vastauksen. Hintakin muistaakseni hyvin kohtuullinen.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Prosenttiluku on varmasti shock-factoryn vuoksi liioiteltu , mutta 99% näissä tapauksissa sen männän jumittaminen on sen palat vaihtaneen huoltomiehen syy: Puhdistus tehty huonosti. Kun se jarru kerran toimi ennenn asennusta, niin nyt on jäänyt tarpeeksi hyvin putsaamatta se osa männästä, joka painuu sinne syvemmälle nyt. Jos se olisi oikeasti niin syöpynyt, että se aiheuttaisi tuollaista, asiansa osaava huoletomies olisi sen huomannut jo asennuksen aikana.
Joten suosittelisin kuitenkin ennen kalliin osan ostamista perinpohjaista puhdistusta.
Eri asia olisi, jos autolla olisi pitkä seisonta takana ja palat jumissa sen takia.
Just my 2 cents.
Joten suosittelisin kuitenkin ennen kalliin osan ostamista perinpohjaista puhdistusta.
Eri asia olisi, jos autolla olisi pitkä seisonta takana ja palat jumissa sen takia.
Just my 2 cents.
Terv. JP
- S Type 2001 (3.0, metallic emerald fire)
- S Type 2005 (2.7 Diesel TwinTurbo, Platinum)
- Fiat Ducato Munsterland Camper
- Nissan Almera 1997
- Honda Super Magna 1988
- S Type 2001 (3.0, metallic emerald fire)
- S Type 2005 (2.7 Diesel TwinTurbo, Platinum)
- Fiat Ducato Munsterland Camper
- Nissan Almera 1997
- Honda Super Magna 1988
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Kiitoksia vastauksista.
Maahantujan kautta tingitty hinta jarrusatulalle on 680 Euroa! Aika kallis on. Pitää katsoa tuo linkki ja hinta sieltä kautta.
Tuo vielä kerran irtiotto pitää tehdä ennenkuin tilaan osia. Itse olin kyllä paikalla ja katsomassa kun työ suoritettiin ja aika huolella tuo puhdistus suoritettiin satulan otti molemmista jarruista ihan pöydälle ja puhdisti ja voiteli osat huolella. Tuota männän varren puhdistusoperaatiota en niin tarkaan kyllä huomannut seurata.
Maahantujan kautta tingitty hinta jarrusatulalle on 680 Euroa! Aika kallis on. Pitää katsoa tuo linkki ja hinta sieltä kautta.
Tuo vielä kerran irtiotto pitää tehdä ennenkuin tilaan osia. Itse olin kyllä paikalla ja katsomassa kun työ suoritettiin ja aika huolella tuo puhdistus suoritettiin satulan otti molemmista jarruista ihan pöydälle ja puhdisti ja voiteli osat huolella. Tuota männän varren puhdistusoperaatiota en niin tarkaan kyllä huomannut seurata.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Tervehdys !
Tuolla 680 eurolla saat varmaan kolme satulaa briteistä jos et neljää. Älä osta maahantuojalta. Autan vaikka tilauksessa jos niikseen on. Helvata mitä hintoja nyhtävät....
Tuolla 680 eurolla saat varmaan kolme satulaa briteistä jos et neljää. Älä osta maahantuojalta. Autan vaikka tilauksessa jos niikseen on. Helvata mitä hintoja nyhtävät....
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Moi Kissaeläin!
Kiitos viestistäsi. Minulla tälläisenä vanhana huru-ukkona ei oikein tuo englanti taivu, eli apu olisi tarpeen. Koitin katsoa antamaasi linkkiä, mutta en löytänyt tuota oikeanpuoleista takajarrusatulaa tai korjaussarjaa.
Kiitos viestistäsi. Minulla tälläisenä vanhana huru-ukkona ei oikein tuo englanti taivu, eli apu olisi tarpeen. Koitin katsoa antamaasi linkkiä, mutta en löytänyt tuota oikeanpuoleista takajarrusatulaa tai korjaussarjaa.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Tervehdys !
Pitäähän savonlinnalaisten pitää yhtä. Itse siis laitaaksillan kupeessa 25v asunut ja nyt helsingissä kymmenisen. Juu, ei ole hyllyssä satuloita tuolla mutta hommaavat kun kysyy tuolta osa-kyselystä. Latatko minulle autosi sarjanumeron eli VIN numeron niin voin kysyä sillä heiltä paljolla saat autoosi satulan jos sellaista haluat. Lähettävät vastauksen yleensä päivässä parissa ja ei velvoita ostamista. Lähetän sitten sinulle hinnan ja mikäli haluat sen ostaa niin sitten laitan tiedot.maksamisedta sinulle. Vaativat siellä kortin numeron maksamisessa. Itse tilaillut kymmeniä kertoja eikä mitään ongelmaa ole ollut. Varmaan suosituin tämä britishparts voorumin käyttäjien keskiudessa ehkä. Laita vin numero niin teen kyselyn.
Pitäähän savonlinnalaisten pitää yhtä. Itse siis laitaaksillan kupeessa 25v asunut ja nyt helsingissä kymmenisen. Juu, ei ole hyllyssä satuloita tuolla mutta hommaavat kun kysyy tuolta osa-kyselystä. Latatko minulle autosi sarjanumeron eli VIN numeron niin voin kysyä sillä heiltä paljolla saat autoosi satulan jos sellaista haluat. Lähettävät vastauksen yleensä päivässä parissa ja ei velvoita ostamista. Lähetän sitten sinulle hinnan ja mikäli haluat sen ostaa niin sitten laitan tiedot.maksamisedta sinulle. Vaativat siellä kortin numeron maksamisessa. Itse tilaillut kymmeniä kertoja eikä mitään ongelmaa ole ollut. Varmaan suosituin tämä britishparts voorumin käyttäjien keskiudessa ehkä. Laita vin numero niin teen kyselyn.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Moi Kissaeläin!
Laitoin tiedot Sinulle yv:nä.
Laitoin tiedot Sinulle yv:nä.
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Tilanne alkaa selviämään
Tänään auto pajalla ja oikeasta takajarrusta käytiin kaikki läpi. Mäntä ei jumittanut, painoivat sitä sisään ja ulos monta kertaa ja liikkui kuulemma todella hyvin. Sitten tutkivat tuon sähköisen käsijarrun, kaikki ok.
Heiltä löytyi jopa tietokonesofta jonka kytkivät kuljettajan jalkatilassa olevaan diagnostiikka pistokkeeseen ja saivat sitä kautta tsekattua autoa.
Asentaja otti jarrupalat vielä uudestaan irti ja ongelma löytyi!
Uudet jarrupalat ottivat kiinni jarrulevyn ulkoreunoihin. Eli kun takajarrulevyt oli noin millin kuluneet uudet jarrupalat ottivat reunaan kiinni vaikka jarrupalat oli reilusti irti levyn kuluneesta pinnasta.
Hienoa että selvisi näin, eikä tarvinnut uutta jarrusatulaa lähteä tilaamaan. Tämä myös vinkiksi jos jollakin tulee samanlainen kuumenemisongelma vastaan jarrupalojen vaihdon yhteydessä.
Tänään auto pajalla ja oikeasta takajarrusta käytiin kaikki läpi. Mäntä ei jumittanut, painoivat sitä sisään ja ulos monta kertaa ja liikkui kuulemma todella hyvin. Sitten tutkivat tuon sähköisen käsijarrun, kaikki ok.
Heiltä löytyi jopa tietokonesofta jonka kytkivät kuljettajan jalkatilassa olevaan diagnostiikka pistokkeeseen ja saivat sitä kautta tsekattua autoa.
Asentaja otti jarrupalat vielä uudestaan irti ja ongelma löytyi!
Uudet jarrupalat ottivat kiinni jarrulevyn ulkoreunoihin. Eli kun takajarrulevyt oli noin millin kuluneet uudet jarrupalat ottivat reunaan kiinni vaikka jarrupalat oli reilusti irti levyn kuluneesta pinnasta.
Hienoa että selvisi näin, eikä tarvinnut uutta jarrusatulaa lähteä tilaamaan. Tämä myös vinkiksi jos jollakin tulee samanlainen kuumenemisongelma vastaan jarrupalojen vaihdon yhteydessä.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-Type 3.0 bensa, vuosimalli 2003 / Takajarrupalojen vai
Tervehdys !
Hyvä että meni näin ja selvisi ongelman syy. Ettei tarvitse tilata suhteellisen kalliita osia autoon. Laitan viestiä sumujen saarten kauppaan että ei tällä kertaa ole tarvetta satulalle. Hyviä ajoja. Pystytkö vielä laittamaan liikkeen nimen jossa sait palvelua vaikka yv:nä ei sillä että eivät olisi osannut tehdä vaan että tekivät oikeasti hommia ja selvittivät asian.
Hyvä että meni näin ja selvisi ongelman syy. Ettei tarvitse tilata suhteellisen kalliita osia autoon. Laitan viestiä sumujen saarten kauppaan että ei tällä kertaa ole tarvetta satulalle. Hyviä ajoja. Pystytkö vielä laittamaan liikkeen nimen jossa sait palvelua vaikka yv:nä ei sillä että eivät olisi osannut tehdä vaan että tekivät oikeasti hommia ja selvittivät asian.
S Type R (2002) -Black Edition-