S-typen avain - pariston vaihtoko auttaa?
S-typen avain - pariston vaihtoko auttaa?
S-typen avain ei nyt ole pariin otteeseen lukinnut ovia ts. keskuslukitus ei ole toiminut kaukosäätimellä.
Muutama viikko sitten eka kerta, lukitsin ovesta ja taas avatessa toimi.
Toisen kerran tapahtui taas tänään, ja kun sitten avasin avaimella ovesta niin meni varashälytinkin päälle.
Pitäisikö ongelman ratketa vain pariston vaihdolla? Onko standardiparisto ja voiko sen vaihtaa itse? Millainen paristo (en ole vielä avaimenperää avannut enkä hakenut ohjekirjastakaan)?
Kakkosavaimella toki nyt toimii ja autossani nämä avaimet muuten ovat tismalleen samanlaiset ja vielä alkuperäisen oloiset.
Muutama viikko sitten eka kerta, lukitsin ovesta ja taas avatessa toimi.
Toisen kerran tapahtui taas tänään, ja kun sitten avasin avaimella ovesta niin meni varashälytinkin päälle.
Pitäisikö ongelman ratketa vain pariston vaihdolla? Onko standardiparisto ja voiko sen vaihtaa itse? Millainen paristo (en ole vielä avaimenperää avannut enkä hakenut ohjekirjastakaan)?
Kakkosavaimella toki nyt toimii ja autossani nämä avaimet muuten ovat tismalleen samanlaiset ja vielä alkuperäisen oloiset.
- S-type 3.0 Autom. vm 2006 Jaguar Racing Green -
- CANNONDALE CAAD12 road bike
- COLNAGO WorldCup cycle-cross -
- CANNONDALE CAAD12 road bike
- COLNAGO WorldCup cycle-cross -
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-typen avain - pariston vaihtoko auttaa?
Tervehdys !
Todennäköisesti avaimenvaihto auttaa. Ihan tavallinen litteä paristo joita löytyy tavarataloista siellä sisällä on. Cr2032 on patterin mallinumero. Kaukosäädin auki kiilaamalla ja patteri irti ja uusi tilalle ja koettaminen miten toimiin. Kannattaa ostaa samalla muutama varastoonkin kun maksavat pari euroa kappale. Jos vaihdat merkkiliikkeessä niin 30 euroa voi olla summa ! Itse kun vaihdoin niin minuutin homma oli. Jos ei ongelma häviä niin sitten ajajan ovessa oleva laite joka ohjaa avaimetonta avaamista on vioittunut tai toimii huonosti. Näissä alkupään Ässissä on ihan yleinen ongelma. Rupesiko auto hälyttämään kun et laittanut avainta virtalukkoon ajoissa. Jos avaat ovet avaimella niin avain pitää laittaa virtalukkoon ja kääntää avainta jotta n 45s oven avaamisesta hälyttimet eivät alkaisi soimaan.
Todennäköisesti avaimenvaihto auttaa. Ihan tavallinen litteä paristo joita löytyy tavarataloista siellä sisällä on. Cr2032 on patterin mallinumero. Kaukosäädin auki kiilaamalla ja patteri irti ja uusi tilalle ja koettaminen miten toimiin. Kannattaa ostaa samalla muutama varastoonkin kun maksavat pari euroa kappale. Jos vaihdat merkkiliikkeessä niin 30 euroa voi olla summa ! Itse kun vaihdoin niin minuutin homma oli. Jos ei ongelma häviä niin sitten ajajan ovessa oleva laite joka ohjaa avaimetonta avaamista on vioittunut tai toimii huonosti. Näissä alkupään Ässissä on ihan yleinen ongelma. Rupesiko auto hälyttämään kun et laittanut avainta virtalukkoon ajoissa. Jos avaat ovet avaimella niin avain pitää laittaa virtalukkoon ja kääntää avainta jotta n 45s oven avaamisesta hälyttimet eivät alkaisi soimaan.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-typen avain - pariston vaihtoko auttaa?
Kiitos, näin vähän arvelinkin.
Ja se huuto varmaankin johtui yhteensattumasta: vastasin puhelimeen ja olin ehtinyt avaimella avata oven, mutten tosiaan mennyt sisään ja laittanut avainta ajoissa virtalukkoon. Jäin puhelimeen puhumaan auton viereen. Makes sence.
Kaksi kappaletta Cr2032-paristoja 5,90€ Motonetissa. Vaihtoon muutama minuutti kun samalla puhdistin kaikki avaimen lokoset pölyistä. Oikeammin, vaimohan näppärämpänä teki tämän teknisen osuuden. On sentään sekä autokorjaajan tytär ja sisar.
Ja se huuto varmaankin johtui yhteensattumasta: vastasin puhelimeen ja olin ehtinyt avaimella avata oven, mutten tosiaan mennyt sisään ja laittanut avainta ajoissa virtalukkoon. Jäin puhelimeen puhumaan auton viereen. Makes sence.
Kaksi kappaletta Cr2032-paristoja 5,90€ Motonetissa. Vaihtoon muutama minuutti kun samalla puhdistin kaikki avaimen lokoset pölyistä. Oikeammin, vaimohan näppärämpänä teki tämän teknisen osuuden. On sentään sekä autokorjaajan tytär ja sisar.
- S-type 3.0 Autom. vm 2006 Jaguar Racing Green -
- CANNONDALE CAAD12 road bike
- COLNAGO WorldCup cycle-cross -
- CANNONDALE CAAD12 road bike
- COLNAGO WorldCup cycle-cross -
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: S-typen avain - pariston vaihtoko auttaa?
Meilläkin alkoi X-typen keskuslukitus oikkuilla, kun pakkanen ylitti -10:n rajan. Toinen takaovi ei auennut kahvasta (ovet eivät siis olleet lukossa), ja kun oven aukaisi kahvasta sisäpuolelta, kahva jäi menemättä takaisin pohjaan sillä seurauksella, että muut ovet olivat lukossa mutta takaovi ei, ja eikun varashälytin mellastamaan! Tätä ennen olivat molemmat avaimet tehneet samaan aikaan yhtenä päivänä tenän eivätkä lukinneet ovia lainkaan - ei edes valot vilkahtaneet.
Elikä paristonvaihto auttais varmaan...?
Elikä paristonvaihto auttais varmaan...?
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-typen avain - pariston vaihtoko auttaa?
Terveeksi !
Tuo on ihan normaalia s ja x typeissä. Toisessa autossa ei mitään ongelmaa mutta toisessa jäätyi ovi ja kun meni plussalle toimi ihan normaalisti. Ei myöskään lukinnut ovia ja piti laittaa ovet kiinni kahva ylös ja musta läppä sisään ja ovi kiinni ja sitten ajajan ovi avaimella kiinni. Sitten oli hetken niin että kun ajajan oven avasi avaimella niin meni kohta lukkoon taas. Eli jos vaikka avain olisi virtalukossa ja laittaisit oven kiinni niin ovi menisi lukkoon ja olisit ulkopuolella. Nyt taas toimii kaikki ovet kun kävi plussalla. Jännä että tässä mustassa kostajassa ei ovet temppuile ollenkaan? Juu, tähän ei patterinvaihto toimi. Aina kuitenkin ovet saatu auki tai lukkoon ja toimimaan. Se on auton luonne....
Tuo on ihan normaalia s ja x typeissä. Toisessa autossa ei mitään ongelmaa mutta toisessa jäätyi ovi ja kun meni plussalle toimi ihan normaalisti. Ei myöskään lukinnut ovia ja piti laittaa ovet kiinni kahva ylös ja musta läppä sisään ja ovi kiinni ja sitten ajajan ovi avaimella kiinni. Sitten oli hetken niin että kun ajajan oven avasi avaimella niin meni kohta lukkoon taas. Eli jos vaikka avain olisi virtalukossa ja laittaisit oven kiinni niin ovi menisi lukkoon ja olisit ulkopuolella. Nyt taas toimii kaikki ovet kun kävi plussalla. Jännä että tässä mustassa kostajassa ei ovet temppuile ollenkaan? Juu, tähän ei patterinvaihto toimi. Aina kuitenkin ovet saatu auki tai lukkoon ja toimimaan. Se on auton luonne....
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-typen avain - pariston vaihtoko auttaa?
Onnistuuko patterin vaihto noin vain? Ei Jaguar käyttikseeni kake piti ohjelmoida hälyyn uudelleen.
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-typen avain - pariston vaihtoko auttaa?
Ainakin tässä voi vaihtaa siis ässässä.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: Pe Heinä 20, 2012 8:07 pm
- Paikkakunta: Espoo
Re: S-typen avain - pariston vaihtoko auttaa?
Hiihih, tuossa Kissaeläimen kerronnassa ihan hengästyi . Kissat kulkevat - tai ovat kulkemati - omia polkujaan
Ronja-kissa
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
XF 2.7 D Luxury vm. 2009 Frost Blue
Re: S-typen avain - pariston vaihtoko auttaa?
Kaikki eroti..elektroniikka on välillä siitä kummallista että sillä saattaa olla joskus omaa tahtoa kostealla, kylmällä.yms kelillä.Ronja-kissa kirjoitti:Hiihih, tuossa Kissaeläimen kerronnassa ihan hengästyi . Kissat kulkevat - tai ovat kulkemati - omia polkujaan
Muistan kerran kesällä että keskuslukko ei lähtenyt auki vai oliko ettei mennyt kiinni, hetken päästä taas toimi ihan normaalisti
Idioottimaisin "vika" eli ominaisuus keskuslukkoon liittyen mitä minulla on missään autossa ollut oli nuorena poikana eräs avomallin Chrysler Sebring/Stratus, menin hakemaan daamia avoautoajelulle just kun olin auton satamasta hakenut, penkinlämppäri oli jostain syystä täysillä ja kesti hetken ennenkun löysin mistä sen saa pois, aurinko tietysti porotti täydeltä taivaalta. No, avoautoahan yleensä pidetään katto auki tuolla kelillä ja harvemmin edes siinä sitten tuli edes kaukkariin koskettua, sen kun vaan avain lukkoon ja ajelulle. No autopa ei lähtenytkään enää käyntiin, tai kävihän se sekunnin kunnes sammui, sahasin sitä sitten useamman kerran ja olisko kymmenes kerta höräyttänyt jenkkilaivan tulille
Jätskille mennessä daami kyydissä piti jättää auto käyntiin siinä pelossa ettei se lähdekään enää käyntiin Kesti varmaan viikon kunnes tajusin että ajonestohan se siellä ja nimenomaan piti kaukkarista vetästä ovet lukkoon eikä avainta kääntämällä, muuten ei auto käynnissä pysynyt. Hävetti..
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
Re: S-typen avain - pariston vaihtoko auttaa?
Mulla oli X:ssä kans ongelmia ovien lukituksen kanssa.
Pakkasella ne ei menneet lukkoon tai sitten kieltäytyvät avautumasta.
Lisäoptiona oli yhdessä vaiheessa että kovassa jarrutuksessa sisävalo syttyi kun kapistus luuli oven olevan auki.
Noh, takuuna tutkittiin ja myös korjattiin.
Syitä oli seuraavasti:
Osa johtui veden valumisesta lukkojärjestelmään, mitä ikinä sitten tarkoittaakin.
olettaisin lasin välitä sulanutta vettä sähköissä.
Mut sellainen oikea vika on noissa kanssa nimeltään IVI-yksikko, huolehtii jotensakin lukitus tms. toiminnoista.
Kapistus sijaitsee vasemmanpuoleisessa peilissä ja jokin valmistus erä on kovin pakkasherkkä = ei pidä kylmästä kuten ei normikissat yleensäkkään.
IVI vaihdettiin + molemmat etulukko yksiköt tms. ja taas murina jatkuu.
Siis positiivinen murina.
Vaikka x:n alkutaival oli hieman tuskainen (n. 10 takuukorjausta alle 0,5 v, parhaimmillaan 30pv pajalla) on sanottava syvä kiitos ja kunnioitus Kaivokselan Inchcapelle ja siellä "entiselle" huoltotiski hkö:lle.
Pakkasella ne ei menneet lukkoon tai sitten kieltäytyvät avautumasta.
Lisäoptiona oli yhdessä vaiheessa että kovassa jarrutuksessa sisävalo syttyi kun kapistus luuli oven olevan auki.
Noh, takuuna tutkittiin ja myös korjattiin.
Syitä oli seuraavasti:
Osa johtui veden valumisesta lukkojärjestelmään, mitä ikinä sitten tarkoittaakin.
olettaisin lasin välitä sulanutta vettä sähköissä.
Mut sellainen oikea vika on noissa kanssa nimeltään IVI-yksikko, huolehtii jotensakin lukitus tms. toiminnoista.
Kapistus sijaitsee vasemmanpuoleisessa peilissä ja jokin valmistus erä on kovin pakkasherkkä = ei pidä kylmästä kuten ei normikissat yleensäkkään.
IVI vaihdettiin + molemmat etulukko yksiköt tms. ja taas murina jatkuu.
Siis positiivinen murina.
Vaikka x:n alkutaival oli hieman tuskainen (n. 10 takuukorjausta alle 0,5 v, parhaimmillaan 30pv pajalla) on sanottava syvä kiitos ja kunnioitus Kaivokselan Inchcapelle ja siellä "entiselle" huoltotiski hkö:lle.
XE AWD 2.0d -16
ex X-type 2.2D estate -09
Fiat Spider 2000 -82
ex X-type 2.2D estate -09
Fiat Spider 2000 -82