Jarrujen varoitusvalo ? ( xj-40 )

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Jarrujen varoitusvalo ? ( xj-40 )

Viesti Kirjoittaja Safre »

Vai mikä lieneekään vilkkuu ja joskus palaakin yhtämittaisesti, siis tämä valo joka on on punainen ympyrä ja sulkumerkit --> (o)

Jos palat olisivat lopussa palaisi valo koko ajan ? joten syy on.. missä ?
Jarrut kyllä toimivat ihan kivasti, ja kun painaa vcm nappulaa tulee vain fail näyttöön.
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
HEE
Viestit: 134
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:11 am

Re: Jarrujen varoitusvalo ? ( xj-40 )

Viesti Kirjoittaja HEE »

Safre kirjoitti:Vai mikä lieneekään vilkkuu ja joskus palaakin yhtämittaisesti, siis tämä valo joka on on punainen ympyrä ja sulkumerkit --> (o)
Jos palat olisivat lopussa palaisi valo koko ajan ? joten syy on.. missä ?
Jarrut kyllä toimivat ihan kivasti, ja kun painaa vcm nappulaa tulee vain fail näyttöön.
Mulla oli sama vika omassa autossa ja se johtui siitä että se jarrupalan kulumisen anturi oli jotenkin lipsahtanut pois kolostaan ja sellaiseen asentoon että siitä oli vähän pintaa kulunut pois. Se otti sitten aina sattumanvaraisesti "maihin" ja sytytti valon. Poistin koko anturin edestä ja liitin johdot yhteen.
Niitä antureita on sinunkin autossa siellä edessä vain yksi - yleensä vasemmalla puolella.
Voisikohan se viimeinen jarrupala-anturin liitin aiheuttaa jotain ongelmia? Se kannattais ehkä kanssa tarkistaa...
Valon syttyminen voi johtua sitten myös käsijarrun palojen kulumisesta.
Muistaakseni jarrupalojen virheilmo pitäisi olla "FAIL PAD".
Jussi
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 7:33 pm
Paikkakunta: Espoo

Vikailmoitus

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Kyllä siihen pitää tulla muutakin kuin Fail...Muistaakseni vain jarrupalat ovat varotusjärjestelmän piirissä, eikös se käsijarrupuoli ole edelleen tuossakin mallissa jarrukengillä hoidettu takarumpujen sisällä.

Jarrupalojen varoituslenkki ei ole aivan palan pohjassa joten jarrut kyllä toimivat vielä melkoisen pitkään ennenkuin menee metallille, mutta eihän ne palat vaikka Trianglessa paljoa maksa. Voihan se tietty olla myös liittimessä, mulla joskus oli liitin hapettunut.

Jussi ja XJ40stä muistellen
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

Juu, pitäisi tulla muutakin kuin fail.. mutta kun ei tule :oops:
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
HEE
Viestit: 134
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:11 am

Viesti Kirjoittaja HEE »

Safre kirjoitti:Juu, pitäisi tulla muutakin kuin fail.. mutta kun ei tule :oops:
Pelkkä FAIL tarkoittaa sitä että se VCM ei toimi. Saman ilmoituksen saa jos sitä nappia painaa heti auton käynnistyksen jälkeen noin 10 sek sisällä.
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Laita sytytysvirta päälle mutta älä käynnistä, paina nappia jolloin VCM listaa varoitukset. Nollataksesi irroita akunnavat toven ajaksi (olisiko 30 sek).
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

HEE kirjoitti: Pelkkä FAIL tarkoittaa sitä että se VCM ei toimi. Saman ilmoituksen saa jos sitä nappia painaa heti auton käynnistyksen jälkeen noin 10 sek sisällä.


Hmm.. mitäs sille sitten pitäisi tehdä ?
Koitin myös tuota että vain sytytysvirta päälle, sama pelkkä fail tuloksena.

Tuli tarkistettua tuo vasemmanpuoleinen anturi edestä, ja valo ei lakannut palamasta vaikka yhdisti piuhat eli pitää hakea vikaa muualta.

Käsijarrupalat tuskin ovat lopussa kun sitä käytetään vain katsastuksessa :)
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Vastaa Viestiin