Vai mikä lieneekään vilkkuu ja joskus palaakin yhtämittaisesti, siis tämä valo joka on on punainen ympyrä ja sulkumerkit --> (o)
Jos palat olisivat lopussa palaisi valo koko ajan ? joten syy on.. missä ?
Jarrut kyllä toimivat ihan kivasti, ja kun painaa vcm nappulaa tulee vain fail näyttöön.
Jarrujen varoitusvalo ? ( xj-40 )
Jarrujen varoitusvalo ? ( xj-40 )
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Re: Jarrujen varoitusvalo ? ( xj-40 )
Mulla oli sama vika omassa autossa ja se johtui siitä että se jarrupalan kulumisen anturi oli jotenkin lipsahtanut pois kolostaan ja sellaiseen asentoon että siitä oli vähän pintaa kulunut pois. Se otti sitten aina sattumanvaraisesti "maihin" ja sytytti valon. Poistin koko anturin edestä ja liitin johdot yhteen.Safre kirjoitti:Vai mikä lieneekään vilkkuu ja joskus palaakin yhtämittaisesti, siis tämä valo joka on on punainen ympyrä ja sulkumerkit --> (o)
Jos palat olisivat lopussa palaisi valo koko ajan ? joten syy on.. missä ?
Jarrut kyllä toimivat ihan kivasti, ja kun painaa vcm nappulaa tulee vain fail näyttöön.
Niitä antureita on sinunkin autossa siellä edessä vain yksi - yleensä vasemmalla puolella.
Voisikohan se viimeinen jarrupala-anturin liitin aiheuttaa jotain ongelmia? Se kannattais ehkä kanssa tarkistaa...
Valon syttyminen voi johtua sitten myös käsijarrun palojen kulumisesta.
Muistaakseni jarrupalojen virheilmo pitäisi olla "FAIL PAD".
Vikailmoitus
Kyllä siihen pitää tulla muutakin kuin Fail...Muistaakseni vain jarrupalat ovat varotusjärjestelmän piirissä, eikös se käsijarrupuoli ole edelleen tuossakin mallissa jarrukengillä hoidettu takarumpujen sisällä.
Jarrupalojen varoituslenkki ei ole aivan palan pohjassa joten jarrut kyllä toimivat vielä melkoisen pitkään ennenkuin menee metallille, mutta eihän ne palat vaikka Trianglessa paljoa maksa. Voihan se tietty olla myös liittimessä, mulla joskus oli liitin hapettunut.
Jussi ja XJ40stä muistellen
Jarrupalojen varoituslenkki ei ole aivan palan pohjassa joten jarrut kyllä toimivat vielä melkoisen pitkään ennenkuin menee metallille, mutta eihän ne palat vaikka Trianglessa paljoa maksa. Voihan se tietty olla myös liittimessä, mulla joskus oli liitin hapettunut.
Jussi ja XJ40stä muistellen
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Laita sytytysvirta päälle mutta älä käynnistä, paina nappia jolloin VCM listaa varoitukset. Nollataksesi irroita akunnavat toven ajaksi (olisiko 30 sek).
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
HEE kirjoitti: Pelkkä FAIL tarkoittaa sitä että se VCM ei toimi. Saman ilmoituksen saa jos sitä nappia painaa heti auton käynnistyksen jälkeen noin 10 sek sisällä.
Hmm.. mitäs sille sitten pitäisi tehdä ?
Koitin myös tuota että vain sytytysvirta päälle, sama pelkkä fail tuloksena.
Tuli tarkistettua tuo vasemmanpuoleinen anturi edestä, ja valo ei lakannut palamasta vaikka yhdisti piuhat eli pitää hakea vikaa muualta.
Käsijarrupalat tuskin ovat lopussa kun sitä käytetään vain katsastuksessa
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92