kuskia vähän viluttaa

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
kuski vaan
Viestit: 6
Liittynyt: To Joulu 20, 2012 6:22 pm
Paikkakunta: savonlinna

kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja kuski vaan »

jaguar s-type r
Missähän vika voisi olla.
Kuskin puolelle tulee vain kylmää ilmaa ?!
Kuulin, että autossa on 2kpl magneettiventtiileitä joilla ohjataan ko. toimintoa.
Jompi kumpi voisi olla jumissa, mutta ei ole hajuakaan mistä nämä magneettiventtiilit löytäisin.
Jos jokin johdoista on poikki mikä myös näyttäisi olevan yleistä.
Sijaintipaikka olisi nyt tärkeä ja apu tarpeen. :(
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Oletko luettanut vikakoodit autosta ? Kannattaa tehdä aluksi jos kertoisi mikä vikana. Voi olla myös että lämpötilasensori kuskin puolelta on mennyt rikki ja antaa väärää tietoa ohjausyksikölle että ilma on liian kuumaa ja yrittää viilentää sitä. Kun kerran lämpöä tulee toiselle puolelle niin tämä voisi olla vikana.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja Coupe »

Ainakin niissä kahdessa dieselissä joihin olen johtosarjan korjannut ovat venttiilit oikealla alhaalla etupuskurin takana.
i
kuski vaan
Viestit: 6
Liittynyt: To Joulu 20, 2012 6:22 pm
Paikkakunta: savonlinna

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja kuski vaan »

Auto oli käsijarruvian vuoksi korjaamolla, eivät maininneet ainakaan mitään vikakoodista.
Vasta kun huomautin asiasta niin tuli puheeksi nämä magneettiventtiilit. Ajattelin katsoa ne itse jos vaan löydän oikean paikan.
Webasto on ainakin oikealla alhaalla muuta en vielä tiedä ennen kuin saan auton pukille. Jos johtovika niin ei pitäisi olla vaikea homma, ehkä ?!
Voisiko webastolla ja ko. vialla olla syy yhteyttä ???
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja TePe »

Hyvin suurella todennäköisyydellä kyse on juurikin tuosta venttiilistä, varsinkin jos sitä ei ole vielä vaihdettu. Se menee rikki ihan kaikista, ennemmin tai myöhemmin...

Jos brittimurre taittuu, niin nämä on hyviä paikkoja aloittaa:
http://www.jagrepair.com/DCCVSType.htm
http://jaguarclimatecontrol.com/diagnose/

Itse osa ei ole kallis, mutta sijaintinsa vuoksi sitä ei ole ihan helppo vaihtaa. Ja jos kyse on tuosta venttiilistä, niin kannattaa vaihtaa se ajoissa, ettei sitä ohjaava ilmastoinnin boksi ehdi hajota. Boksikaan ei ole kyllä ole vaikea korjata, mutta se täytyy tehdä itse. Autohuollot ei niitä halua avata ja korjata, vaan yrittävät tilata 3k€ ohjausboksin...
Ja kyllä, mulla on hajonnut sekä venttiili että ohjausboksi. :D

Johtovika voi olla todella pirullinen, sellaista ei todellakaan kannata toivoa. Tuota venttiiliä ohjaavat johdot menee etupuskurin sisässä valtavassa johtonipussa... Siitä spagetista oli jossain "hauska" kuvakin, mutta en nyt sitä tähän hätään löytänyt...
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Kerran tuli keskustelussa ilmi erään mekaanikon kanssa tuon s typen johtohelvetti ja siellä tosiaan on n 400m johtoa paksussa nipussa muovitettuna. Hinta 3000€ johtosarjalle ja yli 10 h työ osaavalle laittaa kiinni irroittamisen lisäksi. Myös näistä s typen monista sähkövioista juurikin johtopoikki ilmiö selittää kuulemma yleisimmistä ongelmista yli 90%. Kertoi oppineensa kantapään kautta että ennen kuin mitään osaa rupeaa vaihtamaan "rikki" periaatteella niin kannattaa sähköjen toimiminen tarkastaa. Esim vaihdat lämpöpumpun kun ei toimi ja uusikaan ei toimi kun sähköt poikki kohteeseen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
kuski vaan
Viestit: 6
Liittynyt: To Joulu 20, 2012 6:22 pm
Paikkakunta: savonlinna

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja kuski vaan »

No näillä eväillä on jo parempi edetä.
Kiitos tiedoita kaikille... :?
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Valitettavasti se on välllä sellaista että ongelman ratkaisut on aika vaikea näin kirjallisen selosteen perustella ratkaista tai ongelman syy voi olla monessa paikassa. Monelta täältä löytyy tietotaitoa paljonkin mutta vaatisi että auto olisi siinä edessä ja pääsisi laitteilla tai muilla keinoin eliminoimaan mahdollisia vaihtoehtoja. Ei oikeat korjaajatkaan pysty kun heittelemään mahdollisia ratkaisuja puhelimessa. Onnea korjaukseen ja merkkihuollossa yleensä selviää mutta sitten on varauduttava maksamaan reippaasti. Joskus se vaan on se viimeinen keino.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja TePe »

Löysin kuvan puhelimestani, mutta en ikävä kyllä paikkaa mistä sen olin tallentanut... Joka tapauksessa tämä kuva tuli vastaan, kun yritän paraikaa etsiä ratkaisua oman S-typen kylmyyteen. Sähköinen vesipumppu oli rikki, mutta senkään uusiminen ei korjannut tilannetta täysin. Seuraavana epäiltyjen listalla ovat Cold Air Bypass Blend Door Actuator ja Evaporator Discharge Temperature Sensor. Lämpöä kyllä tulee, mutta ei automaatilla eikä ilmastointi päällä...

Tässä tuo johtospagetti:
Liitteet
Jag-johdot.jpg
Jag-johdot.jpg (68.08 KiB) Katsottu 10613 kertaa
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
rebel58
Viestit: 779
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 12:16 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja rebel58 »

^Näyttää ihan Lumpun piuhahelvetiltä kojelaudan alta. Paitsi mulla on joka piuhassa lasisulake. Aina kun joku laite pimennyt on Amerikan Joe kätevänä vetäny uuden piuhan. Sähkötyöt on saatanasta, jopa vanhoissa autoissag
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Kuinkas lämpö ongelma on hoidossa ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
kuski vaan
Viestit: 6
Liittynyt: To Joulu 20, 2012 6:22 pm
Paikkakunta: savonlinna

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja kuski vaan »

Kiitos kaikille...
Magneetti venttiileillä asia selvisi.
:D
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

TePe kirjoitti:Löysin kuvan puhelimestani, mutta en ikävä kyllä paikkaa mistä sen olin tallentanut... Joka tapauksessa tämä kuva tuli vastaan, kun yritän paraikaa etsiä ratkaisua oman S-typen kylmyyteen. Sähköinen vesipumppu oli rikki, mutta senkään uusiminen ei korjannut tilannetta täysin. Seuraavana epäiltyjen listalla ovat Cold Air Bypass Blend Door Actuator ja Evaporator Discharge Temperature Sensor. Lämpöä kyllä tulee, mutta ei automaatilla eikä ilmastointi päällä...

Tässä tuo johtospagetti:
Terve
selvisikö TePe syy kylmyyteen? Oma S menee huomenna sähkärille. on samat oireet:-\
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja TePe »

tommivilho kirjoitti: Terve
selvisikö TePe syy kylmyyteen? Oma S menee huomenna sähkärille. on samat oireet:-\
Uuuuupss.. Nyt olen itse yksi niistä itseäni ärsyttävistä tyypeistä, jotka jättävät vikojen korjaukset raportoimatta. Koitetaan paikata. :)

Eli vika oli kuin olikin yhdessä sisätilan lämpötilasensorissa. Niitä on kolme: kaksi kuskin jalkatilassa ja yksi matkustajan. Täältä löytyy hyvät kuvat: http://jaguarclimatecontrol.com/diagnos ... mp-sensors

Otin ensin kaikki sensorit irti ja mittasin resistanssit, mutta erot oli ihan olemattomia. Oletin, että vika ei olisi ollut näissä, mutta kun laitoin ne eri järjestykseen takaisin niin ilmastoinnin käytös muuttui. Eli tämä oli helppo ja ilmainen diagnoosi.

Alkuperäinen malli on "xw4h 19c734 bc", mutta pienen selvittelyn jälkeen kävi ilmi, että ne on ihan samat kuin Motorcraftin malli YH-1504. Löysin sellaiset edullisesti Amazonista, toivottavasti linkki toimii: http://www.amazon.com/dp/B000C5DZS2/

Noilla ilmastointi on pelannut ihan moitteettomasti jo reilun vuoden.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Hyvä että selvisi noin yksinkertaisella tempulla. Näissä nuo ilmastointijärjestelmän viat on melko ongelmallisia sinällään koska noita mahdollisia ongelmakohtia on useita. Tuo postaamani jaguarclimatecontol http://jaguarclimatecontrol.com/ on mielestäni aika hyvä sivusto ongelman haarukoimiseen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

On katti karvat pystyssä. Hienoa että on foorumi missä jaetaan vinkkiä ja tietoa. Päivittelen tätä omaa vilukissaa ja oireita nyt tältä erää.

On vaihdettu vesivdnttiili (heater valve) ei auttanut. Nyppäisivät ohjausyksikön irti ja siellä oli ainakin yksi kärähtänyt transistori sekä joku komponentti? mikä sähkärin toimesta korjailtiin. Ei auttanut, edelleen puhkuu hetken lämmintä ja sitten kylmää. Auto pajalla odottamassa ensi viikon kujeita.

Seuraava operaatio lienee tuo lämpösensoreiden uusiminen kun menee takuuseen. Mutta vastaisuuden varalta miettien mikä pulju mahtanee edullisimmin osaset myydä. Inchapea en nyt edes mieti, jagfinn, karaasi, brittiosa..mitä näitä kotimaisia löytyy, saa laittaa listaa kun itsellä ei kaikki oo tallessa.

Ja toimitin tuonne pajalle kissaeläimen postaaman saitin (kiitokset siitä), ihan töissä tulostin paperille ja löin tiskiin että jos tästä on apua niin saa lukea, on kuulemma heillä tallessa se :D Oli paljon asiaa siinä, sen minkä tällä savon lontoolla ymmärsin.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
tniiniko
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Syys 10, 2014 11:06 pm
Paikkakunta: Oulu

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja tniiniko »

Mulla oli S-typessäni kans lämmönohjausongelma, Wetteri mittas ja veti kojelaudan sisältä ohjaimesta uuden piuhan venttiileille, oli kuulemma halvempi kuin yrittää metsästää vikakohtaa johtosarjasta. Harmi kun ei ollu aikaa kaivaa vikapaikkaa, mutta venttiilivikaa itsekin oletin ekana.
Timo
Kun on insinööriksi syntynyt, niin pakkohan kaikki on purkaa että näkee mitä ne on syöny :)
Anttih
Viestit: 174
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 9:57 am
Paikkakunta: Masku

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja Anttih »

Noita lämmönohjaus solenoideja/venttiileitä ei kannata suinpäin rynnätä vaihtamaan. Nekun on vallan helppo huoltaa itsekin.

Jos sen omin voimin saa sieltä irti niin silloin sen saa omin voimin myös palautettua henkiin. Niistä yleensä jumii se solenoidin tappi kun on tuon peltikopan alla, kopat irti, puhdistus ja kevyt öljyäminen ja takaisin nippuun. Sitten voi vielä avata sen valveblokin jonka sisältä löytyy ne varsinaiset ventiilit, myös niiden puhdistus kannattaa samoilla vauhdeilla.

Olen noita parikymmentä korjannut mb/bmw/jaguar -autoista eikä yhtään ole tarvinnut vaihtaa uuteen. Yleensä ne kyllä jumii auki asentoon(=perusasento jännitteettömänä) mutta joskus myös kiinni sekä johonkin siihen välille.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Major
Viestit: 229
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 10:07 am
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja Major »

HUomasin näin ilmojen viilennettyä että omassani XJ:ssä ei taas lämpöä tule ylös ilmastoinnin ollessa auto-asennossa. Eli jalkatila lämpiää OK, mutta kojelaudan venttiileistä tulee viileää ilmaa. Kun ohjaa käsin puhalluksen alas ja kojelautaan, niin lämpöä alkaa tulemaan. Mikähän fiksu vekotin sitä ohjaa? Vai kenties joku "yläkerran" lämpöanturi näyttää väärää?
I-Pace 2019
XJ Super V8 2004
EX X-type 3.0 Sport 2003
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Heater valve(magneettiventiili), ohjausyksikkö(mikropiiri & joku komponentti) ja lopulta kabiinin lämpötila anturit(kaikki) vaihdettu niin nyt toimii. Vikaa näköjään oli jokaisessa näistä, toisissa enemmän, toisissa vähemmän.
Nyt uusi prokkis sitten. Ventiilikopan tiiviste näköjään tihkuu kulmasrta hieman sarjojen pälle. Mitäs muuta samalla savotalla kannattaa vaihtaa kun tuota rupeaa operoimaan?? :shock:
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Tuon tiivisteen lisäksi varmaan tulppien tiivisteet,tulpat(mahdollisesti),puolat(mahdollisesti). Jos vuotaa toiselta puolelta niin ehkä se toinenkin puoli kannattaisi vaihtaa samaan vaivaan jolloin nuo muutkin hilppeet saisi uusittua.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tommivilho
Viestit: 122
Liittynyt: Su Elo 17, 2014 10:03 am
Paikkakunta: Joensuu

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja tommivilho »

Tulppia vähän tuumailinkin samaan vaivaan. Millainenkas tuo puola tuossa faceliftissa mahtanee olla. 2 vai 4 nastainen..säästöä ajatellen jos noita samalla vaihtaisi niin tuolta briteistä varmaan viisainta koko paketti ottaa.
Ajossa:

XF 2,7 Premium Luxury 2008


edelliset:
S-type, 3.0 facelift vm.2003 Racing Green
S-type 3.0 vm1999
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja TePe »

tommivilho kirjoitti:Tulppia vähän tuumailinkin samaan vaivaan. Millainenkas tuo puola tuossa faceliftissa mahtanee olla. 2 vai 4 nastainen..säästöä ajatellen jos noita samalla vaihtaisi niin tuolta briteistä varmaan viisainta koko paketti ottaa.
Faceliftattuja autoja on maailmassa aika paljon, ja niissä on monenlaisia moottoreita.... Eli kannattaisi laittaa oman auton tarkat tiedot signatureen, jotta ne olisi aina näkyvissä jokaisessa viestissä.

Tässä mun 4.2 V8:ssa on nelipinniset, ja siihen edullisimmat sopivat puolat oli nämä:
http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... cc=1410624
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja JMSC »

TePe kirjoitti:
tommivilho kirjoitti:Tulppia vähän tuumailinkin samaan vaivaan. Millainenkas tuo puola tuossa faceliftissa mahtanee olla. 2 vai 4 nastainen..säästöä ajatellen jos noita samalla vaihtaisi niin tuolta briteistä varmaan viisainta koko paketti ottaa.
Faceliftattuja autoja on maailmassa aika paljon, ja niissä on monenlaisia moottoreita.... Eli kannattaisi laittaa oman auton tarkat tiedot signatureen, jotta ne olisi aina näkyvissä jokaisessa viestissä.

Tässä mun 4.2 V8:ssa on nelipinniset, ja siihen edullisimmat sopivat puolat oli nämä:
http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... cc=1410624
Tilasin vaimon äSään rockauton kautta noi standard motor productsin puolat ja pettymyt oli suuri kun laatikossa lukee made in china.
Noi samat "p*skat" olis saanut alibabastakin. :evil:
Eli noita standard motorin puolia ei ainakaan kannata rockauton kautta tilata.

Muuten rockauto on kyllä toimiva pulju.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja TePe »

JMSC kirjoitti:
Tilasin vaimon äSään rockauton kautta noi standard motor productsin puolat ja pettymyt oli suuri kun laatikossa lukee made in china.
Noi samat "p*skat" olis saanut alibabastakin. :evil:
Eli noita standard motorin puolia ei ainakaan kannata rockauton kautta tilata.

Muuten rockauto on kyllä toimiva pulju.
No jaa.... Kyllä Kiinassa osataan nykyään tehdä juuri niin hyvää laatua kuin asiakas haluaa. Ei SMP:n kannata teettää Kiinassa sekundalaatuisia osia ja antaa niille 36kk takuuta, niin kuin ei Applen tai muidenkaan "laatuvalmistajien". Itselläni ei ole näistä puolista pahaa sanottavaa, joten en tiedä olisinko saanut paremmat vai huonommat tilaamalla briteistä kalliit nimettömät puolat paljon lyhyemmällä takuulla.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jos tilaa alibabasta halvimmat mitä löytyy, niin saa kyllä varmasti juuri sen verran kuin maksaakin - eli vähän. :D
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
tms
Viestit: 127
Liittynyt: Ti Touko 17, 2011 9:23 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja tms »

No, jaa. Minä tilasin puolat XJR:n Alibabasta. Maksoi alle 15€ kpl. Huom! Kotiin kannettuna. Ei moittimista 1v takuu. Yhdestä puuttui metalli tappi sisältä (elektrodi) laitoin vanhasta puolasta entisen ja pistin asiasta sähköpostia, lähettivät uuden puolan, veloituksetta tottakai. Hyvin pelasivat ainakin nyt koko kesän. Onhan hinnassa hirveä ero esim Britti-osan hintaan 200€ kpl!! Ei ne oli kymmenen kertaa parempia liene...
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: kuskia vähän viluttaa

Viesti Kirjoittaja JMSC »

TePe kirjoitti:
JMSC kirjoitti:
Tilasin vaimon äSään rockauton kautta noi standard motor productsin puolat ja pettymyt oli suuri kun laatikossa lukee made in china.
Noi samat "p*skat" olis saanut alibabastakin. :evil:
Eli noita standard motorin puolia ei ainakaan kannata rockauton kautta tilata.

Muuten rockauto on kyllä toimiva pulju.
No jaa.... Kyllä Kiinassa osataan nykyään tehdä juuri niin hyvää laatua kuin asiakas haluaa. Ei SMP:n kannata teettää Kiinassa sekundalaatuisia osia ja antaa niille 36kk takuuta, niin kuin ei Applen tai muidenkaan "laatuvalmistajien". Itselläni ei ole näistä puolista pahaa sanottavaa, joten en tiedä olisinko saanut paremmat vai huonommat tilaamalla briteistä kalliit nimettömät puolat paljon lyhyemmällä takuulla.
Siitä olen kyllä samaa mieltä, että jos tilaa alibabasta halvimmat mitä löytyy, niin saa kyllä varmasti juuri sen verran kuin maksaakin - eli vähän. :D
Nimenomaan tarkoitin että samat SMP:n puolat saa halvemmalla alibabasta. :idea:
Itse pidän tyhmänä tilata Jenkeistä kiinankamaa kun sen saa paljon halvemmalla kiinasta.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Vastaa Viestiin