Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
elikkä olis tuomonen jaguar ja käsijarru häiriö syttyi, akun napa irti ja takaisin. niin näyttöön tulee sama käsijarru häiriö + "Fuss- u. Park-Bremse Betat" ja tämä suomennettuna jotenkin että jalka ja käsijarru ja betat sanasta ei mittään hajua.
jotenka olisiko jollaki apua mikä vikana ja miten vian saisi kuitattua? alkaa pää räjähtämään auton kans.
KIITOS
jotenka olisiko jollaki apua mikä vikana ja miten vian saisi kuitattua? alkaa pää räjähtämään auton kans.
KIITOS
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Saksa ei taivu , mutta todennäköiseti pyytää painamaan jalkajarrun ja vetämään sähköisen käsijarrunpäälle yhtäaikaa , näin se ainakin meikällä nollautuu .
Toinen vaihtoehto
- pura peräkontista oikealta puolelta sivuverhoilu pois
- sen takana on sähköisenkäsijarrun boxi
- irroita siitä isompi liitin
- käynnistä auto ja anna pyöriä muutama minuutti
- kiinnitä liitin
- paina käyttöjarru ja vedä käsijarru päälle yhtäaikaa
- tällä nollautuu ainakin meikällä
Toinen vaihtoehto
- pura peräkontista oikealta puolelta sivuverhoilu pois
- sen takana on sähköisenkäsijarrun boxi
- irroita siitä isompi liitin
- käynnistä auto ja anna pyöriä muutama minuutti
- kiinnitä liitin
- paina käyttöjarru ja vedä käsijarru päälle yhtäaikaa
- tällä nollautuu ainakin meikällä
S-type 2,7 Twin Turbo D -04
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Tervehdys !
Miksi et vaihtaisi kieltä message centerissä vaikka Suomeksi Ruotsin sijaan ? Näin voisi olla helpompi ymmärtää mitä se siellä höpöttää ?
Tässä linkki vinkki vaihtoon, varmaan onnistuu 2,7 samalla tavalla. http://forum.roadfly.com/threads/779552 ... g-language
Miksi et vaihtaisi kieltä message centerissä vaikka Suomeksi Ruotsin sijaan ? Näin voisi olla helpompi ymmärtää mitä se siellä höpöttää ?
Tässä linkki vinkki vaihtoon, varmaan onnistuu 2,7 samalla tavalla. http://forum.roadfly.com/threads/779552 ... g-language
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Joo elikkä kielen sain vaihdettua ja käskee painamaan yhtäaikaa käsi- jalka jarrua. mutta ei auta asiaan mitenkään eikä myöskään vian kuittaukset mitä big cat ehdotteli.
käytin auton vikakoodin lukulaitteessa ja ilmottaisi että tunnistimessa vika ja mistä tämän saisi halviiten ja helposti??? elikkä onko se mikä on jarru polkimen alla vai mikä? muitakin ehdotuksia vioista voisi kertoa?
käytin auton vikakoodin lukulaitteessa ja ilmottaisi että tunnistimessa vika ja mistä tämän saisi halviiten ja helposti??? elikkä onko se mikä on jarru polkimen alla vai mikä? muitakin ehdotuksia vioista voisi kertoa?
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Kalibrointi mitä autosi pyytää tapahtuu siten, että painat jalkajarrun pohjaan ja vedät (et paina) käsijarrua kytkimestä päälle useamman sekunnin ajan, kunnes ilmoitus poistuu. Jos tuo on noin tehty ja homma ei toimi, niin arvaisin että tuo mainittu tunnistin olisi sen käsijarrumoottorin/asetelman sisällä. Siellä on ainakin joku tunnistin joka tunnistaa että jarru on vapautunut tai päällä. En tiedä onko tällöin muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa koko käsijarrumoottori, siihen ei saa osia erikseen. JEPC näyttää käsijarrumoottorille 7 eri osakoodia auton valmistusnron mukaan. Kannattanee varmistaa että tulee varmasti oikea. Osamyyjiä briteistä löytyy tämän foorumin Yleinen->Köpin FAQ osuudesta ja muistakin keskusteluista.juhissk kirjoitti:Joo elikkä kielen sain vaihdettua ja käskee painamaan yhtäaikaa käsi- jalka jarrua. mutta ei auta asiaan mitenkään eikä myöskään vian kuittaukset mitä big cat ehdotteli.
käytin auton vikakoodin lukulaitteessa ja ilmottaisi että tunnistimessa vika ja mistä tämän saisi halviiten ja helposti??? elikkä onko se mikä on jarru polkimen alla vai mikä? muitakin ehdotuksia vioista voisi kertoa?
Jos auto tulkitsee että käsijarru on päällä vaikkei olisikaan, niin silloin ajaminen on suhtkoht ärsyttävää kun koko ajan kuuluu hälytysääni. Tuon hälytyspiippauksen saa pois irrottamalla liittimet käsijarrun ohjausboksista. Boksi löytyy oikealta takakontista verhoilun takaa, kuten ketjussa jo kerrottiinkin. Jos jarru on jäänyt päälle, niin toisesta liittimestä pystyy vaikka hyppylangalla ajamaan moottoria laidasta laitaan jotta käsijarrun saa vapautettua. Ohjeet löytyivät muistaakseni jaguarforum.co.uk:sta tai sitten voi katsoa oikeat piuhat S-type electrical guidesta (löytyy googlettamalla).
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
skissa05 kirjoitti:Kalibrointi mitä autosi pyytää tapahtuu siten, että painat jalkajarrun pohjaan ja vedät (et paina) käsijarrua kytkimestä päälle useamman sekunnin ajan, kunnes ilmoitus poistuu. Jos tuo on noin tehty ja homma ei toimi, niin arvaisin että tuo mainittu tunnistin olisi sen käsijarrumoottorin/asetelman sisällä. Siellä on ainakin joku tunnistin joka tunnistaa että jarru on vapautunut tai päällä. En tiedä onko tällöin muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa koko käsijarrumoottori, siihen ei saa osia erikseen. JEPC näyttää käsijarrumoottorille 7 eri osakoodia auton valmistusnron mukaan. Kannattanee varmistaa että tulee varmasti oikea. Osamyyjiä briteistä löytyy tämän foorumin Yleinen->Köpin FAQ osuudesta ja muistakin keskusteluista.juhissk kirjoitti:Joo elikkä kielen sain vaihdettua ja käskee painamaan yhtäaikaa käsi- jalka jarrua. mutta ei auta asiaan mitenkään eikä myöskään vian kuittaukset mitä big cat ehdotteli.
käytin auton vikakoodin lukulaitteessa ja ilmottaisi että tunnistimessa vika ja mistä tämän saisi halviiten ja helposti??? elikkä onko se mikä on jarru polkimen alla vai mikä? muitakin ehdotuksia vioista voisi kertoa?
Jos auto tulkitsee että käsijarru on päällä vaikkei olisikaan, niin silloin ajaminen on suhtkoht ärsyttävää kun koko ajan kuuluu hälytysääni. Tuon hälytyspiippauksen saa pois irrottamalla liittimet käsijarrun ohjausboksista. Boksi löytyy oikealta takakontista verhoilun takaa, kuten ketjussa jo kerrottiinkin. Jos jarru on jäänyt päälle, niin toisesta liittimestä pystyy vaikka hyppylangalla ajamaan moottoria laidasta laitaan jotta käsijarrun saa vapautettua. Ohjeet löytyivät muistaakseni jaguarforum.co.uk:sta tai sitten voi katsoa oikeat piuhat S-type electrical guidesta (löytyy googlettamalla).
joo kalibrointia kokeiltu, ei auta asiaa. käsijarru valo vilkkuu ja samalla palaa se keltainen käsijarru häiriö valo
ja eikös jarru polkimessakin ole tunnistin joten voiko johtua siitä?
tosiaaan tuo ärsyttävä piippauskuuluu, ja boksi on vasemmalla puolella takaapäin katsottuna vararengas kotelossa, jos siis puhumme samasta ohjaus boksista?
joku voisi viellä kertoa millä nimellä alkaa briteistä osia katteleen jne.. huh kiiitos taaas!
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Tervehdys !
Kun googlettaa esim "jaguar s type electric parking brake problem" saa paljon vastaavia tapauksia esiin. Tyo sähköinen jarru on ja oli surkea tapaus lajissaan. Yksi suurin syy ja ratkaisu tähän ongelmaan on alentunut akun jännitetaso joka vaikuttaa tuohon käsijarru moduulin toimintaan siten että se sekoaa. Jos sinulla on akki varaajaa tai toista täyttä akkua niin suosittelen koittamaan vielä näennäisen halpaa konstia. Kun sinulla on täysi akku niin sitten vielä tuokerrottu jalkajarrulla jne niksi ja tämä mahdollisuus on ainakin pois suljettu. Vaikka auto käynnisttykin normaalisti ei kerro vielä akun suhdetta tähän moduuliin. Toivottavasti toimii.
Kun googlettaa esim "jaguar s type electric parking brake problem" saa paljon vastaavia tapauksia esiin. Tyo sähköinen jarru on ja oli surkea tapaus lajissaan. Yksi suurin syy ja ratkaisu tähän ongelmaan on alentunut akun jännitetaso joka vaikuttaa tuohon käsijarru moduulin toimintaan siten että se sekoaa. Jos sinulla on akki varaajaa tai toista täyttä akkua niin suosittelen koittamaan vielä näennäisen halpaa konstia. Kun sinulla on täysi akku niin sitten vielä tuokerrottu jalkajarrulla jne niksi ja tämä mahdollisuus on ainakin pois suljettu. Vaikka auto käynnisttykin normaalisti ei kerro vielä akun suhdetta tähän moduuliin. Toivottavasti toimii.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Hyvä huomio kissaeläimeltä. Unohtui, että kässärivioissa ihan ensimmäinen homma on varmistua akun kunnosta. Akun laadussa ei pidä säästää, talvella jännite taas etenkin dieseliä käynnistäessä menee helposti niin alas että tuo äly sekoaa. Tosin itsellä heikommallakin akulla kyllä kalibroinnin sai kuitenkin aina tehtyä auto käynnissä, mutta käynnistäessä kässäri helposti sekosi uudelleen. Kannattaa kuitenkin tarkistaa akku.juhissk kirjoitti:skissa05 kirjoitti:Kalibrointi mitä autosi pyytää tapahtuu siten, että painat jalkajarrun pohjaan ja vedät (et paina) käsijarrua kytkimestä päälle useamman sekunnin ajan, kunnes ilmoitus poistuu. Jos tuo on noin tehty ja homma ei toimi, niin arvaisin että tuo mainittu tunnistin olisi sen käsijarrumoottorin/asetelman sisällä. Siellä on ainakin joku tunnistin joka tunnistaa että jarru on vapautunut tai päällä. En tiedä onko tällöin muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa koko käsijarrumoottori, siihen ei saa osia erikseen. JEPC näyttää käsijarrumoottorille 7 eri osakoodia auton valmistusnron mukaan. Kannattanee varmistaa että tulee varmasti oikea. Osamyyjiä briteistä löytyy tämän foorumin Yleinen->Köpin FAQ osuudesta ja muistakin keskusteluista.juhissk kirjoitti:Joo elikkä kielen sain vaihdettua ja käskee painamaan yhtäaikaa käsi- jalka jarrua. mutta ei auta asiaan mitenkään eikä myöskään vian kuittaukset mitä big cat ehdotteli.
käytin auton vikakoodin lukulaitteessa ja ilmottaisi että tunnistimessa vika ja mistä tämän saisi halviiten ja helposti??? elikkä onko se mikä on jarru polkimen alla vai mikä? muitakin ehdotuksia vioista voisi kertoa?
Jos auto tulkitsee että käsijarru on päällä vaikkei olisikaan, niin silloin ajaminen on suhtkoht ärsyttävää kun koko ajan kuuluu hälytysääni. Tuon hälytyspiippauksen saa pois irrottamalla liittimet käsijarrun ohjausboksista. Boksi löytyy oikealta takakontista verhoilun takaa, kuten ketjussa jo kerrottiinkin. Jos jarru on jäänyt päälle, niin toisesta liittimestä pystyy vaikka hyppylangalla ajamaan moottoria laidasta laitaan jotta käsijarrun saa vapautettua. Ohjeet löytyivät muistaakseni jaguarforum.co.uk:sta tai sitten voi katsoa oikeat piuhat S-type electrical guidesta (löytyy googlettamalla).
joo kalibrointia kokeiltu, ei auta asiaa. käsijarru valo vilkkuu ja samalla palaa se keltainen käsijarru häiriö valo
ja eikös jarru polkimessakin ole tunnistin joten voiko johtua siitä?
tosiaaan tuo ärsyttävä piippauskuuluu, ja boksi on vasemmalla puolella takaapäin katsottuna vararengas kotelossa, jos siis puhumme samasta ohjaus boksista?
joku voisi viellä kertoa millä nimellä alkaa briteistä osia katteleen jne.. huh kiiitos taaas!
Jarrupolkimessa on kytkin, mutta jos vika olisi siinä niin sitten minkään joka haluaa tiedon jarrupolkimen painamisesta ei pitäisi kaiken järjen mukaan toimia (jarruvalot, vakionop säädin). Nopeasti vilkaisin electrical guidea ja ei sinne kässärin boksiin tule mitään suoraa johtoa polkimelta, vaan se saanee tiedon jarrupolkimen painamisesta scp-väylän viestillä rear electronic control modulelta johon tuo jarrupolkimen kytkin on kiinni. Varmuuden saat esim. joltain jaggekorjaamolta, mutta noin minä sen päättelisin toimivan.
Oheisen linkin perusteella voisi olettaa että sama kässärin mekaniikka/moottori kävisi kaikkiin ässiin, mutta kannattanee varmistaa valmistenrolla jos tuon joutuu ostamaan
http://britishparts.co.uk/products/9864 ... ke-C2Z3205
Ja sen kässärin ohjausboksin pitäisi kyllä olla oikeassa takalokasuojassa kiinni, löytyy verhoilun takaa. Varapyöräsyvennyksessä on käsittääkseni normaalisti parkkitutkan ja vetokoukun sähköjen boksit.
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Iltaa!
On kyllä jännä tuo akun varaustila.
Olin ajanut noin tunnin/ XF diesel.
Kaksi akkua ja lataus hyvä.
Jäin autoon kuuntelemaan paria superbiisiä tosi isolla (58) volyymilla ja jo ekan biisin aikana tuli näyttöön akun varausvaroitus ja soitin vaimeni.
Samoin sisävalo pimeni.
Kytkin uudelleen soittimen päälle matalalle volyymille ( 22 ) ja kolme biisiä soi nätisti kunnes päätin siirtyä sisätiloihin.
Sisävalo ei syttynyt edes pyynnöstä.
Nykyaikaa ettei voi jäädä valot tai soittimet päälle koska ''systeemi haistelee'' varaustilaa ja kytkee pois jotta varmasti auto käynnistyy aamulla.
Öitä!
M003 licensed to do inspections at known shippers!
On kyllä jännä tuo akun varaustila.
Olin ajanut noin tunnin/ XF diesel.
Kaksi akkua ja lataus hyvä.
Jäin autoon kuuntelemaan paria superbiisiä tosi isolla (58) volyymilla ja jo ekan biisin aikana tuli näyttöön akun varausvaroitus ja soitin vaimeni.
Samoin sisävalo pimeni.
Kytkin uudelleen soittimen päälle matalalle volyymille ( 22 ) ja kolme biisiä soi nätisti kunnes päätin siirtyä sisätiloihin.
Sisävalo ei syttynyt edes pyynnöstä.
Nykyaikaa ettei voi jäädä valot tai soittimet päälle koska ''systeemi haistelee'' varaustilaa ja kytkee pois jotta varmasti auto käynnistyy aamulla.
Öitä!
M003 licensed to do inspections at known shippers!
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Sama vika tuli autoon viikko sitten ja silloin hain autoon uuden akun kun jaguaarilla neuvoivat näin tekemään ja akun vaihdon ja kalibrointien jälkeen saatiin auto toimimaan.
mutta nyt sama vika uudella akulla joten tuskin on enään akussakaan vika
mutta nyt sama vika uudella akulla joten tuskin on enään akussakaan vika
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Mutta siinähän on polkimessa kaks kytkintä päällekkäin ja kumpikin samanlaisia?juhissk kirjoitti:skissa05 kirjoitti:juhissk kirjoitti:Joo elikkä kielen sain vaihdettua ja käskee painamaan yhtäaikaa käsi- jalka jarrua. mutta ei auta asiaan mitenkään eikä myöskään vian kuittaukset mitä big cat ehdotteli.
käytin auton vikakoodin lukulaitteessa ja ilmottaisi että tunnistimessa vika ja mistä tämän saisi halviiten ja helposti??? elikkä onko se mikä on jarru polkimen alla vai mikä? muitakin ehdotuksia vioista voisi kertoa?
joo kalibrointia kokeiltu, ei auta asiaa. käsijarru valo vilkkuu ja samalla palaa se keltainen käsijarru häiriö valo
ja eikös jarru polkimessakin ole tunnistin joten voiko johtua siitä?
tosiaaan tuo ärsyttävä piippauskuuluu, ja boksi on vasemmalla puolella takaapäin katsottuna vararengas kotelossa, jos siis puhumme samasta ohjaus boksista?
joku voisi viellä kertoa millä nimellä alkaa briteistä osia katteleen jne.. huh kiiitos taaas!
Jarrupolkimessa on kytkin, mutta jos vika olisi siinä niin sitten minkään joka haluaa tiedon jarrupolkimen painamisesta ei pitäisi kaiken järjen mukaan toimia (jarruvalot, vakionop säädin). .
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
onkohan se boksi kumpi näiistä
1.
http://aijaa.com/2q0pgK
2.
http://aijaa.com/ThVuWi
Kiitos jo valmiiksi! 2. kuva siis se mikä sijaitsee vasemmalla vararenkaan vieressä ja 1. kuva oikealla verhoilun takana.
1.
http://aijaa.com/2q0pgK
2.
http://aijaa.com/ThVuWi
Kiitos jo valmiiksi! 2. kuva siis se mikä sijaitsee vasemmalla vararenkaan vieressä ja 1. kuva oikealla verhoilun takana.
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Kuva 1 , oikealla verhouksen takana
- isompi liitin irti ja noudat aikaisempia ohjeita , ainakin minulla nollaa vian n. 2 min jälkeen
- isompi liitin irti ja noudat aikaisempia ohjeita , ainakin minulla nollaa vian n. 2 min jälkeen
S-type 2,7 Twin Turbo D -04
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Koitin liitttimen irroittamista, ja tällä kertaa oikeasta boksistabigcat kirjoitti:Kuva 1 , oikealla verhouksen takana
- isompi liitin irti ja noudat aikaisempia ohjeita , ainakin minulla nollaa vian n. 2 min jälkeen
-auto käyntiin
-liitin irti (käsijarru valo heittää vilkkumasta samoin kehotus painaa jalka-käsi jarrua)
-antaa auton käydä pari minuuttia ja liitin takaisin
- alkaa käsijarru valo vilkkumaan ja kehotus painaa jalka-käsijarrua tulee takaisin. eli ei auta millään lailla asiaan.
Samoin ei muuten toimi se vakionopeuden säädinkään.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Joulu 29, 2012 1:30 pm
- Paikkakunta: hki
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Minulla vika poistui edellisellä kerralla, kun otin akusta piuhat irti 10 min. Tänään autoa käynnistäessä (-22 astetta) systeemi taas sekosi ja jarru jumittui päälle. Pakki päälle ja pienellä voimalla väkisin irti, jonka jälkeen ajelin hiljakseen hallille sulattelemaan autoa mukavan piipityksen säestämänä. Kokeilen illalla samaa temppua uudestaan, jos nollautuisi. Viimeksi jumittui pesun jälkeen (jäässä), mutta nyt uskoisin että syy on akun varaustasosssa, kiitokset vinkistä! Webasto, kaupunkiajelu, pakkaset ja diesel ei ole hyvä yhdistelmä akulle ja tälle surullisen kuuluisalle käsijarrulle.
Ei kuitenkaan huvittaisi ottaa tästä tapaa, joten kysynkin, että voiko sähköisen käsijarrun ohittaa kokonaan? Sitähän ei tarvitse mihinkään, koska P-asennossa auto kyllä pysyy paikallaan.
Ei kuitenkaan huvittaisi ottaa tästä tapaa, joten kysynkin, että voiko sähköisen käsijarrun ohittaa kokonaan? Sitähän ei tarvitse mihinkään, koska P-asennossa auto kyllä pysyy paikallaan.
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
repelin ot. Oon teidän jarruongelmista lukenut ja Kissaeläimen kanssa puhunut. Aika hankala systeemi. Käytä kässäriä aina ja laita(ta) se kuntoon. Jos et käytä kässäri et shifteristä vaihteita päälle vaan se jumii P asentoon. Siihenkin lääke minkä Kissaeläin voi kertoa. Viat kuntoon koska Jaguaarin pitää toimia virheettömästi!
5.8 LITRE LEAPING CAT!
Early XJ-S powerd by GM
Early XJ-S powerd by GM
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Muistan erään kertoneen Bodomin Kaisankodin tapaamisessa että:
''Sähköinen käsijarru on surkea saksalainen keksintö''.
Omani on toistaiseksi toiminut.
Paitsi kerran mutta sekin taisi olla taas ''user prbl'' eli ei keltaistakaan korttia autolle siitä!
M
''Sähköinen käsijarru on surkea saksalainen keksintö''.
Omani on toistaiseksi toiminut.
Paitsi kerran mutta sekin taisi olla taas ''user prbl'' eli ei keltaistakaan korttia autolle siitä!
M
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Webasto, kaupunkiajelu ja diesel - tuo on vaikea yhtälö akun varauksen kannalta. Ylläpitolaturi ja/tai akun säännöllinen lataaminen muutoin lienee ainoa toimiva vaihtoehto.jagulissimo kirjoitti:Minulla vika poistui edellisellä kerralla, kun otin akusta piuhat irti 10 min. Tänään autoa käynnistäessä (-22 astetta) systeemi taas sekosi ja jarru jumittui päälle. Pakki päälle ja pienellä voimalla väkisin irti, jonka jälkeen ajelin hiljakseen hallille sulattelemaan autoa mukavan piipityksen säestämänä. Kokeilen illalla samaa temppua uudestaan, jos nollautuisi. Viimeksi jumittui pesun jälkeen (jäässä), mutta nyt uskoisin että syy on akun varaustasosssa, kiitokset vinkistä! Webasto, kaupunkiajelu, pakkaset ja diesel ei ole hyvä yhdistelmä akulle ja tälle surullisen kuuluisalle käsijarrulle.
Ei kuitenkaan huvittaisi ottaa tästä tapaa, joten kysynkin, että voiko sähköisen käsijarrun ohittaa kokonaan? Sitähän ei tarvitse mihinkään, koska P-asennossa auto kyllä pysyy paikallaan.
Käsijarru ei mene päälle, kun painaa ja pitää käsijarrun kytkintä pohjassa samalla kun ottaa avaimen pois virtalukosta.
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Muistutus mahdollisille ''uusille'' Webastonkäyttäjille:
Jos lämmität 30 minuuttia niin ajat 30 min.
Minulla toimi tuolla tavalla kokonaiset kaksi talvea ongelmitta.
Kunnes viimeisen kesän jälkeen lakkasi toimimasta kun oli palopesä tms tukossa.
Bosch-huolto teki alle 3 h töitä ja kuntoon tuli.
Vinkkinä lisäksi että Webastoa kannattanee käyttää kerraan pari kuussa myös kesällä.
Jos akku tyhjenee niin ei kai se heti muutu roskaksi - latausta vain?
Saako automaattisesti toimivan Webaston pois päältä jos ajaa liian lyhyttä?
Ottaa sulakkeen irti mutta jos siinä on muutakin??
M
Jos lämmität 30 minuuttia niin ajat 30 min.
Minulla toimi tuolla tavalla kokonaiset kaksi talvea ongelmitta.
Kunnes viimeisen kesän jälkeen lakkasi toimimasta kun oli palopesä tms tukossa.
Bosch-huolto teki alle 3 h töitä ja kuntoon tuli.
Vinkkinä lisäksi että Webastoa kannattanee käyttää kerraan pari kuussa myös kesällä.
Jos akku tyhjenee niin ei kai se heti muutu roskaksi - latausta vain?
Saako automaattisesti toimivan Webaston pois päältä jos ajaa liian lyhyttä?
Ottaa sulakkeen irti mutta jos siinä on muutakin??
M
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Lisää kytkentäkaavion ( S-type 2002.5 Electrical guide) ja varaosaluettelon tutkintaa - siellä jarrupolkimessa todellakin pitäisi olla kaksi kytkintä, kytkiksen mukaan toinen nimellä "brake on/off -switch" ja toinen "brake cancel -switch". Kytkiksen mukaan ovat ihan tavallisia on-off kytkimiä, niiden toiminnan tai toimimattomuuden voinee siis mitata ihan tavallisella yleismittarilla. Brake on/off-switchissä pitäisi olla vihreä liitin, josta lähtee vihreä-oranssi ja ruskea-punainen johto. Tuo on yhteydessä Engine Control Moduleen ja Rear Electronic Control Moduleen (takavalojen ohjaus tms.). Brake cancel switchissä pitäisi olla harmaa liitin, josta lähtee sininen ja valko-vihreä johto. Tämä näyttäisi olevan kiinni vain Engine Control Moduleen. Kannattaahan nuo kummatkin tarkistusmitata, jos vika kuitenkin olisi siellä. Varaosaluettelossa kytkimet ovat muuten nimellä "brake stoplamp switch" ja "speed control switch" - jälkimmäinen minusta viittaisi nimensä puolesta vakionopeudensäätimeen, se olettaisi olevan sama kuin kytkentäkaavion brake cancel switch...juhissk kirjoitti:Koitin liitttimen irroittamista, ja tällä kertaa oikeasta boksistabigcat kirjoitti:Kuva 1 , oikealla verhouksen takana
- isompi liitin irti ja noudat aikaisempia ohjeita , ainakin minulla nollaa vian n. 2 min jälkeen
-auto käyntiin
-liitin irti (käsijarru valo heittää vilkkumasta samoin kehotus painaa jalka-käsi jarrua)
-antaa auton käydä pari minuuttia ja liitin takaisin
- alkaa käsijarru valo vilkkumaan ja kehotus painaa jalka-käsijarrua tulee takaisin. eli ei auta millään lailla asiaan.
Samoin ei muuten toimi se vakionopeuden säädinkään.
Tuossa katsomassani electrical guiden versiossa ei vielä ole dieseliä, mutta ainakin V6/V8 -bensakoneiden osalta noissa kytkimissä ei ole mitään eroja. Johtojen värithän ovat toki varmaan voineet vaihdella vuosimallista toiseen, tosin oman kokemuksen pohjalta hyvin tuo 2002-5 kytkentäkaavio on ainakin omaan -05 dieseliin osunut, eroja ei ole ollut.
-----
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
XF-DS -10
XE 2.0d -16
ex.S-type 2.7D -05
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Joulu 29, 2012 1:30 pm
- Paikkakunta: hki
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
jagulissimo kirjoitti:Minulla vika poistui edellisellä kerralla, kun otin akusta piuhat irti 10 min. Tänään autoa käynnistäessä (-22 astetta) systeemi taas sekosi ja jarru jumittui päälle. Pakki päälle ja pienellä voimalla väkisin irti, jonka jälkeen ajelin hiljakseen hallille sulattelemaan autoa mukavan piipityksen säestämänä. Kokeilen illalla samaa temppua uudestaan, jos nollautuisi. Viimeksi jumittui pesun jälkeen (jäässä), mutta nyt uskoisin että syy on akun varaustasosssa, kiitokset vinkistä! Webasto, kaupunkiajelu, pakkaset ja diesel ei ole hyvä yhdistelmä akulle ja tälle surullisen kuuluisalle käsijarrulle.
Ei kuitenkaan huvittaisi ottaa tästä tapaa, joten kysynkin, että voiko sähköisen käsijarrun ohittaa kokonaan? Sitähän ei tarvitse mihinkään, koska P-asennossa auto kyllä pysyy paikallaan.
No niin. Kokeilin päivän päätteeksi seuraavia, toivottavasti apua jollekin:
1. Startata normaalisti -> vika ei (tietenkään) ollut poistunut
2. Akun kenkä irti 10 min. -> vika ei poistunut
3. Käsijarrun ohjainboksista valkoinen liitin irti aiemmin mainittujen ohjeiden mukaan -> vika poistui, mutta laittaessani kepin P-asentoon uudelleen vika uusiutui
4. Kokeilin vielä kerran valkoisen liittimen irroitttamista, mutta tällä kertaa sammutin auton ennen kuin laitoin liittimen kiinni -> auto käyntiin ja vika ei ole palannut sittemmin.
On tosiaan tiedossa tuo webaston "ajat yhtä kauan kuin käytät" -periaate, mutta kyllä meinaa silti olla kovilla akku. Ylläpitolaturi lähti hankintalistalle. Olisiko suosituksia / kokemuksia tarjolla?
edit: kirotusvirheet. Ja tulipa muuten testattua tuokin, että käsijarrun pakkokäytön voi myös ohittaa. Kiitokset vinkistä!
Jaguar S-type 2.7D -05
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Kävin läpi nuo käsijarrun resetoinnit, akunvaihdot yms. viime talvena.
Apu oli aina hetkellinen mutta vika palasi aina. Yleensä seuraavalla kovemmalla pakkasella.
Lopulta käsijarrun moottori vaihdettiin ja sen jälkeen ei ongelmia ole ollut.
Kannattaa varmaan jo alkaa uutta moottoria laittamaan.ä
Itsellä alkoi ainakin jo nolottaa nuo pakkasaamun resetointihommat
Apu oli aina hetkellinen mutta vika palasi aina. Yleensä seuraavalla kovemmalla pakkasella.
Lopulta käsijarrun moottori vaihdettiin ja sen jälkeen ei ongelmia ole ollut.
Kannattaa varmaan jo alkaa uutta moottoria laittamaan.ä
Itsellä alkoi ainakin jo nolottaa nuo pakkasaamun resetointihommat
t. Esko S-Type
Jaguar XF 4.2 V8 Premium Luxury 2008
Ex: Jaguar S-Type 4.2 V8 Executive 2003
Ex: Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive 2000
Jaguar XF 4.2 V8 Premium Luxury 2008
Ex: Jaguar S-Type 4.2 V8 Executive 2003
Ex: Jaguar S-Type 3.0 V6 Executive 2000
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Meikäläisellekin kävi niin, että S-Typessä akun kengän irotuksen jälkeen käsijarru oli päällä ja pysyi. Meinasi jo iskeä epätoivo. Mutta kuten melkein aina, apu löytyi netistä googlettamalla. Tuo ohje on mainittu jo edellä tässä threadissä. Ja kappas kummaa, ohje tuohon "jarru päällä akun irrotuksen jälkeen" ongelmaan löytyy ohje myös S-Typen omistajan käsikirjasta, eli "yhtä aikaa jalkajarrua ja sähköisen pysäköintijarrun vipua". Mutta eihän tosi mies lue ohjekirjoja
Jos haluaa, että pysäköintijarru ei kytkeydy automaattisesti, sen voi edellä esitetyn ohjeen lisäksi poistaa käytöstä myös diagnoosilaitteen avulla. Eli sen jälkeen jarru on kytkettävä päälle aina oma aloitteisesti. Yhtä lailla voi ohjelmoida pois ovein automaattisen lukituksen liikkeelle lähdettäessä. Ja on siellä julmettu määrä asetuksia mitä voi muuttaa, etenkin "security"-osatolla. Ja valot voi valiota kytekytymään skandinaavisella tavalla tai niin että valot pitää aina itse kytkeä.
Jos haluaa, että pysäköintijarru ei kytkeydy automaattisesti, sen voi edellä esitetyn ohjeen lisäksi poistaa käytöstä myös diagnoosilaitteen avulla. Eli sen jälkeen jarru on kytkettävä päälle aina oma aloitteisesti. Yhtä lailla voi ohjelmoida pois ovein automaattisen lukituksen liikkeelle lähdettäessä. Ja on siellä julmettu määrä asetuksia mitä voi muuttaa, etenkin "security"-osatolla. Ja valot voi valiota kytekytymään skandinaavisella tavalla tai niin että valot pitää aina itse kytkeä.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Ahh. Kiitos hyvistä vinkeistä. Jäi töihin lähtemättä kun Kissa ei halunnukkaan lähteä liikenteeseen. Jarruhäiriö, käsijarru ei kytkeydy -teksti pamahti aamulla näyttöön. Iltapäivällä uusinta ja sama teksti, ei siis ole jäässäkään. Valkoinen plugi irti ja hetken päästä uudelleen ja johan lähti skulaamaan. Tästä lähtiin taidan tälläisillä keleillä käyttää tuota käsijarrutonta sammutusta. Kiitos vinkistä !
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Tuon käkkärin automaattikytkennän saa SDD:llä pois käytöstä.
Jos kiinnostaa ja olet treen lähistöllä niin pistä yv:tä.
Jos kiinnostaa ja olet treen lähistöllä niin pistä yv:tä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
itse ainakin toimin kässärin kanssa niin painan käsijarru vipua alas samaan aikaan kun otan avaimen pois ei mene käsijarru päälle
kerran oli takajarrusatula jumissa ja siitä häiriö hävisi kun satula vaihdettiin
kerran oli takajarrusatula jumissa ja siitä häiriö hävisi kun satula vaihdettiin
ex S-type v8 03
ex S-type v8 sport
XJ 8
ex S-type v8 sport
XJ 8
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Yksi syy vaihteistojen häiriöihin on se että auto jää vaihteenpäälle makaamaan kun käsijarrua ei käytetä. Itse käytän aina käbbäriä.S-V8 kirjoitti:itse ainakin toimin kässärin kanssa niin painan käsijarru vipua alas samaan aikaan kun otan avaimen pois ei mene käsijarru päälle
kerran oli takajarrusatula jumissa ja siitä häiriö hävisi kun satula vaihdettiin
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Rasittaahan se "parkkipinniä" jos auto on pysäköity mäkeen, ei kait se muuta kuitenkaan aiheuta?kissaeläin kirjoitti:Yksi syy vaihteistojen häiriöihin on se että auto jää vaihteenpäälle makaamaan kun käsijarrua ei käytetä. Itse käytän aina käbbäriä.S-V8 kirjoitti:itse ainakin toimin kässärin kanssa niin painan käsijarru vipua alas samaan aikaan kun otan avaimen pois ei mene käsijarru päälle
kerran oli takajarrusatula jumissa ja siitä häiriö hävisi kun satula vaihdettiin
Mutta kyllä kannatan ehdottomasti käkkärin käyttöä.
Naapurin ässään juuri vaihdettiin käkkärin moottori kun oli "mato" ruostunut yhdestä kohtaa pilalle.
Kotelon tiiviste oli falskannut ja kun ei sitä oltu käytetty niin pilalle oli mennyt.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Piru, nyt se tais moottori kärytä lopullisesti. Ei jostain syystä lähde kiristämään, liekkö sitten satuloissa töhnää. Kuukauden verran pysäköin ilman käppäriä tasaiselle ja yksi aamu kiireessä erehdyin mäkeen jättämään käsijarrulle ja samantien "Käsijarru häiriö". Mistähän noita moottoreita saisi "edukkaasti"? Briteistä katselin ja jotain 250-300€ välimaastoon jäisi hinta.
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Ota akun kenkä irti ja laita takaisin niin se nollaa käsijarrusysteemin. Kokeile tuon jälkeen uudestaan toimiiko kun "kahvasta" vetää. Radion koodia sitten kyselee.kom4 kirjoitti:Piru, nyt se tais moottori kärytä lopullisesti. Ei jostain syystä lähde kiristämään, liekkö sitten satuloissa töhnää. Kuukauden verran pysäköin ilman käppäriä tasaiselle ja yksi aamu kiireessä erehdyin mäkeen jättämään käsijarrulle ja samantien "Käsijarru häiriö". Mistähän noita moottoreita saisi "edukkaasti"? Briteistä katselin ja jotain 250-300€ välimaastoon jäisi hinta.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Pari kertaa tuon tehnyt ja myös siitä ohjainboxin perästä ottanut kaapelin irti. Lueskelin ulkomaan foorumeita ja epäileevät myös satuloiden likaisuutta. Pitää joku päivä purkaa takasatulat osiin ja katsoa mitä se on syöny. Moottori kuitenkin "naksuu" joten ei se ihan kuollut voi olla.s1jviita kirjoitti:Ota akun kenkä irti ja laita takaisin niin se nollaa käsijarrusysteemin. Kokeile tuon jälkeen uudestaan toimiiko kun "kahvasta" vetää. Radion koodia sitten kyselee.kom4 kirjoitti:Piru, nyt se tais moottori kärytä lopullisesti. Ei jostain syystä lähde kiristämään, liekkö sitten satuloissa töhnää. Kuukauden verran pysäköin ilman käppäriä tasaiselle ja yksi aamu kiireessä erehdyin mäkeen jättämään käsijarrulle ja samantien "Käsijarru häiriö". Mistähän noita moottoreita saisi "edukkaasti"? Briteistä katselin ja jotain 250-300€ välimaastoon jäisi hinta.
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Naksuminen johtuu todennäköisesti siitä että "matoruuvi" "hyppii hampaalla" eli on kypsä (toivottavasti olen väärässä).
Noita ei saa erikseen joten meneen koko moottori vaihtoon, joku näppärä voisi tuollaisen madon kyllä "sorvata" tms..
Normaalitilanteessa tuo ei pidä naksunaa, vain vaimean surahduksen.
Noita ei saa erikseen joten meneen koko moottori vaihtoon, joku näppärä voisi tuollaisen madon kyllä "sorvata" tms..
Normaalitilanteessa tuo ei pidä naksunaa, vain vaimean surahduksen.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Juuri näin ja uudempi versio on jo metallimadolla, joka luonnollisesti on kestävämpi. Jos joudut takasatulat uusimaan niin varaosaliikkeet tarjoavat väärät satulat jostain syystä, S-type diesel mallissa on samat satulat kuin XF:ssä:JMSC kirjoitti:Naksuminen johtuu todennäköisesti siitä että "matoruuvi" "hyppii hampaalla" eli on kypsä (toivottavasti olen väärässä).
Noita ei saa erikseen joten meneen koko moottori vaihtoon, joku näppärä voisi tuollaisen madon kyllä "sorvata" tms..
Normaalitilanteessa tuo ei pidä naksunaa, vain vaimean surahduksen.
LH: C2C41568
RH: C2C41567
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Vanhemmassakin mato on metallia mutta olikohan se päässä oleva ratas oli jotain muovia.
Yhdessä oli vastaavat oireet ja ongelma oli ruostunut matoruuvi joka sitten ei enää pidä.
Toinen napsumisen aiheuttaja voi olla se että tuo on yli tai alikiristynyt eikä se mutteri ole enää madon kierteillä (tuon pystyy ajamaan yli/ali) jos ei ole vaijeri kiinni tai se on löystynyt.
Madon päässän on seuraavat tekstit jos vaikka joku löytäisi noita irrallaan (harvemmin vika on itse moottorissa). MC-203 5757-PE 4
Yhdessä oli vastaavat oireet ja ongelma oli ruostunut matoruuvi joka sitten ei enää pidä.
Toinen napsumisen aiheuttaja voi olla se että tuo on yli tai alikiristynyt eikä se mutteri ole enää madon kierteillä (tuon pystyy ajamaan yli/ali) jos ei ole vaijeri kiinni tai se on löystynyt.
Madon päässän on seuraavat tekstit jos vaikka joku löytäisi noita irrallaan (harvemmin vika on itse moottorissa). MC-203 5757-PE 4
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Tosiaan juu kirjoitin väärin tuosta madosta kun tarkoitin sitä madossa liikkuvaa osaa, mikä vanhemmassa on valkoista muovia ja jos vaijerit tai satulat jumittaa niin se hajoaa.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Kyllä se madon "mutterikin" on vanhemmissakin metallia (tämä tieto toki vain yhden 2002.5 vm. puretun perusteella).
Suurimpana ongelmana pidän tuota kotelointia jonka tiiviste alkaa vääjäämättä vuotamaan (pitäisi vaimon auton käkkärin "matolaatikkoon" kokeilla plastidippausta) ja suolavesi tuhoaa tuon madon.
Suurimpana ongelmana pidän tuota kotelointia jonka tiiviste alkaa vääjäämättä vuotamaan (pitäisi vaimon auton käkkärin "matolaatikkoon" kokeilla plastidippausta) ja suolavesi tuhoaa tuon madon.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Noihin oli kampanja, jossa takuuaikana ne vaihdettiin uuteen versioon eli oli sitten tehty tuo siihen purettuun.JMSC kirjoitti:Kyllä se madon "mutterikin" on vanhemmissakin metallia (tämä tieto toki vain yhden 2002.5 vm. puretun perusteella).
Suurimpana ongelmana pidän tuota kotelointia jonka tiiviste alkaa vääjäämättä vuotamaan (pitäisi vaimon auton käkkärin "matolaatikkoon" kokeilla plastidippausta) ja suolavesi tuhoaa tuon madon.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Oisko kellään fotoa tuosta? Ei leimamiehelle kelvannut P-asennossa toimiva "käsijarru", joten pakko se on korjata. Mitä kautta se moottori tulis helpoiten pois sieltä kolostaan? Apurunko irti? Eihän? Pliiss1jviita kirjoitti:Noihin oli kampanja, jossa takuuaikana ne vaihdettiin uuteen versioon eli oli sitten tehty tuo siihen purettuun.JMSC kirjoitti:Kyllä se madon "mutterikin" on vanhemmissakin metallia (tämä tieto toki vain yhden 2002.5 vm. puretun perusteella).
Suurimpana ongelmana pidän tuota kotelointia jonka tiiviste alkaa vääjäämättä vuotamaan (pitäisi vaimon auton käkkärin "matolaatikkoon" kokeilla plastidippausta) ja suolavesi tuhoaa tuon madon.
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Katson jos löydä kuvia tuosta naapurin käkkärinvaihdosta.
Perää kun pudottaa vähän niin pääsee moottorin vaihtamaan.
Korjaamolla about 1h homma.
Hyvä ettei leimamies lähtenyt "kokeilemaan" tuota P "käsijarrua"
Perää kun pudottaa vähän niin pääsee moottorin vaihtamaan.
Korjaamolla about 1h homma.
Hyvä ettei leimamies lähtenyt "kokeilemaan" tuota P "käsijarrua"
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Ei perää tarvitse pudottaa vaan apurunkoa laskee alaspäin niin, että isot pultit vielä pysyvät kierteellä niin sen moottorin pystyy vaihtaan tuon avulla.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa
http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
No kumpi nyt on sitten helpompi, eihän tuota perää siis tarvitse pois otta vaan laskea hieman.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Okei, tämä helpotti kummasti omaa intoa rueta tekemään. Kiitos !
S-Type R, Sierra v8, Ranger
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Pomppasi katsastuksessa oikeanpuolen seisontajarrusta.
Ei virheilmoituksia, jarru vaan tehoton.
Herkistelin jumittuneen jarrun, mutta nyt tulee vikailmoitus seisontajarruhäiriöstä.
Tein resetoinnit. Kun auto pyytää painamaan jarrua ja laittamaan seisontajarrun päälle jarrut toimivat molemmissa pyörissä,
mutta kun laittaa seisontajarrun uudelleen päälle vikailmoitus palaa.
Olisko ideaa mitä tehdä seuraavaksi?
Ei virheilmoituksia, jarru vaan tehoton.
Herkistelin jumittuneen jarrun, mutta nyt tulee vikailmoitus seisontajarruhäiriöstä.
Tein resetoinnit. Kun auto pyytää painamaan jarrua ja laittamaan seisontajarrun päälle jarrut toimivat molemmissa pyörissä,
mutta kun laittaa seisontajarrun uudelleen päälle vikailmoitus palaa.
Olisko ideaa mitä tehdä seuraavaksi?
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: La Tammi 17, 2015 9:18 pm
- Paikkakunta: Tampere
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Meni kalibrointi lopulta perille.
Jäi mietityttämään, että olisiko vika tullut akunvaihdon yhteydessä autocenterillä...
Jos eivät viitsineet/osanneet kalibrointia?
Jäi mietityttämään, että olisiko vika tullut akunvaihdon yhteydessä autocenterillä...
Jos eivät viitsineet/osanneet kalibrointia?
X-type 2.0d estate 2004
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 3.0A 2000
EX S-type 2,7d 2005
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Eilen purin moottorin pois paikaltaan ja tänään avasin kuoret. Ei ollut ihan tunnin homma. Naama mustana, sormet verille, monta mustelmaa ja monta ruskeaa jaffaa myöhemmin sain irtoomaan. Ei ollutkaan niin helppo kun oli kuskin puolelta jumahtanut pultit kiinni joten toiselta puolen jouduin laskemaan lähes maahan asti peräpaketin.
Voisiko tässä olla syy toimimattomuuteen? Tuo mutteri oli irtaallaan kotelossaan. Näkyviä vammoja ei näy missään eikä myöskään hapetusta ollenkaan. Edellinen omistaja sanoi joskus tehneensä käsijarrurempan tähän. Sähköä en ole uskaltanut antaa perään jos se tarvii tuon ohjainboxin ohjaamaan. Kiererosa ei pyöri sormin eikä työkaluinkaan, joten moottori vaikuttaisi olevan jotenkin järjissään. Mittaristoon tulee "käsijarru ei kiristä" tjsp.
Tuo tanko näyttäisi olevan lähes standardi trapetsi kierre joten muttereita löytää kun vain etsii. Tässä on metallia ja hyvässä iskussa.
Voisiko tässä olla syy toimimattomuuteen? Tuo mutteri oli irtaallaan kotelossaan. Näkyviä vammoja ei näy missään eikä myöskään hapetusta ollenkaan. Edellinen omistaja sanoi joskus tehneensä käsijarrurempan tähän. Sähköä en ole uskaltanut antaa perään jos se tarvii tuon ohjainboxin ohjaamaan. Kiererosa ei pyöri sormin eikä työkaluinkaan, joten moottori vaikuttaisi olevan jotenkin järjissään. Mittaristoon tulee "käsijarru ei kiristä" tjsp.
Tuo tanko näyttäisi olevan lähes standardi trapetsi kierre joten muttereita löytää kun vain etsii. Tässä on metallia ja hyvässä iskussa.
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Joo mato näyttää hyvältä tuo "mutteri" on päässyt menemään yli eikä palaudu enää hampaalle paikallaan vaan täytyy purettuna laittaa paikalleen ja sitten vaan kasaan. Sillä oletuksella että mutterin kierteet ovat tallessa.
Tuliko vika yllättäen vai onko ollut aina?
Vaikuttaa siltä että tuota on ajettu laitaan vaijerit irti, silloin voi hypätä yli.
Mistähän noita trapetsiruuveja vois etsiä?
Se ratas on "yhtä pakettia" tuon madon kanssa.
Olis yksi muuten ehjä mutta madosta on kadonnut kierteet keskeltä.
Tuliko vika yllättäen vai onko ollut aina?
Vaikuttaa siltä että tuota on ajettu laitaan vaijerit irti, silloin voi hypätä yli.
Mistähän noita trapetsiruuveja vois etsiä?
Se ratas on "yhtä pakettia" tuon madon kanssa.
Olis yksi muuten ehjä mutta madosta on kadonnut kierteet keskeltä.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Eli siis ratas on ehjä kerta on yhtä puuta. Ei nimittäin sormin saanut pyöritettyä. Pitääpä huomenna läjätä uusiksi. Varmaan puoleen väliin mutteri ja takaisin paikalleen? Minulla ollessa 3 kertaa jumittanut käsijarrun ja pari kuukautta sitten teki viimeisen elonmerkin. Toivotaan, että lähtee taas jekkasemaan ja saa "puhtain" paperein takaisin liikenteeseen.
Noita trapetseja varmasti löytää koneistamoilta. Kysyn veljeltä kunhan saan kiinni, että mistä työpaikka niitä tilaa. Löytyy vaikka minkä sorttisia.
Noita trapetseja varmasti löytää koneistamoilta. Kysyn veljeltä kunhan saan kiinni, että mistä työpaikka niitä tilaa. Löytyy vaikka minkä sorttisia.
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Laita mutteri lähelle "auki" asentoa että riittää jarruvaijerit, ellet sitten laita ensin "sähköihin" ja aja diagnostiikkasoftalla huolto asentoon.
Koita saatko madon pyörimään varovasti vaikka akkukoneella, se ratas on eri materiaalia kuin mato.
Se pitäisi saada kyllä pyörimään eikä varovainen pyöritys riko mitään ellei ole valmiiksi rikki.
Äläkä missään tapauksessa vedä käsijarru"kahvasta" ennen kuin vaijerit on kiinni jarruissa!
Kuvasta näyttäis puuttuvan madon yläpään kumistoppari, samanlainen kuin tuolla madon juurella.
Oliko tallella vai onko hukkunut, voi olla syy miksi on päässyt pois paikaltaan.
Koita saatko madon pyörimään varovasti vaikka akkukoneella, se ratas on eri materiaalia kuin mato.
Se pitäisi saada kyllä pyörimään eikä varovainen pyöritys riko mitään ellei ole valmiiksi rikki.
Äläkä missään tapauksessa vedä käsijarru"kahvasta" ennen kuin vaijerit on kiinni jarruissa!
Kuvasta näyttäis puuttuvan madon yläpään kumistoppari, samanlainen kuin tuolla madon juurella.
Oliko tallella vai onko hukkunut, voi olla syy miksi on päässyt pois paikaltaan.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Joku kumi sieltä pyörähti pois kun avasin. Ei ollut kovinkaan tiukka sovitteinen kun kokeilin tuohon kierteen päähän. Täytynee tehdä jokin purukumi patentti siihen väliin. Onhan tässä aikaa taas. Tänään menis jatkoaikaleima umpeen, mutta kelin päättäjällä on minua vastaan jotain, joten jäi sekin sitten viikonlopulle. No, käytetään paremmalla konttorilla sitten hakemassa leima ilman turhia kitinöitä.
S-Type R, Sierra v8, Ranger
Re: Jaguar s-type 2.7 diesel käsijarru häiriö
Muistelisin ettei sen kuulukkaan olla tiukka, muistaakseni se ei pääse pois paikaltaan kun paketti on koottu.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP