ohjaustehostin teki lakon

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
janbo
Viestit: 25
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 10:47 am
Paikkakunta: vantaa

ohjaustehostin teki lakon

Viesti Kirjoittaja janbo »

eilen illalla moottoritieltä pois liityessäni totesin ratin kääntämisen vaativan voimaa oikein kunnolla. parkkipaikalta lähtiessä toimi normaalisti. oli kiva ajella helsingin keskustassa ilman tehostinta. säiliössä on öljyä. onkohan ohjaustehostimen pumppu sanonut sopimuksen irti. lähden kyllä samantien tutkimaan asiaa, mutta jos ideoita löytyy niin niitä otetaan vastaan mielellään. :?
Xf 2.7d -09

ex - xj8 3.2 -99
ex -xj40 3.6 -88
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Kuulostaa kovasti siltä että pumppu saavutti finaalin.
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
janbo
Viestit: 25
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 10:47 am
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja janbo »

väliaika tietoja. näyttää siltä että pumppu toimii kuitenkin jonkin verran koska neste näyttää kiertävän säiliössä. eihän sekään itsekseen kierrä. jatkan ihmettelyä.
Xf 2.7d -09

ex - xj8 3.2 -99
ex -xj40 3.6 -88
HEE
Viestit: 134
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:11 am

Re: ohjaustehostin teki lakon

Viesti Kirjoittaja HEE »

janbo kirjoitti:eilen illalla moottoritieltä pois liityessäni totesin ratin kääntämisen vaativan voimaa oikein kunnolla. parkkipaikalta lähtiessä toimi normaalisti. oli kiva ajella helsingin keskustassa ilman tehostinta. säiliössä on öljyä. onkohan ohjaustehostimen pumppu sanonut sopimuksen irti. lähden kyllä samantien tutkimaan asiaa, mutta jos ideoita löytyy niin niitä otetaan vastaan mielellään. :?
Meillä on nyt hivenen erilainen hydraulijärjestelmä, mutta itselläni oli taannoin vähän samaa vaivaa. Se johtui haljenneesta hydrauliletkun haarakappaleesta.
Omassani letku nestesäiliöltä jakaantuu kahteen vähän matkan päässä. Tämä haara oli siis lohjennut salakavalasti alapuolelta ja rattia käänneetäessä nestettä roiskui ulos tästä halkeamasta sen sijaan että se kaikki olisi mennyt tehostimelle asti. Tästä oli seurauksena heikentynyt tehostimen teho, höystettynä kummallisella "jurahtelevalla" äänellä kun rattia käänsi nopeasti.
HEE
Viestit: 134
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 8:11 am

itse itseäni täydentäen

Viesti Kirjoittaja HEE »

Onhan tässä vielä toinenkin todennäköinen syy: ohjaustehostin itsessään on hajonnut / kulunut.
Lukemani mukaan se taitaa olla sen verran kulutustavaraa että se menee jossain vaiheessa joka tapauksessa rikki.
Muistelisin että siihen saa jotain korjaussarjaa, mutta valmiiksi kunnostettujakin löytyy.
janbo
Viestit: 25
Liittynyt: To Huhti 21, 2005 10:47 am
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja janbo »

nyt tuli sitten tutustuttua tuon pumpun sielunelämään ja löytyhän sieltä sitten se vikakin, kun sai sen pumpun käteen sieltä konehuoneesta. eli pumppu itsessään oli aivan ehjä, mutta ohivirtausventtiili oli jumittunut auki.(se venttiili joka pitää sitä sirinää kun renkaat kääntää ääriasentoon). se lähti liikkumaan pienen kopistelun jälkeen. ja nyt pelaa taas entiseen malliin. uusi pumppu olisi maahantuojalla maksanut 580eur ja oli luonnollisesti tilaustavaraa.
Xf 2.7d -09

ex - xj8 3.2 -99
ex -xj40 3.6 -88
Avatar
Safre
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 2:25 am
Paikkakunta: Hude
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Safre »

janbo kirjoitti:
..... uusi pumppu olisi maahantuojalla maksanut 580eur ja oli luonnollisesti tilaustavaraa.
kas kummaa, eihän niitä varastossa tuolla hintaa kannata pitää..
joku saattaa vaikka ostaa semmoisen :P
Ex. XJ6 4.2-71, XJ-6 4.0 -92
Vastaa Viestiin