ohjaustehostin teki lakon
ohjaustehostin teki lakon
eilen illalla moottoritieltä pois liityessäni totesin ratin kääntämisen vaativan voimaa oikein kunnolla. parkkipaikalta lähtiessä toimi normaalisti. oli kiva ajella helsingin keskustassa ilman tehostinta. säiliössä on öljyä. onkohan ohjaustehostimen pumppu sanonut sopimuksen irti. lähden kyllä samantien tutkimaan asiaa, mutta jos ideoita löytyy niin niitä otetaan vastaan mielellään.
Xf 2.7d -09
ex - xj8 3.2 -99
ex -xj40 3.6 -88
ex - xj8 3.2 -99
ex -xj40 3.6 -88
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Re: ohjaustehostin teki lakon
Meillä on nyt hivenen erilainen hydraulijärjestelmä, mutta itselläni oli taannoin vähän samaa vaivaa. Se johtui haljenneesta hydrauliletkun haarakappaleesta.janbo kirjoitti:eilen illalla moottoritieltä pois liityessäni totesin ratin kääntämisen vaativan voimaa oikein kunnolla. parkkipaikalta lähtiessä toimi normaalisti. oli kiva ajella helsingin keskustassa ilman tehostinta. säiliössä on öljyä. onkohan ohjaustehostimen pumppu sanonut sopimuksen irti. lähden kyllä samantien tutkimaan asiaa, mutta jos ideoita löytyy niin niitä otetaan vastaan mielellään. :?
Omassani letku nestesäiliöltä jakaantuu kahteen vähän matkan päässä. Tämä haara oli siis lohjennut salakavalasti alapuolelta ja rattia käänneetäessä nestettä roiskui ulos tästä halkeamasta sen sijaan että se kaikki olisi mennyt tehostimelle asti. Tästä oli seurauksena heikentynyt tehostimen teho, höystettynä kummallisella "jurahtelevalla" äänellä kun rattia käänsi nopeasti.
itse itseäni täydentäen
Onhan tässä vielä toinenkin todennäköinen syy: ohjaustehostin itsessään on hajonnut / kulunut.
Lukemani mukaan se taitaa olla sen verran kulutustavaraa että se menee jossain vaiheessa joka tapauksessa rikki.
Muistelisin että siihen saa jotain korjaussarjaa, mutta valmiiksi kunnostettujakin löytyy.
Lukemani mukaan se taitaa olla sen verran kulutustavaraa että se menee jossain vaiheessa joka tapauksessa rikki.
Muistelisin että siihen saa jotain korjaussarjaa, mutta valmiiksi kunnostettujakin löytyy.
nyt tuli sitten tutustuttua tuon pumpun sielunelämään ja löytyhän sieltä sitten se vikakin, kun sai sen pumpun käteen sieltä konehuoneesta. eli pumppu itsessään oli aivan ehjä, mutta ohivirtausventtiili oli jumittunut auki.(se venttiili joka pitää sitä sirinää kun renkaat kääntää ääriasentoon). se lähti liikkumaan pienen kopistelun jälkeen. ja nyt pelaa taas entiseen malliin. uusi pumppu olisi maahantuojalla maksanut 580eur ja oli luonnollisesti tilaustavaraa.
Xf 2.7d -09
ex - xj8 3.2 -99
ex -xj40 3.6 -88
ex - xj8 3.2 -99
ex -xj40 3.6 -88