Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Morjens!
Nelivuotiaan X-typen ajotietokone on alusta asti ilmoittanut huoltotarpeesta n. 10 - 12 tuhannen km:n välein, vaikka huoltovälin pitäisi ohjekirjan mukaan olla 20.000 km. Ajamiseni ovat enimmäkseen lyhyehköjä kaupunkireissuja, pidempiä ajan satunnaisesti, joten olen huollattanut X:n ajotietokoneen pyyntöjen mukaan.
Viime viikolla kissa ilmoitteli jälleen, että "huollettava 2300 km päästä" ja näytti keltaista merkkivaloa. Tänään - ilman eri varoitusta - merkkivalo muuttui punaiseksi ja ilmoitus muotoon "huoltotarve".
Onko huoltotarpeen merkkivalolla oikeasti merkitystä ajamisen kannalta? Voinko huoletta tehdä pakollisen 700 km:n reissun ennen kuin pääsen viemään kissan seuraavaan määräaikaishuoltoon? Vai onko riskinä, että Jagge jättää minut tien päälle?
Nelivuotiaan X-typen ajotietokone on alusta asti ilmoittanut huoltotarpeesta n. 10 - 12 tuhannen km:n välein, vaikka huoltovälin pitäisi ohjekirjan mukaan olla 20.000 km. Ajamiseni ovat enimmäkseen lyhyehköjä kaupunkireissuja, pidempiä ajan satunnaisesti, joten olen huollattanut X:n ajotietokoneen pyyntöjen mukaan.
Viime viikolla kissa ilmoitteli jälleen, että "huollettava 2300 km päästä" ja näytti keltaista merkkivaloa. Tänään - ilman eri varoitusta - merkkivalo muuttui punaiseksi ja ilmoitus muotoon "huoltotarve".
Onko huoltotarpeen merkkivalolla oikeasti merkitystä ajamisen kannalta? Voinko huoletta tehdä pakollisen 700 km:n reissun ennen kuin pääsen viemään kissan seuraavaan määräaikaishuoltoon? Vai onko riskinä, että Jagge jättää minut tien päälle?
X-type 2.2D 2009
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Tervehdys !
Näin yleisesti voisin sanoa sen kummemmin x:n sielunelämää tuntematta, että varoitukset on lähinnä kehoituksia ja ei se auton meno lopu vaikka et juuri silloin sitä huollattaisi. Tietysti jos jotain nyt selkeästi olisi mennyt rikki niin asia olisi tietysti eri. Voi olla että siellä on joku vika tietokoneessa jos ilmoittaa jo nyt huollosta mikäli äsken oli vielä ajoa jäljellä. Itse kyllä vaihdattaisin öljyt aina 10 tuhannen välein niinkuin olet tehnytkin ilmeisesti koska tuo 20 tuhatta kuulostaa aika pitkältä nykyöljyillekin.
Mielestäni voit ihan huoletta ajaa tuon reissun ilman mitään ongelmia. Se huoltovalo jää varmaan palamaan vaan ennenkuin sen sitten poistaa huollon yhteydessä mekaanikko.
Näin yleisesti voisin sanoa sen kummemmin x:n sielunelämää tuntematta, että varoitukset on lähinnä kehoituksia ja ei se auton meno lopu vaikka et juuri silloin sitä huollattaisi. Tietysti jos jotain nyt selkeästi olisi mennyt rikki niin asia olisi tietysti eri. Voi olla että siellä on joku vika tietokoneessa jos ilmoittaa jo nyt huollosta mikäli äsken oli vielä ajoa jäljellä. Itse kyllä vaihdattaisin öljyt aina 10 tuhannen välein niinkuin olet tehnytkin ilmeisesti koska tuo 20 tuhatta kuulostaa aika pitkältä nykyöljyillekin.
Mielestäni voit ihan huoletta ajaa tuon reissun ilman mitään ongelmia. Se huoltovalo jää varmaan palamaan vaan ennenkuin sen sitten poistaa huollon yhteydessä mekaanikko.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
TSau!
Näkisin että se toivoo että ylipian annat rahaasi pois ja viet auton jonnekin jossa joku erikoistaidoillaan nollaa sen.
Täällä yhdellä autolla nyt sama tilanne:
Huolto-ohjelman mukaan 30tkm tehty reilut vuosi sitten. Nyt herjaa ja toivoo vuosihuoltoon.
Vielä 6000km jäljellä 60tkm huoltoon. Odotellaan ja ihmetellään valoa! On muuten ruotsalainen!
XF sen sijaan nyt 45tkm mittarissa ja 7000km kunnes 52tks huoltoon. Ei vilku valot - vielä.
Hyviä nuo nykyöljyt..... Taisinkin lorauttaa öljy(kattis)keisarin ihmemönjää joukkoon - tai sitten en!
Tänään oli hyvä keikka Turkkuseen, 400km liukasta mutta mukavaa!
Näkisin että se toivoo että ylipian annat rahaasi pois ja viet auton jonnekin jossa joku erikoistaidoillaan nollaa sen.
Täällä yhdellä autolla nyt sama tilanne:
Huolto-ohjelman mukaan 30tkm tehty reilut vuosi sitten. Nyt herjaa ja toivoo vuosihuoltoon.
Vielä 6000km jäljellä 60tkm huoltoon. Odotellaan ja ihmetellään valoa! On muuten ruotsalainen!
XF sen sijaan nyt 45tkm mittarissa ja 7000km kunnes 52tks huoltoon. Ei vilku valot - vielä.
Hyviä nuo nykyöljyt..... Taisinkin lorauttaa öljy(kattis)keisarin ihmemönjää joukkoon - tai sitten en!
Tänään oli hyvä keikka Turkkuseen, 400km liukasta mutta mukavaa!
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Kiitoksia tietäjille, näin olin itsekin vähän ajatellut vaikka en kissojen enkä muidenkaan kulkupelien tekniikasta mitään ymmärrä. Torstaina testataan, sitten nähdään.
X-type 2.2D 2009
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
OT:nä, olen vain kerran nähnyt turun motarilla valkoisen äxän ja se oli aika pommikuntoinen, monesti miettinyt että varmasti sopii tuo väri hyvin autoon Muutenkin valkoisia S:iä ja X:iä on tosi vähän liikkeellä.
Ex Jaguar X-type diesel -04
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
-Alfa Romeo GT 2.0 JTS-
-Suzuki GSX-R 1000-
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Tervehdys !
Vaikka ei sinällään aiheeseen kuulu ja monen monituista kertaa sivuttu niin en ajaisi MILLÄÄN NYKYÖLJYLLÄKÄÄN yli 10t oli sitten tosiaan huippu esteripohjaisia tai muita longlife öljyjä. Kyllähän niillä voi ajaa sen mutta ominaisuudet eivät enääsuojaa moottoria niinkuin pitäisi yli10t reilusti ajettaessa. Väärä paikka kuunnella auton öljynvaihtosuosituksia kun ei tee hyvää autolle.Amen !
Vaikka ei sinällään aiheeseen kuulu ja monen monituista kertaa sivuttu niin en ajaisi MILLÄÄN NYKYÖLJYLLÄKÄÄN yli 10t oli sitten tosiaan huippu esteripohjaisia tai muita longlife öljyjä. Kyllähän niillä voi ajaa sen mutta ominaisuudet eivät enääsuojaa moottoria niinkuin pitäisi yli10t reilusti ajettaessa. Väärä paikka kuunnella auton öljynvaihtosuosituksia kun ei tee hyvää autolle.Amen !
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
No niin, reissu tehty ilman ongelmia. Käynnistettäessä aina herjaa tuosta huoltotarpeesta, mutta käynnistyksen jälkeen merkkivalo sammuu ja kissa kehrää normaalisti. Maanantaina pääsee huoltoon.
X-type 2.2D 2009
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Minunkin X-type alkoi ilmoittelemaan "huollettava 2250 km päästä" muutama sata kilometriä sitten. Nyt muutaman satakilometriä ajettuani kehoite on "huollettava 2400 km päästä" eli väärinpäin menee.
Huoltovihkon mukaan auto on huollettu viime maaliskuussa (52 000 km) ja mittariin on sittemmin kelattu 7000 km. Minä olin ihan asennoitunut huollattamaan autoni viimeistään ensivuoden maaliskuussa, koska tuskimpa sallittu 20 000 km huoltoväli ennen sitä täyttyy.
Minua kuitenkin kummastuttaa tuo huollontarpeen ilmaisin, koska siitä en löytänyt mainintaa omistajan käsikirjasta ja myyjäkin kehoitti huollattamaan 1 vuosi tai 20 000 km aikataululla.
Minulla on kuitenkin myyjän (Inchcape) takuu autolleni, joten ei siten hätää ja tervettä mottiöljyä näyttää löytyvän mittatikun päästä viikoittaisissa tarkistuksissa, jota minun ei ole tarvinnut lisätä koko aikana.
Huoltovihkon mukaan auto on huollettu viime maaliskuussa (52 000 km) ja mittariin on sittemmin kelattu 7000 km. Minä olin ihan asennoitunut huollattamaan autoni viimeistään ensivuoden maaliskuussa, koska tuskimpa sallittu 20 000 km huoltoväli ennen sitä täyttyy.
Minua kuitenkin kummastuttaa tuo huollontarpeen ilmaisin, koska siitä en löytänyt mainintaa omistajan käsikirjasta ja myyjäkin kehoitti huollattamaan 1 vuosi tai 20 000 km aikataululla.
Minulla on kuitenkin myyjän (Inchcape) takuu autolleni, joten ei siten hätää ja tervettä mottiöljyä näyttää löytyvän mittatikun päästä viikoittaisissa tarkistuksissa, jota minun ei ole tarvinnut lisätä koko aikana.
XJ8 Executive 2004
ex X-type 2.2D Business Exclusive+ Sedan 2008
ex X-type 2.2D Business Exclusive+ Sedan 2008
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Alfan huollontarveilmaisin alkoi juuri kehotella öljynvaihtoon. Edellisestä nollauksesta on 35.000 km, joten se siis on auton mielestä passeli öljynvaihtoväli
10.000 välein olen vaihdellut ja jatkan samaan malliin.
10.000 välein olen vaihdellut ja jatkan samaan malliin.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Morjens.
Minun x-typessä huoltotarve ilmoitus tuli korjaamoreissun jälkeen jossa vaihdettiin EGR-venttiili. Ennen vaihtoa ei tullut minkäänlaisia ilmoituksia huollosta. Edellisestä huollosta on kulunut 10kk ja kilometrejä tullut 8000. Korjaamolle mentiin vaihteistohäiriö ilmoitusten takia. Vaihteistohäiriö ilmoitus tuli kiihdyttäessä ja tällöin auto meni rajoitetulle teholle. Häiriö nollautui virrat sammuttamalla. Korjaamolla data näytti mm. Turbo vikaa. Korjaamolla kuitenkin epäiltiin lähes heti syyllisen olevan EGR, eikä vika ole enää toistunutkaan vaihdon jälkeen.
X-TYPE 2,2 D EXCLUSIVE ESTATE 2008
Minun x-typessä huoltotarve ilmoitus tuli korjaamoreissun jälkeen jossa vaihdettiin EGR-venttiili. Ennen vaihtoa ei tullut minkäänlaisia ilmoituksia huollosta. Edellisestä huollosta on kulunut 10kk ja kilometrejä tullut 8000. Korjaamolle mentiin vaihteistohäiriö ilmoitusten takia. Vaihteistohäiriö ilmoitus tuli kiihdyttäessä ja tällöin auto meni rajoitetulle teholle. Häiriö nollautui virrat sammuttamalla. Korjaamolla data näytti mm. Turbo vikaa. Korjaamolla kuitenkin epäiltiin lähes heti syyllisen olevan EGR, eikä vika ole enää toistunutkaan vaihdon jälkeen.
X-TYPE 2,2 D EXCLUSIVE ESTATE 2008
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
En nyt ihan muista miten X - Typen merkkivalot ovat, mutta tuntuu vaikeelta uskoa että ERG - vika ilmoittaa varsinaisen huollon lähestymisestä. Yleensä ERG sytyttää moottorin häiriövalon joka sitten tietysti ohjekirjan mukaan edellyttää merkkihuollon puoleen kääntymistä. Vanhempiin viesteihin viitaten voisi samalla mainita että ainakin Mersussa on malleja joissa kun huoltotarpeen merkkivalo on loistanut tarpeeksi kauan / kilsoja on tullut riittävästi yli auton suunniteleman ajankohdan ECU laittaa auton vikatilaan ja huoltovalon saa sammumaan vaan testerillä.
i
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Täällä mainitaan termi 'nykyöljyt'. Edellisessä autossani (Citroen) oli öljynvaihtovälinä 20 000 km, kun käytti täyssynteettistä öljyä. Pisaraakaan ei tarvinnut välillä lisätä ja öljy pysyi ihmeen kirkkaana koko ajan
Entä Jagge. Castrolko on ainoa oikea? Entä x-typen huoltoväli (16000 km?). Vai kuinka?
Entä Jagge. Castrolko on ainoa oikea? Entä x-typen huoltoväli (16000 km?). Vai kuinka?
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Tervehdys !
'Nykyöljyt eli väljähkönä määritteenä nykyvaatimukset täyttävä öljy. Tosin noissakin on vielä paljon holkkumaa merkkien välillä-ja hinnoissa. Tästä öljyjen vaihdosta ja välistä on keskusteltu ja väiteltykin paljon. Mielestäni millään wanhalla tai nykyöljyllä ei pitäisi ajaa yli 10Tkm missään olosuhteissa jotta öljyn ominaisuudet säilyisivät tarkoitetulla tavalla. Tästäkin asiaa Tekniikka osiossa"mitä öljyä käytät jaggessasi" aiheessa, jossa käydään hieman pintaa syvemmällä näiden "nykyöljyjen" ominaisuuksista. Öljynvaihtoväliä pienentämällä ei ainakaan haittaa moottorille tee.
Jos suositus on 15tkm tai 20tkm niin se on minimivaatimus.
Itsellä vaohtuu öljy viimeistään 10tkm tai joka kevät ja syksy riippumatta kilometreistä.
'Nykyöljyt eli väljähkönä määritteenä nykyvaatimukset täyttävä öljy. Tosin noissakin on vielä paljon holkkumaa merkkien välillä-ja hinnoissa. Tästä öljyjen vaihdosta ja välistä on keskusteltu ja väiteltykin paljon. Mielestäni millään wanhalla tai nykyöljyllä ei pitäisi ajaa yli 10Tkm missään olosuhteissa jotta öljyn ominaisuudet säilyisivät tarkoitetulla tavalla. Tästäkin asiaa Tekniikka osiossa"mitä öljyä käytät jaggessasi" aiheessa, jossa käydään hieman pintaa syvemmällä näiden "nykyöljyjen" ominaisuuksista. Öljynvaihtoväliä pienentämällä ei ainakaan haittaa moottorille tee.
Jos suositus on 15tkm tai 20tkm niin se on minimivaatimus.
Itsellä vaohtuu öljy viimeistään 10tkm tai joka kevät ja syksy riippumatta kilometreistä.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Hei!
Sama huoltotarpeen merkkivalon palaminen ja huoltoilmoituksen epäjohdonmukaisesti muuttuva kilometrimäärä on myös juuri neljävuotta täyttäneelle autolleni. Olin takuuaikana asiasta yhteydessä Inchcape'n ja kertoivat että asian kuntoonlaitto on vielä vaiheessa. Eli jos asentaa ohjelmistopäivityksen joka korjaa vian niin vakionopeussäätimen toimintaan tulee häiriöitä ja saattaa heretä toimimasta kokonaan. Lupasivat hoitaa ohjelmistopäivityksen takuuajan jälkeen, kunhan tulee toimiva ohjelmiston päivitys. Tämän vuoksi ei kannata huolestua huoltotarpeen merkkivaloista.
tv Topi
Sama huoltotarpeen merkkivalon palaminen ja huoltoilmoituksen epäjohdonmukaisesti muuttuva kilometrimäärä on myös juuri neljävuotta täyttäneelle autolleni. Olin takuuaikana asiasta yhteydessä Inchcape'n ja kertoivat että asian kuntoonlaitto on vielä vaiheessa. Eli jos asentaa ohjelmistopäivityksen joka korjaa vian niin vakionopeussäätimen toimintaan tulee häiriöitä ja saattaa heretä toimimasta kokonaan. Lupasivat hoitaa ohjelmistopäivityksen takuuajan jälkeen, kunhan tulee toimiva ohjelmiston päivitys. Tämän vuoksi ei kannata huolestua huoltotarpeen merkkivaloista.
tv Topi
X-type 2.2D Estate Aut -09
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Tervehdys Lapista!
''Nykyöljyä'' eli Jaguarin suosittelemaa Castrolia laitettiin uuteen XF:ään (vm 2012) 26000km välein.
Hyvin toimi ja lisätä sai 0,5 -0,75 litraa kerran huoltojen välissä.
Luotin ja luotan yhä autonvalmistajan suosituksiin.
Tietysti on varmasti paremmin asiat jos vaihtaa vaikka 10tkm välein.
Mutta koin sen olevan turhaa!
Hyvin Norski toi Hel-Rvn. Sitten alle uudehko camper eli Hymerin ja Fordin yhdistelmä.
Aie mennä n. 2000km Ivalo-Inari-Alta-Jäämeri-käsivarsi-Tornio/Haparanda-Rvn.
Hyviä vinkkejä jos on että missä ''pitäisi'' käydä kun ei tuttuja nämä maisemat!
terv,
Michel
''Nykyöljyä'' eli Jaguarin suosittelemaa Castrolia laitettiin uuteen XF:ään (vm 2012) 26000km välein.
Hyvin toimi ja lisätä sai 0,5 -0,75 litraa kerran huoltojen välissä.
Luotin ja luotan yhä autonvalmistajan suosituksiin.
Tietysti on varmasti paremmin asiat jos vaihtaa vaikka 10tkm välein.
Mutta koin sen olevan turhaa!
Hyvin Norski toi Hel-Rvn. Sitten alle uudehko camper eli Hymerin ja Fordin yhdistelmä.
Aie mennä n. 2000km Ivalo-Inari-Alta-Jäämeri-käsivarsi-Tornio/Haparanda-Rvn.
Hyviä vinkkejä jos on että missä ''pitäisi'' käydä kun ei tuttuja nämä maisemat!
terv,
Michel
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Palaten öljyistä takaisin huoltotarpeen ilmoitukseen xf:ssä. Eli pari viikkoa talkaperin oli auto A-huollossa ja tänään huomasin, että taulussa on "huoltotarve" ilmoitus. Samanaikaisesti öljyntaso antoi "ei saatavissa". Aluksi meinasin, että liittyvät toisiinsa, mutta nyt illalla taas öljyntaso toimii, mutta huoltotarve jäi. Eli onko tuo nyt jäänyt nollaamatta huollossa vai onko auto sitä mieltä, että öljy on huonoa? Ennen huoltoa ei ollut mitään ilmoituksia, kilsat eivät olleet täynnä, vaan vuosi.
Ohjekirja muuten sanoo, että tauluun pitäisi tulla "auto huollettava", eikä "huoltotarve". Kysymys kuitenkin lienee määräaikaishuollon ilmaisimesta, eikä muusta huoltotarpeesta?
Ohjekirja muuten sanoo, että tauluun pitäisi tulla "auto huollettava", eikä "huoltotarve". Kysymys kuitenkin lienee määräaikaishuollon ilmaisimesta, eikä muusta huoltotarpeesta?
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Morjens !
Tuliko siis uudelleenxtuo lmoitus vai oliko jäänyt sen huollon jälkeen palamaan ? Voihan tuo olla että samasta huollosta ilmoittelee eli jostain syystä vahingossa uudelleen tulee teksti tai sitten jossain on joku uusi huollontarve kuten tuo mainitsemasi öljynmäärä anturi viallinen. Tuskimpa siellä nyt öljy huonoa on tai vähissä jos juuri huollettu. En tosin tiedä mitä XF:n A huoltoon kuului. Jos ei omaa testeriä niin kai nuo tuolla samassa paikassa ilmoituksen kustannuksitta poistavat kerran näin äkkiä taas ilmo tuli jos siis häiriö yms kyseessä.
Tuliko siis uudelleenxtuo lmoitus vai oliko jäänyt sen huollon jälkeen palamaan ? Voihan tuo olla että samasta huollosta ilmoittelee eli jostain syystä vahingossa uudelleen tulee teksti tai sitten jossain on joku uusi huollontarve kuten tuo mainitsemasi öljynmäärä anturi viallinen. Tuskimpa siellä nyt öljy huonoa on tai vähissä jos juuri huollettu. En tosin tiedä mitä XF:n A huoltoon kuului. Jos ei omaa testeriä niin kai nuo tuolla samassa paikassa ilmoituksen kustannuksitta poistavat kerran näin äkkiä taas ilmo tuli jos siis häiriö yms kyseessä.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Ei tullut uudelleen, vaan ensimmäistä kertaa. Eikä siis palanut heti huollon jälkeen. Voivan se olla, että juuri nyt tuli se vuoden aikaraja täyteen, jolloin siis myös täytyy öljyt vaivaa, riippumatta kilsoista. Anyway, luulisi, että myös tuo nollataan huollossa, varsinkin, kun on rastitettu, että ilmaisimet nollattu.
Jos anturi olisi sökö niin pitäisi tulla kaiketi herja tauluun ja koodi. Torquella katsoin, mutta se ei ainakaan näyttänyt mitään. Täytyy selvitellä huollon kanssa, varmaan vaan nollaamatta, vaikka piti.
Jos anturi olisi sökö niin pitäisi tulla kaiketi herja tauluun ja koodi. Torquella katsoin, mutta se ei ainakaan näyttänyt mitään. Täytyy selvitellä huollon kanssa, varmaan vaan nollaamatta, vaikka piti.
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Jos herja tulee öljynvaihtovälistä, eli olet itse vaihtanut öljyt, mutta huoltoilmaisinta ei silloin ole nollattu, se kannattaa tehdä, siis nollaus. Alfasta (diesel) kuulin sellaista, että kun diesel polttaa hiukkassuodattimen puhtaaksi, siinä yhteydessä joutuu dieseliä aina öljyn joukkoon jonkin verran ja näin öljy pikkuhiljaa ohenee. Jos auton mielestä öljyä ei ole vaihdettu, se lopettaa hiukkassuodattimen puhdistuksen moottorivaurion välttämiseksi ja suodatin tukkeutuu. Mahtaako jaggen dieseleissä olla sama juttu?
Tämä näin yleisenä juttuna, mutta sopii otsikkoon.
Tämä näin yleisenä juttuna, mutta sopii otsikkoon.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: Huoltotarpeen merkkivalon merkitys?
Ei, kyllä se oli huollossa muualla, kun omalla pajalla ja paperilla huoltoilmaisin on nollattu (todellisuudessa varmaankaan ei). Ovat lomilla, joten täytyy tarkistaa tämä kotvan päästä.
Sekin vielä, että dieseliä joutuu moottoriöljyn sekaan. Lähtee hyvin nopeesti noi rojut tuolta, kun EGR ensimmäisen kerran tukkeutuu tai itse asiassa tyhmää odottaa edes siihen asti...
Sekin vielä, että dieseliä joutuu moottoriöljyn sekaan. Lähtee hyvin nopeesti noi rojut tuolta, kun EGR ensimmäisen kerran tukkeutuu tai itse asiassa tyhmää odottaa edes siihen asti...
XJ 3.0D Supersport -12
EX: XF 3.0D S Pace -11
EX: XF 3.0D S Pace -11