vesi kontissa XJ40

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
aatu
Viestit: 41
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 6:12 pm
Paikkakunta: Toholampi

vesi kontissa XJ40

Viesti Kirjoittaja aatu »

Olen nyt parikuukautta metsästänyt tuota veden tuloa peräkonttiin huonolla menestyksellä... kysymys, Onko takalasin tiivisteen kutistuminen syypää veden tuloon konttiin? Toinen vaihtoehto on puuttuva antenni jonka reikä on tulpattu... KIITOS
Jaguar XJ 6 3,6L -87
Avatar
stefanantinaho
Viestit: 793
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja stefanantinaho »

Yksi mahdollinen syy on polttoainetäytön 'kolon' vedenpoistoletkun tukkeutuminen. Toinen mitä en itse ole kokenut mutta jota pidetään kenties yleisimpänä syynä on muovin, joka peittää takaluukun aukon alaosaa ja sivuja - takavalojen välissä ikäänkuin - kiinnitysreikien vuoto. Muovi irti, ruuvinreiät silikonilla umpeen ja ruuvit paikoilleen. Tietenkin kuivuneet tiivisteet saattavat vuotaa niinikään, mutta takalasin tiivistettä en arvelisi syypääksi - siitä toisaalta seuraisi varmuudella ruostetta takalasin alareunassa.

Tsekkaa tätä:

"Pascal,

You don't really need pictures. Most times the problem is very
simply the attachment screw holes for the black plastic trim piece
along the horizontal boot sill on to which the lid closes between
the rear lights. Remove those Phillips head screws, dry out the
area underneath and place a small blob of domestic clear silicone
sealant over the plastic inserts in the body in to which the screws
screw.

Remove tha carpets to dry them out thoroughly in sunshine (the UV
rays kill the fungus / smell) and replace the black plastic trim -
the screw holes should then seal and prevent water entering the
boot.

if that doesn't cure it, check the rubber skirt around the fuel
filler neck. it may be torn or the small drain hole may be blocked
and/or the drain tube attached to it may have come adriftallowing
water ingress ther.

Check also the plastic drain from the radio aerial motor casing
behind the carpetted trim panel on the right side of the boot to
ensure that is still connected and also check the rubber sealing
grommet around the aerial itself where it pokes through the top of
the rear wing.

There are other possibile entry points but much less likely to be
the problem.

My money is on those black plastic trim attachment holes - #1
suspect!" - lainattu Jag-Loversista
Stefan

Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
aatu
Viestit: 41
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 6:12 pm
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja aatu »

ookoo... Kiitos paljon... huomenna tutkin.. :? :wink:
Jaguar XJ 6 3,6L -87
Vastaa Viestiin