SU kaasutin
SU kaasutin
Mitä öljyä olette käyttäneet tuossa dampperin "sylinterissä",tuntuu olevan aika merkittävä elementii,siis tuo öljy kaasuttimien toiminnan kannalta.
Itselläni on tehostimen öljy mutta en tiedä onko paras mahdollinen tuote.
Itselläni on tehostimen öljy mutta en tiedä onko paras mahdollinen tuote.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Re: SU kaasutin
Samaa ainetta käytän - kaasuttimet: zenith stromberg.
Antsu
Antsu
--------------------------------------
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
Re: SU kaasutin
Mulla SU HIF7 kaasuttimet.Varsinkin kun ilma on kylmä niin luistit ovat jotenkin kohmeiset.Heti kun koneen saa lämpimäksi ja ilman esilämmitys on lämmittänyt luistit alkaa koneen käynti muuttua heti pehmeämmäksi.No pitänee pysyä samassa öljyssä.Kokeilin nimittäin tänään mineraaliöljyä 20/50 ja aika huonoin tuloksin.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Re: SU kaasutin
Tuohon taitaa olla jokaisella oma suosikkinsa. Alkuperäiset ohjeet sanovat SAE20
(siis ei multigrade 20/50 vaan nimenomaan pelkkä 20, jos nyt sitä jostain löytää).
Joidenkin mielestä ATF, "engine oil", jne. Jenkit suosii "3in1", en tiedä saako moista
Suomesta ja mitä se edes on.
Burlen (alkuperäinen ohje):
"Finally top up the piston damper with thin oil of grade S.A.E. 20 until the level is 12.7 mm (1/2 in) below the top of the hollow piston rod"
Jag-loversista tai Googlella aiheesta löytää kymmeniä eri mielipiteitä.
Köpi
(siis ei multigrade 20/50 vaan nimenomaan pelkkä 20, jos nyt sitä jostain löytää).
Joidenkin mielestä ATF, "engine oil", jne. Jenkit suosii "3in1", en tiedä saako moista
Suomesta ja mitä se edes on.
Burlen (alkuperäinen ohje):
"Finally top up the piston damper with thin oil of grade S.A.E. 20 until the level is 12.7 mm (1/2 in) below the top of the hollow piston rod"
Jag-loversista tai Googlella aiheesta löytää kymmeniä eri mielipiteitä.
Köpi
Re: SU kaasutin
Yeap,taitaa muuten SU myydä ihan sitä ihtiään,ainakin heidän mukaan.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Re: SU kaasutin
Jep,
SAE 20 on oikea, mutta ainakin mulla toimi S1 E-typessä parhaiten SAE 30. ATF on liian juoksevaa, ei rikasta tarpeeksi kun mäntä nousee kaasarissa liian herkästi, noi on myös speksattu korjaamomanuaalissa j ainakin E- typessä sen huomasi takapuolituntumalla. Joo XJ:ssä ei kyllä
Juuri huomaa eroa kunhan siellä on jotain öljyä. Z-S ja SU:n HIF6 voi olla hieman eri asia mutta isoissa 2" HD8 ja HS8 sen eron kyllä huomaa kesäkuumalla. Talvikäyttö voi olla eri asia mutten silti menisi tuota vaihtamaan.
-Jakuvaari
SAE 20 on oikea, mutta ainakin mulla toimi S1 E-typessä parhaiten SAE 30. ATF on liian juoksevaa, ei rikasta tarpeeksi kun mäntä nousee kaasarissa liian herkästi, noi on myös speksattu korjaamomanuaalissa j ainakin E- typessä sen huomasi takapuolituntumalla. Joo XJ:ssä ei kyllä
Juuri huomaa eroa kunhan siellä on jotain öljyä. Z-S ja SU:n HIF6 voi olla hieman eri asia mutta isoissa 2" HD8 ja HS8 sen eron kyllä huomaa kesäkuumalla. Talvikäyttö voi olla eri asia mutten silti menisi tuota vaihtamaan.
-Jakuvaari
Viimeksi muokannut jakuvaari, La Touko 04, 2013 1:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: SU kaasutin
Oman huomioni mukaan ns. "ruohonleikkuriöljy" on usein juuri tuota SAE 30 laatua.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: SU kaasutin
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: SU kaasutin
Mistä johtuu että itselleni on jäänyt kuva että, ompelukoneöljyä tuli joskus laitettua niin s1:sen kuin mininkin kaasariin, toki paljon on tullut nautittua Bombay saphirea sen jälkeen, niin saattaa muistikin pettää.
Re: SU kaasutin
Muistelen itsekin laitelleeni tuota Vivan kaasareihin... err kaasariinromunummi kirjoitti:Mistä johtuu että itselleni on jäänyt kuva että, ompelukoneöljyä tuli joskus laitettua niin s1:sen kuin mininkin kaasariin, toki paljon on tullut nautittua Bombay saphirea sen jälkeen, niin saattaa muistikin pettää.
Re: SU kaasutin
Saisikohan tuota 3 in 1 öljyä mistään suomesta?.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Re: SU kaasutin
Moi,
Joo, kuten jo sanoin, jos sinne laittaa vaikka kalanmaksaöljyä, ompelukoneöljyä tai melkein mitä vaan öljymäistä tavaraa, niin varmasti toimii paremmin kuin kuivana, eli ilman öljyä.
Tehtaan speksi on SAE 20 ja ne kai tiesi jotain näistä koneista?
Tosin niistä päivistä on bensa muuttunut paljon ja samoin sen kaasuuntumis- ja virtausominaisuudet yms.
Ruohonleikkuriöljy on tosiaan SAE 30 ja sitä olen itse käyttänyt, koska mielestäni kuumalla meni SAE 20:llä mielestäni se "terä" kolmesta isosta SU:sta, tosin myöhempi neulojen vaihto auttoi myös bensan nykylaadusta johtuneeseen "jos on hyvä täysillä, niin on liian rikas tyhjäkäynnillä!" ilmiöön.
Eilinen ajelu Lahteen ja klubi-toverin XJ6:n, jossa on samat HS8-kaasarit, näkeminen kertoivat, että toisin kuin myöhemmissä HIF6 ja moderneissa ruiskuissa, on vanhoilla SU:illa tyhjäkäynti melko rikkaalla, nokea pukkaa molemmista putkista niin että hävettää! Siihen ei tosin mikän ihmeöljy auta, vaan joko pitää ajaa pienkone- tai kisabensalla, tai sitten pitää hankkia 98E5:lle sopivat neulat ja käydä dynossa säätämässä koko hoito. XJ:n säätäminen tosin kiitos AED:n ei hirveesti houkuttele ilman tosi tarkkoja mittauksia ja varmistusta siitä, miten AED eri lämpötiloilla käyttäytyy. Se kun helposti sotkee sitten kaikki säädöt!
Hienosti meillä ainakin pelaa siis kaikki muutoin, mutta tyhjäkäynti on niin rikkaalla, että hirvittää sekä tulppien likaantumien jos joutuu köröttelemään jonoissa, että seiniin ilmestyvät mustat läiskät, jos joutuu peruuttamaan kovin lähelle vaaleaa seinää!
Oman kokemukseni mukaan tuonne kaasareihin ei mitään ihmeöljyjä kannata laittaa ja vaikka saattaa kylmänä toimia jokin ohut tavara, kuten ATF, ompelukoneöljy tai aseöljy paremmin, niin itseäni kiinnostaa eniten miten kaiki toimii sitten kun kone on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan (lue kuuma) ja ajetaan kunnolla. Näin talvella yhden E-typen koneessa puhki palaneen männän. Ei ollut kaunis näky. Oletettu syy moiseen: liian laihat seokset.
-Jakuvaari
Joo, kuten jo sanoin, jos sinne laittaa vaikka kalanmaksaöljyä, ompelukoneöljyä tai melkein mitä vaan öljymäistä tavaraa, niin varmasti toimii paremmin kuin kuivana, eli ilman öljyä.
Tehtaan speksi on SAE 20 ja ne kai tiesi jotain näistä koneista?
Tosin niistä päivistä on bensa muuttunut paljon ja samoin sen kaasuuntumis- ja virtausominaisuudet yms.
Ruohonleikkuriöljy on tosiaan SAE 30 ja sitä olen itse käyttänyt, koska mielestäni kuumalla meni SAE 20:llä mielestäni se "terä" kolmesta isosta SU:sta, tosin myöhempi neulojen vaihto auttoi myös bensan nykylaadusta johtuneeseen "jos on hyvä täysillä, niin on liian rikas tyhjäkäynnillä!" ilmiöön.
Eilinen ajelu Lahteen ja klubi-toverin XJ6:n, jossa on samat HS8-kaasarit, näkeminen kertoivat, että toisin kuin myöhemmissä HIF6 ja moderneissa ruiskuissa, on vanhoilla SU:illa tyhjäkäynti melko rikkaalla, nokea pukkaa molemmista putkista niin että hävettää! Siihen ei tosin mikän ihmeöljy auta, vaan joko pitää ajaa pienkone- tai kisabensalla, tai sitten pitää hankkia 98E5:lle sopivat neulat ja käydä dynossa säätämässä koko hoito. XJ:n säätäminen tosin kiitos AED:n ei hirveesti houkuttele ilman tosi tarkkoja mittauksia ja varmistusta siitä, miten AED eri lämpötiloilla käyttäytyy. Se kun helposti sotkee sitten kaikki säädöt!
Hienosti meillä ainakin pelaa siis kaikki muutoin, mutta tyhjäkäynti on niin rikkaalla, että hirvittää sekä tulppien likaantumien jos joutuu köröttelemään jonoissa, että seiniin ilmestyvät mustat läiskät, jos joutuu peruuttamaan kovin lähelle vaaleaa seinää!
Oman kokemukseni mukaan tuonne kaasareihin ei mitään ihmeöljyjä kannata laittaa ja vaikka saattaa kylmänä toimia jokin ohut tavara, kuten ATF, ompelukoneöljy tai aseöljy paremmin, niin itseäni kiinnostaa eniten miten kaiki toimii sitten kun kone on saavuttanut normaalin käyntilämpötilan (lue kuuma) ja ajetaan kunnolla. Näin talvella yhden E-typen koneessa puhki palaneen männän. Ei ollut kaunis näky. Oletettu syy moiseen: liian laihat seokset.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: SU kaasutin
Hieman asian vierestä. Vaihdoin omaan Jaguariin tänään K&N suodattimet ja ero aikaisempaan on huomattava. Poissa on koneen tukkoisuus; ottaa myös kierroksia iloisesti.
Antsu
Antsu
--------------------------------------
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
Re: SU kaasutin
Itse teen nykyään niin tuon AED unitin kanssa että heti kun saan koneen lämpöiseksi tulppaan unitiin menevän bensaletkun,ei minkään näköistä ongelmaa.ei savuta,ei nyvi&ryvi.
Tässä on nyt kevään aikana tullut paneuduttua tuon SU HIF7 sielun elämään ja jotenkin alkaa snaijaamaan laitosta.Öljyn viskositeetilla on aika iso merkitys kumminkin jos damperit&luistin "pesät"on kunnossa.Jos öljy on esm liian jäykkää tuntuu luistin olevan tosi vaikea nousta ylös,samoin jos se on liian ohutta ampuu luisti "kattoon"melko äkäisesti ja kone vikuroi.
Myös damperit itse tuntuu olevan herkkiä vaurioitumaan,mulla esm toinen on vino varresta ja ns second hand damperi jonka ostin:sama vika.
Tietysti luistien ja laakeroidun ohjausholkin täytyy kulkea nätisti.
Otin omasta autosta ilmanputsarin pois että näin luistit,annoin jenkaa konehuoneesta käsin ja seurasin luisteja.Toinen nousi hitaammin kuin toinen,vaihdoin dampperit ja vika siirtyi toiseen luistiin.Aloin tutkia damppereita ja huomasin että toisessa on varsi vääntynyt,no oijoin niin suoraan kun sain mutta tilasin SU:lta uudet,toivotavasti tulevat pian,hinta noin +40€.
Kun dampperien "mäntiä"tutkin,huomasin että ovat myös kuluneet eri tavoin-ei siis ikuisia.
En tiedä ovatko muut kokeilleet tätä,kun kaasarit on paikoillaan ottaa ilman putsarin pois ja nostaa luistit ylös ja sitten päästää ne laskeutumaan samaan aikaan,ymmärtääkseni pitäisi pudota alas samaan aikaan.Mulla myös tämä epätahtisuus vaihtuu luistista toiseen kun damppereita vaihtaa keskenään ristiin.
Tässä on nyt kevään aikana tullut paneuduttua tuon SU HIF7 sielun elämään ja jotenkin alkaa snaijaamaan laitosta.Öljyn viskositeetilla on aika iso merkitys kumminkin jos damperit&luistin "pesät"on kunnossa.Jos öljy on esm liian jäykkää tuntuu luistin olevan tosi vaikea nousta ylös,samoin jos se on liian ohutta ampuu luisti "kattoon"melko äkäisesti ja kone vikuroi.
Myös damperit itse tuntuu olevan herkkiä vaurioitumaan,mulla esm toinen on vino varresta ja ns second hand damperi jonka ostin:sama vika.
Tietysti luistien ja laakeroidun ohjausholkin täytyy kulkea nätisti.
Otin omasta autosta ilmanputsarin pois että näin luistit,annoin jenkaa konehuoneesta käsin ja seurasin luisteja.Toinen nousi hitaammin kuin toinen,vaihdoin dampperit ja vika siirtyi toiseen luistiin.Aloin tutkia damppereita ja huomasin että toisessa on varsi vääntynyt,no oijoin niin suoraan kun sain mutta tilasin SU:lta uudet,toivotavasti tulevat pian,hinta noin +40€.
Kun dampperien "mäntiä"tutkin,huomasin että ovat myös kuluneet eri tavoin-ei siis ikuisia.
En tiedä ovatko muut kokeilleet tätä,kun kaasarit on paikoillaan ottaa ilman putsarin pois ja nostaa luistit ylös ja sitten päästää ne laskeutumaan samaan aikaan,ymmärtääkseni pitäisi pudota alas samaan aikaan.Mulla myös tämä epätahtisuus vaihtuu luistista toiseen kun damppereita vaihtaa keskenään ristiin.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Re: SU kaasutin
"Antsu" Hieman asian vierestä. Vaihdoin omaan Jaguariin tänään K&N suodattimet ja ero aikaisempaan on huomattava. Poissa on koneen tukkoisuus; ottaa myös kierroksia iloisesti.
Jos sulla on ollut kiinni ne alkuperäiset "tötteröt", niin taatusti ottaa kierroksia ja tukkoisuus häviää. Nuo V-12 ilmanputsarit ovat yksi Jaguarin älynväläyksistä,
sillä viisaammat ovat väittäneet että kaksitoista reikäinen potee hengenahdistusta orkkis putsareilla. Kokemuksesta uskon asian todella olevan näin.
Jos sulla on ollut kiinni ne alkuperäiset "tötteröt", niin taatusti ottaa kierroksia ja tukkoisuus häviää. Nuo V-12 ilmanputsarit ovat yksi Jaguarin älynväläyksistä,
sillä viisaammat ovat väittäneet että kaksitoista reikäinen potee hengenahdistusta orkkis putsareilla. Kokemuksesta uskon asian todella olevan näin.
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: SU kaasutin
lainaus Mr Norton: Itse teen nykyään niin tuon AED unitin kanssa että heti kun saan koneen lämpöiseksi tulppaan unitiin menevän bensaletkun,ei minkään näköistä ongelmaa.ei savuta,ei nyvi&ryvi.
Vastaavanlaista tapaa käyttää myös eräs toinen klubilainen, mutta hänellä on sähköinen "hana" tässä bensaletkussa ja katkaisin
sitten kabiinissa!
kari k
Vastaavanlaista tapaa käyttää myös eräs toinen klubilainen, mutta hänellä on sähköinen "hana" tässä bensaletkussa ja katkaisin
sitten kabiinissa!
kari k
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: SU kaasutin
Moi !
Kyllä tuollaiset "high flo" suodattimet vähän parantavat kaasuvastetta jos ilmansaanti rajoittaa moottorin toimintaa hetkellisesti kiihdytettäessä. V8 Ässässä 4.0 versiossa kun kiihdytettäessä reippaammin kuului ennen selkeä imuääni ennenkuin moottori sai tarvitsemansa ilman ja vasta selkeällä viiveellä vastasi kaasun painamiseen. Tietysti vaparin ominaisuus. Kun vaihdon paneelisuodattimen tötteröllä ja paksummalla imuputkella niin tukkoiset imuäänet hävisivät ja vaste parani merkittävästi. Suosittelen ihan kaikkiin autoihin vaikka paremmin virtaavaa paneelia tyyliin K&N tai Green cotton yms niin saatatte hämmästyä autonne ominaisuuksista kaupunkiajossakin.
Kyllä tuollaiset "high flo" suodattimet vähän parantavat kaasuvastetta jos ilmansaanti rajoittaa moottorin toimintaa hetkellisesti kiihdytettäessä. V8 Ässässä 4.0 versiossa kun kiihdytettäessä reippaammin kuului ennen selkeä imuääni ennenkuin moottori sai tarvitsemansa ilman ja vasta selkeällä viiveellä vastasi kaasun painamiseen. Tietysti vaparin ominaisuus. Kun vaihdon paneelisuodattimen tötteröllä ja paksummalla imuputkella niin tukkoiset imuäänet hävisivät ja vaste parani merkittävästi. Suosittelen ihan kaikkiin autoihin vaikka paremmin virtaavaa paneelia tyyliin K&N tai Green cotton yms niin saatatte hämmästyä autonne ominaisuuksista kaupunkiajossakin.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: SU kaasutin
Alkuperäiset 'tötteröt' edelleen paikoillaan. K&N:ltä löytyi korvaavat levymäiset suodattimet.
Antsu
Antsu
--------------------------------------
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
ex: Jaguar XJ12L Series 2 1974
Re: SU kaasutin
Moi kk1,itse mietin aikoinaan samaa asiaa:magneettiventtiili letkuun ja katkaisija cabiniin.En vain löytänyt mistään tuollaista venttiiliä joten täytyi tyytyä ns karvalakki versioon.Mistähän tuollaisen venttiilin saisi hankittua?.Kyselin syksyllä uuden unitin perään,mutta mulle tuli tieto että kehittelevät uutta malli josta tämä ongelma,ryypyn kuoleutuminen olisi poissa.En tiedä missä vaiheessa projekti on mutta ainakin mun XJ:tä ei saa kylmänä käyntiin ilman ryyppyä.Siis aika oleellinen tarvike tuo AED unit on-sääli että ei tunnu olevan mikään pitkäikäinen laite.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Re: SU kaasutin
Käsittääkseni Ar. Hirvon.. Jag- finn suoritti tämän modifikaation..
kari k
kari k
Re: SU kaasutin
Tuo paljon puhuttu AED tuntui olevan jotenkin mystisen monimutkainen ja vaikea laitos etten voinut vastustaa säätää sekä sitä että entisen xk4.2 pannun SU:ita kuntoon kaikkien entisten omistajien jäljiltä.
Mitään säätöohjetta en tuohon löytänyt lukuunottamatta "älä koske" -ohjeita, joten purin kamppeen atomeiksi ja katsoin itse mitä ne kaksi säätöruuvia oikeasti tekivät. Karkeasti se toinen säätää seosta ja toinen seoksen määrää. Säädössä meni toki hetki koska joku oli ruuvannut sen seosruuvin kokonaan sisään ja se löytyi irtonaisena kannen alta. Kuitenkin illan ruuvailun jälkeen vanha xk lähti pakkasessakin käyntiin kuin palmun alta ilman savutusta, röpötystä tai mitään muutakaan asiankuulumatonta. Kaasareina tuossa oli SU:t joista säädin suutinputkien perusasennon ja luonnollisesti synkan kohdalleen. Ihan turhaan moisia moititaan, pikku vaivailla saa toimimaan todella hienosti kunhan kaikki komponentit on puhtaita ja ehjiä. Minusta turhaa viritella sinne mitään kikkakolmosia kun orkkispalatkin saa halvalla ja helposti pelaamaan.
Mitään säätöohjetta en tuohon löytänyt lukuunottamatta "älä koske" -ohjeita, joten purin kamppeen atomeiksi ja katsoin itse mitä ne kaksi säätöruuvia oikeasti tekivät. Karkeasti se toinen säätää seosta ja toinen seoksen määrää. Säädössä meni toki hetki koska joku oli ruuvannut sen seosruuvin kokonaan sisään ja se löytyi irtonaisena kannen alta. Kuitenkin illan ruuvailun jälkeen vanha xk lähti pakkasessakin käyntiin kuin palmun alta ilman savutusta, röpötystä tai mitään muutakaan asiankuulumatonta. Kaasareina tuossa oli SU:t joista säädin suutinputkien perusasennon ja luonnollisesti synkan kohdalleen. Ihan turhaan moisia moititaan, pikku vaivailla saa toimimaan todella hienosti kunhan kaikki komponentit on puhtaita ja ehjiä. Minusta turhaa viritella sinne mitään kikkakolmosia kun orkkispalatkin saa halvalla ja helposti pelaamaan.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i
e85 only
Re: SU kaasutin
Terve,kk1 kirjoitti:Käsittääkseni Ar. Hirvon.. Jag- finn suoritti tämän modifikaation..
kari k
hauskaa, italiaanot oli tehneet vastaavan modin mun autoon, se poistettiin samassa yhteydessä kun kone rakennettiin uusiksi (ja siis lohko vaihdettiin parempaan jne.) vuonna 2008-2009 saman asentajan ja verstaan toimesta.
En ole kaivannut, tänään aamulla kylmästä tallista AED höräytti aivan kuten ennenkin ja koneen lämmittyä oli poissa pelistä.
Siihen on monta pientä vaikuttavaa tekijää, ja ymmärrän että voi olla myös huonoa tuuria, kyllä mullakin kuoli muistaakseni ainakin viisi tai kuusi flektin katkaisijaa E-typessä eikä sillä ole kuin on/off toiminto hoidettavanaan jäähdytysnesteen lämpötilan mukaan.
Korvaa jotkut niitäkin kaikenmaailman säädettävillä hilavitkuttimilla, mutta voi niitä vanhoja osia myös korjata ja kunnostaa, jos tykkää.
-Jakuvaari
JK. Ja kiva nähdä että joku muukin tykkää, ei ole niin yksinäinen olo!
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: SU kaasutin
Ainakin iskunvaimenninöljyissä ( fork oil ) on laaja valikoima yksiaste öljyjä , kuten SAE 15 , 20 ja 30W . Varmaankin sopisivat myös kaasari käyttöön .
S-type 2,7 Twin Turbo D -04
Re: SU kaasutin
Ostin pienkone öljyä ja tuntuu toimivan ihan ok.Pitkin talvea ja kevättä olen hakenut syytä tyhjäkäynti ongelmaan,ei ole ollut mitenkään hyvää.Sähköpuoli on läpikäyty,kaasarit uusittu,rungot ja luistit on vanhat,alipainesäätäjien letkut käyty läpi.Aina vain ollut ontumista ja epätasaista käyntiä.Tänään tuli vielä mieleen tarkistaa huohottimelta kaasareihin tulevat letkut.Otin letkut pois kaasareilta ja tulppasin kaasareissa olevat yhteet,auto käyntiin ja katso:ei juurikaan huojumista tai muuten heiluvaan käyntiä.Ajoin noin 70km lenkin kaasarien yhteet tulpattuina,öljyä oli molemmista letkuista tullut ehkä tippa tai kaksi,auto kävi tyhjäkäyntiä noin 650 rpm,olin tyytyväinen.Letkut kiinni ja kaikkien klemmareiden kiristys-nyt käy tosi hyvin tyhjäkäyntiä.En tiedä oliko joku klemmari löysällä(olin monia kertoja ne kokeillut),voi olla että joku klemmari oli viallinen ja vaikutti kiristyneeltä mutta oli itse asiassa löysä.Tai sitten letkut jotka on millisiä olivat jotenkin puristuneet huonosti.Nyt ainakin tuntuu pelaavan oikein hyvin.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963