Talviseisonnan tuomia vikoja - Ratin lasku ja ikkuna jumissa

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Kissimirri69
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Syys 03, 2012 12:01 am
Paikkakunta: Espoo

Talviseisonnan tuomia vikoja - Ratin lasku ja ikkuna jumissa

Viesti Kirjoittaja Kissimirri69 »

Hei, samaista XJ-8:ia taas ihmettelen. Talviseisonnan jälkeen, kuskin ikkuna ei tottele sähköohjausta (muut ikkunat omista napeistaan kyllä) ja ratin alaslaskumekanismi ovat uinahtaneet talviseisonnan aikana. Voiko olla joku ohjauskortin muistin häviämisvika vai pitääkö syytä etsiä painokytkimistä? :?:

No nyt on muutama viikko ajeltu ja ratin mekanismi onkin jo alkanut toimimaan. Voi olla, että tosiaan virrat oli akusta poissa pitkään ja keväällä hankittu uusi akku toi uusia voimia systeemeihin. Itse asiassa istuimena ja ratin muisti saattoi olla nollantunut ja nyt palautunut tai uudelleen asetettu. Ikkuna ei vieläkään aukea kuskin puolelta. Muut ikkunat toimii omist kytkimistään, joten sulakkeen luulisi toimivan.

Vasen takaovi joka kiukutteli syksyllä on myöskin alkanut omia aikojaan toimimaan, joten yksi kommentti siitä että älykäs auto korjaa itse itseään saattaa pitää osin paikkansa. Kunhan vaan ei toimisi myös toisin päin, eli tekee kiusallaan pikku vikoja muistuttaaksenn itsestään.

Teetätin muuten nelipyörä säädön, kun ohjaus tuntui jotenkin löysältä. Aurauskulmia aseteltiin eniten, ja sen jälkeen auto on huomattavasti tarkempi ja ajettavampi. Valitettavasti kokonaan se ei poistanut leveiden matalaprofiilrenkaiden aiheuttamaa vetelyä keväisillä urilla.

Autossa on muuten Ebetan mustat viisipuolaiset vanteet ja matalaprofiili misukat. Jos joku olisi kiinnostunut vaihtamaan Jaguarin alkuperäisiin vanteisiin, niin kiinnostaisi kovasti. Omaan makuuni sopii paremmin talvipyörissä olevat vanteet ja hieman korkeampi profiiliset renkaat. :lol:
Viimeksi muokannut Kissimirri69, Ti Touko 21, 2013 11:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Talviseisonnan tuomia vikoja - Ratin lasku ja ikkuna jum

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Voisit koittaa klassista akku irti ja puolituntia ja uudelleen akku kiinni ja koettaa josko toimisivat sitten Onko akussa virtaa varmasti tarpeeksi ?! Voipi olla että jo tämä auttaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
aleksi
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Syys 01, 2010 7:53 pm

Re: Talviseisonnan tuomia vikoja - Ratin lasku ja ikkuna jum

Viesti Kirjoittaja aleksi »

Toimiiko kattoluukun mekanismi? Nimittäin tuo on aika yleinen vaiva XJ8:ssa, eli kuskin puolen ikkuna ei avaudu ja samaan aikaan kattoluukku ei toimi oikein, itselläni siten, että kattoluukku avautuu mutta sulkeutuu heti perään itse. Ongelman ratkaisu löytyi sulakkeesta, joka ei suinkaan ollut viallinen vaan jonkinlainen kosketushäiriö tms sulakepohjassa. Itselläni auttaa elektroniikka puhdistussuihke, aina välillä joutuu uusimaan. Nyt talviseisonnan jälkeen toimii mutta parina kesänä ollu ongelma kokoajan mutta helposti hoidettu ja taas aukeaa ikkuna ja kattoluukku pysyy auki.

Rattiin en osaa sanoa mutta veikkaan saman sarjan ongelmanratkaisua..
XJ8 4.0 Sovereign -98
tepukka
Viestit: 133
Liittynyt: Ke Marras 16, 2011 10:57 pm

Re: Talviseisonnan tuomia vikoja - Ratin lasku ja ikkuna jum

Viesti Kirjoittaja tepukka »

Terve!

Tämä voi kuulostaa hullulta mutta mulla DD6 on keväisin tehnyt tuon istuimen automaatti siirron kanssa että sitä ei saanut pois päältä.
Mutta vuosi sitten halusin tarkistaa mielenkiinnosta pyörän heittoa ja tunkkasin vuorollaan takaset ilmaan ja moottorilla pyöritin takasia
ja luiston esto ränkytti pahasti vastaan(käytä Traction OFF ja ON asennossa) mutta kun lopetin vaiva oli poistunut ja ei tullut kuin taas tänä keväänä seisonnan jälkeen.Tein saman konstin ja pienen lenkin jälkeen vaiva oli poissa.En ymmärrä tuon Kissan sielun elämää mutta on yhtenevä minun oikean mustan Killin kanssa.Eli tekee niinkuin itse haluaa.Tai kun on tarpeeksi kallis auto niin korjaa itse vikansa.Voi olla sattumaa toki mutta kaikki taas hyvin.
Vastaa Viestiin