Tervehdys jälleen!
Nyt kun on tullut tehtyä hetki tuttavuutta uuden kissan kanssa ja oltua lähes 100%:n tyytyväinen, on ajoa haittaamattomana piirteenä pistänyt silmään ajotietokoneen "jumittelu". Esimerkiksi jos tietokone näyttää tankkaamaan mennessä "toimintasäde 30 km" ja tankkaa pienemmän määrän kerrallaan, ei toimintasäde muutu heti eikä edes pian vaan vasta monien kilometrien ajon jälkeen. Kerralla täyteen tankatessa muuttui tosin kyllä heti samantien.
Samaan tapaan jumittelee ulkolämpötilan näyttö, tulin tuossa eräänä iltana kotosalle hieman viileämmällä ilmalla ja näytti 6 astetta. Seuraavana päivänä lähdin lämpimällä (n. 15 astetta) ilmalla töihin, ja ajelin koko muutaman kilometrin matkan niin että vielä perilläkin näytti 6 astetta. Sitten joskus sille päälle sattuessaan lukema päivittyy ja tuntuu sitten alkavan seurata lämpötilaa reaaliajassa.
Puhutaankos vioista vai ominaisuuksista, toimeenhan näiden kanssa tulee mutta hieman pistävät silmään muuten pitkälti virheettömässä kokonaisuudessa
S-typen ajotietokone viiveilee
S-typen ajotietokone viiveilee
Jaguar XF 3.0D S '10
Jaguar XJ6 3.2 '92
Toyota Celica 2.0 GTi '88
-Jaguar-fani syntymästä saakka, omistaja syyskuusta 2010.
Jaguar XJ6 3.2 '92
Toyota Celica 2.0 GTi '88
-Jaguar-fani syntymästä saakka, omistaja syyskuusta 2010.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-typen ajotietokone viiveilee
Terve !
Kyllä sulla jotain vikkoo varmaan sensoreissa on jos eivät ns reaaliajassa päivitä tietoja. Itsellä kyllä toimii ihan moitteetta joten luulisi uudemmassakin toimivan siis siitä näkökulmasta että ei luulisi mikään malli vika olevan juuri tuossa- vai onko voi toiset kyseisellä mallilla ajavat todeta. Voithan vaikka yrittää puhdistaa yms lämpömittarin anturia jos joku tietää missä se tässä mallissa on ?
Kyllä sulla jotain vikkoo varmaan sensoreissa on jos eivät ns reaaliajassa päivitä tietoja. Itsellä kyllä toimii ihan moitteetta joten luulisi uudemmassakin toimivan siis siitä näkökulmasta että ei luulisi mikään malli vika olevan juuri tuossa- vai onko voi toiset kyseisellä mallilla ajavat todeta. Voithan vaikka yrittää puhdistaa yms lämpömittarin anturia jos joku tietää missä se tässä mallissa on ?
S Type R (2002) -Black Edition-
- Jykkepoika
- Viestit: 863
- Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: S-typen ajotietokone viiveilee
Moi
Ei mulla ole ihan faktaa heittää noihin mutta noin yleisimmin edellä mainittuja anturitietoja monissa sovelluksissa viivästetään. Bensa mittari ja ajotietokone olis aikas rauhattomia jos näyttäs ajossa realiaikaisia tasoja koska pinta vaihtelee kiihdytysten, jarrutusten yms.mukaan. Myös lyhytaikaiset pysähdykset paikkoihin jossa auto on kaltevalla pinnalla vaikuttaisi heti lukemiin/näyttöihin, esim liikennevaloissa.
Ohjelmisto saattaa ymmärtää jos tankataan ns.täyteen tankki ja muuttaaa lukemat heti mutta jos tankkaa esim. kymmenen litraa niin ei muuta heti lukemaaa koska saman heiton tankin anturiin voisi aiheuttaa lyhyt (esim. tankkauksen mittainen) pysäköinti kaltevaan paikkaan. Sen takia päivittyy lukemat kun "Äly" on vakuuttunut että pinta oikeasti nousi siellä tankissa.
Kaikki siis kuitenkin mutua, ei tietoa
Lämpötilojen mittauksessa on usein sama juttu kun tietoa käytetään eri sovelluksissa. Aikas yleisesti ulkolämpötilan anturin tieto muuttuu esim. 1aste/minutti. Tällä estetään se että anturin tietoa käyttävät ohjelmistot ei täysin sekoa tilainteissa joissa auto esim ajetaan pakkasesta lämpöiseeen parkkihalliin. Voisi olla aikas vinkeitä tilanteita ilman viivästystä noi. Taisi olla myös niin että lämpötila jossa auto sammutetaan on muistissa kun seuraavan kerran käynnistellään. Voi aihettaa esim. sen että ajat pakkasesta lämpöseen talliin niin seuraavan kerran starttaillessa lasin lämmittimet menevät päälle vaikka lämpösestä lähdetään..
Tämäkin ihan yleisesti ilman faktatietoa s- typen anturista.
Vika vai ominaisuus, eipä taida selvitä muuten kun vertailemalla toisen samanlaisen s- typen kanssa...
Ei mulla ole ihan faktaa heittää noihin mutta noin yleisimmin edellä mainittuja anturitietoja monissa sovelluksissa viivästetään. Bensa mittari ja ajotietokone olis aikas rauhattomia jos näyttäs ajossa realiaikaisia tasoja koska pinta vaihtelee kiihdytysten, jarrutusten yms.mukaan. Myös lyhytaikaiset pysähdykset paikkoihin jossa auto on kaltevalla pinnalla vaikuttaisi heti lukemiin/näyttöihin, esim liikennevaloissa.
Ohjelmisto saattaa ymmärtää jos tankataan ns.täyteen tankki ja muuttaaa lukemat heti mutta jos tankkaa esim. kymmenen litraa niin ei muuta heti lukemaaa koska saman heiton tankin anturiin voisi aiheuttaa lyhyt (esim. tankkauksen mittainen) pysäköinti kaltevaan paikkaan. Sen takia päivittyy lukemat kun "Äly" on vakuuttunut että pinta oikeasti nousi siellä tankissa.
Kaikki siis kuitenkin mutua, ei tietoa
Lämpötilojen mittauksessa on usein sama juttu kun tietoa käytetään eri sovelluksissa. Aikas yleisesti ulkolämpötilan anturin tieto muuttuu esim. 1aste/minutti. Tällä estetään se että anturin tietoa käyttävät ohjelmistot ei täysin sekoa tilainteissa joissa auto esim ajetaan pakkasesta lämpöiseeen parkkihalliin. Voisi olla aikas vinkeitä tilanteita ilman viivästystä noi. Taisi olla myös niin että lämpötila jossa auto sammutetaan on muistissa kun seuraavan kerran käynnistellään. Voi aihettaa esim. sen että ajat pakkasesta lämpöseen talliin niin seuraavan kerran starttaillessa lasin lämmittimet menevät päälle vaikka lämpösestä lähdetään..
Tämäkin ihan yleisesti ilman faktatietoa s- typen anturista.
Vika vai ominaisuus, eipä taida selvitä muuten kun vertailemalla toisen samanlaisen s- typen kanssa...
Jykkepoika
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-typen ajotietokone viiveilee
Terve !
Asia varmaankin on noin kuten jykkepoika kertoi. Jotkut toleranssit vaihdolle varmaan ovat. Jos ne ovat lämpötilassa useita minuutteja niin sitten voisi kuvitella olevan häiriötä.
Asia varmaankin on noin kuten jykkepoika kertoi. Jotkut toleranssit vaihdolle varmaan ovat. Jos ne ovat lämpötilassa useita minuutteja niin sitten voisi kuvitella olevan häiriötä.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: S-typen ajotietokone viiveilee
Oolrait! Kieltämättä käy järkeen molempien lukemien ja varsinkin tuon naftamittarin kanssa että on ohjelmoituna tuo viive. Tavallaan tuntuu tuossa omassa yksilössä tuo lämpömittari odotuttavan välillä pitempään kuin tuntuu järkevältä, mutta kun ei tunnu esim. ilmastoinnin toimintaan puuttuvan millään lailla niin eipä tuo käytännössä juuri haittaa. Päivittyy sitten teehetkensä jälkeen.
Kiitos jälleen vastauksista!
Kiitos jälleen vastauksista!
Jaguar XF 3.0D S '10
Jaguar XJ6 3.2 '92
Toyota Celica 2.0 GTi '88
-Jaguar-fani syntymästä saakka, omistaja syyskuusta 2010.
Jaguar XJ6 3.2 '92
Toyota Celica 2.0 GTi '88
-Jaguar-fani syntymästä saakka, omistaja syyskuusta 2010.
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 7:42 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: S-typen ajotietokone viiveilee
Moi!Jykkepoika kirjoitti:Moi
Ei mulla ole ihan faktaa heittää noihin mutta noin yleisimmin edellä mainittuja anturitietoja monissa sovelluksissa viivästetään. Bensa mittari ja ajotietokone olis aikas rauhattomia jos näyttäs ajossa realiaikaisia tasoja koska pinta vaihtelee kiihdytysten, jarrutusten yms.mukaan. Myös lyhytaikaiset pysähdykset paikkoihin jossa auto on kaltevalla pinnalla vaikuttaisi heti lukemiin/näyttöihin, esim liikennevaloissa.
Ohjelmisto saattaa ymmärtää jos tankataan ns.täyteen tankki ja muuttaaa lukemat heti mutta jos tankkaa esim. kymmenen litraa niin ei muuta heti lukemaaa koska saman heiton tankin anturiin voisi aiheuttaa lyhyt (esim. tankkauksen mittainen) pysäköinti kaltevaan paikkaan. Sen takia päivittyy lukemat kun "Äly" on vakuuttunut että pinta oikeasti nousi siellä tankissa.
Kaikki siis kuitenkin mutua, ei tietoa
Lämpötilojen mittauksessa on usein sama juttu kun tietoa käytetään eri sovelluksissa. Aikas yleisesti ulkolämpötilan anturin tieto muuttuu esim. 1aste/minutti. Tällä estetään se että anturin tietoa käyttävät ohjelmistot ei täysin sekoa tilainteissa joissa auto esim ajetaan pakkasesta lämpöiseeen parkkihalliin. Voisi olla aikas vinkeitä tilanteita ilman viivästystä noi. Taisi olla myös niin että lämpötila jossa auto sammutetaan on muistissa kun seuraavan kerran käynnistellään. Voi aihettaa esim. sen että ajat pakkasesta lämpöseen talliin niin seuraavan kerran starttaillessa lasin lämmittimet menevät päälle vaikka lämpösestä lähdetään..
Tämäkin ihan yleisesti ilman faktatietoa s- typen anturista.
Vika vai ominaisuus, eipä taida selvitä muuten kun vertailemalla toisen samanlaisen s- typen kanssa...
Aikaisemmassa elämässä (työpaikka) koodailin sulautettuja tietsikoita. Siellä antureiden luku tehdään juuri näin kuten jykkeboy kertoi.
Esim bensa anturi laukkaa 0-255 kun ajat puolella tankilla kanttarin ylitse. Olis kiva katsoa sellaista bensamittaria joka heiluis koko ajan.
Mutta koodari on viisas ja ottaa muistiin kasan arvoja joista laskee keskiarvon ja jos keskiarvo heittää liikaa edellisestä, lievennetään arvoa ettei mittari hyppää.
Mutta no se siitä edellisestä elämästä Maanantaina alkaa uusi topic= jakulaarin pohjan hitsaus
Jagge ZJ6 -88
Alfa 156 V6
________________________________
Auto, voi olla mitä vaan mutta ei tylsä
Alfa 156 V6
________________________________
Auto, voi olla mitä vaan mutta ei tylsä