XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
peltsi2323
Viestit: 15
Liittynyt: Su Tammi 20, 2013 10:52 pm
Paikkakunta: Harjavalta

XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja peltsi2323 »

Onko jollakin tullut vastaa "herjaa" eteen ? Eilen tuli autoon ko herja eikä ole poistunut, auto on todella laiska. Ulkomaisilta sivuilta ketselin että vastaava ilmoitus on tullut EGR venttiili on ollut kaput, omaani vaihdettu kuittien mukaan toinen EGR venttiili viime kesänä, nyt luultavasti toinen mennyt ?

http://www.jaguarforum.co.uk/f61/dsc-no ... 42813.html

http://www.xfforum.co.uk/archive/index.php/t-6401.html

Onneksi näyttäisi tuo FinnTakuu kattavan EGR venttiilin.
Viimeksi muokannut peltsi2323, Su Kesä 30, 2013 10:03 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Moi.

Ei kannata arvailla, vikakoodien luku kertoo todennäköisesti aikas paljon.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
peltsi2323
Viestit: 15
Liittynyt: Su Tammi 20, 2013 10:52 pm
Paikkakunta: Harjavalta

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja peltsi2323 »

Jep, pajalle mennään heti kun arki alkaa, katsotaan miten aikaa tarjolla. Ensi viikko aikaa ja sitten pitäisi matkata suomen halki kesälomareissulle. Ajattelin vaan että jos kokemuksia löytyisi niin olisi joku ennakkoarvio mitä odottaa.
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Joo, näin arvelinkin ja EGR ei ole huono arvaus herjan aiheuttajaksi nykydieseleisssä merkistä riippumatta. Rajoitettu suorituskyky herja tulee vain niin monessa eri tapauksessa että pelkästään sen perustella ilman muita oireita ei kannata ainakaan mitään osia ostella. Rajoitettu suorituskyky herjan ollessa päällä lähes 100% varmasti löytyy myös vikakoodi/koodeja joiden perusteella on parempi haarukoida vian aihettajaa kun arvailemalla.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
"Hauskintahan" näissä monasti on se että itse vian aiheuttajalla ei kuitenkaan ooe suoranaisesti tekemistä ilmoitetun vian kanssa mitä näillä foorumeilla on ollut näitä vikoja. Esim heikon akun aiheuttamia "haamukoodeja" ja toimintahäiriöita on korjailtu vaikka itse vikaa oikeasti ei ole ollut mutta vikakoodeja laitteen toiminnasta on tullut.
Ei välttämättä siis tässä tapauksessa mitta vain viitteenä Jykkepojan vastaukseen että turha lähteä arvuuttelemaan kun tuon ilmoituksen takana voi olla niin moninaisia asioita. Laita toki tarinaa kun vikaa selvitellään ilmeisesti tänään.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
peltsi2323
Viestit: 15
Liittynyt: Su Tammi 20, 2013 10:52 pm
Paikkakunta: Harjavalta

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja peltsi2323 »

No niin. Vakuutuksen piikkiin lavattu Jaguar tiistaina huoltoon ( Jaguar merkkihuolto ), keskiviikkona vian etsintää, ei tulosta, torstai välipäivä ja tänään harjoitukset jatkuneet. Aamupäivällä tuli soitto että vika löytynyt, niinkin pieni oire kun turbo sökö Turbo menee takuun piikkiin ( autoon ostettu takuu ), merkkihuollon hinta turbolle 2500€, tähän takuun hoitava yritys ilmoittanut että hoitavat itse turbon hankinnan, katselin että maksavat UK:ssa noin 500£ eli aika suolaiset ovat hinnat alkuperäishuollossa.

Eli sellainen homma, ensi viikko lomareissulla sitten perheen 2-autolla ( jossa ei toimi ilmastointi ) eli kun kerrankin autoa tarvitsisi pitkän matkaa se huilaa pajalla, oliko tässä se JAG laatu ?
Viimeksi muokannut peltsi2323, Ti Heinä 23, 2013 6:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

peltsi2323 kirjoitti:
Eli sellainen homma, ensi viikko lomareissulla sitten perheen 2-autolla ( jossa ei toimi ilmastointi ) eli kun kerrankin autoa tarvitsisi pitkän matkaa se huilaa pajalla, oliko tässä se JAG laatu ?
Valitettavaa että ongelmia on auton kanssa. Itse en ole kuvitellukkaan että olisi joku erityinen Jaguar laatu joka kattaisi automerkin erityisen ongelmattomuuden ja tyyppiviat. Valitettavasti näissä vanhemmissa ja uudemmissakin vaan on omat oikkunsa ja ne on vaan hyväksyttävä vaikka olisihan se hienoa että auto pelaisi aina kuon unelma. Eipä taida olla automerkkiä tai mallia nykypäivänäkään jossa ei jotain olisi jotain oikkua jossain osassa autoa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
peltsi2323
Viestit: 15
Liittynyt: Su Tammi 20, 2013 10:52 pm
Paikkakunta: Harjavalta

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja peltsi2323 »

Jep, ymmärrän kyllä että mekaanisiin latteisiin vikoja tulee, mutta onhan se aina pettymys kun tämän hintaluokan kapistukset hajoaa... Kaikenkaikkiaan kesimääräinen auton pito ikä ollut noin vuosi ( + kakkosautot ) ja ajokortillisia vuosia takana 15kpl, merkkejä melkein yhtä monta. Näistä 4 kpl Audeja ja täytyy sanoa että Audista on jäänyt laadukkain vaikutelma, MB ei vastannut odotuksia ( CLS )

Mutta toistaiseksi vielä kaikki hyvin, auton kuljetus meni vakuutukseen ja turbo takuuseen.

Parin viikon paja reissu kylläkin häiritsee lomaa..
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Ymmärrän kyllä tunteesi. Sitä odottaa että rahalla saa laatua ja ainahan se sapettaa kun laitteet hajoaa vaikka juuri siksi olisi satsannut laatuun että ei tarvitsisi ongelmien kanssa painia.
Tuli tästä tapauksesta mieleen kun esittelivät kuukausi sitten Mclarenin superautoa medialle ja se ei käynnistynytkään ja levidi median eteen. Auto vaan kertoi että kutsu MClaren huolto paikalle kun juuri ne mekaanikot siinä yrittivät sitä kunnostaa. No go ja auto työnnettiin rekan perään...http://m.iltasanomat.fi/autot/art-12885 ... -google.fi

ps. Kakkos autokin kannattaa pitää kunnossa tällaisten tapausten vuoksi..
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Tutmos
Viestit: 87
Liittynyt: La Maalis 26, 2005 7:44 pm

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja Tutmos »

Itselläni kolmesta dieseljagesta samanlaisia kokemuksia, yhdestä rikkoutui pakkasella turbo ja kahdesta egr-venttiilit tukossa usein talvella jos lyhyitä ajoja. Kerran vahde jumittui parkkiasentoon ja auto lavetilla korjaamoon. Kaikki nämä takuuaikojen sisällä joten laskuja ei tullut onneksi. Kyllästyin jonkinlaiseen epävarmuuteen ajossa ja vaihdoin -- niin mihin?
Tiedän että tällä palstalla ei ehkä tykätä kun sanon että BMW 530GT on ollut huolettomampi ja tarjoaa vähintään saman ajomukavuuden säädettävän alustan "comfort"-asennossa. Myös korkeat ja paremmat penkit ovat ikämiehelle mukavammat ja paljon paljon muuta...
Kuitenkin, hyvää kesänjatkoa jaguaristeille!
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Ei kai sitä nyt voi suuttua jos joku vaihtaa automerkkiä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
peltsi2323
Viestit: 15
Liittynyt: Su Tammi 20, 2013 10:52 pm
Paikkakunta: Harjavalta

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja peltsi2323 »

Katsotaan vaihtuuko auto vai säilyykö luottamus. Hyvinhän se kakkosauto ( -2002 farmari Laguna ) 570km menomatkan hoiteli, viime vuonna reissu olisi ollut ehkä erilainen kun toisena autona oli Ford Ka :D Kyllä silti aina auton hajoaminen kolauttaa luottamusta, yhden kolauksen rakkaus ehkä kärsii mutta toisesta alkaa lähtölaskenta....
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
En nyt tiedä minkä vuosimallin edustaja autosi on mitta jos on alkupään versioita niin niissä ainakin ulkomaisten foorumeiden edustajien kokemuksia peilaten ongelmia on odotettavissa jatkossakin joyen rakkaasi toivottavasti on ongelmaton että et joudu luopumaan siitä.
Hyviä jatkoja kissan kanssa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
peltsi2323
Viestit: 15
Liittynyt: Su Tammi 20, 2013 10:52 pm
Paikkakunta: Harjavalta

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja peltsi2323 »

Autossa uusi turbo ja taas ollaan liikekannalla. En tiedä tuntuuko vain mutta joten tuntuisi pirteämmältä kuin ennen remonttia, olisiko kuitenkin ollut vaivaa joka on vaikuttanut, mene ja tiedä. Toivotaan että taas on auto iskussa ja pelkkää ajoa vailla :)
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Monastihan laitteet toimivat "puoliteholla" ennen rikkoontumistaan joten voi olla että on vaikuttanut vajaateholla turbo ja nyt uutena kirkuu innolla tehoa. :wink:
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
juge
Viestit: 372
Liittynyt: Ti Syys 09, 2008 8:58 pm
Paikkakunta: Nurmo

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja juge »

Aika erikoista että turbo on hajonnut...

Paljonko XF:ssä mittarissa, mitä vuosikertaa se on? Oliko Suomi-auto?

Eikö noi turbot pitäisi kestää kilometrejä muutama satatuhatta suht helposti? Onko sitten kyseessä ollut maanantaipäivän kappale vai minkähän laatuista öljyä on koneessa käytetty?

Turbojen suhteen on tärkeää edelleen (oli automerkki mikä tahansa), että jos ajaa pitkään tai koneella on ollut kuormitusta (esim. asuntovaunu koukussa) kun ajat parkkiin, anna sen auton käydä rauhassa 30sek - 1min tai jopa vähän pidempään, ennenkuin sammutat että turbo jähtyy. Turbo kun pyörii 30 000 - 40 000rpm ja on kuuma. Kun koneen sammuttaa heti ajon jälkeen, ahdin pyörii vielä kauan. Ja kun se on kuuma, se käytännössä polttaa voitelevan öljyn pois kun moottori ei enää käy joka lykkäisi uutta öljyä öljypohjasta. Ja tuo kun jatkuu tarpeeksi kauan ja monta kertaa, se sitten näkyy juuri siinä että se turbo hajoaa ennen aikojansa.

Ite tiedän yhden tapauksen jossa X6:sta bmw:stä oli kailahtanut koko moottori alta sadantuhannen kilometrin. Eli nippa nappa oli kolme huoltokertaa takana kun huoltoväli on 30tkm. Historiasta sen verran tiedetään että auton omistaja oli ostanut sen uutena Suomesta ja oli uudesta lähtien huollattanut sitä jossain huoltoasemalla. Eli tässä tapauksessa varmaan vaikutti se öljyn laatu kun ei tiedetä mitä tai minkälaista öljyä se huoltoasema sinne x6:sen koneeseen laittoi.
T: Jukka H
MCS Countryman All4 Aut, Mini 1000 Mayfair Aut, Volvo XC70 d5 awd Polestar ja Hobby 495UFe
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !

Noissa turboissa tuo sammutus on hyvä keino säilyttää tuo toimintakyky mutta supercharget "turboissa" taas oma öljy voitelee sitä ja toimenpide ei ole tarpeen.
http://www.fordvschevy.com/tech/tbsc/tbsc.html
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
peltsi2323
Viestit: 15
Liittynyt: Su Tammi 20, 2013 10:52 pm
Paikkakunta: Harjavalta

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja peltsi2323 »

Ajettu on 176tkm, ja on Suomi auto. Kaikki huollot on tehty Jaguarilla joten eiköhän ne öljyt kunnossa ole. Englannin palstoilta kun lueskelin niin ei ole kyseessä mikään poikkeus vaan turboja on hajonnut "paljon", alkaen 10 000km ja siitä sitten missä vaan kohdassa. Suomessa autoja vaan on vielä aika vähän joten tapauksia ei varmasti paljoakaan ole, vaikkakin samaa konetta muissakin autoissa on.

Itse pidän hieman omituisena että autoa pitäisi käyttää ajon jälkeen, ei se varmasti turhaa ole mutta ei tällaista myöskään auton ohjeissa pyydetä, ymmärrän toki asian varsinkin jonkun raskaan vetämisen jälkeen.

Mutta nyt kaikki toimii taas kuten pitää ja auto kulkee hienosti, tuntuu että auto piristyi ja kulutus tippui turbon vaihdon jälkeen.

juge kirjoitti:Aika erikoista että turbo on hajonnut...

Paljonko XF:ssä mittarissa, mitä vuosikertaa se on? Oliko Suomi-auto?

Eikö noi turbot pitäisi kestää kilometrejä muutama satatuhatta suht helposti? Onko sitten kyseessä ollut maanantaipäivän kappale vai minkähän laatuista öljyä on koneessa käytetty?

Turbojen suhteen on tärkeää edelleen (oli automerkki mikä tahansa), että jos ajaa pitkään tai koneella on ollut kuormitusta (esim. asuntovaunu koukussa) kun ajat parkkiin, anna sen auton käydä rauhassa 30sek - 1min tai jopa vähän pidempään, ennenkuin sammutat että turbo jähtyy. Turbo kun pyörii 30 000 - 40 000rpm ja on kuuma. Kun koneen sammuttaa heti ajon jälkeen, ahdin pyörii vielä kauan. Ja kun se on kuuma, se käytännössä polttaa voitelevan öljyn pois kun moottori ei enää käy joka lykkäisi uutta öljyä öljypohjasta. Ja tuo kun jatkuu tarpeeksi kauan ja monta kertaa, se sitten näkyy juuri siinä että se turbo hajoaa ennen aikojansa.

Ite tiedän yhden tapauksen jossa X6:sta bmw:stä oli kailahtanut koko moottori alta sadantuhannen kilometrin. Eli nippa nappa oli kolme huoltokertaa takana kun huoltoväli on 30tkm. Historiasta sen verran tiedetään että auton omistaja oli ostanut sen uutena Suomesta ja oli uudesta lähtien huollattanut sitä jossain huoltoasemalla. Eli tässä tapauksessa varmaan vaikutti se öljyn laatu kun ei tiedetä mitä tai minkälaista öljyä se huoltoasema sinne x6:sen koneeseen laittoi.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Yritin hiukan tuossa kommentissani kertoa että yleensä "kansan kielessä" puhutaan pelkästä Turbosta vaikka niitä on siis oikeastaan kahta pääluokka Turbocharger eli mekaaninen ahdin ja Supercharger eli Pakokaasuahdin.
Xf käyttää siis pakokaasuahdinta. Varmaan jos aivan älyttömästi "turbon" ominaisuuksia käyttäisi ja ajaisi sitä rasittaen niin ehkä viilennykselle olisi sijaa mutta normaaliajossa ei varmaan paikallaan ja näin ollen ei sitä myöskään manuaalista löydä.
Ehkä tilattu ahdinsarja oli viallinen ja hajoaa niissä johon sitä on asennettu eikä Jaguar ole tietysti halunnut kutsua vaihtoon kaikkia niitä autoja johon laitettu. Tietysti olisi mukava tietää oikeita lukuja paljon niitä prosentuaalisesti on hajonnut koska monasti tiettyjen foorumien yksittäisetkin tapaukset muuttavat jonkun ominaisuuden tyyppiviaksi koko autoon vuosimallista katsomatta tai kokonaislukua katsellen ei voisi edes kauheasta luvusta puhua valmistusmääriin nähden. En sano että tässä tapauksessa näin olisi.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Yritin hiukan tuossa kommentissani kertoa että yleensä "kansan kielessä" puhutaan pelkästä Turbosta vaikka niitä on siis oikeastaan kahta pääluokka Turbocharger eli mekaaninen ahdin ja Supercharger eli Pakokaasuahdin.
Olisko kuitenkin just toisinpäin..??
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: XF 2.7D "rajoitettu suorituskyky" / DSC ei saatavilla

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Juu,jykkepoika on oikeassa kirjoittelin väärin päin nuo termit kuitenkin vaikka ajatus oli olevinaan oikein päin.
Ei pitäisi tehdä muuta samalla kun ei enää onnistu näköjään. Hyvä että joku on hereillä !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin