Hei!
Tosi tyhmä kysymys: Onko Jaguar XJ40:ssä lukkoperä? Kaikissa malleissa vai jossain erityisessä? Tämä kysymys siksi, että pitäs vaihtaa öljyt perään, mutta kun ei tietoo mitä!
Vastatuuli
Lukkoperä vai ei?
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 5:09 pm
- Paikkakunta: Mikkeli
Lukkoperä vai ei?
Jaguar Xj40 4.0S -94
Re: Lukkoperä vai ei?
Joissakin on. Muistelen että sport pack -varustelluissa se on mukana.
XJ 6 4.0 Sovereign -91
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
EX: XJ 8 3.5 Executive -04
Re: Lukkoperä vai ei?
Moi,
Joo XJ40, XJS ja X300 oli vikat Jaguarit joihin sai tehtaalta kitkalukon. Selviää mm. nostamalla takapyörät ilmaan ja kun pyörittää toista takapyörää niin jos toisen puolen pyörä pyörii samaan suuntaan on lukko ja jos eri suuntaan ei ole lukkoa.
Sama öljy käy, ei pidä olla mitään ihme kitkanpoistoaineita yms.
Esim. RedLinen öljyt on kehuttuja mutta ihan perus Mobil käy hyvin kunhan speksi on oikea, paras aina katsoa ko. auton manuaalista.
-Jakuvaari
Joo XJ40, XJS ja X300 oli vikat Jaguarit joihin sai tehtaalta kitkalukon. Selviää mm. nostamalla takapyörät ilmaan ja kun pyörittää toista takapyörää niin jos toisen puolen pyörä pyörii samaan suuntaan on lukko ja jos eri suuntaan ei ole lukkoa.
Sama öljy käy, ei pidä olla mitään ihme kitkanpoistoaineita yms.
Esim. RedLinen öljyt on kehuttuja mutta ihan perus Mobil käy hyvin kunhan speksi on oikea, paras aina katsoa ko. auton manuaalista.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: Lukkoperä vai ei?
Minä olen aina laittanut lukkoperään (kitkalukko) LS eli "Limited Slip" öljyt. Se on myös valmistajien ohje. Red Line:lla taitaa olla LS aineet vakiona liki kaikissa peräöljyissä. Muilla öljyvalmistajilla on selkeästi eritelty LS peräöljyt.
Jotkut ovat vahongossa laittaneet "tavalliset" öljyt kitkalukkoon ja siitä on yleensäö seurannut melkoinen pauke, tiukassa kaarreajossa. Meikä luuli ennen, että LS öljyissä on kitka-aine, joka lisää liukukitkaa levyissä. No, sehän oli väärä käsitys. LS aine nimenomaan pienentää liukukitkaa levyissä. Lisäainetta pitää tietysti olla oikea määrä. Jotkut vakavamieliset harrastajat kaiketi tekevät oman peräkohtaisen reseptin, kokeilemalla?
Epätietoiselle LS öljy on hyvä valinta, sillä se käy hyvin myös lukottomaan perään.
Jotkut ovat vahongossa laittaneet "tavalliset" öljyt kitkalukkoon ja siitä on yleensäö seurannut melkoinen pauke, tiukassa kaarreajossa. Meikä luuli ennen, että LS öljyissä on kitka-aine, joka lisää liukukitkaa levyissä. No, sehän oli väärä käsitys. LS aine nimenomaan pienentää liukukitkaa levyissä. Lisäainetta pitää tietysti olla oikea määrä. Jotkut vakavamieliset harrastajat kaiketi tekevät oman peräkohtaisen reseptin, kokeilemalla?
Epätietoiselle LS öljy on hyvä valinta, sillä se käy hyvin myös lukottomaan perään.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994