kone kuoli..
kone kuoli..
Ei nyt mitään teknistä kysymystä ole mutta ajattelinpa hieman tuskiani jakaa..
Tapahtui eilen illalla, koneella takana n 150000 kilometriä. Käynyt tosi siististi ilman mitään vikoja koko omistamani ajan, auto pelkässä kesäajossa ja vain hyvillä ilmoilla. Viimeisen päälle hoivattu ja huollettu...
Normaali kiihdytys, ja yhtäkkiä karmea metallinen kolina konehuoneesta, veto loppui siihen ja auto sammui, kaikki öljyt ulos. Hinauksella illalla jag-Finiin ja siellä pika-analyysi Hirvosen Arin kanssa, kiertokanki ampunut läpi ja kone täysin paskana.... En nyt muista milloin olisi yhtä paljon vituttanut.
Tapahtui eilen illalla, koneella takana n 150000 kilometriä. Käynyt tosi siististi ilman mitään vikoja koko omistamani ajan, auto pelkässä kesäajossa ja vain hyvillä ilmoilla. Viimeisen päälle hoivattu ja huollettu...
Normaali kiihdytys, ja yhtäkkiä karmea metallinen kolina konehuoneesta, veto loppui siihen ja auto sammui, kaikki öljyt ulos. Hinauksella illalla jag-Finiin ja siellä pika-analyysi Hirvosen Arin kanssa, kiertokanki ampunut läpi ja kone täysin paskana.... En nyt muista milloin olisi yhtä paljon vituttanut.
XJ8 4.0 Sovereign -98
Re: kone kuoli..
Ikävän kuuloinen tilanne. Liekö kiertokangen pultti pettänyt?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kone kuoli..
Otan osaa
Ikävä tapaus kaikkiaan.
Mikäli haluat laitattaa uuden koneen niin varmaan JagFinnin Arilla on tietoa mistä esim käytettyjä saa ja JagCornerin Karilla myös hyvät yhteydet myös Ruotsiin. Amerikasta tai Briteistä yms saa kohtuu hintaan jopa tehdas kunnostettuja koneita muutamaan tuhanteen. Töineen kun kyselin cornerista eräälle autolle moottorinvaihtohintaa niin n. 4000-4599 töineen ja moottorin kanssa oli hinta. Sillä rahalla ei kuitenkaan uutta autoa saa jos asiaa sillä tavalla ajattelee.
Meinasitko lattaa kissan vielä ajoon vai meneekö myyntiin ?
Voimia !
Ikävä tapaus kaikkiaan.
Mikäli haluat laitattaa uuden koneen niin varmaan JagFinnin Arilla on tietoa mistä esim käytettyjä saa ja JagCornerin Karilla myös hyvät yhteydet myös Ruotsiin. Amerikasta tai Briteistä yms saa kohtuu hintaan jopa tehdas kunnostettuja koneita muutamaan tuhanteen. Töineen kun kyselin cornerista eräälle autolle moottorinvaihtohintaa niin n. 4000-4599 töineen ja moottorin kanssa oli hinta. Sillä rahalla ei kuitenkaan uutta autoa saa jos asiaa sillä tavalla ajattelee.
Meinasitko lattaa kissan vielä ajoon vai meneekö myyntiin ?
Voimia !
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: kone kuoli..
Todella surkea juttu !
Toivottavasti joku viitsii tehdä moottorille ruumiinavauksen. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä moisen aiheutti. Herää kysymys, voisiko ketjunkiristäjän (alkupään V8 moottorin tyyppivika) hajoaminen aiheuttaa noin totaalisen tuhon.
Toivottavasti joku viitsii tehdä moottorille ruumiinavauksen. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä moisen aiheutti. Herää kysymys, voisiko ketjunkiristäjän (alkupään V8 moottorin tyyppivika) hajoaminen aiheuttaa noin totaalisen tuhon.
matsu
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
XJ12 Sovereign Series III, vm.1983
XJR, 1995/1996
XJ40 4.0S 1994
Re: kone kuoli..
Asp parts Lohjalta toi omaan 4.0:aan koneen Ruotsista , hinta oli sellainen ettei kannattanut itse lähteä hakemaan, tai sitten laitat googleen hauksi laga ja katsot löytyykö sopivaa konetta.
Re: kone kuoli..
Kyllä auto henkiin herätetään, uutta konetta olen tässä etsiskellyt, ebaysta 1000-2500 paljon vaihtoehtoja. Jopa rahdit ihan siedettävät, ja meinasin kysellä tuolta Lohjan firmasta myös, toki nämä pk-seudun jaggepajat auttavat myös.
Autoon oli vaihdettu alle 10000km sitten tämä jakoketju/kiristin päivitys kitti tuolla jag-finnissa, siihen Ari sanoi, ettei missään nimessä aiheuttaja ollut siis se, sanoi myös että se minun autoni kitti otetaan irti ja laitetaan sitten vaihtokoneeseen. Sen verran mainittakoon, että moottori lähtee vielä käyntiin mutta luonnollisesti kertakokeilu sitä lajia.
Ilman muuta aion täällä sitten valaista ihan harrastuksen ja tulevaisuuden vuoksi, mikä autoon lopulta tuli, varmaan kiinnostaa kaikkia XJ8/XK8/XJR/XKR omistajia syy kuitenkin. Katsotaan mitä löytävät..
Autoon oli vaihdettu alle 10000km sitten tämä jakoketju/kiristin päivitys kitti tuolla jag-finnissa, siihen Ari sanoi, ettei missään nimessä aiheuttaja ollut siis se, sanoi myös että se minun autoni kitti otetaan irti ja laitetaan sitten vaihtokoneeseen. Sen verran mainittakoon, että moottori lähtee vielä käyntiin mutta luonnollisesti kertakokeilu sitä lajia.
Ilman muuta aion täällä sitten valaista ihan harrastuksen ja tulevaisuuden vuoksi, mikä autoon lopulta tuli, varmaan kiinnostaa kaikkia XJ8/XK8/XJR/XKR omistajia syy kuitenkin. Katsotaan mitä löytävät..
XJ8 4.0 Sovereign -98
Re: kone kuoli..
Jaa-a, kyllä suuresti hämmästelen, jos diagnoosi on ollut, että kiertokanki tullut jostain läpi ja kone on vielä lähtenyt käyntiin. Aika uskomaton juttu.
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kone kuoli..
Tervehdys !
Tosiaan kun kuvailit diagnoosin olleen tuo mainittu kiertokanki alustavasti ja että kone meni totaalisen rikki niin ei kyllä sovi kuvaan ertä se lähtee toimimaan millään. Tuo kolina ennen hajoamista saattaisi viitata jakopään kettinkien irtoamiseen hajoamiseen. Näin ainakin on kerrottu tuon hajoamisen äänen tapahtuvan eli ennen kolinaa kun ketjut hakkaa irrotessaan ja sitten männät lyö venttiileihin ajastukset pettäessä. Voi toki olla muukin vika ja edellinen täyttä spekulaatiota.
Tosiaan kun kuvailit diagnoosin olleen tuo mainittu kiertokanki alustavasti ja että kone meni totaalisen rikki niin ei kyllä sovi kuvaan ertä se lähtee toimimaan millään. Tuo kolina ennen hajoamista saattaisi viitata jakopään kettinkien irtoamiseen hajoamiseen. Näin ainakin on kerrottu tuon hajoamisen äänen tapahtuvan eli ennen kolinaa kun ketjut hakkaa irrotessaan ja sitten männät lyö venttiileihin ajastukset pettäessä. Voi toki olla muukin vika ja edellinen täyttä spekulaatiota.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: kone kuoli..
Sitä uudelleen käynnistymistä itsekin ihmettelin. No alas tullut kuitenkin reikä, josta kaikki öljyt ulos, eli on sieltä joku läpi mennyt. Mutta varmasti ilmoittelen, kun vika selviää.
XJ8 4.0 Sovereign -98
Re: kone kuoli..
Ikävä uutinen. Itse joskus pohdin, mitä tehdä jos tulisi isompi moottoririkko. Ryanairilla Englantiin ja sieltä ajamalla varaosien kanssa takaisin - tulisi siihen samaan mahdollisuus vähän kierrellä paikkoja muutenkin.
http://www.ebay.co.uk/itm/1999-JAGUAR-V ... 3a84bf216e
Jouko
http://www.ebay.co.uk/itm/1999-JAGUAR-V ... 3a84bf216e
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: kone kuoli..
Kävi tuo varaosa-autokin mielessä. Myös hieman päivitys ylöspäin myös, eli olen pohtinut mitä vaatisi autolle jos löisi ahdetun koneen keulille, tiedän että silloin vaatisi varmasti uuden vaihdelaatikon mutta mitäköhän muuta. Eli mitä eroa on XJ8 ja XJR välillä? Pitänee selvitellä.
XJ8 4.0 Sovereign -98
Re: kone kuoli..
Moottori saa olla aika hurjasti leikannut kiinni ja "sekaisin" ettei jäähdyttyään pyörisi tai jopa yrittäisi lähteä käyntiin. Käydessä kyllä aika kauhea sotku ja ääni kyllä lähtee kun on katkenneita kampia, veivejä, haljenneita mäntiä ja reikäisiä lohkoja yms. Kehitysmaatyyliinhän tuosta varmaan saa vielä jonkun toimivan V7 tai V6 moottorinkissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Tosiaan kun kuvailit diagnoosin olleen tuo mainittu kiertokanki alustavasti ja että kone meni totaalisen rikki niin ei kyllä sovi kuvaan ertä se lähtee toimimaan millään. Tuo kolina ennen hajoamista saattaisi viitata jakopään kettinkien irtoamiseen hajoamiseen. Näin ainakin on kerrottu tuon hajoamisen äänen tapahtuvan eli ennen kolinaa kun ketjut hakkaa irrotessaan ja sitten männät lyö venttiileihin ajastukset pettäessä. Voi toki olla muukin vika ja edellinen täyttä spekulaatiota.
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kone kuoli..
Tervehdys !
Tarkoitus olikin juuri ihmetellä että jos kampiakseli on läpi koneesta ja diagnoosi täysin "paskana" niin sitä tässä ihmeteltiin sen käyntiin lähtemistä vielä. Siis jos kone kävi käynnistyksen jälkeen niin luulisi että diagnoosi on väärä. KaEiköhän sieltä päivitystä tule spekulaatioihin.
Tarkoitus olikin juuri ihmetellä että jos kampiakseli on läpi koneesta ja diagnoosi täysin "paskana" niin sitä tässä ihmeteltiin sen käyntiin lähtemistä vielä. Siis jos kone kävi käynnistyksen jälkeen niin luulisi että diagnoosi on väärä. KaEiköhän sieltä päivitystä tule spekulaatioihin.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: kone kuoli..
Taitaa olla niin iso ja monitahoinen urakka kaikkine moduuleineen ja johtosarjoineen, että siihen ei ole ryhtynyt kait juuri kukaan vaan on jäänyt ajatustasolle. Tässä vähän osviittaa MoscowLeaperin toteamana: http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x3 ... -sc-74442/aleksi kirjoitti:Kävi tuo varaosa-autokin mielessä. Myös hieman päivitys ylöspäin myös, eli olen pohtinut mitä vaatisi autolle jos löisi ahdetun koneen keulille, tiedän että silloin vaatisi varmasti uuden vaihdelaatikon mutta mitäköhän muuta. Eli mitä eroa on XJ8 ja XJR välillä? Pitänee selvitellä.
Re: kone kuoli..
Kiertokanki ei kampiakseli,kyllä se käyntiin räjähtää vaihka yksi pytty on poissa pelistä,ja öljytilassa reikä.
Re: kone kuoli..
XJR-99 kirjoitti:Taitaa olla niin iso ja monitahoinen urakka kaikkine moduuleineen ja johtosarjoineen, että siihen ei ole ryhtynyt kait juuri kukaan vaan on jäänyt ajatustasolle. Tässä vähän osviittaa MoscowLeaperin toteamana: http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x3 ... -sc-74442/aleksi kirjoitti:Kävi tuo varaosa-autokin mielessä. Myös hieman päivitys ylöspäin myös, eli olen pohtinut mitä vaatisi autolle jos löisi ahdetun koneen keulille, tiedän että silloin vaatisi varmasti uuden vaihdelaatikon mutta mitäköhän muuta. Eli mitä eroa on XJ8 ja XJR välillä? Pitänee selvitellä.
Näinhän se taitaa olla. Helpompi olisi varmaan etsiä suoraan ihan kokonainen xjr.. No ehkä pitäydyn nyt kuitenkin vaan uuden koneen etsinnässä.
XJ8 4.0 Sovereign -98
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kone kuoli..
Juu tarkoitin kierokankea vaikka kirjoitin kampiakseli-39.5 asteen lämpö vähän haittaa keskittymistä
En ala väittelemään koska näemmä sanoilla totaalisen rikkinäisellä on minulle vaan eri tarkoitus näköjään kuin monella muulla
Pääasia että omistaja saa taas auton alle ja vika/ vian aiheuttaja selviää !
En ala väittelemään koska näemmä sanoilla totaalisen rikkinäisellä on minulle vaan eri tarkoitus näköjään kuin monella muulla
Pääasia että omistaja saa taas auton alle ja vika/ vian aiheuttaja selviää !
Viimeksi muokannut kissaeläin, Su Syys 08, 2013 9:09 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: kone kuoli..
*
Viimeksi muokannut Valmet, Ma Maalis 13, 2017 4:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: kone kuoli..
Olipa harmittava tapaus noin vähillä kilometreillä
Joku aika sitten ilmoittelinkin purkuun menevästä XK8:sta. Nyt olisi tilaisuus koeajaa moottori samalla reissulla kun siirrän sen purkupaikalle. Kait sen päivässä ottaa irti. Hinnasta varmaankin pääsee sopimukseen. Onkohan näissä lohko samanlainen ja kiinnityskappaleet omat?
Joku aika sitten ilmoittelinkin purkuun menevästä XK8:sta. Nyt olisi tilaisuus koeajaa moottori samalla reissulla kun siirrän sen purkupaikalle. Kait sen päivässä ottaa irti. Hinnasta varmaankin pääsee sopimukseen. Onkohan näissä lohko samanlainen ja kiinnityskappaleet omat?
markus
XK8 Cabriolet -97 sapphire
XK8 Cabriolet -97 sapphire
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 7:42 pm
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: kone kuoli..
Aikoinaan tulin kaverin toyotan kyydissä baarista kotio, puolessa välissä alko kone pitää mekkalaa. Kysyn kaverilta mikä sille tuli? Kaveri siihen että mistä v****ta minä sen tietäsin, kulukee tää kuitenki....Aamulla rapulassa katottiin, oli tullu kampi ulos keskeltä konetta ja katkassu koneen kannattimen. Kävi se silti aika hyvin söi vaan öljyä, ajamalla se vietiin moottorin vaihtoon.tommia4 kirjoitti:Moottori saa olla aika hurjasti leikannut kiinni ja "sekaisin" ettei jäähdyttyään pyörisi tai jopa yrittäisi lähteä käyntiin. Käydessä kyllä aika kauhea sotku ja ääni kyllä lähtee kun on katkenneita kampia, veivejä, haljenneita mäntiä ja reikäisiä lohkoja yms. Kehitysmaatyyliinhän tuosta varmaan saa vielä jonkun toimivan V7 tai V6 moottorinkissaeläin kirjoitti:Tervehdys !
Tosiaan kun kuvailit diagnoosin olleen tuo mainittu kiertokanki alustavasti ja että kone meni totaalisen rikki niin ei kyllä sovi kuvaan ertä se lähtee toimimaan millään. Tuo kolina ennen hajoamista saattaisi viitata jakopään kettinkien irtoamiseen hajoamiseen. Näin ainakin on kerrottu tuon hajoamisen äänen tapahtuvan eli ennen kolinaa kun ketjut hakkaa irrotessaan ja sitten männät lyö venttiileihin ajastukset pettäessä. Voi toki olla muukin vika ja edellinen täyttä spekulaatiota.
Jagge ZJ6 -88
Alfa 156 V6
________________________________
Auto, voi olla mitä vaan mutta ei tylsä
Alfa 156 V6
________________________________
Auto, voi olla mitä vaan mutta ei tylsä