RVS

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

RVS

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Tänään meni litkut moottoriin. Ajelen niillä nyt 2 tkm ja vaihdan. Samalla sitten laitan uudet mömmöt moottoriin, vaihdelaatikkoon ja perään. Kai niillä sitten talven yli pääsee.... 8)

Käviskö Mobil 1 talveksi RVSn kera?

hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Valmet
Viestit: 29
Liittynyt: Su Elo 25, 2013 9:32 pm
Paikkakunta: Karjaa

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja Valmet »

*
Viimeksi muokannut Valmet, Ma Maalis 13, 2017 3:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Täällä on keskustelua aiheesta viewtopic.php?f=1&t=4928&start=0

aineen kotisivut

http://www.rvs.fi/ ja jälleenmyyjät http://www.rvs.fi/dealers/page26.html
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Tampereella sitä myy ainakin TAVO eli Tampereen Autovaraosa (tavo.fi) ja antoi ilman pyytämistä pienen alennuksenkin. Me like !

hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terbehdys !
Ei kannata sitten ihmetellä tuon rvs käsittelyn ensimmäisen vaiheen öljynvaihdon öljyn väriä kun aine irroittaa melkoisesti likaa moottorista ja öljyn mukana sitten luonnollisesti tulee ulos kuonaa jolloin ölky aika tumman sävyistä jo tuon 2000km jälkeen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Nyt vasta tsekkasin RVS paketin kyljestä, että siinä suositellaan vanhan öljyn, mihin on lisätty RVS, vaihtamista 300-400 ajokilometrin jälkeen uuteen. Täällähän puhutaan 2000 kilometristä ennen vaihtoa.
Mikähän on 'lopullinen' totuus?


hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Valmistajan ohjeet- Eroa on hiukan menetelmässä teetkö kunnostavan vai ennaltaehkäisevän käsittelyn. Itellä irtosi 85tKM ajetussa niin paljon likaa moottorista että piti vaihtaa öljy ensimmäisen käsittelyn jälkeen kunnostavassa käsittelyssä-sen jälkeen tosin korjaamolla ihasteltiin koneen kiiltoa ja todettiin että tämän ikäisissä ei ole tullut vastaan yhtä kiiltävää jakopäätä yms eli aine irroittaa aika mukavasti likaa koneesta.

Tässä valmistajan sivuilta erot ennaltaehkäisevään ja suojaavaan käsittelyyn. En ole yrityksen edustaja tai muutenkaan liity kyseiseen tuotteeseen pl. tyytyväisenä asiakaana.

Ennaltaehkäisevä käsitely:http://www.rvs.fi/products/page9.html

NÄIN YKSINKERTAISTA KÄSITTELY ON TEHDÄ
1.
Lämmitä moottori normaaliin käyntilämpötilaan.
2.
Lisää tuubin sisältö pakkauksessa olevaan pulloon, kierrä korkki kiinni ja ravista huolellisesti (20–30 sek), kunnes seos on homogeeninen (geeli on liuennut pullon sisältöön).
3.
Pysäytä moottori ja lisää välittömästi n. puolet pullon sisällöstä moottoriin öljynlisäysaukon kautta. Anna moottorin käydä joutokäynnillä 15 minuuttia.
4.
Pysäytä moottori, anna sen jäähtyä pari minuuttia ja kaada loput RVS-seoksesta moottoriin. Ravista ensin kuitenkin pulloa kunnolla.
5.
Moottorin on tämän jälkeen oltava käynnissä vähintään puolen tunnin ajan – joko joutokäynnillä tai normaalissa ajossa, mutta ilman kovaa kuormitusta.
Aja ensimmäiset 400 km (8 tuntia) normaaliin tapaan, mutta vältä moottorin suurta kuormittamista (totutusajo). RVS-aine on jäljellä moottorissa seuraavaan normaaliin öljynvaihtoon saakka, mielellään kuitenkin vähintään 1500–2000 kilometriä (30–40 tuntia).
Käsittely on loppuunsuoritettu n. 1500–2000 kilometrin (30–40 tunnin) ajon jälkeen.


Kunnostava käsittely:http://www.rvs.fi/products/page8.html

NÄIN YKSINKERTAISTA KÄSITTELYN TEKEMINEN ON
Ensimmäinen vaihe:
1.
Lämmitä moottori normaaliin käyntilämpötilaan.
2.
Lisää tuubin sisältö pakkauksessa olevaan pulloon, kierrä korkki kiinni ja ravista huolellisesti (20–30 sek), kunnes seos on homogeeninen (geeli on liuennut pullon sisältöön).
3.
Pysäytä moottori ja lisää välittömästi n. puolet pullon sisällöstä moottoriin öljynlisäysaukon kautta. Anna moottorin käydä joutokäynnillä 15 minuuttia.
4.
Pysäytä moottori, anna sen jäähtyä pari minuuttia ja kaada loput RVS-seoksesta moottoriin. Ravista ensin kuitenkin pulloa kunnolla.
5.
Moottorin on tämän jälkeen oltava käynnissä vähintään puolen tunnin ajan – joko joutokäynnillä tai normaalissa ajossa, mutta ilman kovaa kuormitusta.


Aja 300–400 km (6–8 tuntia) tavalliseen tapaan (ei välttämättä yhtäjaksoisesti), mutta vältä ylikuormitusta. Älä aja mielellään yli 400 km ennen toisen käsittelyvaiheen aloittamista.
Sellaisia moottoripyöriä käsiteltäessä, joissa on moottorin ja vaihteiston yhdistetty öljynkierto, tulee ensimmäisen käsittelyvaiheen aikana käyttää kaikkia vaihteita mahdollisimman paljon.


Toinen vaihe:
Tarkista öljyn kunto. Mikäli öljy on edelleen hyvässä kunnossa, toinen käsittelyvaihe voidaan tehdä samalla öljyllä. Vaihda öljy ja öljynsuodatin tarvittaessa.
Toista edellä olevat viisi kohtaa.
Käsittely on kokonaan tehty n. 1500–2000 km:n (30–40 tunnin) jälkeen RVS-aineen viimeisimmästä lisäyksestä laskettuna. RVS-aine voidaan jättää öljyyn seuraavaan normaaliin öljynvaihtoon saakka.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Minä vaan vielä tuosta RVS-käsittelystä. Kyseessä autom. loora. Olisiko suotavaa laittaa yksi satsi ensin vanhoihin öljyihin ja toinen uusiin? Mikä on automaattilaatikon öljyjen ikä/vaihtoväli? Tuo ei oikein ole (täältäkään) minulle auennut. Samoin perä ja ohjaustehostin, milloin niihin kannattaisi vaihtaa öljyt? Vieläkö talvea vasten, kun autolla on tarkoitus ajaa lähes päivittäin eikä näillä näkymillä ole tallipaikkaa.

Koska tuo RVS ei ole ihan halpaakaan, niin en 'turhaan' vaihtelisi...

hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Vaihteistoon ja perään voisi sanoa että 100tkm on ihan passeli vaihtoväli normaalilla ajolla ja jos hinaa paljon tai muuten rallia ajaa niin sitten pienempi vaihtoväli. Itse vaihdoin vaihteistoon öljyt ensin kertaalleen ja sitten rvs mukanatoisen vaihdon. Laitoin ns vähän yli eli kaksi isoa pakettia . Perään uusien öljyjen mukana rvs. Ilmeisesti vaihteistoon ja perään ei tarvitse samallaista öljynvaihtorumpaa tehdä koska niistä ei ilmeisesti irtoa niin paljon likaa kuin moottorista jaxtällöin öljynvaihto on kohdallaan. Voin kyllä vahvistaa tuon rvs irroittavan liat koneesta ja lähes uusi öljy oli hyvin likaista. Seuraava vaihto sitten olikin kuin uutta öljyä pois tullessaan.
Ei ole näin toimittuna ongelmia esiintynyt mutta voithan olla tuonne rvs valmistajaan jos haluat kysymyksiin oikeat viralliset vastaukset. Taisi Raimo Grönroos tai vastaava olla siellä joka vastailee ja hyvin onkin tullut kysymyksiin vastauksia kysyttäessä.
Kannattaa katsoa vaikka www.tuningstudio.fi koska siellä olinoita alennuksia jos osti useamman käsittelyn kerralla. Ei ole halpaa ei mutta itse olen mieltänyt että jos voi tällä rahalla kunnostaa/suojata osat niin säästöä tulee auton kestossa. Tosin nyt olen myymässä autoja ja joku muu kerää edut....
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
tlindi
Viestit: 326
Liittynyt: Su Touko 15, 2011 4:56 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja tlindi »

RVS toisen käsittelyn jälkeen XK8 (265k km ajettu) 550km läpi Suomen keskinopeudella 108km/h - 11,0L / 100km.

En toki ole kokeillut aiemmin mitä olisi ollut ;)

T
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !

Omissani pudotus oli noin 1,5 litraa satasella kaikkien kohteiden käsittelyn jälkeen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Nonni. RVS:t vaihdettu moottoriin. Vanha öljy oli siis todella mustaa. Nyt muutama sata kilsaa uudella Castrol-RVS-sekoituksella takana ja öljy on niin kirkasta, ettei sitä meinaa tikusta erottaa. Odotan vielä tilaisuutta lisätä RVS laatikkoon ja perään.

hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tervehdys !
Juu, siinä näkee kuinka sitä likaa moottorissa on ja kuinka tuo aine myös puhdistaa konetta.
Kuis kulutus ja äänet moottorissa-onko tullut eroa ei käsitellyyn aikaan ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Hei.

Muisti kun on niin lyhyt, ettei tuohon ole hyvää vastausta. Hyvin kone hyrrää edelleen. Voisin todeta kuitenkin, että kulutus saattaa olla pienentynyt jonkin verran, koska mökkimatkan ( n. 200 km) keskikulutukseksi tietokone ilmoitti 7,6 l/100km. En merkinnyt aiempia mittauksia ylös, mutta muistelisin niiden olleen päälle 8 litran, ehkä lähempänä jopa 10:ä.
Vielä kun saisin nuo liemet vaihteistoon ja perään, mutta korjaamolla eivät osanneet niitä sinne laittaa ;(

hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Termohdys !
Se onkin melkoinen ämööriikan temppu.. :D Itse laitoin liemet suoraan uuden öljyn sekaan ja pöntöt mukana vaihdatin muun huollon yhteydessä. Silloin korjaamonkaan ei tarvitse osata kun vaihtaa öljyt vaihteistoon ja perään minkä luulisi onnistuvan. Helpointa tietty vaan avata mahdollinen öljyntäyttöreikä ja vaan ruiskulla truutatactavara sisään ja korkki kiinni mikäli ei öljyjä vaihda samalla.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Jep jep. Täytyy kai tuo kärry ensi kerralla vielä oikein 'osaavaan' paikkaan huoltoon. Ehkä siellä sitten.....

hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Vile123
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 8:32 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja Vile123 »

Terve!
Vääntäkääpäs pöljälle rautalangasta. Tarkoitus on tehdä rvs käsittely moottorille ajettu 200tkm (vaihdelaatikosta hyviä kokemuksia) joten olenko nyt ymmärtänyt oikein. Vaiheet 1-5 ohjeesta on selkeät. Näiden jälkeen 300-400km ajoa. Sitten öljyn vaihto ja toinen osa rvs sisään. Sen jälkeen ajelua normaalisti seuraavaan öljynvaihtoon asti.

Lueskelin jostain, että tyhjäkäynti kierrokset voivat nousta käsittely seuraksena. Minkäläinen homma x-typessä on tuo tyhjäkäynti kierrosten laskeminen?
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Omassa X-typessä ei huomattavaa kierronnopeuden nousua ole tapahtunut. Kone hyrrää kyllä kivasti. Olettaisin, että auton ajotietokone pitää huolta kierrosluvusta. Tippaakaan öljyä ei ole tarvinnut lisätä ja öljy on edelleen kirkkaan vaalean ruskeaa.

Vastatkoon viisaammat, jos kierroksille tarvitsee tehdä itse jotain.

hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Juu, ohjeiden mukaan vaan ja käsittely on "valmis" n. 2000km jälkeen. En usko että tyhjäkäyntikierrokset nousee uudemmissa autoissa joissa ajotietokone ohjaa moottorin toimintaa kuton "Hoo" mainitsi myös. Jonkun verranhan saa ajella jotta ns taloudellisesti tulee säästöä mutta toiminnallisesti on mielestäni kaiken rahan arvoista. Edelleenkään en ole löytänyt yhtään ns negatiivista vaikutusta aineesta mistään. Tosin joillain voi olla liian suuret odotukset vaikkapa kulutuksen alenemisen suhteen mutta jos kone on kunnossa alunperinkin niin ei sitä laskua hirveästi tule mutta suojaava elementti kulumiselta on tällöin se suurin vaikutus käyttöikää ajatellen.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vile123
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 8:32 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja Vile123 »

Terve!
Kiitokset vastauksista. Lähinnä suojaavan vaikutuksen vuoksi itsekin rvs haluan moottoriin laittaa. Jossakin näin videon jossa rvs käsittelyllä moottorilla ajettiin ilman öljyjä melkosen pitkä matka. Tuskin siis pelkkää valohoitoa on tuo käsittely. Sitten vaan homma etenemään!
romunummi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2012 4:43 pm
Paikkakunta: Hunninko vaan ei Urjalassa

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja romunummi »

Kannattaa niihin mainoksiin hiukan varauksella suhtautua,itsellä tulee näistä ihmeaineista aina ensimmäisenä mieleen tämä perinteinen https://www.youtube.com/watch?v=rkBVGK5tGEo,tuskin missään on tarjolla,ainakaan kuluttajan lompakolle sopivalla hinnalla ainetta mikä pullosta kaadettuna muodostaa uusia pintoja,öljyyn lisättäviä puhdistusaineita on halvemmallakin tarjolla,kuten joskus sanottiin wynn's öljyn lisäaineesta sanottiin"pesee,huuhtoo,vaahtoo muttei voitele.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Helppo on arvostella ja ymmärrettävääkin koska lupauksia ja aineita on monia- tosin ei yhtään tällä tavalla toimivaa. Kannattaa tutustua tarkemmin. Sanotaanko nyt näin että tämän aineen kohdalla on todistustaakka toisin päin eli todistaa että se ei toimisi koska kuitenkin TUV:n leimat on ja paljon muita riippumattomia tahoja käyttänyt hyvin tuloksin. Itsekkään en pidä pahana 1.5l vähennystä kulutuksessa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
romunummi
Viestit: 121
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2012 4:43 pm
Paikkakunta: Hunninko vaan ei Urjalassa

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja romunummi »

Ne tüv leimat ei takaa sitä että aineesta itsestään olisi jotain hyötyä,jos aineesta löytyy jonkun tutkimuslaitoksen tekemää puolueetonta tietoa sen vaikutuksesta,niin silloin sitä voi päätellä onko siitä hyötyä,loppujen lopuksi kulunut metalli on kulunutta metallia,eikä siastakaan saa hieromalla ajokoiraa.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjensta !

Tässä olisi se TUV testi http://www.rvs.fi/pdf/FINAL_REPORT_PB20 ... GBM-00.pdf.

Kannattaa lukea ja sitten kommentoida.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Hittolainen,tuoha miu pittää viel koittaa,mimmone määrä pittäis ostaa XJ6 ser 2,vissii reilu 8 litraa systeemis öljyy.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Jos tarkoitat automaattivaihteistoa ja perää, niin esim. 2 kpl T5-pakettia riittää hyvin molempiin. Tai kysy myyjältä tarkemmin.

Kannattaa laittaa mömmöt sisään ;)

hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Avatar
Jku
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja Jku »

Minä kokeilin RVS:ää joskus 6-8 vuotta sitten vanhan XK:n 3,8 koneeseen.
Öljynpaineet olivat alhaiset, mutta en minä siihen korjausta tuolla RVS-käsittelyllä saanut.
Kone avattiin ja tehtiin kunnon remppa.
Alla jokunen kuva, lieneekö RVS:n vaikutusta vai mitä?
Kuva jäi näköjään saamatta, mitähän tuo merkinnee (koko olisi ollut 106 k)? :?
"Pahoittelut, mutta liitetiedostojen maksimiraja on tullut vstaan".
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Tottahan on etä eihän aine mitään mekaanista vikaa korjaa eikä sitä lupaakkaan missään. Koko tapahtumahan pohjautuu tuohon tribokeraamiseen metallipintaan joka täyttää kitkan vaikutuksesta metallissa ooevat mikrohalkeamat ja epätasaisuudet poistaen kitkaa ja täten vähentää vaadittavan työn määrää koneessa joka sitten korreloi alentuneena polttoaineenkulutuksena ja hiilidioksidipäästöinä edellisen johdosta. Jo 80-luvulla löydetty venäjällä ja siellä sotilaskäytössä oleva aine joka nyt jostain on noin 10 vuotta sitten saatu suomalaisen yrityksen haltuun kaavat.

Eli jos jotain on jo oikeasti rikki niin ei korjaa mutta kulumia täyttää ja suojaa. Kuten jo aiemmin toisessa keskustelussa jo mainitsinkin niin kun ex s typen jakopäätä tarkastettiin ja käsittely oli sitä ennen tehty moottorille niin asentaja sanoi että ei ole koskaan nähnyt yhtä hyväkuntoisen näköistä jakopäätä näin vanhassa autossa (s type 2001 86tkm). Kaikki kiilsi kuin uudessa autossa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tässä linkki vielä valmistajan sivuille josta voi tilata tuotetta http://www.rvs.fi/ ja toisen toimijan sivuille joista itse olen ostanut pikkuisen halvemmalla koska toimituskulut 0€ http://shop.mamasan.fi/product/list/340 ... kemikaalit

Ja vielä tarkennus eli en ole mikään tuotteen edustaja vaan ihan peruskuluttaja.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Aripe
Viestit: 18
Liittynyt: To Helmi 09, 2012 1:28 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja Aripe »

Ei tuo RVS uskon asia ole, muuten en olisi huomannut vaikutusta. Puoli salaa ja epäillen lurutin Jaggeen S-type -99 pari pullollista tuota ainetta. Funtsaillen millaisia drinkkejä itse olisin silläkin rahalla saanut...
Käyntiääni parani ainakin huomattavasti, kulutuksen seuraamista hankaloittaa hieman tämä talvi, mutta ainakin jonkin verran on pienentynyt.
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Tuon käyntiäänen muutoksen RVS-käsittelyn jälkeen olen minäkin pannut merkille. Kyllä V6:nen hyrrää niin pehmeän tasaisesti, että oikein ilolla sitä kuuntelee. Kulutusta on vaikea todeta, mutta varpaan asennolla on totisesti merkitystä. Kun ajelee tienopeuksia ja isommat alamäet rullailee vapaalla, niin kulutus on pysynyt talvellakin tuossa 8 litran pinnassa. Onhan se tietysti hieman enemmän kuin noilla uusilla 'muovistapuristetuilla', mutta onhan Jagge aina Jagge ! Täh....?

hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Avatar
Igor
Viestit: 273
Liittynyt: Su Syys 25, 2011 10:02 am
Paikkakunta: Tampere

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja Igor »

Onkos täällä kellään kokemuksia tosta Resurs-merkkisestä aineesta? Mainospuheesta tulee kovasti RVS mieleen, ja pikaisen googlettelun perusteella aineen toimintaperiaate on aivan vastaava. Hinta vain on aika paljon halvempi.

http://www.kaasutinexpertti.fi/resurs.html
http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultr ... g.php?c=40

Itse olen käyttänyt RVS:ää kolmessa eri autossa, ja ei siitä ainakaan haittaa ole ollut... 200tkm ajetussa V6 sitikassa huomasi jopa pieniä parannuksia käyntiäänessä, kulutuksessa ja vaihteiston toiminassa. XJR:ään ja Mini JCW:hen (molemmilla ajettu noin 100tkm) tein käsittelyt lähinnä ylläpitomielessä.
Oli joskus: X308 XJR
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Kuulostaa todella samalta kuin tuo RVS, olisi todella kiva kuulla jos jollain olisi kokemusta tästä itänaapurin RVS:stä.
Hinnassa nyt ei mahdotonta eroa ollut?, mutta jos tuo kilpailu vaikuttaisi asiaan asiakkaan kannalta positiivisesti.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Ei kokemusta kuin RVS merkkisenä tästä teknologiasta, mutta tuo RVS teknologia tai millä sitä nyt haluaakaan kutsua on kehitetty nimenomaan itä-naapurissa joten voipi olla ihan samantyylistä tavaraa eri nimellä varustettuna. Silmään pisti tuo vaikutuksen kesto joka on sivun mukaan 10-15tkm. RVS taas lupaa 100tkm. Näillä kriteereillä RVS olisi halvempaa käyttää kuin Resurs ja mikäli tuote olisi vain eri nimellä olevaa samankaltaista ainetta niin miksi ero vaikutuksessa olisi noin suuri ? Esim 170-250tkm ajettuun pitäisi Resurs M1metal:lia laittaa 100tkm ajolle laittaa tuon minimi keston 10tkm keston aikana laittaa 40 pakettia ja mikäli ostaisi yksittäispakkauksia 40x16.15€=646€ ja kolmen pakkauksissa 390€. RVS hinta 100tkm käsittely bensa moottorille (öljytilavuus 4-6l) 2x65€=130€.

Näin ainakin pikaisesti laskeskelin mitä kaasutinexpertti kertoi resurssista ja käyttöohjeista sekä hinnoista. RVS hinta oli mamasan.fi sivuilta.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Veikkaan että jos aine on samaa niin resurs suosittelee myynnin edistämiseksi jatkuvaa käyttöä.
Hintaero ei tosiaan ole mahdottoman suuri ja itse aion käyttää RVS:n tutkittuja tuotteita kunnes joku luotettava taho on todennut resursin toimivaksi.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Itsestä ainakin ero tuntuu aika suurelta jos toiseen saa menemään 100tkm aikana 130€ ja toiseen 390€. Vaikka hinta nyt olisi vaikka tuokin niin aika paljon saa lutrata tuon Resurssin kanssa. Jos siitä olisi jotain merkittävää etua RVS:n nähden tuolla hintaerolla niin asia voisi olla toinen. Vaikka tiertyjä lisäaineistuksia ja aineita käytänkin niin olisi hyvä tosiaan saada jotain ulkopuolisia testejä lukea varmuudeksi.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja JMSC »

kissaeläin kirjoitti:Terve !
Itsestä ainakin ero tuntuu aika suurelta jos toiseen saa menemään 100tkm aikana 130€ ja toiseen 390€. Vaikka hinta nyt olisi vaikka tuokin niin aika paljon saa lutrata tuon Resurssin kanssa. Jos siitä olisi jotain merkittävää etua RVS:n nähden tuolla hintaerolla niin asia voisi olla toinen. Vaikka tiertyjä lisäaineistuksia ja aineita käytänkin niin olisi hyvä tosiaan saada jotain ulkopuolisia testejä lukea varmuudeksi.
Tarkoitin yhden käsittelyn hintaeroa. Jos kyseessä on sama tavara, on joko resurssin suositus käyttää joka öv:n yhteydessä liioiteltu tai RVS:n lupaama kesto liioiteltu.
Luotettavan tahon tekemä testi olisi kyllä mielenkiintoista nähdä, täytynee laittaa TM:lle viestiä :lol:
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Löysin resurssin yenkkipatentin ja näyttää tosiaan siltä, että tämä resursin pinnoite kuluu nopeammin pois kuin RVS:n pinnoite.
RVS:llä on ymmärtääkseni international patentti omaan "seokseensa".
Siis RVS:ällä jatketaan meidän taloudessa.

http://www.freepatentsonline.com/7375060.pdf
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Vile123
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 8:32 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja Vile123 »

Terve!

Tarkoituksena siis laittaa moottoriin rvs sisään seuraavassa öljynvaihdossa, mutta mieleen juolahti nyt kaksi eri vaihtoehtoa joten kommentteja kaivataan!

1. Tehdä rvs kunnostava/ennaltaehkäisevä käsittely kokonaisuudessaan.
2. Tehdä engineflush vanhoilla öljyillä ja laittaa uudet öljyt sisään rvs kanssa.

Rvs on käsittääkseni vain kunnostava, mutta ei likaa poistava käsittely joten olisiko puhdistus + suojaus (tosin vain 1 rvs pullolla) parempi vaihtoehto? Kone autossa käy kyllä todella nätistä ja huoltokirja on täydellinen ja minun aikana öljyt vaihdettu noin 10000tkm/1v välein. Kilometrejä on kertynyt jo 198tkm joten voisiko olettaa, että likaa on kertynyt koneeseen paljon jo näillä kilometreillä ja olisiko sen poistamisesta mahdollisesti hyötyä?

Täytyy myös todeta, että hieman epäilyttää tuo lian poistaminen moottorin sisältä. On kai se mahdollista, että lika tukkii moottorista tärkeitä paikkoja puhdistuksen aikana ja pahimmillaan moottori voi olla entinen.

Tässä linkki tuohon forten engine flushiin.
http://www.tecalemit.fi/tuotteet/forte- ... otor-flush
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Kyllä se RVS puhdistaa myös vaikka se ei sen varsinainen tehtävä olekkaan. Ulostuleva öljy on käsittelyn jälkeen likaista vaikka uudet sinne laittaisit RVS kanssa usko pois. Todettu parissa omassa ja useissa kavereiden autoissa.Tosin ei tuo "engine flush" väärinkään ole varmaan ennen käsittelyä.
Suosittelen kuitenkin käyttämään ohjeen mukaan kaksi käsittelykertaa koska ei tuo lähemmäs 200tkmenää ihan uusi kone ole ! Tuossa ajassa välyksiä on voinut jo syntyä ja yksi käsittelykerta ei välttämättä ole se ajatuksen mukainen säästön paikka jos tähän lähtee alunperin.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vile123
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 8:32 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja Vile123 »

Terve!
Hyvä kuulla, että rvs puhdistaakin. Eihän tässä sitten ole epäselvyyksiä vaan pelkällä rvs:llä mennään. Ajattelin vain, että jos kone on tosi likainen onko rvs:stä edes kunnolla hyötyä.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
OhjeissA ei ainakaan mainita koneen likaisuudesta suhteessa vaikutukseen. Itsellä oli n 180tkm ajettu kun käsittelyt tehtiin ja vaikutti kyllä huomattavasti ja öljy oli likaista vaikka tosiaan ei oltu sillä ajettu paljoa.
Käsittelyhän toimii kitkakohdissa ja siellä sitä "sludgea" eli likaa ei nyt pitäisi kauheasti olla muutenkaan ja jos olet vaihdellut öljyä tuohon tahtiin niin tuskimpa sitä nyt muuallakaan älyttömästi on jotta aine ei toimisi. Litkut moottoriin vaan ja ihmettelemään !
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Tänä aamuna ladattu ensimmäinen satsi koneeseen,nyt sitten se 300-400 km ajelua.Voi olla että toimiikin,itse ajattelin lähinnä sen vuoksi,koska kone on seisonut pitkiä aikoja,saattaa rinkulat olla nalkissa,no katsotaan auttaako.Joku vuosi siten otin öljypohjan pois ja oli melkoinen "tatina"kerros sumpun pohjalla,varmasti samaa skeidaa on myös kanavissa jne.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !
Laita toki havaintoja mikäli niitä tulee. Veikkaisin että jos likaa on ollut niin nyt öljy on käsittelyn ensimmäisen vaiheen jälkeen melkoisen likaista ulostullessaan.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vile123
Viestit: 147
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 8:32 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja Vile123 »

Morjens!
Omassani alkaa olla RVS kunnostava käsittely moottorille tehtynä. Aikaisemmin tuota tuli jo laitettua vaihdelaatikkoon, perään ja ohjaustehostimeen. Jakolaatikossa on X-1R, mutta sinnekin RVS seuraavan öljynvaihdon yhteydessä. Kuten kissaeläin totesi ensimmäinen 300-400km ajaminen puhdisti aika mukavasti moottoria. Öljyproppua avatessa pihalle tuli selvästi hieman likaa ja öljy oli myös sen näköistä. Moottori käy nyt vielä entistäkin nätimmin ja auto vastaa ehkä paremmin kaasuun. Kulutuksessa en ole eroja huomannut.

Vaihdelaatikon suhteen on vaikea sanoa tapahtuiko muutosta, koska RVS lisätessä vaihdettiin koko laatikko vähemmän ajettuun. Entistä paremmin se ainakin vaihtaa. :D Ohjaustehostimessa eron huomasi selvästi, sillä sen toiminta keveni mielestäni huomattavasti.
MrNorton
Viestit: 302
Liittynyt: Su Tammi 16, 2005 8:09 pm
Paikkakunta: Forssa

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja MrNorton »

Muuten,mistä olette hankkineet esm voiteluöljysuodattimet näihin vanhempiin merkkeihin?.
MrNorton
Jaguar XJ6 series 2
Dacia Duster 1.2 Tce
Norton Commando MK3 original.
Norton Commando MK3 cafe racer
Solifer Export 1963
Avatar
kk1
Viestit: 114
Liittynyt: Ti Elo 26, 2008 2:12 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kk1 »

Öljysuodatin Hessumobiilista, crossland 2160.
Terv kari k
Avatar
Tsuppari
Viestit: 42
Liittynyt: Su Huhti 29, 2007 10:27 am

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja Tsuppari »

On XK:n öljynvaihto lähenemässä joten voisi 2 x RVS käsittelyä kokeilla 160tkm ajettuun pannuun.
Ei ilmeisesti ole kellään tiedossa Nikasil pinnoitteeseen tulleita negatiivisia vaikutuksia RVS käsittelyllä?
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Tsuppari kirjoitti:On XK:n öljynvaihto lähenemässä joten voisi 2 x RVS käsittelyä kokeilla 160tkm ajettuun pannuun.
Ei ilmeisesti ole kellään tiedossa Nikasil pinnoitteeseen tulleita negatiivisia vaikutuksia RVS käsittelyllä?
Itsellä myös aikomus laittaa tähän uuteen hankintaan xk8 rvs sisään kohta. En usko että siinä mitään erikoista tuon nikasilin kanssa on.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: RVS

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Tsuppari kirjoitti:On XK:n öljynvaihto lähenemässä joten voisi 2 x RVS käsittelyä kokeilla 160tkm ajettuun pannuun.
Ei ilmeisesti ole kellään tiedossa Nikasil pinnoitteeseen tulleita negatiivisia vaikutuksia RVS käsittelyllä?
12tkm RVS-käsittelyn jälkeen Nikasil näytti loistavan sylintereissä jotakuinkin virheettömänä kuin Naantalin aurinko.
Vastaa Viestiin