kissaeläin kirjoitti:
Jotenkin ei tuo ZF lifeguard mineraaliöljy siihen hintaan mitä yrittävät kiskoa kiinnosta.
I feel you. Tilasin itse mannolin ölpät 50€ /10l kotiin kannettuna.
Kun täytyy noi hikoilevat laatikon lauhduttimen putket korjauttaa.
Terve !
Itsekkin katselin tuota Mannol:ia mutta en "uskaltanut" ostaa kun ei mitään kokemuksia tavarasta muuta kuin keskustelupalstojen jutuista. Tuntuu toimivan ja ei kyllä ole todellakaan hinnalla pilattu tuotetta.
Moi!
Tuota RVS:ää kovin täällä kehutaan, mutta tuli sellainen kysymys mieleen, kun aineen ilmoitetaan puhdistavan konetta. Niin onko kukaan ottanut öljypohjaa irti ja tarkistanut missä kunnossa öljysihdit ovat? Kait näissäkin autoissa on öljypohjassa sihti?
Lähinnä kiinnostaa, koska Saabeissa etanoliin siirtymisen jälkeen on ko. ongelmaa esiintynyt. Eli sihdit ovat alkaneet tukkeutumaan, koska etanoli pääsee öljyn joukkoon ja alkaa irroittamaan pinttymiä.
XJR SS kirjoitti:Moi!
Tuota RVS:ää kovin täällä kehutaan, mutta tuli sellainen kysymys mieleen, kun aineen ilmoitetaan puhdistavan konetta. Niin onko kukaan ottanut öljypohjaa irti ja tarkistanut missä kunnossa öljysihdit ovat? Kait näissäkin autoissa on öljypohjassa sihti?
Lähinnä kiinnostaa, koska Saabeissa etanoliin siirtymisen jälkeen on ko. ongelmaa esiintynyt. Eli sihdit ovat alkaneet tukkeutumaan, koska etanoli pääsee öljyn joukkoon ja alkaa irroittamaan pinttymiä.
Alla Saabin sihti.
Kyllähän se öljypohjan ja sihdin putsaus on RVSn kanssa toimineille varmaan itsestään selvä taski, toivottavasti
Omassani sihti oli kokolailla tukossa ja kampikammiopaineet koholla, mikä taas lisäsi huohotusta ja mm.tiivistevuotoja. Mahdollisesti RVS-käsittelyn aikaansaannosta.
Ei siis ollut tarkoitus pelotella, vaan herättää mielenkiintoa asiaan, joka ei välttämättä tule mieleen, eikä ainakaan kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan.
Siis jotta kauniit automme pysyisivät liikenteessä kauemmin ja pääsemme liikkumaan niillä rauhallisin mielin!
Ei siis ollut tarkoitus pelotella, vaan herättää mielenkiintoa asiaan, joka ei välttämättä tule mieleen, eikä ainakaan kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan.
Siis jotta kauniit automme pysyisivät liikenteessä kauemmin ja pääsemme liikkumaan niillä rauhallisin mielin!
Jos on niin väljä kone että palamatonta etanolia pääsee kampikammioon niin eikö se vehje ole joka tapauksessa valmis?
Tai jos siellä kampikammiossa on noin paljon paskaa että sihti menee tukkoon? Oliskohan syy nyt kuitenkin siellä ratin ja penkin välissä?
RVS ei riko moottoria tai mitään muutakaan, jos kone on sisältä niin likainen että sihti tukkeutuu niin se on enää ajankysymys ja siihen riittää myös yksi öljynvaihto hiukan pesevämmällä öljyllä. Kannattaa myös muistaa että RVS LIOTTAA saostumia ei varsinaisesti irrota kokkareita.
RVS ei nosta kampikammion painetta. Päinvastoin, se laskee sitä koska vähentää ohivuotoja sylintereissä.
Toisekseen, olettekos koskaan yrittäneet pestä öljymoskaista moottorin osaa etanolin kanssa? Minä olen, ja kun on omin silmin nähnyt kuinka paska pesuaine se etanoli on ja kuinka hyvä taas tavallinen bensa on, niin täytyy vain ihmetellä että se etanoli muka irroittaa sen kuran sieltä koneesta ja tukkii öljysihdin. I call BS big time.
Ainoa asia mitä se etanoli liottaa on karsta venttiileistä ja palotiloista. Ja siis nimenomaan liottaa, ei irrota kokkareita. E85 pannua avatessa jaksaa aina ihastuttaa se puhtaus verrattuna bensa tai.. köh.. tupaöljykoneisiin.
Automiehenä en kehtaisi tunnustaa että omassa autossani on sihti tukossa. Siihen vaaditaan huolellista huollon laiminlyöntiä tai vain yksinkertaisesti välinpitämöttämyyttä ja/tai osaamattomuutta. Toki voi myös noudattaa maahantuojan ohjeita öljynvaihdoissa, ne kun on joissakin tapauksissa synonyymi tuolle laiminlyönnille.
Avasin muuten viime vuoden lopulla 375tkm ajetun Audin 1.8t koneen jotka ovat myös legendaarisia siitä että ovat sisältä paskaisia ja öljysihdit helposti tukkeessa. Tämä ko. moottori oli sisältä täysin puhdas, longlife huoltoohjelma hylätty heti uutena ja käytetty 5w40 täyssynteettisiä öljyjä jotka vaihdettu säännöllisesti 15tkm välein. Koneessa tehty ensimmäinen RVS-käsittely 280tkm kohdalla. Itse syy avaamiseen oli ketjuremontti. Koneella ajettu nyt 400tkm eikä huohota tai syö öljyä vieläkään enempää kuin 100tkm ajettuna, käyntiääni ei eroa uudesta.
my 2? cents..
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i e85 only
Anttih kirjoitti:Jos on niin väljä kone että palamatonta etanolia pääsee kampikammioon niin eikö se vehje ole joka tapauksessa valmis?
Tuon teorian mukaan kaikki DPF:llä varustetut dieselit ovat väljiä muuten samaa mieltä kertomistasi asioista.
Tesla Model S P85D Ludicrous -15| Jaguar F-Pace 3.0D -17
Ex:Jaguar XF 3.0D FL -12 (402hv ja 820Nm), Jaguar S-type Excl Sport 2.7D -08
Autojen ohjelmointeja ja vikadiagnostiikkaa http://www.lisäätehoa.fi
P. 044-5867096
Anteeksi kauheasti, että kysyin asiasta ja kyseen alaistin tuotteen!
Kannattaa käydä tuolla Saab foorumilla lukemassa, niin saa parempaa tietoa etanolista. Siellä kuitenkin aika kauan jo käytetty ko. laitteissa.
Miksi autonvalmistajat antavat flexifuel autoille lyhyemmät öljynvaihtovälit? Koska etanoli pääseen öljyn joukkoon ja laimentaa sitä. Taitavt olla jo uutena sitten väljempiä nuo flexifuel koneet?
Ja saman moottoripesun voi suorittaa polttoöljyllä ja on ihan pikkasen halvempi toimenpide.
XJR SS kirjoitti:Anteeksi kauheasti, että kysyin asiasta ja kyseen alaistin tuotteen!
Kannattaa käydä tuolla Saab foorumilla lukemassa, niin saa parempaa tietoa etanolista. Siellä kuitenkin aika kauan jo käytetty ko. laitteissa.
Miksi autonvalmistajat antavat flexifuel autoille lyhyemmät öljynvaihtovälit? Koska etanoli pääseen öljyn joukkoon ja laimentaa sitä. Taitavt olla jo uutena sitten väljempiä nuo flexifuel koneet?
Ja saman moottoripesun voi suorittaa polttoöljyllä ja on ihan pikkasen halvempi toimenpide.
Ei kannata vetää palkokasvia hengitysteihin, syvälle ainakaan. Voithan esittää eriävät mielipiteet asiasta/asioista ja vielä mielellään niitä saa esitää. Yksittäisinä ihmisinä täällä kirjoitellaan ja mielipiteitä jne kirjoitellaan ja vielä vapaasti.
Anttih kuitenkin RVS ainetta käyttänyt paljon omissa E85 jaggeissaan joten kokemusta kirjoittelun takana on hyvin. Jos noinkin vanhaan Jaggeen lykkää RVS sisään niin tukossa ne on mikäli pelkät karstat irtoaisi kokonaisina sinne sihtiin. Ei minullakaan ole ollut yhdessäkään mitään ongelmaa tukkeutumisissa kyllä eikä sihti tukossa vaikka öljy on ollut aika hurjan näköistä ensimmäisen RVS käsittelyn jälkeen. Aika hyvin tuntuu liukenevan kurat öljyyn ja liikuvan läpi vaikka ilmeisesti ei ole aikaisemmilla käyttäjilä ollut öljynvaihtovälit pienimmillä luvuilla.
Itse vaihdan 8-10tkm tai kaksi kertaa vuodessa öljyt oli mitä tahansa lonlifeä tai ei. Joskus tulee jopa huuhdeltua siten että laitan sisään hetkeksi vähän ns halvempaa ja huuhtelen pois ennen varsinaista öljyä(hyvälaatuista) Kuulostaa ehkä tuhlaukselta mutta eipä jää vanhaa likaista öljyä uuden sekaa pyörimään juurikaan.
Moi !
Nyt siis koko uusi hoito käsitelty RVS aineilla = Moottori,ahdin,vaihteisto,perä ja ohjaustehostin. Ei RVS tosin halpaa ole ja kaupasta yksittäisinä ostettuna hinta n. 370€ tämän kokoluokan öljytilavuuden omaavalle autolle. Laskeskelin että auton huoltoon meni kaikkiaan rahaa aineina n 1000€ liikkeestä huolettuna ulos tulemisen jäkeen kun sen käsiini sain. Tapana kun on tosiaan vaihtaa kaikki nesteet yms huolto-osat uuteen autoon, jotta tietää mitä siellä oikeasti on sisällä. Lohko ja sisähaaroitus+ilmastoinnin huolto lisäksi vielä summaan.
Nyt siis alkaa laatikon RVS sisänajo ja pitää yrittää olla kiihdyttelemättä rajusti että aine saa toimia rauhassa ohjeen mukaan.
Ässän perään meni uudet öljyt (amsoil) ja RVS, mitään vikaahan perässä ei ole ollut muuta kuin tietyssä lämpötilassa kesällä kevyellä kaasulla kuulunut hiljainen ääni. Katsotaan josko ei tulevana kesänä enää ääntäisi.
Yllättävän paljon oli täyttöaukon tulpassa hienoa metallia ei edes hilettä vaan suorastaan tahnaa. Harmi ettei tullut otettua kuvaa...
Onko muilla ollut vastaavaa tulpan magneetissa?
Moottorin rvs käsittely odottaa öljynvaihdon lähestymistä, sitten onkin koko auto käsitelty.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Moi !
Kuinkas päädyit Amsoil peräöljyyn kaikkien mahdollisten "persöljyjen"joukosta ? Itse päädyin tasapainoilemaan Redline heavy shock proof 75w-140 tai tämän Amsoil severe 75w-140 välillä joidenkin kestävyystestien ja hyvien käyttäjäkokemusten perusteella. Amsoil voitti mutta tärkeintä lienee kuitenkin että siellä on uutta tavaraa aika ajoin. Toki myös RVS laittaminen sekaan oli syy vaihtaa uudet aineet perään.
Hassu juttu redline oli itsellänikin vaihtoehtona ja sitten se castrolin olisko ollut syntrans tms..
Mutta kun opielta tilailin muitakin öljyjä ja omaan huonon kokemuksen redlinen manuaalivaihteistoöljystä (ei suoranaisesti liity tähän asiaan)
niin päädyin sitten kokeilemaan amsoilia.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6
Honda CB 1300F Super Four
EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
JMSC kirjoitti:Hassu juttu redline oli itsellänikin vaihtoehtona ja sitten se castrolin olisko ollut syntrans tms..
Mutta kun opielta tilailin muitakin öljyjä ja omaan huonon kokemuksen redlinen manuaalivaihteistoöljystä (ei suoranaisesti liity tähän asiaan)
niin päädyin sitten kokeilemaan amsoilia.
Mulla oli kumpaakin eri perissä edellesissä S typeissä eikä mitään valittamista ollut kummastakaan.
JMSC kirjoitti:Ässän perään meni uudet öljyt (amsoil) ja RVS, mitään vikaahan perässä ei ole ollut muuta kuin tietyssä lämpötilassa kesällä kevyellä kaasulla kuulunut hiljainen ääni. Katsotaan josko ei tulevana kesänä enää ääntäisi.
Yllättävän paljon oli täyttöaukon tulpassa hienoa metallia ei edes hilettä vaan suorastaan tahnaa. Harmi ettei tullut otettua kuvaa...
Onko muilla ollut vastaavaa tulpan magneetissa?
Moottorin rvs käsittely odottaa öljynvaihdon lähestymistä, sitten onkin koko auto käsitelty.
Moi !
Ei kuulosta hyvältä jos sitä siellä noinkin paljon on metallia joukossa. Toivottavasti ei mitään åahempaa mutta ääni ei tiedä koskaan hyvää jos nyt tulee suoraan perän sisältä !? Laitoitko paljon RVS ainetta joukkoon vai ihan normiannoksen tuolle n 2 litran tilavuudelle. Kannattanee ajella joku 1000km ja katsastaa tilanne metallisilpun kannalta että rouhiiko lisää irti vai esettuuko kuluminen jne.
Juu ei tuo perä kaiketi ole kauhean nirso tuon ölpän perään.
Naapurilla oli ollut vastaavan näköinen tuo tulppa.
Ääni oli todella vaimea ja kuultavissa vain ~30 asteen ulkolämpötilassa 104-107km/h nopeudessa aivan pintakaasulla ajaessa. Ääni loppui heti jos painoi vähänkin kaasua tai nosti jalan kaasulta. Pistin tästä kesällä viestiä.
Voi tsiisus että tällä androidtabletilla tulee ihmeellisiä kirotusvbreitä.
Minkä kokoisia satseja olette laittaneet automaattilaatikoihinne?
Minun kulkineessa tilavuus on 7.5 litraa(zf4 hp18) ja tuo yksi settihän riittää 4-6 litraan.
Tuntuu hieman kalliilta ostaa 2 settiä. Ja jos ostan arvaako tuutata molemmat tuubit kerralla laatikkoon?
savijo kirjoitti:Minkä kokoisia satseja olette laittaneet automaattilaatikoihinne?
Minun kulkineessa tilavuus on 7.5 litraa(zf4 hp18) ja tuo yksi settihän riittää 4-6 litraan.
Tuntuu hieman kalliilta ostaa 2 settiä. Ja jos ostan arvaako tuutata molemmat tuubit kerralla laatikkoon?
Tänään taas satsi moottoriöljyn sekaan. Kiireistä johtuen ajoin 2000 km ilman RVSää ja tänään kehräys muuttui heti pehmeämmäksi ! On se vain metka aine tuo RVS ! Suosittelen.....kaikkien mahdollisten öljyjen joukkoon.
XJR SS kirjoitti:Moi!
Tuota RVS:ää kovin täällä kehutaan, mutta tuli sellainen kysymys mieleen, kun aineen ilmoitetaan puhdistavan konetta. Niin onko kukaan ottanut öljypohjaa irti ja tarkistanut missä kunnossa öljysihdit ovat? Kait näissäkin autoissa on öljypohjassa sihti?
Lähinnä kiinnostaa, koska Saabeissa etanoliin siirtymisen jälkeen on ko. ongelmaa esiintynyt. Eli sihdit ovat alkaneet tukkeutumaan, koska etanoli pääsee öljyn joukkoon ja alkaa irroittamaan pinttymiä.
Alla Saabin sihti.
Tulipa tässä näytettyä kuvaa Saab henkiselle harrastajalle.
Hänen makoisan naurunremakan jälkeen sai hän tokaistua että, "Tuo p...a käyttää kyllä ihan hajonneen turbon alumiinilta. Ja jos/kun konetta ei ole varmaankaan heti turbon lauetessa sammutettu, on ko koneen runkolaakerit varmaan sitämyöten entiset."
(Valitettavasti ko harrastaja ei ole kulman jäsen. Enkä minä tätä näkemystä oikein osaa jatkossa puolustaa tai arvostella.)
Morjens !
RVS saanut sitten kopioijan latviasta http://rvspower.com/.
Kysyin asiasta RVS:n toimitusjohtajalta ja kertoi, että kyseessä kopioija ja toiminta RVS nimellä yritetty estää jo kerran, mutta jatkaa toimintaa vieläkin. Kyseinen kopioija väittää myös tavaran olevan suomesta vaikka todellisuudessa toimii latviasta.
Tuote ei kuulemma myöskään ole edes sama vaan jotain ihan muita. Hinnat ovat halvat oikeaan tuotteeseen verrattuna.
Tervehdys
Vanhukseen olen kokeillut RVS:än tuotteita,ja toimiihan ne.
Mutta käyttikseen ja puutarhatraktoriin sekä lumilinkoon olen kokeillut tätä http://www.motonet.fi/fi/tuote/608051/L ... ntaja-MOS2.
Voin sanoa että ihan samanlainen vaikutus ollut ja hinta pikkuisen eri
Moottoriäänet hiljeni omassa saksanseisojassa heti tuotteen lisäämisen jälkeen.
Viimeksi muokannut smurffi, Ti Kesä 30, 2015 10:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaguar XJ40 3.6 Sovereign -89
Käyttis BMW F30 330e M-Sport -16
smurffi kirjoitti:Tervehdys
Vanhukseen olen kokeillut RVS:än tuotteita,ja toimii hän ne.
Mutta käyttikseen ja puutarhatraktoriin sekä lumilinkoon olen kokeillut tätä http://www.motonet.fi/fi/tuote/608051/L ... ntaja-MOS2.
Voin sanoa että ihan samanlainen vaikutus ollut ja hinta pikkuisen eri
Moottoriäänet hiljeni omassa saksanseisojassa heti tuotteen lisäämisen jälkeen.
Moottoriöljyissäkin on usein Molyä eli Molybdeenisulfidia, mutta tällä aineella ei ole samaa kestävyyttä kohteessa kuin RVS:llä. Täytyy muistaa, että RVS lupaa käsittelyn keston olevan n 100tkm ja Molyä pitää lisätä aina öljy vaihdon yhteydessä koska Moly ei tartu tai tee pintaa kuten RVS. Hinta siksikin nousee jos tuon kympin purkin laittaa tuon 10 kertaa 100tkm aikana. Kumpikin tuote perustuu kitkan vähenemiseen mutta eri tavoin.
En halua olla ilonpilaaja mutta eiköhän kaikki ole Motor Upin kaltaisia.
Paljon lupauksia mutta todelliset näytöt perustuu vain pieniin piireihin.
Aikoinaan myytiin magneetteja polttoainelinjoihin ja niiden piti muuttaa polttoaineen molekyylirakennetta.
Säästöjä luvattiin 20%.
Ihan saman vaikutuksen olisi saanut laittamalla omenan kaasupolkimen alle .
Jos joskus joku aine toimisi niin eikö niiden käyttö räjähtäisi käsiin ja joku puolueeton taho alkaisi testaamaan/ tutkimaan niitä?
Tietty voihan se olla että yhteen vessaan toimii ja toiseen ei mitään vaikutusta. Siksi tuoteselosteetkin niin epämääräisiä.
Ajatelkaa hetki. 100Tkm joku aine jonkun laakerin pinnalla voitelemassa ?
Montako kierrosta tuo laakeri on noihin kilometreihin pyörinyt?
Välillä on ollut kuumat oltavat ja toisinaan pakkasta. Välillä kovia kuormia ja toisinaan pintakaasuttelua.
Öljyt vaihdettu ehkä 10 kertaa tai sitten 5.
Laiskimmat vaihtaneet 2 kertaa.
Saahan jokainen laittaa mitä vain koneeseen. Esim. Vaikka 100€ setelin.
Siis en halua pilata mitään vaan itsekin haluaisin joka koneeseen ihmeaineet.
Vehkeitä kun löytyy joka lähtöön.
rado kirjoitti:En halua olla ilonpilaaja mutta eiköhän kaikki ole Motor Upin kaltaisia.
Paljon lupauksia mutta todelliset näytöt perustuu vain pieniin piireihin.
Aikoinaan myytiin magneetteja polttoainelinjoihin ja niiden piti muuttaa polttoaineen molekyylirakennetta.
Säästöjä luvattiin 20%.
Ihan saman vaikutuksen olisi saanut laittamalla omenan kaasupolkimen alle .
Jos joskus joku aine toimisi niin eikö niiden käyttö räjähtäisi käsiin ja joku puolueeton taho alkaisi testaamaan/ tutkimaan niitä?
Tietty voihan se olla että yhteen vessaan toimii ja toiseen ei mitään vaikutusta. Siksi tuoteselosteetkin niin epämääräisiä.
Jospa lukisit esim tämän riippumattoman TUV testin RVS aineesta ennen kuin annat näitä läpiluotaavia analyysejä. TUV on se kaipaamasi riippumaton testipaikka jo et tiennyt. http://www.rvs.fi/reference/page21.html
Terve !
Ebaystä tai Kiinasta ei saa tätä kun se on made in Finland. Venäjältä saa kun se on sieltä kotoisin. Tosin ei taida olla kuin armeijan käytössä laajalti siellä.
Onhan se hintavaa ja maksaa takaisin jos ajaa paljon (polttoainekustannukset alenee) mutta itse haen sitä suojaa kulumiselta Eihän itse aine tee muuta kuin alentaa kitkaa ja siten kulumista pintojen välillä normaalin öljyn toimiessa edelleen hommassaan. En itsekkään oliso uskaltanut laittaa ennen kuin näyttöä tehosta oli saatu TUV testissä ja käytännössä itsellä vain positiivisia kokemuksia.
RVS:stä ja öljyistä vielä sen verran että vahvasti lisäaineistetuissa cromy-öljyissä kuten red linen shockproofit (light- ja heavy) voi itse öljyn lisäaineistus estää RVS:n toimimisen kitkapinniolla. Jos ko. öljyjä haluaa voimansiirrossa käyttää niin kannattaa tehdä ensin RVS -käsittely "tavalliseen" öljyyn ja vaihtaa vasta muutaman tuhannen kilometrin jälkeen ne shock-proofit tilalle.
Tein vaimon cayenneen sunnuntaina täyden öljyhuollon, eli molemmat perät, jakolaatikko, tippiaski, moottori ja ohjaustehostin, kaikkiin toki RVS(jota meni muuten runsaasti..). Koneöljyt on jo nyt vetäneet mustiksi eli paskaa oli reilusti säännöllisistä vaihdoista huolimatta, ja siihen osastoon täytyykin tehdä pian vielä toinen öljynvaihto+käsittely. Moottorin käynti+voimansiirron toiminta on selkeästi muuttunut jo muutaman sadan kilometrin ajoilla.
Harrasteena:
1970 Jaguar xj6 series 1 swb v8
1993 Jaguar Xj6 4.0 Sov
1983 Ford sierra rs cosworth look v8
2011 Porsche 356 speedster replica
1989 Porsche 944S
2004 Porsche Cayenne Turbo Flexfuel
1998 BMW 750i e85 only
kissaeläin kirjoitti:
Jotenkin ei tuo ZF lifeguard mineraaliöljy siihen hintaan mitä yrittävät kiskoa kiinnosta.
I feel you. Tilasin itse mannolin ölpät 50€ /10l kotiin kannettuna.
Kun täytyy noi hikoilevat laatikon lauhduttimen putket korjauttaa.
Terve !
Itsekkin katselin tuota Mannol:ia mutta en "uskaltanut" ostaa kun ei mitään kokemuksia tavarasta muuta kuin keskustelupalstojen jutuista. Tuntuu toimivan ja ei kyllä ole todellakaan hinnalla pilattu tuotetta.
Tilasin myös Ebaysta huuhteluun 10 litraa tuota Mannolia. Tämä siis tulevaisuuden varalta kun tarkoitus varmaan noin 5v tai 50tkm välein laatikko huuhdella RVS:n kera.(nyt noin 10Tkm ajettu vaihdon jälkeen ja vaihtaa niin hyvin kuin tämä vaihteisto voi vaihtaa) 10 litraa noin 50€ Saksasta toimitettuna. Ei viitsi huuhdella "yli" tuolla nykyisellä Redline D6:lla joka halvimmillaan noin 24€ litra nykyisin
Mannoilia siis 10 litraa läpi vaihteiston pesuaineen kera (BG transmission quick cleaner) ja sitten täyttö 10 litralla RL D6 lientä. Ju u, jäämiä jää Mannolista hiukan, mutta yritän kestää sen
No nyt on noin puolitoista vuotta olleet RVS aineet moottorissa,autolla tuskin käsittelyn jälkeen ajettu kuin 1000km,mutta ainakin öljynkulutus väheni huomatavasti,samoin bensan.Myös pienet öljyn tihkumiset koneesta on vähentyneet.Laitoin käyttöautoon tiistaina ekan satsin ja nyt tänään öljyn vaihtoon ja siten toinen annos perään,saa nähdä toimiiko myös mesessä.
MrNorton kirjoitti:No nyt on noin puolitoista vuotta olleet RVS aineet moottorissa,autolla tuskin käsittelyn jälkeen ajettu kuin 1000km,mutta ainakin öljynkulutus väheni huomatavasti,samoin bensan.Myös pienet öljyn tihkumiset koneesta on vähentyneet.Laitoin käyttöautoon tiistaina ekan satsin ja nyt tänään öljyn vaihtoon ja siten toinen annos perään,saa nähdä toimiiko myös mesessä.
Morjens !
Mukava kuulla positiivisista kokemuksista.
Paljonko ajoit ensimmIsellä käsittelyllä jos tiistaina laitoit sisään aineen ja nyt torstaina jo uudet sisään- ajoitko jo tuon 1500-2000 km kahteen päivään ohjeen mukaan ?
Siis ekan käsittelyn jälkeen ajoin noin 400km ja vein auton tänään öljynvaihtoon ja oli tarkoitus lisätä toinen purkki eli tuo toinen vaihe.Nyt soittivat äsken pajalta,että toinen raidetangonpää on väljä ja toinen etujarru nalkissa.Toivottavasti pääsen huomenna jatkamaan käsittelyä.
MrNorton kirjoitti:Siis ekan käsittelyn jälkeen ajoin noin 400km ja vein auton tänään öljynvaihtoon ja oli tarkoitus lisätä toinen purkki eli tuo toinen vaihe.Nyt soittivat äsken pajalta,että toinen raidetangonpää on väljä ja toinen etujarru nalkissa.Toivottavasti pääsen huomenna jatkamaan käsittelyä.
Anteeksi, sekoitin nopealla lukemisella ennaltaehkäisevän käsittelyn jossa ajetaan tuo 400km ilman suurta rasitusta ja sitten 1500-2000km ennen öljynvaihtoa. Tuo kunnostavakäsittelysarja kuten teetkin sen. Pahoittelen vielä muistihäröäni.
Ps. Hyvää palvelua kun öljynvaihdossa tarkastavat auton näemmä siellä päin myös alustan osalta..
Kyllä,laatutyötä on ollut.Saanut aina sijaisauton ja tuntiveloitus on inhimillinen.Työn laadussa ei ole koskaan ollut valittamista ja heti ensimmäisellä kerralla huomasi tilojen siisteyden.
MrNorton kirjoitti:No nyt on noin puolitoista vuotta olleet RVS aineet moottorissa,autolla tuskin käsittelyn jälkeen ajettu kuin 1000km,mutta ainakin öljynkulutus väheni huomatavasti,samoin bensan.Myös pienet öljyn tihkumiset koneesta on vähentyneet.Laitoin käyttöautoon tiistaina ekan satsin ja nyt tänään öljyn vaihtoon ja siten toinen annos perään,saa nähdä toimiiko myös mesessä.
Kuinka paljon se sitten ollenkaan on syönyt öljyä ennen käsittelyä,omassa aj16:ssa en kyllä ole huomannut pinnan laskua vielä 5000km:n ajon jälkeenkään.
En koskaan mitannut öljynkulutusta,mutta 300-400 km jälkeen sai lisätä 3-4 dl öljyä.Voi olla,että osa syynä on ollut jumittuneet renkaat.Auto oli seissyt saksassa kauan ja mullakin oli monta vuotta,etten yhtään ajanut.
Ode kirjoitti:Laitoin RVS:t moottoriin näin öljynvaihdon alla kun kerrankin sopivaan aikaan asian muistin. Katsotaan ilmeneekö havaittavia muutoksia.
O
300 kilometriä tuli täyteen ja eilen pistin uudet öljyt ja toisen kierroksen RVS:ää. Ulos tullut tavara oli jonkin verran tummempaa kuin aikaisemmilla kerroilla. Muuta huomattavaa ei toistaiseksi ole eteen tullut.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Olisikohan tällä päivämäärällä kilometrejä kasassa 500 uusilla öljyillä ja toisella RVS-satsilla. Toisessa ketjussa aprikoitu nostimen oletettu naputus lämpiämisen alkuvaiheessa on merkittävästi vaimentunut. Muita eroja ei ole havaittavissa aistinvaraisesti.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Ode kirjoitti:Olisikohan tällä päivämäärällä kilometrejä kasassa 500 uusilla öljyillä ja toisella RVS-satsilla. Toisessa ketjussa aprikoitu nostimen oletettu naputus lämpiämisen alkuvaiheessa on merkittävästi vaimentunut. Muita eroja ei ole havaittavissa aistinvaraisesti.
O
Moro !
Jos moottori on alunperin kunnossa, ei päällisin puolin vaikutusta huomaa. Jos kulumaa, öljynkulutusta niin silloin vaikutus yleensä tuo öljyn kulutuksen väheneminen. Nykyisessa ei myöskään havaittavaa toiminjan kannalta, edellisessä kulutus tippui reilusti.
Sisuskalut tosin kiillottuvat ja puhdistuivat se huomattiin jakopäärempan yhteydessä edellisessä.