Mahtaako kenelläkään olla haisua näistä virinokista xk-koneeseen, mahtaakohan passata katukäyttöön millään muotoa?
http://www.classicdigest.com/community/ ... eas/39/362
XK-koneen mysteerinokat
Re: XK-koneen mysteerinokat
Noista nokista kannattaa kysellä joltain viritys spesialistilta esim. Rob Beere.
http://www.rob-beere-racing.co.uk/
http://www.rob-beere-racing.co.uk/
100 Jaguaaria vitriinissä.
Remember, common sense is not common.
Remember, common sense is not common.
Re: XK-koneen mysteerinokat
Terve,
Eivät nuo luvut sano mitään, mutta postaa Jag-Loversin E-type foorumille niin varmasti joku tietää mistä on kyse.
Ja sanoisin kyllä aika pitkällä kokemuksella että vakionokat ja varsinkin vakio pakosarjat antavat sellaisen alaväännön, että jollei ole tarkoitus rakentaa kilpuria, jolla ajetaan vain yläkierroksilla (montako kertaa olet antanut koneen kiertää yli 5.000 rpm ajossa?) ei ole mitään järkeä käyttää muuta kuin tehdasosia.
Ja sittenkin jos haluaa virittää, on XJ6 Ser. 3 kansia tarjolla vaikka kuinka, niistä saa hyvät parilla pikku modifikaatiolla ykkössarjan E-typeenkin, on isommat imuventtiilit ja enenmmän nostoa, jäykemmät jouset ja Megasquirt tms. ja dynoon, niin siitä tulee niin hyvä kuin vain voi. Tai tehtaan vakio XJ6 Ser.3 ruisku tai kolme 2-tuumaista SU:ta kuten alunperin niin kyllä sekin toimii hienosti.
-Jakuvaari
Eivät nuo luvut sano mitään, mutta postaa Jag-Loversin E-type foorumille niin varmasti joku tietää mistä on kyse.
Ja sanoisin kyllä aika pitkällä kokemuksella että vakionokat ja varsinkin vakio pakosarjat antavat sellaisen alaväännön, että jollei ole tarkoitus rakentaa kilpuria, jolla ajetaan vain yläkierroksilla (montako kertaa olet antanut koneen kiertää yli 5.000 rpm ajossa?) ei ole mitään järkeä käyttää muuta kuin tehdasosia.
Ja sittenkin jos haluaa virittää, on XJ6 Ser. 3 kansia tarjolla vaikka kuinka, niistä saa hyvät parilla pikku modifikaatiolla ykkössarjan E-typeenkin, on isommat imuventtiilit ja enenmmän nostoa, jäykemmät jouset ja Megasquirt tms. ja dynoon, niin siitä tulee niin hyvä kuin vain voi. Tai tehtaan vakio XJ6 Ser.3 ruisku tai kolme 2-tuumaista SU:ta kuten alunperin niin kyllä sekin toimii hienosti.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: XK-koneen mysteerinokat
No Joy.. jaguaarirakastajien palstalla tuuttaa tyhjää.
Niin tai näin, ilmeisen eksoottiset kepukat lienee kyseessä kun ei mistään tunnu löytyvän tietoa. Tulivat aikanaan Jahnsin korkeapuristusmäntien kanssa, joten mahdollisesti kyseessä on kalifornialainen skaba-setti kultaiselta 60-luvulta.
Megalla saisi varmaan optimoitua koneen käymään kauniisti, mutta ei oikein taida kuulua ykkössarjalaiseen eetuun moiset avaruustekniikan vempeleet, tämä kikotin pysyy periodikorrektina.
Niin tai näin, ilmeisen eksoottiset kepukat lienee kyseessä kun ei mistään tunnu löytyvän tietoa. Tulivat aikanaan Jahnsin korkeapuristusmäntien kanssa, joten mahdollisesti kyseessä on kalifornialainen skaba-setti kultaiselta 60-luvulta.
Megalla saisi varmaan optimoitua koneen käymään kauniisti, mutta ei oikein taida kuulua ykkössarjalaiseen eetuun moiset avaruustekniikan vempeleet, tämä kikotin pysyy periodikorrektina.
Re: XK-koneen mysteerinokat
Terve,
Ai? Minneköhän se oli mennyt kun en edes huomannut, ainakaan siellä E-type foorumilla.
Jos haluat alkuperäistä fiilstä, niin sitten ei vakio tehdasnokille kannata mitään vaihtoehtoa edes harkita. Tosin 1968 tuli nokkaprofiili joka on hiljaisempi, mutta ajoitukset ja nosto on sama.
Kuten jo sanottu, niillä ja valurautapaksarjoilla on alavääntö tosi hyvä ja tasainen.
-Jakuvaari
Ai? Minneköhän se oli mennyt kun en edes huomannut, ainakaan siellä E-type foorumilla.
Jos haluat alkuperäistä fiilstä, niin sitten ei vakio tehdasnokille kannata mitään vaihtoehtoa edes harkita. Tosin 1968 tuli nokkaprofiili joka on hiljaisempi, mutta ajoitukset ja nosto on sama.
Kuten jo sanottu, niillä ja valurautapaksarjoilla on alavääntö tosi hyvä ja tasainen.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: XK-koneen mysteerinokat
Kyselin XK-engine-osastolla, mutta koko viestihän katoaan muutaman uuden jälkeen arkistoon piiloon, joten tuskin sitä sieltä kukaan ikinä löytääkään.
Periodikorrekti tai alkuperäinen -katsoo nyt mitä tulee. Jos auton pilkkoo viimeiseen mutteriin niin olisihan se kiva jotain spessuakin siihen ympätä -olettaen että sen joskus saa takaisin nippuunkin...
Periodikorrekti tai alkuperäinen -katsoo nyt mitä tulee. Jos auton pilkkoo viimeiseen mutteriin niin olisihan se kiva jotain spessuakin siihen ympätä -olettaen että sen joskus saa takaisin nippuunkin...
Re: XK-koneen mysteerinokat
Moi,
Joo, niin epäilinkin, se E-type foorumi on aktiivisin, mutta kyllä sielläkin joskus joutuu uudelleen postaamaan samasta syystä. Latoin silloin noin tänne, koska siellä oli juuri ollut sattumalta juttua joistakin "Isky" virinokista muutama viikko takaperin ja joillakin tuntui olevan niistä aika paljon tietoa.
Mutta ehdoton konsensus katuautolle: valurautapakosarjat (mutta vaikka Jet-Hot tms. keraaminen pinnoitus, emali kun ei kestä edes yhtä sadetta!) ja vakionokat. jos haluaa koneesta hiljaisemman (vähemmän kilinää kylmänä ja tyhjäkäynnillä) niin sitten 1968-1978 nokat.
Voihan sen kolmossarjan XJ:n kannen toki laittaa jos haluaa, hieman pitää tulpata yms. mutei siitä ole juuri mitään iloa kaasareilla, se on prahaimmillaan joko tehtaan ruiskulla tai sitten
Niinkuin näet sulla myynnissä olevissa pakosarjoissa, on XJ:ssä näppärästi lambdoillekin paikat olemassa dynoa varten eli tule mitään ongelmia edes museoleiman kanssa siitä. E-typessä ei oikein ole mitään sellaista, mutta on ne tietysti aika hyvin piilossa, jos laittaa juuriputkiin sinne jarrunestesäiliön lämpökilpien taakse.
-Jakuvaari
Joo, niin epäilinkin, se E-type foorumi on aktiivisin, mutta kyllä sielläkin joskus joutuu uudelleen postaamaan samasta syystä. Latoin silloin noin tänne, koska siellä oli juuri ollut sattumalta juttua joistakin "Isky" virinokista muutama viikko takaperin ja joillakin tuntui olevan niistä aika paljon tietoa.
Mutta ehdoton konsensus katuautolle: valurautapakosarjat (mutta vaikka Jet-Hot tms. keraaminen pinnoitus, emali kun ei kestä edes yhtä sadetta!) ja vakionokat. jos haluaa koneesta hiljaisemman (vähemmän kilinää kylmänä ja tyhjäkäynnillä) niin sitten 1968-1978 nokat.
Voihan sen kolmossarjan XJ:n kannen toki laittaa jos haluaa, hieman pitää tulpata yms. mutei siitä ole juuri mitään iloa kaasareilla, se on prahaimmillaan joko tehtaan ruiskulla tai sitten
Niinkuin näet sulla myynnissä olevissa pakosarjoissa, on XJ:ssä näppärästi lambdoillekin paikat olemassa dynoa varten eli tule mitään ongelmia edes museoleiman kanssa siitä. E-typessä ei oikein ole mitään sellaista, mutta on ne tietysti aika hyvin piilossa, jos laittaa juuriputkiin sinne jarrunestesäiliön lämpökilpien taakse.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________