Starttaa muttei käynnisty, ideoita mistä vikaa alkaa katsoma
Starttaa muttei käynnisty, ideoita mistä vikaa alkaa katsoma
parikymppinen S3:ni (4.2) on toiminut kuin enkeli... paitsi tänään. Eli aamulla vielä starttasi ja käynnistyi nöyrästi. Mutta nyt iltapäivän puolella starttasi ja miltei käynnistyi ja kun uudelleen starttasin niin ei enää edes yrittänyt vaikka jatkoin koneen pyörittämistä 15 sekuntia.
Mitään ei ole autolle tehty paitsi akun vaihdoin viikko sitten. Bensaa saannista kai tuo on kiinni, mutta mistä kannattaisi ensimmäisenä vikaa kartoitella?
Mitään ei ole autolle tehty paitsi akun vaihdoin viikko sitten. Bensaa saannista kai tuo on kiinni, mutta mistä kannattaisi ensimmäisenä vikaa kartoitella?
jatkoa
Niin tuossa kävin vielä kokeilemassa ja bensapumppua kuuntelemassa. Auto käynnistyi pitkän 10s kestäneen starttauksen jälkeen ja kävi normaalisti noinn 15s ja sammui. Sitten ei käynnistynyt vaikka starttasin varmaan 15s moottoria.
Pitäisikö bensapumpun hyristä heti kun virrat laittaa päälle? Entä onko tuossa jotain tiettyä relettä joka voisi olla syypää?
Pitää alkaa workshopmanuaalia kaivamaan.
Pitäisikö bensapumpun hyristä heti kun virrat laittaa päälle? Entä onko tuossa jotain tiettyä relettä joka voisi olla syypää?
Pitää alkaa workshopmanuaalia kaivamaan.
filtterit
en vielä filtteripuolelle mennyt. pitää katsoa vielä tuokin. Osaako kukaan sanoa miten tuo bensansaanti on kannattaa tarkistaa. Tuossa wsmanuaalia selailin ja siellähän on useampaakin relettä ja vimpainta joka rikkoutoutuessaan saattaa vian aiheuttaa, mutta kun ei ole uutta vaihtaa tilalle niin pitää kaivella vielä lisää tietoa.
liittimet lienee löyhällä?
Eli tarkistin että bensaa tulee ja kipinää iskee... sitten vain ajattelin että käynpä varalta läpi liittimet mitä mieleen juolahti kokeilla.. no puristelin näköisellä olleet liittimet ja starttasin.. avot niin nätisti lyhyestä startista käyntiin ja sitten nöyrästi tasaiselle tyhjäkäynnille?
Näinkös siis ongelma saattoikin olla vain jossakin liittimistä? Jatkokysymyksenä pyytäisinkin arvauksia että mikä löysäliitin olisi voinut tuon käynnistymisen voinut tuolla tavoin estää?
Starttirele on minulla aiemmin parikertaa temppuillut, mutta siinä ei liene mitään joka olisi voinut tuon käynnistymisen estää?
Näinkös siis ongelma saattoikin olla vain jossakin liittimistä? Jatkokysymyksenä pyytäisinkin arvauksia että mikä löysäliitin olisi voinut tuon käynnistymisen voinut tuolla tavoin estää?
Starttirele on minulla aiemmin parikertaa temppuillut, mutta siinä ei liene mitään joka olisi voinut tuon käynnistymisen estää?
omassa
Omassa sovessa sammuilu johtui pätkivästä pa-pumpusta. Pumppasi joskus joskus ei...
Liittimistä:
No ainakin kaikki virrannjakajalle tulevat johdot voisivat estää käymisen.
Liittimistä:
No ainakin kaikki virrannjakajalle tulevat johdot voisivat estää käymisen.
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
pitää siis odotella että ongelma uusii
Alkoi siis tosiaan auto pelittää pelkin johtoliitosten paineluin? Vaikea siis sanoa että mistä se ongelma johtui, mutta jos kyseessä oli siis löyhä johtoliitos niin silloinhan ko ongelma tulee toistumaan kun liitos uudelleen löystyy. Ennen sitä lienee mahdotonta alkaa asiaan selvittämään.
- stefanantinaho
- Viestit: 793
- Liittynyt: Pe Joulu 24, 2004 6:40 pm
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Bensapumpun liitin on todetusti yllättävän yleinen ongelma startaamattomuudessa: ongelman voi todeta kokeilemalla liitinta, jos kuuma niin on ongelma ainakin edessäpäin. Liitin on mustan sokeripalasen kokoinen, päästääkseen siihen on todennäköisesti järkevää poistaa takakontin etuseinämän verhous, siihen saattaa päästä käsiksi myös akun takaa kopeloimalla. liitin on itse aisassa turha - ainoa tarve voisi olla bensatankin poiston (esim bensapumpun vaihdon yhteydessä...) yhteydessä, eli mikäli k.o. liitin on kehno, voi sen poistaa kokonaankin ja liittää johdon vanhanaikasesti. Kannattaa muuten kokeilla tätä ensidiagnostisena keinona mikäli epäilee bensapumpun vikaa - säästyy helposti tonnin verran rahaa...
Stefan
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
Jaguar XJ6 3.0 V6 BRG/Ivory
Volvo V70 2.0D
MG ZT-T
ex: Jaguar X-type 2.0D Estate, Volvo V50 1.6D, XJS V12HE, Daimler Six, DD6, 4.0 S, 4.0 Sovereign, XJR 4.0 SC man, DD6 LWB, Jaguar XJ8 3.2 S...
benspumpun liitin series 3:ssa
En ole tuonne verhoilun taakse kurkannu peräkontista mut siis tuo ko liitin on siis noissa vanhemmissakin series3:ssa eli 1985? Niissähän ei ole ABS:ja ja akku on siis vielä moottoritilas, mutta siis sillä puolella ko liitin pitäisi löytyä?
Toisaalta eikös bensapumppu pelaa ok, koska silloin ku ei käynnistynyt niin löysäsin Fuel railin päästä polttoaineletkua ja kyllä sieltä paineella alkoi bensaa tulla? Tietty vika voisi olla edessäpäin eli onko bensapaine kunnossa jokaisella ruiskulla? Tuon mittaamiseen ei omat taidot kyllä enää riitä. Toisaalta mietin myös että vaikka tulpanjohdot sekä virranjakaja pyörijöineen oli päällisin puolin kunnossa niin ehkä voisi olla halvahko projekti vaihtaa ensin vaikka tulpanjohdot ja katsoa saako tuota tukkoista käyntiä/käynnistymättömyyttä vielä toistettua.
Muuten mikä on tuon ballistic resistorin rooli tuossa puolan kyljessä? Voisiko siinäkin olla mahdollinen syyllinen. Puola jos antaa tavaraa läpi niin silloin se ei ainakaan ole nyt syyllinen.
Toisaalta eikös bensapumppu pelaa ok, koska silloin ku ei käynnistynyt niin löysäsin Fuel railin päästä polttoaineletkua ja kyllä sieltä paineella alkoi bensaa tulla? Tietty vika voisi olla edessäpäin eli onko bensapaine kunnossa jokaisella ruiskulla? Tuon mittaamiseen ei omat taidot kyllä enää riitä. Toisaalta mietin myös että vaikka tulpanjohdot sekä virranjakaja pyörijöineen oli päällisin puolin kunnossa niin ehkä voisi olla halvahko projekti vaihtaa ensin vaikka tulpanjohdot ja katsoa saako tuota tukkoista käyntiä/käynnistymättömyyttä vielä toistettua.
Muuten mikä on tuon ballistic resistorin rooli tuossa puolan kyljessä? Voisiko siinäkin olla mahdollinen syyllinen. Puola jos antaa tavaraa läpi niin silloin se ei ainakaan ole nyt syyllinen.
Re: benspumpun liitin series 3:ssa
Eikös sivuvastuksen tehtävä ole antaa käynnistyksessä enemmän virtaa. Tai oikeastaan toisinpäin, käynnistyksen jälkeen vähemmän. Vastus ohitetaan käynnistyksen aikana.thewall32 kirjoitti:Muuten mikä on tuon ballistic resistorin rooli tuossa puolan kyljessä? Voisiko siinäkin olla mahdollinen syyllinen. Puola jos antaa tavaraa läpi niin silloin se ei ainakaan ole nyt syyllinen.
Köpi