S-type 4.0 l konevaurio
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 2:42 pm
S-type 4.0 l konevaurio
Harkitsemassa vm 99 4l S-typen ostoa.
Korjaamon mukaan jakopää pettänyt käynnistä.
Mitkä ovat maximi vauriot ja mitkä minimit.
Menneekö kaikkiventiilit vääräksi ja meneekö mäntiä pahimmassa tapauksessa.
Eli todennäköisyys siitä ettei tarvitse tehdä kuin kannet ja jakopää?
historicjagge 0505603111
ps auto on olisi muuten hieno ja "halpa".Kilometrit 200,000
Korjaamon mukaan jakopää pettänyt käynnistä.
Mitkä ovat maximi vauriot ja mitkä minimit.
Menneekö kaikkiventiilit vääräksi ja meneekö mäntiä pahimmassa tapauksessa.
Eli todennäköisyys siitä ettei tarvitse tehdä kuin kannet ja jakopää?
historicjagge 0505603111
ps auto on olisi muuten hieno ja "halpa".Kilometrit 200,000
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type 4.0 l konevaurio
Terve !
Joskus kysyin tuon rikon seurauksia kun jakopääremppa tehtiin ja kertoivat että yleensä jos menee nuo ajoitukset sekaisin ajossa niin tuhoa tulee siten että koko kone pitää irroittaa jotta pystyy järkevästi korjata ja sittenkin purjkamisineen ja korjauksineen sekä kiinnittämisiin menee enemmän rahaa liikkeessä verrattuna siihen että ostaisi käytetyn ehjän koneen ja laittaisi sen tilalle. Noin 5000€ käytetty kone töineen kiinni.
Tilanne on tietysti eri jos itse osaa ja haluaa rakennella ja korjata moottorin. Silloin varmaan kannattaa homma jos juuri tuon auton haluaa.
Joskus kysyin tuon rikon seurauksia kun jakopääremppa tehtiin ja kertoivat että yleensä jos menee nuo ajoitukset sekaisin ajossa niin tuhoa tulee siten että koko kone pitää irroittaa jotta pystyy järkevästi korjata ja sittenkin purjkamisineen ja korjauksineen sekä kiinnittämisiin menee enemmän rahaa liikkeessä verrattuna siihen että ostaisi käytetyn ehjän koneen ja laittaisi sen tilalle. Noin 5000€ käytetty kone töineen kiinni.
Tilanne on tietysti eri jos itse osaa ja haluaa rakennella ja korjata moottorin. Silloin varmaan kannattaa homma jos juuri tuon auton haluaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 2:42 pm
Re: S-type 4.0 l konevaurio
Kiitos vinkistä!
Mun mahdollinen projekti on keski-Euroopassa ja remonti tehtäisiin myös siellä js auto jää myös sinne ajoon.
Katselin Ebaystä juttuja ja vaihtoehtoja.Valmiiksi asennettuna 4.0 tilalle 3.0litrainen vaihdelaatikoineen ja takuineen oli 2700e!
Viallisten s-typejen hinnat alkaen n.1000e.
Yhden katsoman perusteella noi halvimmatkin ovat tosi siistejä muuten.Tekniikka tietenkin kysymysmerkki.
Jatkan tutkimuksia!
historicjagge
Mun mahdollinen projekti on keski-Euroopassa ja remonti tehtäisiin myös siellä js auto jää myös sinne ajoon.
Katselin Ebaystä juttuja ja vaihtoehtoja.Valmiiksi asennettuna 4.0 tilalle 3.0litrainen vaihdelaatikoineen ja takuineen oli 2700e!
Viallisten s-typejen hinnat alkaen n.1000e.
Yhden katsoman perusteella noi halvimmatkin ovat tosi siistejä muuten.Tekniikka tietenkin kysymysmerkki.
Jatkan tutkimuksia!
historicjagge
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type 4.0 l konevaurio
Terve !
Suomen hintoja oli nuo mitä laitoin joten siellä varmaan saa työtä halvemmalla. Ei varmaan ihan ajokuntoisetkaan maksa ihan kauheasti siellä joten kannattaako maksaa rikkinäisestä 1000+€ ja maksaa 2700€ korjaustoimista jos ajettavan saa jo 4000-5000€ helposti kohtuu kilometreillä ?
Suomen hintoja oli nuo mitä laitoin joten siellä varmaan saa työtä halvemmalla. Ei varmaan ihan ajokuntoisetkaan maksa ihan kauheasti siellä joten kannattaako maksaa rikkinäisestä 1000+€ ja maksaa 2700€ korjaustoimista jos ajettavan saa jo 4000-5000€ helposti kohtuu kilometreillä ?
S Type R (2002) -Black Edition-
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 2:42 pm
Re: S-type 4.0 l konevaurio
Hei
kyllähän se niinkin on,että toimivia saa edillisesti.Niissä riski on aina sama eli miten pidetty ja missä kunnossa on kone ja vaihteisto.
Jos laittaa koneen niin tietää itse mikä se sitten on.(jos kone on sökö,niin vaihteisto on tod.näköisesti toimiva!)
Aattelen vielä kuitenkin,sitä kansiremonttia ja jakopään uusintaa.
Kellään ei näytä olevan kokemusta tai tietoa,mitä sieltä on mennyt kun kiristin on pettänyt.
Ei kai noiden kansien irroitus ja kunnostus ihan mahdoton ole.
Mulla on kokemusta vaan Alfa v6 sta vastaavasta hommasta,joka tehtiin itse moottoria irroittamatta.Puolet venttiileistä (käytetyt) uusiksi ja venttiili ja kansityöt ammattilaisella,niin jäi paljon alle tonnin.Omilla töillä.
Siksi näitä ajatuksia tässä pyörittelen!Eli,jos osat;Jakopäähän ja tiivistesaja ja käytetyt venttiilit plus kansityöt pysyvät alle 1500e niin voisi lähteä opiskelemaan ko hommaa.
Historicjagge
kyllähän se niinkin on,että toimivia saa edillisesti.Niissä riski on aina sama eli miten pidetty ja missä kunnossa on kone ja vaihteisto.
Jos laittaa koneen niin tietää itse mikä se sitten on.(jos kone on sökö,niin vaihteisto on tod.näköisesti toimiva!)
Aattelen vielä kuitenkin,sitä kansiremonttia ja jakopään uusintaa.
Kellään ei näytä olevan kokemusta tai tietoa,mitä sieltä on mennyt kun kiristin on pettänyt.
Ei kai noiden kansien irroitus ja kunnostus ihan mahdoton ole.
Mulla on kokemusta vaan Alfa v6 sta vastaavasta hommasta,joka tehtiin itse moottoria irroittamatta.Puolet venttiileistä (käytetyt) uusiksi ja venttiili ja kansityöt ammattilaisella,niin jäi paljon alle tonnin.Omilla töillä.
Siksi näitä ajatuksia tässä pyörittelen!Eli,jos osat;Jakopäähän ja tiivistesaja ja käytetyt venttiilit plus kansityöt pysyvät alle 1500e niin voisi lähteä opiskelemaan ko hommaa.
Historicjagge
Re: S-type 4.0 l konevaurio
Eikö se kannata jättää kokonaan tekemättä jos operaatiossa meinaa venttiileillä säästää, ei ne niin paljoa maksa kaikki venttiilit uusiksi laittaa.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2010 2:42 pm
Re: S-type 4.0 l konevaurio
hei
Kiitos kannustuksesta!
Olen aika nuuka näissä harrastehommissa,joten niissäkin voi säästää melkoisesti ja se kansi työ on lähes sama oliko käytetty vai uusi venttiili.
Näin on tehty vuosikausia näissä halvoissa remonteissa ja jos hajoaa,niin ei ainakaan vanhojen venojen takia.Vanhoja venttiilejä saa muuten vitosella eli säästöä kyllä tulee.Ohjurit kyllä uusitaan,jos on tarvis.
Katsotaan nyt mihin tässä pohdinnassa päädytään.
Historicjagge
Kiitos kannustuksesta!
Olen aika nuuka näissä harrastehommissa,joten niissäkin voi säästää melkoisesti ja se kansi työ on lähes sama oliko käytetty vai uusi venttiili.
Näin on tehty vuosikausia näissä halvoissa remonteissa ja jos hajoaa,niin ei ainakaan vanhojen venojen takia.Vanhoja venttiilejä saa muuten vitosella eli säästöä kyllä tulee.Ohjurit kyllä uusitaan,jos on tarvis.
Katsotaan nyt mihin tässä pohdinnassa päädytään.
Historicjagge
Re: S-type 4.0 l konevaurio
Tietty riippuu vähän siitäkin, paljonko koneessa on ollut kierroksia, kun tuho on tapahtunut. Jos itselleni miettisin, niin laskisin pahimman mukaan, eli kansiremppa, jossa kaikki venttiilit ja ohjurit vaihdetaan sekä jakopää ja vaikka puolet männistä plus noiden sylintereiden hoonaus. Mieti myös, mitä venttiilien yläpäässä on saattanut tapahtua. Jos näyttää pahalta, niin unohda koko juttu. Jos taas siedettävältä, niin eikun eteenpäin ja yllätyt ainoastaan positiivisesti.
En tiedä, miten järeät kiertokanget mahtavat olla, mutta venttiilien varret ovat niin ohutta tavaraa, että tuskinpa jaksavat kiertokankia taivuttaa. Mikäli venttiililautanen on ollut osallisena, niin sitten kannattaa ainakin mittauttaa kierokankien suoruus kyseisistä pytyistä.
Onnea projektiin!
En tiedä, miten järeät kiertokanget mahtavat olla, mutta venttiilien varret ovat niin ohutta tavaraa, että tuskinpa jaksavat kiertokankia taivuttaa. Mikäli venttiililautanen on ollut osallisena, niin sitten kannattaa ainakin mittauttaa kierokankien suoruus kyseisistä pytyistä.
Onnea projektiin!
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: S-type 4.0 l konevaurio
Moi !
Ja mallin erikoisuutena mainittakoon erityisen ahdas konehuone. Jo toimivien jakopään rensseleiden vaihtoa kuvataan sanalla "nightmare job". Eli todennäköisesti koneen irroittaminen olisi mahdollisen työn kannalta ehkä järkevin. Jos siis itse tekee niin kustannuksia ei sinällään ole kai väliä mutta teetettynä lisää kustannuksia jota tietysti et halua tässä tapauksessa. Ero esim xk8 ja s type 4.0 jakopäärempan välillä on 4h koska purkaa pitää ohjaustehostin, ilmastointia yms jälkimmäisessä mallissa.
Ja mallin erikoisuutena mainittakoon erityisen ahdas konehuone. Jo toimivien jakopään rensseleiden vaihtoa kuvataan sanalla "nightmare job". Eli todennäköisesti koneen irroittaminen olisi mahdollisen työn kannalta ehkä järkevin. Jos siis itse tekee niin kustannuksia ei sinällään ole kai väliä mutta teetettynä lisää kustannuksia jota tietysti et halua tässä tapauksessa. Ero esim xk8 ja s type 4.0 jakopäärempan välillä on 4h koska purkaa pitää ohjaustehostin, ilmastointia yms jälkimmäisessä mallissa.
S Type R (2002) -Black Edition-