Moro
Onkos porukalla ongelmana että X-types huurtuu klasit, löysin siihen huolto-ohojeen netistä ja koitin korjata ja onnistui. Tarvikkeet on vain pätkä vaikka sähköteippiä ja runsaasti kärsivällisyyttä. Hommas ei multa menny ku n 1½h, ja näppäräsormiselta se ei varmasti vie sitäkää. Ongelman korjaus kun on sielä hanskalokeron takana.
Kyllä nyt on kiva ajella ku klasit pysyy kirkkaina.
http://www.jagrepair.com/images/TSB/TSB ... 0Loose.pdf
T:Rojalisti
X-typen klasit huurtuu
X-typen klasit huurtuu
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Re: X-typen klasit huurtuu
Huono englantini ,niin en oikein ymmärtänyt ,että miten se teippi vaikuttaa?
Re: X-typen klasit huurtuu
Onhan tuo X-typen ilmanvaihto mukavuuspainotteisesti toteutettu kun puhallus sivulaseille on kuin lehmän henkäys. Minä sain lasit pysymään huurteettomina ihan perinteisellä tavalla eli putsaamalla ne perusteellisesti. Ja vaikka huurtuisivatkin esim. sateella autoon astuessa, niin aika nopeasti huurre häipyy puhtailta laseilta ilman ilmastoinnin kytkemistäkin.
XJ8 Executive 2004
ex X-type 2.2D Business Exclusive+ Sedan 2008
ex X-type 2.2D Business Exclusive+ Sedan 2008
Re: X-typen klasit huurtuu
Se moottorin akseli on väljä sinne vastareikähän ja teipillä suurennetahan sitä akselia niin notta se on napakka ja myös kääntää niitä laippoja sielä sisä/ulukoiliman säätöyksikös. Mulla on nyt pari päivää ollu testis ja hienosti on pysyny klasit kirkkaina(sisäpuolelta, ulukopuoli onkin sitte toinen asia).
T:Rojalisti
T:Rojalisti
Royal Enfield 1917, 1923, 1924, 1927, 1930x2kpl, 1936x2, 1937, 1952x2, 1959, 1960x2 ja 2xCarberry Enfieldiä...lista jatkuu myöhemmin....
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Jaguar XF 2015 V6 3,0l farkku ja kesäautona XK8 avo 1996
Re: X-typen klasit huurtuu
Kannattaa lisäksi tarkastaa, ettei raitisilmasuodattimen kotelo johda vettä tuulilasilta puhallinkanavaan. Tuohan on X-typen tyyppivika. Kanavaan joutuessaan vesi höyrystyy laseihin. Helpointa tarkistaa kastelemalla tuulilasia (tai kovassa vesisateessa), ja sen jälkeen poistaa puhallinmoottorin suojana oleva pehmeä suojalevy hanskalokeron takana. Levy on kiinni ulos vedettävällä kiinnikkeellä (osan irroitus/raotus vie aikaa n. 10 sekuntia). Jos suojalevyn "kupissa" on vettä, vuotaa tuo liitos. Vuodon korjaukseen löytyy apuja tältäkin foorumilta.