Lootan kylkiproppu oli A) tautisen lujassa kiinni (aukes lekalla & "piikkaamalla") ja B) proppu ei mahdu pois, kun pakoputki on liian lähellä. Katalysaattorin alakiinnitys irti ja taivuttaen / vääntäen pakaria, ja samaa aikaan kylkiproppu sormin auki. Onnistuu - välys 0mm. Kiinnilaitto oli tietenkin yhtäläisen hauskaa

Öljyn tasoa pitäisi kuulemma nettiohjeiden mukaan katsoa kone käynnissä. Mulla ei onnistuni täyttö siten. Yhdessä YouTube videossa reijästä tulee nätti noro öljyä koneen pyöriessä. Tuo mun loota sylki lootaöljyä suihkuna ulos kylkipropusta ainakin kaksi litraa, samassa ajassa kun odottelin silmä kovana koneen käydessä öljyn lämpomittarin tavoittavan oikean lämpotilan :O
Sitten projektin lopuksi auto ajoon, mutta kovemmin kiihdyttäessä 1-2 ja 2-3 vaihdoissa kuului "sirisevä" korkeahko ääni (viikkoja). Ei kuitenkaan mikään ujellus, eikä mitään ongelmia vahdamisessa, lukkiutumisia tms muitakaan ongelmia. Jenkki foorumeilla aiheesta olen lukenut keskustelua, ja joillain samaa on olut lootissa vuosia ilman mitään katastrofeja. Ovat kuulemma saaneet sikäläisistä virallisista Jaguar edustajilta vahvistuksen että äänestä ei aiheudu ongelmia tai ole haittaa. Itseäni kuitenkin ääni häiritsi, joten metsästelin vaihtoehtoja "korjauksille". Powermaticin mukaan A-kehästä ei ole kyse, se aiheuttaisi ongelman 1. vaiheen menemisessä päälle. Jos turbiini olisi sökö sieltä pitäisi kuulua "ujellus" kokoajan, mikä ei mulla ollut tilanne.
Päädyin ostamaan RVS:n ATF aineen (HessuMobiili) ja Lubegard Platinum ATF:n (Silver purkki 10oz - ~30Euroa PowerMaticista).
Öljyksi laitoin Valvonine MaxLife ATF
http://www.valvoline.com/products/brand ... n-fluid/37
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590202/V ... ettinen-1l
Toki sitä ihan oikeaa Mobil / Esso ATF LT 71141 (1L tai 20L ) saa Suomestakin näköjään.
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... f-lt-71141
Eilen Platinum (joka on muuten aika jäykkää litkua/melkein tahnaa) lootaan, 5min paikallaan tyhjäkäynnillä vaihteet läpi pyöritellen, sitten 5 km rauhallinen koeajokierros varmistaakseni että kaikki toimii edelleen. Tänään 40 km tasaista maantieajoa. Kaupungin ensimmäisissä liikennevaloista stereot ja ilmastointi kiinni, lähtö kaasu pohjassa ja jo pääsi kiljahdus - Ilon sellainen


Valvoline pitäisi olla LT 71141 yht.sop. Itse kuitenkin arvelen, että se ei vain ole tarpeeksi hyvää (lue sopivaa) Jagen ZF:lle, vaikka kuinka on Mercon IV! Tai sitten vanha loota on vaatii jäykempää seosta tms. Lubegardin avulla kuitenkin Valvoline mielestäni ihan käyttis kamaa. Ehkä LT:llä kikkailut jäisivät kokonaan pois, mutta enpä ollut tuota kauppaa ollut löytänyt ennekuin ehdin ostaa Valvolinet

Nyt lähden hyvin mielin viettämään itsenäisyyspäivän valvojaisia TV:n ääreen.
Tomi