XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Auton ZF 5HP24 laatikkoon suodattimen vaihto ja öljyn täyttö onkin MY 97:ssa vekkulia.
Lootan kylkiproppu oli A) tautisen lujassa kiinni (aukes lekalla & "piikkaamalla") ja B) proppu ei mahdu pois, kun pakoputki on liian lähellä. Katalysaattorin alakiinnitys irti ja taivuttaen / vääntäen pakaria, ja samaa aikaan kylkiproppu sormin auki. Onnistuu - välys 0mm. Kiinnilaitto oli tietenkin yhtäläisen hauskaa
Öljyn tasoa pitäisi kuulemma nettiohjeiden mukaan katsoa kone käynnissä. Mulla ei onnistuni täyttö siten. Yhdessä YouTube videossa reijästä tulee nätti noro öljyä koneen pyöriessä. Tuo mun loota sylki lootaöljyä suihkuna ulos kylkipropusta ainakin kaksi litraa, samassa ajassa kun odottelin silmä kovana koneen käydessä öljyn lämpomittarin tavoittavan oikean lämpotilan :O
Sitten projektin lopuksi auto ajoon, mutta kovemmin kiihdyttäessä 1-2 ja 2-3 vaihdoissa kuului "sirisevä" korkeahko ääni (viikkoja). Ei kuitenkaan mikään ujellus, eikä mitään ongelmia vahdamisessa, lukkiutumisia tms muitakaan ongelmia. Jenkki foorumeilla aiheesta olen lukenut keskustelua, ja joillain samaa on olut lootissa vuosia ilman mitään katastrofeja. Ovat kuulemma saaneet sikäläisistä virallisista Jaguar edustajilta vahvistuksen että äänestä ei aiheudu ongelmia tai ole haittaa. Itseäni kuitenkin ääni häiritsi, joten metsästelin vaihtoehtoja "korjauksille". Powermaticin mukaan A-kehästä ei ole kyse, se aiheuttaisi ongelman 1. vaiheen menemisessä päälle. Jos turbiini olisi sökö sieltä pitäisi kuulua "ujellus" kokoajan, mikä ei mulla ollut tilanne.
Päädyin ostamaan RVS:n ATF aineen (HessuMobiili) ja Lubegard Platinum ATF:n (Silver purkki 10oz - ~30Euroa PowerMaticista).
Öljyksi laitoin Valvonine MaxLife ATF
http://www.valvoline.com/products/brand ... n-fluid/37
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590202/V ... ettinen-1l
Toki sitä ihan oikeaa Mobil / Esso ATF LT 71141 (1L tai 20L ) saa Suomestakin näköjään.
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... f-lt-71141
Eilen Platinum (joka on muuten aika jäykkää litkua/melkein tahnaa) lootaan, 5min paikallaan tyhjäkäynnillä vaihteet läpi pyöritellen, sitten 5 km rauhallinen koeajokierros varmistaakseni että kaikki toimii edelleen. Tänään 40 km tasaista maantieajoa. Kaupungin ensimmäisissä liikennevaloista stereot ja ilmastointi kiinni, lähtö kaasu pohjassa ja jo pääsi kiljahdus - Ilon sellainen Ujellus ja muukin vaihteistosta kuuluvat hurihat ja surinat loistivat poissaolollaan. Vaihtaminen oli vielä aiempaa pehmeämpää ja jotenkin auto tuntui muutenkin liikkuvan paremmin Eikös ne aina kun tietää että pitäisi toimia paremmin, niin tuntuu myös paremmalta..
Valvoline pitäisi olla LT 71141 yht.sop. Itse kuitenkin arvelen, että se ei vain ole tarpeeksi hyvää (lue sopivaa) Jagen ZF:lle, vaikka kuinka on Mercon IV! Tai sitten vanha loota on vaatii jäykempää seosta tms. Lubegardin avulla kuitenkin Valvoline mielestäni ihan käyttis kamaa. Ehkä LT:llä kikkailut jäisivät kokonaan pois, mutta enpä ollut tuota kauppaa ollut löytänyt ennekuin ehdin ostaa Valvolinet Itse suosittelisin kaikille lootan öljyjä vaihtaville tämän "oikean" aineen käyttöä.
Nyt lähden hyvin mielin viettämään itsenäisyyspäivän valvojaisia TV:n ääreen.
Tomi
Lootan kylkiproppu oli A) tautisen lujassa kiinni (aukes lekalla & "piikkaamalla") ja B) proppu ei mahdu pois, kun pakoputki on liian lähellä. Katalysaattorin alakiinnitys irti ja taivuttaen / vääntäen pakaria, ja samaa aikaan kylkiproppu sormin auki. Onnistuu - välys 0mm. Kiinnilaitto oli tietenkin yhtäläisen hauskaa
Öljyn tasoa pitäisi kuulemma nettiohjeiden mukaan katsoa kone käynnissä. Mulla ei onnistuni täyttö siten. Yhdessä YouTube videossa reijästä tulee nätti noro öljyä koneen pyöriessä. Tuo mun loota sylki lootaöljyä suihkuna ulos kylkipropusta ainakin kaksi litraa, samassa ajassa kun odottelin silmä kovana koneen käydessä öljyn lämpomittarin tavoittavan oikean lämpotilan :O
Sitten projektin lopuksi auto ajoon, mutta kovemmin kiihdyttäessä 1-2 ja 2-3 vaihdoissa kuului "sirisevä" korkeahko ääni (viikkoja). Ei kuitenkaan mikään ujellus, eikä mitään ongelmia vahdamisessa, lukkiutumisia tms muitakaan ongelmia. Jenkki foorumeilla aiheesta olen lukenut keskustelua, ja joillain samaa on olut lootissa vuosia ilman mitään katastrofeja. Ovat kuulemma saaneet sikäläisistä virallisista Jaguar edustajilta vahvistuksen että äänestä ei aiheudu ongelmia tai ole haittaa. Itseäni kuitenkin ääni häiritsi, joten metsästelin vaihtoehtoja "korjauksille". Powermaticin mukaan A-kehästä ei ole kyse, se aiheuttaisi ongelman 1. vaiheen menemisessä päälle. Jos turbiini olisi sökö sieltä pitäisi kuulua "ujellus" kokoajan, mikä ei mulla ollut tilanne.
Päädyin ostamaan RVS:n ATF aineen (HessuMobiili) ja Lubegard Platinum ATF:n (Silver purkki 10oz - ~30Euroa PowerMaticista).
Öljyksi laitoin Valvonine MaxLife ATF
http://www.valvoline.com/products/brand ... n-fluid/37
http://www.motonet.fi/fi/tuote/590202/V ... ettinen-1l
Toki sitä ihan oikeaa Mobil / Esso ATF LT 71141 (1L tai 20L ) saa Suomestakin näköjään.
http://www.vaihteistokauppa.fi/product/ ... f-lt-71141
Eilen Platinum (joka on muuten aika jäykkää litkua/melkein tahnaa) lootaan, 5min paikallaan tyhjäkäynnillä vaihteet läpi pyöritellen, sitten 5 km rauhallinen koeajokierros varmistaakseni että kaikki toimii edelleen. Tänään 40 km tasaista maantieajoa. Kaupungin ensimmäisissä liikennevaloista stereot ja ilmastointi kiinni, lähtö kaasu pohjassa ja jo pääsi kiljahdus - Ilon sellainen Ujellus ja muukin vaihteistosta kuuluvat hurihat ja surinat loistivat poissaolollaan. Vaihtaminen oli vielä aiempaa pehmeämpää ja jotenkin auto tuntui muutenkin liikkuvan paremmin Eikös ne aina kun tietää että pitäisi toimia paremmin, niin tuntuu myös paremmalta..
Valvoline pitäisi olla LT 71141 yht.sop. Itse kuitenkin arvelen, että se ei vain ole tarpeeksi hyvää (lue sopivaa) Jagen ZF:lle, vaikka kuinka on Mercon IV! Tai sitten vanha loota on vaatii jäykempää seosta tms. Lubegardin avulla kuitenkin Valvoline mielestäni ihan käyttis kamaa. Ehkä LT:llä kikkailut jäisivät kokonaan pois, mutta enpä ollut tuota kauppaa ollut löytänyt ennekuin ehdin ostaa Valvolinet Itse suosittelisin kaikille lootan öljyjä vaihtaville tämän "oikean" aineen käyttöä.
Nyt lähden hyvin mielin viettämään itsenäisyyspäivän valvojaisia TV:n ääreen.
Tomi
Viimeksi muokannut tlindi, Pe Loka 31, 2014 12:08 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Morjens !
Tuota lubegardia kokeilleena (ebay-lubegard platinum 2kpl 30€) ei mitään ongelmia dextron 3 kanssa esiintynyt. Vaihdot sulavoituivat entisestään silloin. Nykyisessa olen laittanut tuota mercon V suoraan (Amsoil atf) ilman kikkailuja. Tuo lubegard lisää dextron 3 tasoon yms lisäainepaketin joka on jo mercon v tasossa.
Loppupeleissä mercon V tason öljyt eivät ole merkittävästi kalliimpia ja ulkomailta niitä saa kotimaisiin verrattuna halpaan hintaankin vielä joten en aio enää lubegardia sinällään käyttää muuttamiseen vaikka sen voi toki laittaa vielä mercon V tasoonkin vaikla en tiedä antaako mitään lisää enää hyvään nesteeseen.
Esim amsoil atf on taaksepäin käypää eli dextron 3 vaativaan voi laittaa mercon V tasoa.
Tuota lubegardia kokeilleena (ebay-lubegard platinum 2kpl 30€) ei mitään ongelmia dextron 3 kanssa esiintynyt. Vaihdot sulavoituivat entisestään silloin. Nykyisessa olen laittanut tuota mercon V suoraan (Amsoil atf) ilman kikkailuja. Tuo lubegard lisää dextron 3 tasoon yms lisäainepaketin joka on jo mercon v tasossa.
Loppupeleissä mercon V tason öljyt eivät ole merkittävästi kalliimpia ja ulkomailta niitä saa kotimaisiin verrattuna halpaan hintaankin vielä joten en aio enää lubegardia sinällään käyttää muuttamiseen vaikka sen voi toki laittaa vielä mercon V tasoonkin vaikla en tiedä antaako mitään lisää enää hyvään nesteeseen.
Esim amsoil atf on taaksepäin käypää eli dextron 3 vaativaan voi laittaa mercon V tasoa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Omastani kuului jossain vaiheessa myös kuvaamasi kaltaista sirinää. Vähän sen jälkeen huomasin laatikon (tai siis öljynjäähdyttimelle menevän putken) vuotavan öljyä.
Kun lisäsin öljyä, sirinä loppui. Onkohan sinulla riittävästi öljyä laatikossa?
Kun lisäsin öljyä, sirinä loppui. Onkohan sinulla riittävästi öljyä laatikossa?
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Eikö niissä ole enää mittatikkua?
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Aika monesta nykyautosta on jätetty mittatikku pois. Joissain on tosin putki ilman tikkua. Näissä vain tarkistusroppu...romunummi kirjoitti:Eikö niissä ole enää mittatikkua?
JuKu
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
----------------------------------------------
Jaguar XJ8 Sport -01
Jaguar VandenPlas -98
Daimler Sovereign -75
Daimler DoubleSix VandenPlas -74
MGB GT -73
LandRover Defender 110
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Terve !
Jos Didan kuvailemasta syystä tuo ulina johtuu niin tutkituttaisin öljyntason nopiasti koska laatikot ei tykkää vajaalla öljymäärällä ajamisesta kovinkaan. Siis jos nyt siitä johtuu tuo ääni.
Jos Didan kuvailemasta syystä tuo ulina johtuu niin tutkituttaisin öljyntason nopiasti koska laatikot ei tykkää vajaalla öljymäärällä ajamisesta kovinkaan. Siis jos nyt siitä johtuu tuo ääni.
Viimeksi muokannut kissaeläin, Su Joulu 08, 2013 8:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Minulla on tuo sama vaihdelaatikko ja olen vaihtanut sinne Valvolinen öljyn jo kahdesti. Kilometerejä on tullut luokkaa 30 tuhatta ensimmäisen vaihdon jälkeen, ongelmitta. Öljystähän vaihtuu kerralla vain osa, reilut puolet.
Avasitko varmasti oikean propun? Minulla se on selvästi pakoputken yläpuolella, vähän hankalassa paikassa tosin. Sinne kun on täyttövaiheessa ajanut kaiken mahtuvan öljyn sisään, niin moottorin käynnistyksen jälkeen sisään menee vielä ainakin litra. Siinä vaiheessa pitää käyttää myös vaihteita. Ja öljyä sisään niin kauan kunnes alkaa valua koneen käydessä ulos, proppu kiinni myös koneen käydessä.
Taisi olla uudemmilla laatikoilla mitkä on ajettava tiettyyn lämpötilaan. Tällä vanhemmalla lämpötila ei saa nousta yli 50 asteen, tarkistin juuri JTIS:tä.
Jouko
Avasitko varmasti oikean propun? Minulla se on selvästi pakoputken yläpuolella, vähän hankalassa paikassa tosin. Sinne kun on täyttövaiheessa ajanut kaiken mahtuvan öljyn sisään, niin moottorin käynnistyksen jälkeen sisään menee vielä ainakin litra. Siinä vaiheessa pitää käyttää myös vaihteita. Ja öljyä sisään niin kauan kunnes alkaa valua koneen käydessä ulos, proppu kiinni myös koneen käydessä.
Taisi olla uudemmilla laatikoilla mitkä on ajettava tiettyyn lämpötilaan. Tällä vanhemmalla lämpötila ei saa nousta yli 50 asteen, tarkistin juuri JTIS:tä.
Jouko
Jaguar XJ8 -05 (Japani)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
--------------------------
Huollettavana: Jaguar XF-DS -10 (Suomi)
Muuttaneet: Jaguar XK8 Convertible -99 (Kalifornia), Jaguar S-Type 3.0 -99 (Saksa)
Purettu: Jaguar XK8 Cabriolet -99 (Saksa)
Rekka ruhjoi: Jaguar XJ6 D -06 (Saksa)
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Ja eikös tuon lämpötilan tunne ihan sormella. Vesihanalla voi harjoitella. 50 astetta on jo aika kuumaa
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Käyköhän tuohon ZF:n laatikkoon tämä öljy: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590232/T ... H-Tayssynt
Olisi kohtuuhintaista ja näyttäisi täyttävän vaatimuksen LT 71141.
Mistä muualta saisi vaatimuksen mukaista ööliä halvemmalla?
Olisi kohtuuhintaista ja näyttäisi täyttävän vaatimuksen LT 71141.
Mistä muualta saisi vaatimuksen mukaista ööliä halvemmalla?
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Morjens !
Kyllä tuo näyttäisi kaikki tarvittavat tekniset vaatimukset täyttävän joten miksi ei. Kyllä tuo hinta vaihteistoöljylle 10€/litra alkaa olemaan jo mielestäni niin halpaa että jos jostain vaatimukset täyttävää saa halvemmalla niin ei siinä enää paljon eroa voi olla hinnassa. Vaihteistoöljyssä ei kannata kyllä välttämättä säästää auton kokonaiskustannuksiin peilaten.
Verrokkina samasta kaupasta sopiva "vain" yli kaksi kertaa kalliimpi neste mutta taatusti ei tarvitse miettiä toimiiko se hyvin http://www.motonet.fi/fi/tuote/590074/R ... oljy-946ml
Kyllä tuo näyttäisi kaikki tarvittavat tekniset vaatimukset täyttävän joten miksi ei. Kyllä tuo hinta vaihteistoöljylle 10€/litra alkaa olemaan jo mielestäni niin halpaa että jos jostain vaatimukset täyttävää saa halvemmalla niin ei siinä enää paljon eroa voi olla hinnassa. Vaihteistoöljyssä ei kannata kyllä välttämättä säästää auton kokonaiskustannuksiin peilaten.
Verrokkina samasta kaupasta sopiva "vain" yli kaksi kertaa kalliimpi neste mutta taatusti ei tarvitse miettiä toimiiko se hyvin http://www.motonet.fi/fi/tuote/590074/R ... oljy-946ml
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Osuipa silmään hieman vanhasta dokumentista ( http://www.jagrepair.com/images/AutoRep ... %20TSB.pdf ) siisti lause:kissaeläin kirjoitti:Morjens !
Kyllä tuo näyttäisi kaikki tarvittavat tekniset vaatimukset täyttävän joten miksi ei. Kyllä tuo hinta vaihteistoöljylle 10€/litra alkaa olemaan jo mielestäni niin halpaa että jos jostain vaatimukset täyttävää saa halvemmalla niin ei siinä enää paljon eroa voi olla hinnassa. Vaihteistoöljyssä ei kannata kyllä välttämättä säästää auton kokonaiskustannuksiin peilaten.
Verrokkina samasta kaupasta sopiva "vain" yli kaksi kertaa kalliimpi neste mutta taatusti ei tarvitse miettiä toimiiko se hyvin http://www.motonet.fi/fi/tuote/590074/R ... oljy-946ml
"Oil: Use only Esso LT71141 - This transmission is designed to operate with this oil only DO NOT USE ANY ALTERNATIVE OIL. (The use of oil other than Esso LT71141 will lead to transmission clutch failure within a short period of time) "
parts@jagports.fi
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
yyyy-XK
2013-XKR 100 Convertible 2002 32kMiles
-http://www.youtube.com/watch?v=5tDoerlXavk
2011-XK8 Coupe 1997 Super Sports - Aquamarine 285kKM
ex: X100 RHD Coupe 98 & X100 LHD Conv 98
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Moi !
Tuo samankaltainen "mantra" on olemassa useammassakin laitteessa samaan tyyliin. "Jos laitteessa käytetään jotain muita nestettä kuin sopimustoimittajamme, laitteesi tulee kokemaan kammottavan kohtalon ja täydellisen tuhoutumisen". Useampia samat 20 vuotta sitten luodut kriteerit täyttäviä nesteitä on taidettu maailmallakin käyttää onnistuneesti korvikkeena nykyisin ilman tuota tuhoa. Tokihan tuota ainetta saa vielä Mobilin valmistamana kuten tiedät joten varman päälle pelatessa sitä kannattanee käyttääkkin vaikka onhan noita laatikkoja paljon tuhoutunut tuollakin aineella.
Tuo samankaltainen "mantra" on olemassa useammassakin laitteessa samaan tyyliin. "Jos laitteessa käytetään jotain muita nestettä kuin sopimustoimittajamme, laitteesi tulee kokemaan kammottavan kohtalon ja täydellisen tuhoutumisen". Useampia samat 20 vuotta sitten luodut kriteerit täyttäviä nesteitä on taidettu maailmallakin käyttää onnistuneesti korvikkeena nykyisin ilman tuota tuhoa. Tokihan tuota ainetta saa vielä Mobilin valmistamana kuten tiedät joten varman päälle pelatessa sitä kannattanee käyttääkkin vaikka onhan noita laatikkoja paljon tuhoutunut tuollakin aineella.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Moi !
Ilmeisesti videon vaihteistossa öljyvuoto, kun pohja osittain öljyssä jo ennen vaihto-operaatiota...
Ilmeisesti videon vaihteistossa öljyvuoto, kun pohja osittain öljyssä jo ennen vaihto-operaatiota...
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Näyttää ihan samalta kuin omani (6HP 26).
Vuotaa tyypillisesti laatikkoon menevän johtosarjan liitoksesta. Itse pistorasia, jos sitä nimeä sopii käyttää, on muovisella kauluksella kiinni laatikossa. Kyseisen kauluksen tiiveys pettää ajan kanssa ja alkaa vuotaa, käsitykseni mukaan eritoten kylmänä.
Minun auto jättää öljyä alleen noin viikon seisomisen jälkeen, eli pitää olla kylmiltään jonkin aikaa. Hyllyssä on kaksi uutta "connector sleeveä", mutta kun sen vaihtamiseksi pitää irroittaa öljypohja on operaatio saanut vielä odottaa ja tulee tehtäväksi kun seuraavan kerran vaihdan valuttamalla erän öljyä.
O
Vuotaa tyypillisesti laatikkoon menevän johtosarjan liitoksesta. Itse pistorasia, jos sitä nimeä sopii käyttää, on muovisella kauluksella kiinni laatikossa. Kyseisen kauluksen tiiveys pettää ajan kanssa ja alkaa vuotaa, käsitykseni mukaan eritoten kylmänä.
Minun auto jättää öljyä alleen noin viikon seisomisen jälkeen, eli pitää olla kylmiltään jonkin aikaa. Hyllyssä on kaksi uutta "connector sleeveä", mutta kun sen vaihtamiseksi pitää irroittaa öljypohja on operaatio saanut vielä odottaa ja tulee tehtäväksi kun seuraavan kerran vaihdan valuttamalla erän öljyä.
O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
- kissaeläin
- Viestit: 4838
- Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Morjens !
Vaaranahan tuossa on jos ei ajoissa huomaa tai tiedosta erilaiset häiriöt ja ongelmat.
Vaaranahan tuossa on jos ei ajoissa huomaa tai tiedosta erilaiset häiriöt ja ongelmat.
S Type R (2002) -Black Edition-
Re: XK8 ('97 268kKM) vaihdelaatikon öljynvaihtovinkki
Jos siellä on pientä öljyvuotoa, niin eikös se ongelma ratkea sillä, että sinne lisää tavaraa säännöllisesti (siis jos se lisääminen onnistuu suht. helposti)? Tuollaisella metodillahan ne öljyt vaihtuvat "luonnollisesti" kuin vanhassa, väljässä koneessakin.
Sitten loota vain paineella puhtaaksi ennen katsastusta, ettei niuho piiperöinssi suutu.
Sitten loota vain paineella puhtaaksi ennen katsastusta, ettei niuho piiperöinssi suutu.
X-Type 2.5 AWD Topaz Gold