S-type R nykii tasakaasulla!

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Eli siis nostaa ja laskee kierroksia tasakaasulla ajettaessa. n.100-200rpm. Alkaa olla jo todella ärsyttävää, vaikka auto on ollut vasta pari viikkoa minulla. Mikä siis vikana? (jos muilla ollut samankaltaisia oireita)
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Moi.
Vikakoodien luku vois olla kova sana. Jos oireiden perusteella arvauksella heittää niin tulpankolojen zekkaus ettei ole öljyä/vettä (onkos kone pesty?) Samalla puolien tarkastus.
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Täytynee tsekata noi. Kiitoksia.
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Alkuun totean että ei asiantuntemusta mutta aiheen innoittamana selasin foorumeja ja muutama mahdollinen selitys löyti kierrosten mahdolliselle heittelylle. Yhtenä Jykkepojan mainitsemat huonot puolat, tulpat tai öljyä puola/sytytystulppakuopissa. Tietyn suorituskyvyn puitteissa eivät toimi kunnolla ja kierrokset heittelevät. Yhtenä vaihtoehtona oli järjestelmässä ns "vacuum leak" eli vuoto ilmanotossa yms. Yksi mahdollinen oli lambdojen viallisuus.. Myös polttoainejärjestelmässä olevat epätoiminnallisuudet aiheuttivat vastaavan oloista toimintaa.
Vaiva voi siis johtua moninaisista syistä ja tässäkin vain mitä tuli pikaisesti vastaan joten tuo vikakoodien luku on paikallaan jotta voi rajoittaa mahdollisen vian etsintää. Esim viallinen puola ei välttämättä anna edes mitään näkyvää koodia aina.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Ode
Viestit: 471
Liittynyt: Su Helmi 24, 2013 10:13 pm
Paikkakunta: Porvoo

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Ode »

Hyviä veikkauksia kaikki.

Onko kyseessä pätkiminen vai pehmeä kierrosten vaeltaminen? Tulpat ja muut kipinäkatkoja mahdollisesti aiheuttavat ongelmat ilmenevät yleensä terävämpinä nykäyksinä.

Vaeltamisen takana voisi olla joku ohjauselektroniikan vika tai viallinen anturi. Tai ehkä ikävimmässä tapauksessa viallinen momentinmuunnin tai muu laatikkovika.

Toivottavasti selviää!

O
S-Type 4,2, 2004
Sierra STW A, 1991
Astro AWD 8h, 1997
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

No se on tuollaista pehmeää vaeltelua. Ja tekee sitä vain kylmänä. Kun paikat on kunnolla lämmineet, niin tuo nykiminen loppuu tai ainakin huomattavasti pienenee. Auto menossa perjantaina jag-finnille ja selvittävät asiaa. Tosin ehdottivat puhelimessa laatikon ohjelmointia. Ja että tuo olisi "ominaisuus".
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
kmk
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 11:22 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kmk »

Kuvauksesi perusteella liittyy vaihteistoon.

Katso linkki ja avaa sieltä tiedosto "transmission_surge.zip".

http://jim.customer.netspace.net.au/jaguar_s.htm

Ko. linkin alta löytyy kaikkea muutakin tarpeellista tietoa kaikille S-typeristeille.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Kiitos hyvästä linkistä. Aina vähän "kylmää" kun katsoo ns vikalistoja ja näkee miten paljon mahdollisia vikoja voi esiintyä autossa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Sen verran ymmärsin tosta lontoosta, että selviäisi ohjelmoinnilla. Kiitos linkistä.
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
kmk
Viestit: 87
Liittynyt: Ma Heinä 05, 2010 11:22 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kmk »

Jos hyvin käy niin selviää ohjelmoinnilla.
Tuolla lontoon kielisellä Jagge-foorumilla on paljonkin juttua aiheesta ja aina uusi ohjelma ei ole auttanut, mutta toivotaan parasta.
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Toivotaan. Huomenna se selviää.
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Kuis ohjelmointi vaikutti ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Terve. Jag-finn sai päivitettyä vain jonkun pikkupäivityksen, koska maahantuoja estää isommat päivitykset. Eli vietävä inchcapelle päivitykseen. Enkä ole vielä päässyt kokeilemaan kylmällä koneella, että auttoiko pikkupäivitys. Jag-finn lupasi hoitaa auton päivitykseen, kun viikon parin päästä vien auton jag-finnille pikkuvikojen korjaukseen. Minun mielestä kyllä todella hyvää palvelua jag-finnillä.
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Yrittivätkö ohjelmoida tuon PCM:n (powertrain control module) vai jotain muuta ?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Moi. Tuohon en kyllä osaa vastata. Ei auttanut pikkupäivitys, täytyy odotella isompaa päivitystä.
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Mitäs voimapäivitystä tehty kun on merkintä +400Hp allekirjoituksessa, jos saa kysyä !
Muutamalla ulkomaisella foorumilla kun tehdasasetuksissa dynotettuja s type R käytetty niin n 350hv takapyörillä ollut vaikka koneessa vajaat 400hv onkin-voimaa "häviää" matkalla pyörille. Leikkisästi tuota dynotystä onkin sanottu "Heart breakeriksi". Eräskin oli tehnyt paljon muutoksia ja "vain" 430hv sai tulokseksi ja oli pettynyt mutta todellisuudessa n 60hv lisäys oli saavutettu. Muutamien päivitysten kuten ahtimen pyörän vaihto ja ecu päivitys vieneet sitten yli 400 hv:n. Eatonista ei saa tehoa irti merkittävästi enempää ja ns "Twin skrew" ahtimella http://www.eurotoysltd.com/catalog/prod ... ts_id=1273sitten tehoa heti 100-200 hv. Tosin autonkin pitää olla moottorista kunnossaan että sinne kannattaa päivityksillä lisätä 200hv ilman vaurioriskiä.
Täältä saa päivitykset n 550-600+hv asti tosin maksaa siinä 7000€ jos isompia päivityksiä tekee . Uusi ahdin ja ecu päivitys niin n 200hv lisää... Ei kyllä suoraan liity millään tämän jutun alle mutta kun allekirjoitus oli päivitetty niin heräsi kysymys aiheesta.

http://www.eurotoysltd.com/catalog/inde ... cese6vhps0
Viimeksi muokannut kissaeläin, Su Helmi 02, 2014 7:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Moi. Ei siinä oo muuta laitettu kun ahtimeen pienempi hihnapyörä. Ja milltekin takapöntöt, mut ei niistä varmaan lisätehoa irtoa. Niin en tiedä mitä tehoja takapyöriltä lähtee kun ei ole dynotettu. Mutta tehtaan ilmottamat hepat + hihnapyörän lisähepat. Ecun päivityksistä en osaa sanoa. Mutta kuulemma vääntää paremmin alhaalta kuin vakio. Auto on ollu mulla vasta pari viikkoa.
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
rantanplan
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Joulu 14, 2007 10:00 am
Paikkakunta: Kuopio

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja rantanplan »

Yksi syy voisi olla TPS, virheellinen signaali saa kaasun pumppaamaan, mikä näkyy erityisesti tasakaasulla.
S-Type V6 3.0 -03 Executive

Chrysler Voyager V6 3.3 -05
Chrysler Voyager V6 3.3 -97
Fiat Ducato 14, 2.5D -96
sinberg
Viestit: 569
Liittynyt: To Kesä 29, 2006 12:28 am

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja sinberg »

Veikkaan puolia, katsottiinko ne jo? Viallinen/likainen ilmamassa-anturi voi oireilla myös noin.
Daimler V8 LWB X308
Aston Martin DB9
Bentley Bentayga
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Auto "junnaa" vain kun vaihteistoöljy on kylmää ja 6.vaihteella. Kun kaikki paikat on kunnolla lämmenneet niin "junnaus" loppuu. En ole puolia tsekannut, inchcapella on päivitetty laatikkokin. Mutta ei se oikeen auttanut. Kunhan ilmat lämpenee niin täytyy putsata maffi ja tarkastaa puolat. Voihan se olla tuo tepsikin, mutta asia kuulemma liittyy vaihdelaatikkoon.
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
naatiskelija
Viestit: 70
Liittynyt: La Marras 23, 2013 9:07 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja naatiskelija »

Matti Pullinen
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Mielestäni tuo lurch ei ilmene noin kuten tässä ongelmassa on kuvattu. Tiedän muutaman samanlaisen tapauksen kyseisessä mallissa jossa kylmänä tekee tuota ilmiötä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Ongelma on tämä, http://www.jagrepair.com/images/TSB/S-T ... 7-14UK.pdf
Ei siis tuo lurching. Vika/ominaisuus ei poistunut laatikon päivityksellä.
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
Avatar
TePe
Viestit: 224
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2011 11:23 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja TePe »

Moi,
Kuulostaa täsmälleen samalta ongelmalta kuin omassani: kylmänä, kutosvaihteella, noin 60-80 km/h nopeuksissa käyntinopeus seilasi hieman, aivan kuin laatikko olisi ollut aikeissa vaihtaa pienemmälle. Seilaaminen alkoi syksyllä ilmojen kylmetessä ja sen huomasi ainostaan kierroslukumittarista, ei siis ollut mitään nykimistä.

Ongelma näyttäisi poistuneen puolien vaihdolla. Vielä ei ole niin paljoa kilometrejä takana että uskaltaisin ihan varmaksi sanoa, mutta ainkaan tätä ei ole tapahtunut kertaakaan puolien vaihdon jälkeen. Mitään puoliin liittyviä vikakoodeja autossa ei ollut, vaan vaihdoin ne kohonneen kulutuksen, aavistuksen heikentyneen käynnistyvyyden sekä tämän kierrosten seilailun takia. Autolla tuli talvella 200tkm täyteen, joten johan ne oli aikansa palvelleet.

Kohtuuhintaiset puolat löysin loppujen lopuksi Rockautosta:
http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... cc=1410624

Tulivat jenkeistä kolmessa päivässä kotiin saakka. Vaihto oli tässä vapaasti hengittävässä versiossa reilun vartin homma.

EDIT: Omassani on uusi ilmamassa-anturi, joten ainakaan minulla tuo ongelma ei johtunut maffista.
Jaguar XK 4.2 V8 Convertible '07 Midnight Black Pearl (X150)
Jaguar XJ8 3.5 V8 Sport '04 Ebony Black (X350)
EX: Jaguar S-type 4.2 V8 Sport '03 Midnight Black Pearl (X202)
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

Juurikin näin. Eihän se mitään nykimistä ole, mutta oli sanat hukassa tuolloin. Paitsi mulla mielestäni tuntuu ohjaamossa. Kulutuksesta en osaa kyllä sanoa, auto on ollut mulla vasta tammikuusta. Täytynee vaihtaa/vaihdattaa puolat, jos kerran sillä poistui. Ja välillä käynnistyy "huonosti". Onhan autolla ajettu jo 194tkm. Jos vaihtaisi tulpat samalla keikalla. Ja jos ei vika poistu niin maffi seuraavaksi työn alle.
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
jne
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 15, 2014 1:45 pm

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja jne »

Moi, täällä saman suuntaisia oireita 2002 vm 3.0 koneella olevassa s-typessä. Kierrosten seilaaminen/erittäin lievä nykiminen alkoi kun vaihdelaatikoon vaihdettiin öljyt. Nyt epäillään, että olisiko öljyt vaihdettu, kun laatikko ollut vielä hieman lämmin. Jos oikein käsitin korjaamon kavereilta, niin suodattimeen on saattanut jäädä ilmatasku tms ja öljyä ei ole mennyt lootaan riittävästi. Pidemmillä matkoilla (lämpimänä), reippaammin kiihdyttäessä ja moottoritienopeuksilla oireita ei ole. Minulla myös auto on tietyissä tilanteissa pitänyt pientä "jurnutusta" pintakaasulla, ilmeisesti tulee vaihdelaatikosta.

Auto menossa tarkistukseen ensi viikolla. Jos/kun jotain selviää, niin kertoilen.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

jne kirjoitti:Moi, täällä saman suuntaisia oireita 2002 vm 3.0 koneella olevassa s-typessä. Kierrosten seilaaminen/erittäin lievä nykiminen alkoi kun vaihdelaatikoon vaihdettiin öljyt. Nyt epäillään, että olisiko öljyt vaihdettu, kun laatikko ollut vielä hieman lämmin.
Auto menossa tarkistukseen ensi viikolla. Jos/kun jotain selviää, niin kertoilen.
Laatikon pitääkin olla lämmin kun niitä öljyjä vaihdetaan jos ohjeen mukaan on vaihdettu. Ohjeen mukaan täytön jälkeen tehdään koeajo ja vielä tarkastetaan nesteen taso jolloin mahdolliset ilmataskut yms poistuvat ja tilavuus saadaan taas kohdalleen tarkastuksessa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jne
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 15, 2014 1:45 pm

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja jne »

kissaeläin kirjoitti:
jne kirjoitti:Moi, täällä saman suuntaisia oireita 2002 vm 3.0 koneella olevassa s-typessä. Kierrosten seilaaminen/erittäin lievä nykiminen alkoi kun vaihdelaatikoon vaihdettiin öljyt. Nyt epäillään, että olisiko öljyt vaihdettu, kun laatikko ollut vielä hieman lämmin.
Auto menossa tarkistukseen ensi viikolla. Jos/kun jotain selviää, niin kertoilen.
Laatikon pitääkin olla lämmin kun niitä öljyjä vaihdetaan jos ohjeen mukaan on vaihdettu. Ohjeen mukaan täytön jälkeen tehdään koeajo ja vielä tarkastetaan nesteen taso jolloin mahdolliset ilmataskut yms poistuvat ja tilavuus saadaan taas kohdalleen tarkastuksessa.
Ahaa, se olikin noin päin. No parempi etten kommentoi tässä vaiheessa tämän enempää ettei tule sekaannusta :) . Saa nähdä mitä pajalla selviää ensi viikolla.
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Jos kyseessä sattuu olemaan 6-vaihteinen ZF:n laatikko tulee moottorin olla käynnissä vaihteenvalitsin P-asennossa ja laatikon öljynlämpötila 37 astetta luettuna IDS:llä (muistaakseni ei saa lähestyä 50 astetta TSB:n mukaan), täyttöproppua avatessa. Tällöin öljyntason tulee olla täyttöpropun tasalla ts. valua pienenä norona ulos.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jne
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 15, 2014 1:45 pm

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja jne »

Sen verran päivitystä 3 litrasen S-typen nykimisongelmaan/kierrosten seilailuun, että syyksi on paljastunut mitä todennäköisimmin vaihdelaatikon vioittunut turbiini. Hieman isompi korjaustarve kuin toiveissa oli, mutta ei mahda mitään.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Onko vaihteisto jo otettu irti ja vika todettu vai perustuuko tuo vianmääritys liikkeen arvioon ? Sitä ajan takaa että mikäli momenttimuunnin ei olekkaan se syy niin tulee kalliiksi otattaa vaihteistoalas ja vaihtaa osa ja laittaa vaihteisto takaisin vain todetakseen että mikään ei muuttunut. Tällöin hintaa on tullut varmaan osineen(muunnin(uusi n 800€ ja kunnostettu 400-500€)tiivisteet ja suodattime(t 50€) nesteineen(150€) ja töineen yhteensä +1500€.
Tämä vaan ihan ajatuksena mikäli vikaa ei tosiaankaan ole varmuudella pystytty juuri tuohon osaan kohdistamaan. Ja mikäli tosiaan vika ei katoa niin vaihteisto on otettava jälleen alas ja vikaa etsittävä mikäli sen ajatellaan olevan laatikossa ja taas vaihdetaan osaa...Kunnostetun laatikon saa 2000-2500€+työt eli n 3500€ loppusummalla. Se kuulostaa paljolta mutta on kuitenkin halvempi kuin laatikon irroittaminen ja asentaminen useaan kertaan ja mahdollisesti väärien osien laitattaminen.
Jos tietenkin kyseinen osa on syyllinen niin tietysti se on hyvä että ei koko vaihteistoa tarvitse vaihtaa ja nämä edelliset kommentit vain ajatuksena asiaan.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jne
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 15, 2014 1:45 pm

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja jne »

kissaeläin kirjoitti:Moi !
Onko vaihteisto jo otettu irti ja vika todettu vai perustuuko tuo vianmääritys liikkeen arvioon ? Sitä ajan takaa että mikäli momenttimuunnin ei olekkaan se syy niin tulee kalliiksi otattaa vaihteistoalas ja vaihtaa osa ja laittaa vaihteisto takaisin vain todetakseen että mikään ei muuttunut. Tällöin hintaa on tullut varmaan osineen(muunnin(uusi n 800€ ja kunnostettu 400-500€)tiivisteet ja suodattime(t 50€) nesteineen(150€) ja töineen yhteensä +1500€.
Tämä vaan ihan ajatuksena mikäli vikaa ei tosiaankaan ole varmuudella pystytty juuri tuohon osaan kohdistamaan. Ja mikäli tosiaan vika ei katoa niin vaihteisto on otettava jälleen alas ja vikaa etsittävä mikäli sen ajatellaan olevan laatikossa ja taas vaihdetaan osaa...Kunnostetun laatikon saa 2000-2500€+työt eli n 3500€ loppusummalla. Se kuulostaa paljolta mutta on kuitenkin halvempi kuin laatikon irroittaminen ja asentaminen useaan kertaan ja mahdollisesti väärien osien laitattaminen.
Jos tietenkin kyseinen osa on syyllinen niin tietysti se on hyvä että ei koko vaihteistoa tarvitse vaihtaa ja nämä edelliset kommentit vain ajatuksena asiaan.
Moi Kissaeläin! Auto on pääkaupunkiseudulla yhdellä brittimerkkeihin perehtyneellä pajalla. Muita mahdollisia syitä on suljettu pois ja vaihdelaatikkoihin perehtynyt kaveri pitää todennäisimpänä/lähes varmana, että vika on turbiinissa. Auton käyttäytyminen ja äänet viittaavat em. vikaan. Toki on käynyt mielessä, että kallis operaatio, jos ei voi olla 100% varma asiasta, mutta kyllä he minulle vakuuttivat, että vika on turbiinissa ja heidän kertomuksen perusteella itsekin vakuutuin asiasta. Ongelmana tässä hiukan on se, että itselläni ei ole kokemusta autojen huoltamisesta, lähinnä perus päättelyllä täytyy koittaa asioita järkeillä. Hankala olla muuta mieltä, jos asiantuntija sanoo toista :). Suurena apuna muuten toiminut tämä palsta, kun noita huolto-/korjausasioita käy korjaamojen kanssa läpi.

Kyllähän tämä syö miestä, kun auto ollut itsellä n. puoli vuotta. Mittarissa toki 250000 km eli jonkin verran tuolla on ajettu.

Ps. ja sori Anaconda, että kaappasin ketjusi. Olisi muuten kiva tietää selvisikö syy R:n nykimiseen...
Viimeksi muokannut jne, To Kesä 12, 2014 10:02 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Jos laatikossa/turbiinissa todella vikaa niin sitten ajaa auton Latviaan Recron luokse. Yöpyy hotellissa, juo illan halpaa kaljaa , hakee valmiin auton seuraavana päivänä ja ajelee takaisin. Helppoa ja halpaa. Näkee samaan rahaan maisemiakin. Ei tarvi miettiä tuleeko kuntoon vai ei.

Vaikka tähän malliin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=243883
http://www.recro.eu. Suosittelen katsomaan demo-videon. Katsokaa tarkkaan mikä paljastuu mustan pakun takaa 4-5s kohdalla... Erityisesti Jakuvaari tarkkana :)
Viimeksi muokannut XJR-99, To Kesä 12, 2014 10:39 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jne
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 15, 2014 1:45 pm

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja jne »

XJR-99 kirjoitti:Jos laatikossa/turbiinissa todella vikaa niin sitten ajaa auton Latviaan Recron luokse. Yöpyy hotellissa, juo illan halpaa kaljaa , hakee valmiin auton seuraavana päivänä ja ajelee takaisin. Helppoa ja halpaa. Näkee samaan rahaan maisemiakin. Ei tarvi miettiä tuleeko kuntoon vai ei.

Vaikka tähän malliin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=243883
http://www.recro.eu. Suosittelen katsomaan demo-videon.
Iso peukku tälle, varsinkin palvelun laadulle. Tilasin huollon jo eilen joten Latvian reissu jää väliin.
Anaconda
Viestit: 27
Liittynyt: Su Tammi 19, 2014 9:30 am
Paikkakunta: Loviisa

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja Anaconda »

jne kirjoitti:
kissaeläin kirjoitti:Moi !
Onko vaihteisto jo otettu irti ja vika todettu vai perustuuko tuo vianmääritys liikkeen arvioon ? Sitä ajan takaa että mikäli momenttimuunnin ei olekkaan se syy niin tulee kalliiksi otattaa vaihteistoalas ja vaihtaa osa ja laittaa vaihteisto takaisin vain todetakseen että mikään ei muuttunut. Tällöin hintaa on tullut varmaan osineen(muunnin(uusi n 800€ ja kunnostettu 400-500€)tiivisteet ja suodattime(t 50€) nesteineen(150€) ja töineen yhteensä +1500€.
Tämä vaan ihan ajatuksena mikäli vikaa ei tosiaankaan ole varmuudella pystytty juuri tuohon osaan kohdistamaan. Ja mikäli tosiaan vika ei katoa niin vaihteisto on otettava jälleen alas ja vikaa etsittävä mikäli sen ajatellaan olevan laatikossa ja taas vaihdetaan osaa...Kunnostetun laatikon saa 2000-2500€+työt eli n 3500€ loppusummalla. Se kuulostaa paljolta mutta on kuitenkin halvempi kuin laatikon irroittaminen ja asentaminen useaan kertaan ja mahdollisesti väärien osien laitattaminen.
Jos tietenkin kyseinen osa on syyllinen niin tietysti se on hyvä että ei koko vaihteistoa tarvitse vaihtaa ja nämä edelliset kommentit vain ajatuksena asiaan.
Moi Kissaeläin! Auto on pääkaupunkiseudulla yhdellä brittimerkkeihin perehtyneellä pajalla. Muita mahdollisia syitä on suljettu pois ja vaihdelaatikkoihin perehtynyt kaveri pitää todennäisimpänä/lähes varmana, että vika on turbiinissa. Auton käyttäytyminen ja äänet viittaavat em. vikaan. Toki on käynyt mielessä, että kallis operaatio, jos ei voi olla 100% varma asiasta, mutta kyllä he minulle vakuuttivat, että vika on turbiinissa ja heidän kertomuksen perusteella itsekin vakuutuin asiasta. Ongelmana tässä hiukan on se, että itselläni ei ole kokemusta autojen huoltamisesta, lähinnä perus päättelyllä täytyy koittaa asioita järkeillä. Hankala olla muuta mieltä, jos asiantuntija sanoo toista :). Suurena apuna muuten toiminut tämä palsta, kun noita huolto-/korjausasioita käy korjaamojen kanssa läpi.

Kyllähän tämä syö miestä, kun auto ollut itsellä n. puoli vuotta. Mittarissa toki 250000 km eli jonkin verran tuolla on ajettu.

Ps. ja sori Anaconda, että kaappasin ketjusi. Olisi muuten kiva tietää selvisikö syy R:n nykimiseen...
Nooh, soo soo. Ei ole vielä selvinnyt, kun on ollut tallinrakentamisprojekti. Rahat on menny siihen ja tietysti uusiin jarruihin. Puolat olen ajatellut uusia kunhan lakkaan köyhtymästä.
nyt mennään Mersulla ja Fiatin ruppanalla
ex: Volvo V40 D2 aut -14
ex: S-Type R +400hp
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja JMSC »

jne kirjoitti:Sen verran päivitystä 3 litrasen S-typen nykimisongelmaan/kierrosten seilailuun, että syyksi on paljastunut mitä todennäköisimmin vaihdelaatikon vioittunut turbiini. Hieman isompi korjaustarve kuin toiveissa oli, mutta ei mahda mitään.
Onkos kyseessä nyt facelift malli 6-vaihteisella vai prefacelift 5-vaihteisella laatikolla.

Facelift mallissa taitaa olla laatikon jäähdytinkenno samaa pakettia moottorin jäähdytinkennon kanssa.
Tällöin saattaa tulla ns. transmission milkshake glykoolia tihkuu laatikon öljykierron puolelle
(glykooli pilaa turbiinin kun kitkapinnat turpoavat) tämä ilmenee nimenomaan rynkytyksenä joka pahenee vuodon pitkittyessä.
Notta kannattanee testata laatikon öljyt glykoolin varalta jos kyseessä on siis facelift malli (ettei mene uusi turbiini heti pilalle).

Aiemmassa mallissa taitaa olla erillinen kenno laatikon jäähdytykseen.

Voihan kyseessä olla myös liikkeellelähtenyt lika jos laatikon öljyt on vaihdettu ensimmäistä kertaa tuossa 250tkm paikkeilla, tällöin "huuhtelu" voi auttaa.

Tuliko auto jo kuntoon?
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
naatiskelija
Viestit: 70
Liittynyt: La Marras 23, 2013 9:07 pm
Paikkakunta: Naantali

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja naatiskelija »

Millaisia kustannuksia tuo Recro turbiiniremontista haluaa?
Korjataanko turbiini vai meneekö vaihtoon?
Ainakin XJ (350) malleissa kuulemma on vaikea arvata millainen turbiini autosta löytyy, joten osan hankinta etukäteen voi olla arpapeliä.
Matti Pullinen
Jaguar XJ6, X350, RHD
British Racing Green
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Vastaan aiheen vierestä että TH-Matic korjaa Suomessa turbiineita mersun 722.5 turbiinin korjaus oli muistaakseni 300€.
Töitä piisaa ilmeisesti siinä määrin että yhteystietoja on melko vaikea löytää. Tämä hinta oli siis turbiini irroitettuna.
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
XJR-99
Viestit: 437
Liittynyt: Pe Joulu 16, 2011 9:33 pm

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja XJR-99 »

Recrosta: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=243883

Viesti #6 kertoo yksityiskohtia.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

JMSC kirjoitti:Vastaan aiheen vierestä että TH-Matic korjaa Suomessa turbiineita mersun 722.5 turbiinin korjaus oli muistaakseni 300€.
Töitä piisaa ilmeisesti siinä määrin että yhteystietoja on melko vaikea löytää. Tämä hinta oli siis turbiini irroitettuna.
Onko puhelinnumeroa muistissa sattumalta jos joku haluaisi olla yhteydessä sinne. Aika ihmeellistä että ei tunnu löytyvän nopealla googlettamalla kuin käyntiosoite kyseiseen paikkaan. Ainakin itse pidän tätä seikkaa aika outona asiana vaikka kuinka töitä heillä olisi. Näin ainakin itse koen jos yrityksestä ei saa tietoja kuin kaivamalla tai ei anna julki numeroaan tai ei ole sähköpostiosoitettakaan. Voi olla vaikka kuinka loistava asiassaan mutta voisi tulla tälle vuosituhannelle asiakaspalvelussa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jne
Viestit: 7
Liittynyt: To Touko 15, 2014 1:45 pm

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja jne »

JMSC kirjoitti:
jne kirjoitti:Sen verran päivitystä 3 litrasen S-typen nykimisongelmaan/kierrosten seilailuun, että syyksi on paljastunut mitä todennäköisimmin vaihdelaatikon vioittunut turbiini. Hieman isompi korjaustarve kuin toiveissa oli, mutta ei mahda mitään.
Onkos kyseessä nyt facelift malli 6-vaihteisella vai prefacelift 5-vaihteisella laatikolla.

Facelift mallissa taitaa olla laatikon jäähdytinkenno samaa pakettia moottorin jäähdytinkennon kanssa.
Tällöin saattaa tulla ns. transmission milkshake glykoolia tihkuu laatikon öljykierron puolelle
(glykooli pilaa turbiinin kun kitkapinnat turpoavat) tämä ilmenee nimenomaan rynkytyksenä joka pahenee vuodon pitkittyessä.
Notta kannattanee testata laatikon öljyt glykoolin varalta jos kyseessä on siis facelift malli (ettei mene uusi turbiini heti pilalle).

Aiemmassa mallissa taitaa olla erillinen kenno laatikon jäähdytykseen.

Voihan kyseessä olla myös liikkeellelähtenyt lika jos laatikon öljyt on vaihdettu ensimmäistä kertaa tuossa 250tkm paikkeilla, tällöin "huuhtelu" voi auttaa.

Tuliko auto jo kuntoon?
Tuosta jäähdytinkennoasiasta oli puhetta korjaamon kanssa ja pyysin, että asia tarkistetaan ja pistetään kuntoon jos aihetta on. Nykiminen tosiaan alkoi heti öljynvaihdon jälkeen eli voi olla, että liat lähti liikkeelle. Auton pitäisi olla valmis ensi viikolla.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S-type R nykii tasakaasulla!

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Ihan mielenkiinnosta eli mitä nestettä(merkki, laatu)vaihdettiin laatikkoon?
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin