Rotvallirokkoa....

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
hamalainen
Viestit: 297
Liittynyt: To Syys 05, 2013 7:16 pm

Rotvallirokkoa....

Viesti Kirjoittaja hamalainen »

Moro taas.

Vaihdoin tuossa suvikummit alle silläkin uhalla, että takatalvi vielä tulee. Ei kai !

Katsellessani noita talvikumien vanteita, mietin mitä noille nirhaumille kannattaisi tehdä? Hiontaa ja lakka päälle vai tarvitaanko maalaustakin tai peräti hiekkapuhallusta...?

Kokemuksianne tässä anelen... ;)

hoo
X-type Estate 3.0 V6 aut. AWD, vm. -04. Salsa Red
Moottori: Teboil Silver Classic GT-S 10W-50
Aut.vaihteisto: Valvoline MaxLife ATF, RVS
Jakolaatikko: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140
Perä: Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140, RVS
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Rotvallirokkoa....

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Morjens !

Vanteita voi parantaa noista epätäydellisyyksistä vanteenkorjausaineilla. Kolot yms täytetään, hiotaan, maalataan ja lakataan. Jälki riipppuu paljon tekijästä ja aineista. http://www.ebay.com/itm/Alloy-Wheel-Rim ... ed&vxp=mtr

Tosiaan parhaan saa varmaan ammattipajoissa,joissa homma tehdään alusta loppuun puhaltamalla yms, mutta hintakin on siten luonnollisesti aivan eri luokkaa.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Avatar
Aonsaithya
Viestit: 514
Liittynyt: Su Elo 19, 2012 8:06 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Rotvallirokkoa....

Viesti Kirjoittaja Aonsaithya »

Itselläni oli ns. kanttari-ihottumaa yhdessä vanteessa, ja se korjattiin Suomen Vannekorjauksella. Lopputulos oli erinomainen.

Vaihtoehdot olivat käytännössä märkämaalaus ja pulverimaalaus. En muista noiden hyviä ja huonoja puolia täysin, mutta sellainen vaikutelma jäi että hinnat ovat samat (100€/vanne) ja että pulverimaalaus on parempi pitkällä tähtäimellä (kestävämpi tai helpompi korjata jatkossa tai jotain), mutta se pitäisi tehdä koko vannesarjalle kerralla jotta värit täsmäävät. Päädyin valitsemaan märkämaalauksen, koska muut kolme vannetta ovat aivan siistit ja hintaero oli kuitenkin nelinkertainen (1 vanne vs. 4 vannetta).
Ex: 2007 XK 4.2, Liquid Silver & Charcoal
Ex: 2001 X-Type 2.5 SE, Platinum, Dove & Granite
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Rotvallirokkoa....

Viesti Kirjoittaja mikki »

Moikkelis kaikille!
Melkein sanoisin ettei kandee tehdä mitään.....
Ei se pyöriessä nävy! Mutta jos täristää esim massan puutteen vuoksi ( murtuma ) niin:
Well, with 2nd thoughts:

Kun on myymässä vanteita huomasin että jengi odottaa niiltä absoluuttista naarmuttomuutta ja uudenveroisuutta.....
Jos itseään haittaa on kai hyvä parantaa.

Itse lähetin XF:n uudet vanteet Tallinnaan kun halusin vaihtaa väriksi mustan.
Ne oli ne puolavanteet ( n. 13kpl ) ja erinomainen lopputulos maksoi tuon jo mainitun 400eur satsille.
Kesti viikon.
Tuli tosi hyvät.
M
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Rotvallirokkoa....

Viesti Kirjoittaja dida »

Joo, pulverimaalaus on tosiaan paljon kestävämpi. Mutta hyvän tuloksen saa myös märkämaalauksella, kun päälle vetää laadukkaan 2 -komponenttilakan. Se tuo samalla syvyyttä maalaukselle ja parantaa ulkonäköä edelleen.

Itse tein XK:n vanteille niin viime kesänä, hioin kevyesti pahimmat kolot, hiekkapuhalsin kevyesti, karkein kaupasta löytyvä metallihohto pintaan ja sitten 5 kerrosta 2k -lakkaa päälle. Ja olin tulokseen tosi tyytyväinen!
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
Avatar
JMSC
Viestit: 1034
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2012 11:00 pm
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Rotvallirokkoa....

Viesti Kirjoittaja JMSC »

Huhhuh mitä hintoja puhallukselle ja maalaukselle...
Akaassa on firma joka ottaa paaaljon vähemmän sarjasta raepuhallus ja jauhemaalaus.
Omat vanteet tuolla juuri työn alla.
www.jauhemaalaus.com
Vaimolla S-type 3.0V6
XJR-6

Honda CB 1300F Super Four

EX:ät
Ford Sierra -83 1.6GL "museopeli" (luovutettu parempaan kotiin)
X-type 2.0D siirtyi suvussa eteenpäin
Honda CB SevenFifty
Mondeo GT V6 aut. farkku
Mondeo 1.8GLX RIP
Vastaa Viestiin