vinkkejä entisöintiin???

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

vinkkejä entisöintiin???

Viesti Kirjoittaja joni »

Elikkäs nyt olisi tarvetta hyville vinkeille vanhan Daimler sovereign S1 herättelyyn. Jos on vihjettä hyvään kirjallisuuteen, nettisivuille tai omia kokemuksia niin kerro! Kiinnostaisi saada tietoa tuollaisen hiukan seisseen koneen elvyttelystä: mitä kannattaa tarkistaa, vaihtaa, ottaa huomioon. Myös sisutan nahkojen elvyttämiseen vinkkejä, puuosien uudelleen lakkaus ja korjaus, moottorin osien putsaus ja käsittely, maalit yms. lähinnä kaikki hyödyllinen ja virheitä ehkäisevä tieto on nyt tervetullutta. kiitoksia vaivautuneille!
Kopi
Viestit: 1968
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:25 am
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Jag-lovers

Viesti Kirjoittaja Kopi »

Moi,
Luovuitko Mk2:n etsinnästä ja vaihdoit mallia? No, ihan hyvä se on tuokin, ainakin merkki oikea :D .

Jag-loversista http://www.jag-lovers.org/ löytyy ohjeita entisöintiin, ainakin puiden käsittelyyn ja muistaakseni nahkoihinkin. Katso Mk2:n sivuilta jos ei löydy yleisiltä tai ebooks:eista. Ja Jag-loversin keskustelupalstoilla on enemmän vastaajia kuin täällä. Kannattaa tosin ensin kaivella Archivea hakusanoilla, esim tuo nahka-juttu on keskusteltu Saloons-listalla viimeksi vajaa kuukausi sitten. Ja puutkin monta kertaa, samoin seisoneen koneen elvytys.

Intoa entisöintiin! Suosittelen webbisivujen tekemistä, toimivat omana motivaattorina ja dokumentointina itsellekin, jos entisöinti venähtää useampivuotiseksi... Ja meille muille kiintoisaa luettavaa!

Köpi
1961 Mk2 3.8L MOD      ex: 2000 XJ8 3.2L Executive
Kuva
https://kulusjarvi.eu/jagmk2.htm
Avatar
joni
Viestit: 272
Liittynyt: Su Helmi 20, 2005 2:12 pm
Paikkakunta: Kokkola

niin

Viesti Kirjoittaja joni »

juu, kävi niin että sain tämän auton niin halvalla ettei voinut kieltäytyä, kohtuullisen ruosteeton ja suorapeltinen, hyväpohjainen. Sellaista tavanomaista laittoa kaipaa ja maalauksen. Mk2 hinnat ovat aika korkealla ja kunnot yleensä matalalla, mutta pidän silmät ja korvat auki kaikille mahdollisuuksille. Kun kakkosten hinnat pyörivät yli kymppitonnin, sain tämän Daimlerin alle kahden tonnin. Katsotaan mitä tästä tulee ja hillitään kuumetta.
aika paljon olen selaillut nettiä ja sellaista yhteneväistä hyvää entisöinti opasta ei ole, vaan tieto on aika hajallaan ja työläs löytää. pitänee katsella tarkemmin jag-loversin keskustelut. haynesin manuaali minulla on jo.
aikeissa on laittaa projektista nettisivut kunhan ehtii. ja varmasti tulen tänne kyselemään ja kertomaan kohdatuista asioista.
Vastaa Viestiin