Pinnavanteista kysymys

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
XK8cab-97
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Syys 17, 2013 8:45 pm
Paikkakunta: Kuopio

Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja XK8cab-97 »

Saako XK8 -97 pinnavanteita ja missä hinnoissa ne liikkuvat? Ihan ajatusleikkinä vielä...
-------------------------
Jorma
XK8 Convertible -97
Yamaha XV920 Virago -83
Siili
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Syys 18, 2007 10:06 pm

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja Siili »

Avatar
Jku
Viestit: 226
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2006 7:22 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja Jku »

Ärsyttävää kuukkelimainontaa.....
XK8cab-97
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Syys 17, 2013 8:45 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja XK8cab-97 »

kiitoksia! Onneksi toisilla on sana hallussa myös lontoon murteella. Eipä ihan heti hoksannut noilla sanoilla etsiä
-------------------------
Jorma
XK8 Convertible -97
Yamaha XV920 Virago -83
Avatar
Jykkepoika
Viestit: 863
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 9:14 pm
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja Jykkepoika »

Ainakin tämän kuvan perusteella saa..Kuva
Muistaisin kyllä jossain mainitun että tehdas ei suosittele pinnapyöriä, koska pinnavanteen rakenne ei kestä rasituksia jos kaikki auton ominaisuudet ulosmitataan..? Tämä siis ihan mutuna, vanteen valmistajahan sitten speksit antaa kun sellaiset löydät
Jykkepoika

Jaguar XKR-R convertible
Mini Cooper Electric Maximise
dida
Viestit: 524
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:58 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja dida »

Olen tuota samaa kuvaa ihastellut itsekin, mutta aina olen järkiintynyt, kun olen miettinyt vanteidenpesuintoani... ;-).

Jossain huoltotiedotteessa muistaisin nähneeni maininnan, että tehdastakuu loppuu, jos autoon ruuvataan pinnapyörät, mutta tämän ikäisillä autoillahan sillä ei ole enää merkitystä. Mutta jos aloittaja pinnapyörät hankkii, niin laita toki kuvaa jakoon! Tulee varmasti hyvännäköinen.
Matti

XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8cab-97
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Syys 17, 2013 8:45 pm
Paikkakunta: Kuopio

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja XK8cab-97 »

Vanteiden hankinta voipi siirtyä tulevaisuuteen ellei jotain tapahdu työmarkkinoilla.
Liiton rahoilla ei uusia vanteita osteta - ainakaan vielä..Kesäajoihin työn puute ei vaikuta vähentävästi vaan jopa lisää ajoja.
Pitäähän sitä jostain nautinto hankkia.
Hienoja vanteita olisi saatavilla mutta hinnat ovat suolaisia. Kauneus maksaa sanoo naiset...
-------------------------
Jorma
XK8 Convertible -97
Yamaha XV920 Virago -83
mikki
Viestit: 982
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 4:24 pm
Paikkakunta: Helsinki / Espoo
Viesti:

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja mikki »

Hei!
Kun oli n. 13-puolaiset ''pinnavanteet'' niin olihan ne makean näköiset mutta just niin hirveät pestävät kuin vain voi kuvitella!
Ja oikeat pinnat nousevat pesuvaikeuksien kautta kolmanteen potenssiin!
Toisaalta nyt on kaksi satsia Revolvereja ja ne ihan ok mutta toiset vois olla Flute't tms.
Mutta en halua renkaiden kustannussyistä ja ajettavuuden takia nostaa 17'':sta suurempaan.

Kauneus maksaa juu ja parfyymivalmistajat/kauppiaat kiittävät!
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Terve !
Jos tuollaiset haluaa niin tietysti pitääkin olla varautunut siihen että niiden edustuskelpoisina pitäminen on haasteellisempaa kuin perusvanteiden. Kevyen tuunauksen ystävänä tuollaiset vanteet antavat kelpo silauksen erikoisuutta ja näyttävyyttä. Se kai tässäkin suurin syy on niiden hankinnalle koska kuten sanottu niin suorituskykyä niillä ei haetakkaan. Keskustelua kyseiseen autoon noiden laittamisesta on tietysti montaa mieltä ja osa ei näe pinnavanteita sopivaksi xk8 alle mutta kauneus on omistajan silmissä ja ehkä joskus pitää itsekkin hommata vastaavat.
Itse en ole kauheasti itse ymmärtänyt sitä keskustelua että esim 18" tuuman vannekoko nyt kauheasti nostaisivat kustannuksia kokonaistasolla ja varsinkin jos ajokilometrit ovat kohtuullisia vuosittain kullakin rengastyypillä(kesä/talvi).Varsinkin jos ihmiset jotka tätä asiaa monasti päivittelevät ajavat +50t€ autoilla niin luulisi että rengaskustannuksien erotuksella 16"-18" tuumaan olisi kovinkin pieni merkitys autoilun kokonaiskustannuksia arvioitaessa... :shock: Jokainen toki tekee omat valintansa joten tämä vain oma ihmettely.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
mikkotapani
Viestit: 120
Liittynyt: To Syys 10, 2009 8:13 pm
Paikkakunta: Jäppilä (Pieksämäki)

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja mikkotapani »

Terve!

Mielestäni nuo kuvan vanteet istuvat tuohon autoon kuin nenä päähän. Itsellä on alla tällä hetkellä talvirenkaissa auton mukana tulleet jotkin BBS:n puolavanteet ja ovat rumat kuin "...keleet" noihin verrattuna. Kävinpä mielenkiinnosta noiden pinnavanteiden valmistajan sivuilla ihmettelemässä niitä ja kävi ilmi että ovat vieläpä rosteria nykyään. Vaan jos on vakiota isommat / tehokkaammat jarrut niin vapaasti Lontoon murteesta Savon murteelle käännettynä "suattaapi ahistaa" eli ei taida XKR:ään tarvita edes haaveilla moisia jos nyt joskus sattuisi ylimääräistä "pätäkkää" olemaankaan.
Mikkotapani
XJ6 SIII Sovereign 1983
XKR 2002
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Moi !
Makuasioitahan nämä ja rikkaus sinällään että ihmisillä on erilaisia makuja ja mieltymyksiä koska muutenhan näitä keskusteluja ei käytäisi ja ns aftermarket tavaroiden kysyntä osoittaa että ihmiset haluavat autojensa näyttävän edes hiukan persoonallisemmilta. Tosin ei täysin alkuperäisyyskään ole pahasta.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
HEF
Viestit: 555
Liittynyt: Ti Marras 16, 2004 11:59 am
Paikkakunta: Oxelösund

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja HEF »

Noihin pinnavanteisiin itse suhtadun vähän varauksella, sillä se on ns. "elävä vanne", ja sellaisten aentaminen suuritehoisiin autoihin on aina
vähän sii o soo. Ne ovat nykyjään pelkästään rosteripinnoilla, joten ruoste sinällään ei enään ole suurempi ongelma. Rauhallisessa ajossa saattavat
kestääkkin, mutta niillä on taipumus löystyä iän mukana. Puhtaanapito on isotöistä, vaikka siihen sopivia harjoja on saatavilla.
Niitä ei sitten muuten koskaan kannata ostaa käytettynä, vaan vain uusina. Käytetty, ehkä jo löystynytkin vanne on turvallisuusriski.
100 Jaguaaria vitriinissä.

Remember, common sense is not common.
Coupe
Viestit: 524
Liittynyt: To Marras 18, 2004 9:19 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja Coupe »

kissaeläin kirjoitti:Moi !
Makuasioitahan nämä ja rikkaus sinällään että ihmisillä on erilaisia makuja ja mieltymyksiä koska muutenhan näitä keskusteluja ei käytäisi ja ns aftermarket tavaroiden kysyntä osoittaa että ihmiset haluavat autojensa näyttävän edes hiukan persoonallisemmilta.
Tässä vaiheessa voisin kertoa yhdestä mun tutusta jolla reilut 10 vuotta sitten oli musta S3 XJ12 ympärivuotisena käyttöautona. Ja ajoi sillä aika paljonkin. Kesävanteina oli aluvanteet ja talvivanteina aidot pinnavanteet. (Kiinnitys tietysti perinteisesti 5 x mutteri / vanne.)
i
aleksi
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Syys 01, 2010 7:53 pm

Re: Pinnavanteista kysymys

Viesti Kirjoittaja aleksi »

No mulla on ollut nyt pinnavanteet 2 kesää XJ8:n alla (talvella auto nukkuu talviunta). Jotenkin oli ennen niitä koko ajan sellainen ole, että jotain puuttuu, mulla on muutenkin tuollainen jenkkimalli ja pykälän enemmän kromipisteosia. kun sitten nuo asennettiin, paketti oli valmis, kestohymy seurauksena. Hoitamista riittää mutta on todellakin sen arvoista, mulla on kissa ajossa ainoastaan kuivilla kesäisillä keleillä. Ei kävisi pienessä mielessäkään laittaa käyttöpelin alle moisia. Hoito ei ole ihan niin paha kuin alunperin ajattelin mutta paskaantuvat kyllä todella herkästi. Tiedän, että eivät ole kaikkien puritanistien mieleen mutta kyllä melkoisen positiivisen huomion kadulla saavat. Omani tilasin briteistä jonkinlaisella rahapinolla ja olen ollut todella tyytyväinen. Sen opin että näissäkin on isoja laatueroja ja halvalla ei voi saada hyviä ja kestäviä.
XJ8 4.0 Sovereign -98
Vastaa Viestiin