Heippa!
Auto hylättiin hieman väljistä kuskinpuolen alatukivarren pallonivelestä ja pelkääjän puolen ylätukivarren pallonivelestä.
Onko tässä mallissa prikoilla säädettävät pallonivelet kuten vanhemmissa Jaggeissa on?
Tilaanko uudet vai yritetäänkö kiristää välykset pois?
XK8 -97, tukivarsien pallonivelet
XK8 -97, tukivarsien pallonivelet
-------------------------
Jorma
XK8 Convertible -97
Yamaha XV920 Virago -83
Jorma
XK8 Convertible -97
Yamaha XV920 Virago -83
Re: XK8 -97, tukivarsien pallonivelet
Terve,
Kertakäyttöpalloja ovat. Maahantuojan/tehtaan huolto-ohje vieläpä muistaakseni yleensä vaihtaa samalla koko alatukivarren, mutta jos on asianmukainen prässi, kyllä voi vaihtaa myös sen pelkän pallon. Toki perusteellinen lämmitys helpottaa onnistumista yms. varaukset.
-Jakuvaari
Kertakäyttöpalloja ovat. Maahantuojan/tehtaan huolto-ohje vieläpä muistaakseni yleensä vaihtaa samalla koko alatukivarren, mutta jos on asianmukainen prässi, kyllä voi vaihtaa myös sen pelkän pallon. Toki perusteellinen lämmitys helpottaa onnistumista yms. varaukset.
-Jakuvaari
75 XJ6C 4.2L MOD * '72 E-Type 5.3L OTS * '50 MKV 3.5L DHC * '98 XJ8 3.2L Executive (ex) * '66 E-Type 4.2L 2+2 (ex)
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
____65.500km__________50.000km___________8.800km____________104.000km_______________67.000km_________
Re: XK8 -97, tukivarsien pallonivelet
Mulla on 24.1.2014 laitettu myynti - ilmoitus XK8:n alkuperäisistä uusista alatukivarsista.
i
Re: XK8 -97, tukivarsien pallonivelet
Terve
Kaikki pallonivelet kannattaa vaihtaa kerralla. Samalla, kun kaikki on irti muutenkin niin iskunvaimentimien puslat on hyvä vaihtaa. Sitten vielä aurauksen säätö viimeistään ennen uusien renkaiden ostoa. Nämä toimenpiteet saattavat vähentää renkaiden epätasaista kulumista. Lopuksi vielä Ferreksiä iskarien yläpään alta paljastuvaan koriin ennen kasausta
Kaikki pallonivelet kannattaa vaihtaa kerralla. Samalla, kun kaikki on irti muutenkin niin iskunvaimentimien puslat on hyvä vaihtaa. Sitten vielä aurauksen säätö viimeistään ennen uusien renkaiden ostoa. Nämä toimenpiteet saattavat vähentää renkaiden epätasaista kulumista. Lopuksi vielä Ferreksiä iskarien yläpään alta paljastuvaan koriin ennen kasausta
markus
XK8 Cabriolet -97 sapphire
XK8 Cabriolet -97 sapphire
Re: XK8 -97, tukivarsien pallonivelet
Alapalloja saa Englannista tosi sopivasti, mutta halvimpia ei kannata ostaa, hinta ja laatu kohtaavat. Ja kuten todettu, prässi pitää olla vaihtotyöhön. Pois lähtee melko helposti, mutta paikalleen laitto vaatii hieman kikkailua, koska tukivarren alapinta on vino. Mutta siis vain hieman kikkailua, ei tekemätön paikka
Matti
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998
XK8 Convertible -98
Alfa Romeo 159 Sportwagon JTDm 2,0 170 hv 2010
Kawasaki EN 500 1998