S type vm. 05 kuskin ovenlukko oireilee.

Keskustelu teknisistä kysymyksistä.
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

S type vm. 05 kuskin ovenlukko oireilee.

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Terve toverit.
Ensin lopetti kake toimimasta, vaihdatin patterin kelloliikkeessä ei auttanut.
Ovi ei avaudu aina sisältäkään mutta yleensä repsikan oven lukosta siis sisältä päin aukee lukot, kerran ei auennut siittäkään..
Lienee kuskin ovenlukossa jotain häikkää. Vara avaimessa ei ole kake toimintoa.
Kiitos etukäteen.
Yst.terv. Harri.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type vm. 05 kuskin ovenlukko oireilee.

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Muorjensta "
Sulla on klassinen S type-ovenlukko ongelma.Lukossa muovinen kiertolevy joka menee ajanmyötä rikki. Koko mallisarjan samaa huonoa laatua facelifteistä huolimatta.... Joko itse lukko(ajajan lukko ohjaa muita) tai "Lukkomoduuli-drivers door module" on mennyt rikki. Valitettavasti tähän pulmaan ei ole muita kuin ilmeisesti uusi lukkomekanismi tai tuo moduuli. Tässä aiempaa keskustelua ja lisää löytyy etsi komennolla "keskuslukitus"sanalla viewtopic.php?f=1&t=5844&p=29885&hilit= ... tus#p29885 itse lukkomekanismi
http://britishparts.co.uk/products/6183 ... h-XR853191
Soita tuonne laatuvaunuun jota olet käyttänyt niin uskon että ovat kyseiseen ongelmaan törmänneet. Jos ovi ei aukea enää ollenkaan niin sitten voi olla se edessä että lukkomekanismi joudutaan hajottamaan
oven ollessa kiinni ja se ei tietenkään ole ihan yhtä helppoa kuin vain osanvaihto ja tulee kalliimmaksikin tietty.

Voithan koittaa nollata ovet akun irroittamalla toviksi jos auttaisi sähköiseen vikaan mutta kuulostaa mekaaniselta tämä sinun ongelma.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: S type vm. 05 kuskin ovenlukko oireilee.

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Terve
No nyt äsken kun kävin kokeilemassa kake alkoi toimimaan, painoin nappia mikä avaa takarontin ja yllätys, se aukesi ja koitin muitakin kaken toimintoja nyt ainakin pelasi.
Nimimerkillä Toivossa on hyvä elää ja uskossa kuolla. :D
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type vm. 05 kuskin ovenlukko oireilee.

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

Hola !
Todennäköisesti alkaa osoittamaan kuitenkin jatkossa tihenevään tahtiin tuota ongelmaa jos lukko alkaa pettämään.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
jakuaari äijä
Viestit: 294
Liittynyt: To Joulu 08, 2011 10:45 am

Re: S type vm. 05 kuskin ovenlukko oireilee.

Viesti Kirjoittaja jakuaari äijä »

Kiitos Eläimelle taas myötä elämisestä.
Minkä neuvon annat minulle jos lukko rikki, otathan huomioon, notta mulla on lompsa kroonisesti huonossa kunnossa.

PS. Kunhan et ehdota auton myyntiä/vaihtoa.
Avatar
kissaeläin
Viestit: 4838
Liittynyt: Su Tammi 22, 2012 9:06 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: S type vm. 05 kuskin ovenlukko oireilee.

Viesti Kirjoittaja kissaeläin »

jakuaari äijä kirjoitti:Kiitos Eläimelle taas myötä elämisestä.
Minkä neuvon annat minulle jos lukko rikki, otathan huomioon, notta mulla on lompsa kroonisesti huonossa kunnossa.
Moi !
Ei siinä auta kuin uusi lukkomekanismi ja jos et itse vaihda niin alan liikkeeseen vaihdettavaksi. Osineen ja töineen vajaa kolmisen sataa(uusi lukko 100€-itse tilattuna ja parisen tuntia työtä.
Kuva Kuva
S Type R (2002) -Black Edition-
Vastaa Viestiin